Jump to content

1,4 16V 63 kW, opakovaný studený start


Allari

Recommended Posts

Roky spolehlivý motor najednou začne blbnout, to se ani nedivím, že ŠA neví co s tím a hledá a hledá........, třeba z toho nakonec vyleze nějaký dodavatelsky vadný díl, který se začal poslední dobou takto projevovat. A nebo bych se ani nedivil (pouze filozofuji), že by za to mohli ekoteroristické emisní normy EURO5 a na to přestavěná řídící jednotka :-(  protože ten motor na něco takového nebyl vůbec konstruován.

Link to comment
Share on other sites

Ten druhý start znám (stane se mi to cca 3x ročně v létě), motor sice nastartuje, ale drží otáčky okolo 500ot/min a strašně sebou škube, po přidání plynu se otáčky vyhoupnou na 1100ot/min a chod motoru se stabilizuje, je to ono?

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Ahoj, přidávám se s tímto problémem u Roomstra, stalo se mi to párkrát po ránu, zřejmě kombinace studený motor + teplota + vlhkost, ještě jsem vypozoroval, že častěji se to stává, když auto stojí směrem do kopce, po druhém otočení klíčkem motor naskočí vždy, jen se chvilku trochu klepe, auto mám 4 měsíce, najeto 5000km, poprvé se to stalo po 100km. V servise jsem to neřešil, jen mi přišel dotazník spokojenosti z německa a tam jsem to tam napsal. Ještě jeden poznatek s palivy: tankuji vesměs u Agip, jen jednou jsem tankoval u Shellu jejich FuelSave, se kterým mám větší spotřebu, s tímto palivem od Shellu mám stejnou zkušenost i u Renaultu, na plnou nádrž se Shellem ujedu o 60 až 100km méně a nebude to tím, že u tohoto paliva mám těžší nohu  :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Současnej dodavatel je Brisk.. :) dříve byl NGK, pak Bosch..určitě tam máte Brisky...ale neřikám, že kvůli tomu vám to zlobí...

 

Chystám se je měnit u sebe po 36tkm a právě po zjištění, že Škodovka dodává aktuálně Brisky, jsem si objednal na netu NGKčka :)

Edited by pjdefort
Link to comment
Share on other sites

http://youtu.be/AD6_7g4_Q6k

 

Dufam ze sa vam to bude zobrazovat, konecne som natocil moj dvojity start. Ku koncu som pridal plyn, potom uz ide normalne.

Zřejmě to bude ono, i když froggyho video je lepší, když je natočeno jak se chovají budíky. V podstatě to mám stejné, otočím klíček, motor jakože normálně naskočí, takže klíček pouštím, pak padají otáčky na cca 500 na chvíli skočí nahoru k 800 a pak auto zdechne. Celé se to odehraje asi v jedné sekundě. Pro případ pozdějšího dokazovaní doporučuji to video natočit tak, že si na sklo dáš nějaký denní tisk a v jednom záběru zachytíš VIN kód auta , titulní stranu tiskoviny, SPZ a pak sedni za volant a natoč chování budíků při startu, zaber rovněž palubní počítač (stav KM a teplotu). Chystám se to takhle taky točit, a jestli se to bude opakovat, udělám z toho škodovce domácí video na youtube, já si na tohle zvykat nechci.

Link to comment
Share on other sites

Nejde jen o druhý start, ale taky o ten zvuk, co to při chytnutí vydává při přidání plynu u toho Sofffosova videa a pokud mu autorizovaný servis řekne, že je na vině nekvalitní palivo a není to závada, co by něčemu vadila, tak se mi to nelíbí.

Link to comment
Share on other sites

U mě je druhý start naprosto v pohodě. Takový trepot jsem zažil jen jednou... Po přidáni plynu se to srovnalo. Ono se to cele chová dost nevyzpytatelne, za cely rok co mám roomstera a tento problém, jsem vypozoroval jedine a to, ze to děla za teplot nad cca 24 stupňů. Benzinky stridam, jen ty "lepší" /ne shell :-) / a tvrdim, ze palivem to není. Někde jsem zaslechl takový názor, ze to muže byt klíčkem, ve kterém je vadný imobilizer a proto to zhasina. Sice se mi to nezdá, ale vy co mate tento problém, zkuste vzít druhy kliček a měsíc jezdit... Za pokus nic nedate :-)

Link to comment
Share on other sites

Ale ty už máš rooma přes rok, takže zase úplně nová závada to není, takže to škodovka mohla už vyřešit a nevyrábět další "vadné" kusy.

Sofffos měl opravdu smůlu na kus, když mu dorazil motor, co měl špatný výkon kvůli chybným tlakům ve válci. Ty 1,4 16V se vyrábějí v Polsku?

Edited by Pandora
Link to comment
Share on other sites

Roky spolehlivý motor najednou začne blbnout, to se ani nedivím, že ŠA neví co s tím a hledá a hledá........, třeba z toho nakonec vyleze nějaký dodavatelsky vadný díl, který se začal poslední dobou takto projevovat. A nebo bych se ani nedivil (pouze filozofuji), že by za to mohli ekoteroristické emisní normy EURO5 a na to přestavěná řídící jednotka :-(  protože ten motor na něco takového nebyl vůbec konstruován.

Já osobně si myslím ,že je to nejspíš tento důvod .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...