Jump to content
ratras1

Propadající se brzdový pedál

Recommended Posts

Dneska jsem zjistil zajímavou věc a chci se ujistit jestli je to dobře nebo špatně :) Pokud mám nastartováno a dupnu na brzdu, sešlápnu ji a nechám na ni nohu, pedál začne klesat a do určité polohy, kde pak zase drží. Dále když ho několikrát opakovaně sešlápnu, tak ztvrdne a nejde tak moc stačit. Tak se ptám, má to tak být? nebo je něco třeba s posilovačem?

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mě by to nemělo dělat. Máš to sešlápnout a až se desky dotknout kotouče tak by to mělo stát. Jestli se to dál propadá tak může bát špatná brzdovka nebo netěsnost anebo KO posilovač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dělá to každá Škodovka co máme v práci-2 Superby, 3 OI a 5 FI. I moje soukromá. Prej je to normál.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ve služebním mi přijde, že se propadá taky, ale o něco méně, je to sice benzín, ale to by nemělo mít snad vliv. Každopádně brzdí to normálně, tak nevim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosím o radu už několikrát se mi stalo že při prudkém zabrzdění se mi pedál propadne a minimálně auto brzdí nevím čím to může být. Děkuji za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tohle obvykle způsobuje stará brzdová kapalina.Pohlcuje vzdušnou vlhkost, čímž se snižuje bod varu a když už začne vařit,

tvoří se vzduchové bublinky, vzduch je stlačitelný a pedál se propadne, a pak je brzdný účinek velmi malý.

Brzdovka by se měla měnit co 2 roky.

Ale možná je to něco jiného.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

 

u naší OII 1.9TDI mě teď dvakrát během jednoho dne vyděsilo, že jsem při brždění prošlápnul pedál brzdy až na podlahu. Na druhé šlápnutí už brzdy fungovaly normálně, ale hoooodně mě to vyděsilo. Stalo se to poprvé (po 10 letech vlastnictví auta) a víc už se to neopakovalo. Auto jezdí na pravidelné servisy. Dneska na to koukal automechanik, ale nenašel nic - diagnostika, diagnostika ABS atd.

 

Zná někdo podobný problém a co by mohla být příčina?

 

Předem díky za názor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Předpokládám, že brzdovka nikde neteče. V tom případě myslím, že jediná možnost je, že se z hlavního brzdového válce vrací kapalina zpět do nádržky. Asi nějaká nečistota ve ventilu mezi válcem a nádobkou. Možná by pomohlo vyměnit brdovou kapalinum aby se brzdový válec propláchnul.

 

Myslím, že už tady podobný dotaz byl že jsem už jednou takhle odpovídal. Nebo nějaké dežaví? :-)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ještě jinak - témata sloučena. Možná, žes to psal ještě v nějakém dalším.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 37 minutami, McMatej napsal:

Předpokládám, že brzdovka nikde neteče. V tom případě myslím, že jediná možnost je, že se z hlavního brzdového válce vrací kapalina zpět do nádržky. Asi nějaká nečistota ve ventilu mezi válcem a nádobkou. Možná by pomohlo vyměnit brdovou kapalinum aby se brzdový válec propláchnul.

 

Myslím, že už tady podobný dotaz byl že jsem už jednou takhle odpovídal. Nebo nějaké dežaví? :-)

 

Díky za tip. Auto se začalo hlásit i na výměnu oleje tak to zkusím nechat udělat zároveň s tím.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 2. 10. 2017 na 17:10, juanv napsal:

 

Díky za tip. Auto se začalo hlásit i na výměnu oleje tak to zkusím nechat udělat zároveň s tím.

Chci se zeptat, zda pomohlo vymenit brzdovou kapalinu? Mam podobny problem obcas se mi propadne brzdovy pedal. A pak vse ok. Diky

Edited by Filxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, prosím o radu, moje Octa 1,9 TDI na první sešlápnutí za jízdy se pedál propadne nezvykle hluboko a začne brzdit, po kontrole kotoučů to vypadá že brzdí jen půlka auta, vzápětí na druhé sešlápnutí pedál začne tuhnout a brzdění upadá, na třetí sešlápnutí pedál ztuhne úplně a auto defakto nebrzdí, musím počkat cca 2 vteřiny než mi pedál opět povolí sešlápnout až na podlahu abych mohl dobrzdit, 

PS: brzdovka nová, nikde neuniká, brzdy "komplet" odvzdušněny- proteklo cca 2 litry brzdovky, výměněn hlavní brzdový válec, kontrola hadiček u třmenů.

Bylo také zkoušeno odvzdušnění ABS přes VAG při vypnutém motoru, někdo říká že musí být motor v běhu ale to nebylo zkoušeno,  dále sem zkoušel aktivovat ABS na mokré trávě normálně za jízdy, beze změny.

 

Prosím o radu !!!  

 

Děkuji moc..

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 1. 1. 2019 na 17:41, kukys napsal:

Ahoj, prosím o radu, moje Octa 1,9 TDI na první sešlápnutí za jízdy se pedál propadne nezvykle hluboko a začne brzdit, po kontrole kotoučů to vypadá že brzdí jen půlka auta, vzápětí na druhé sešlápnutí pedál začne tuhnout a brzdění upadá, na třetí sešlápnutí pedál ztuhne úplně a auto defakto nebrzdí, musím počkat cca 2 vteřiny než mi pedál opět povolí sešlápnout až na podlahu abych mohl dobrzdit, 

PS: brzdovka nová, nikde neuniká, brzdy "komplet" odvzdušněny- proteklo cca 2 litry brzdovky, výměněn hlavní brzdový válec, kontrola hadiček u třmenů.

Bylo také zkoušeno odvzdušnění ABS přes VAG při vypnutém motoru, někdo říká že musí být motor v běhu ale to nebylo zkoušeno,  dále sem zkoušel aktivovat ABS na mokré trávě normálně za jízdy, beze změny.

 

Prosím o radu !!!  

 

Děkuji moc..

Tak dnes vyměněno tandemové čerpadlo (starší), nové stahovací koncovky na hadičkách, žádná změna, problém přetrvává :( :(    brzdový válec je také nový, brzdovka je vyměněna, nikde neteče.  Myslíte že poslední možnost je posilovač ??? prosím, díky za reakce..

Share this post


Link to post
Share on other sites

To "tuhnutí" pedálu by mohl dělat posilovač nebo vývěva, případně podtlaková hadička mezi nimi. Ale na délku kroku by posilovač neměl mít vliv.

před 5 hodinami, kukys napsal:

pedál ztuhne úplně a auto defakto nebrzdí,

Ono by to brzdilo, jen to neposiluje, tak se musí na pedál šlapat větší silou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, poprosím Vás o radu, zda by mi někdo nepomohl co zkontrolovat, než se pustím do výměny hlavního brzdového válce.

 

Popis problému:  

 

Propadající se pedál při stání na brzdě, po našlapání je to chvilku tvrdé, poté zase měkne.. 

Už jsem provedl 3x odvzdušnění u všech 4 kol pomocí tlakového vzduchu na hladinu kapaliny v nádobce ( v servisu, dělám si sám u kolegy)

Vždy po každém odvzdušnění je pedál tvrdý a auto brzdí krásně... ale jak jde čas, tak se opět systém "zavzdušní", ale je zajímavé, že v průhledné hadičce při odvzdušnění nějaké bublinky nepozoruji.  Dále jsem vysledoval, že se po každém odvzdušnění interval "zavzdušnění" prodlužuje...   když to řeknu laicky, prostě to vydrží déle, než začnu šlapat do ho***. 

 

Teď jak k tomu došlo... samozřejmě si za to můžu sám.

 

Měl jsem únik kapaliny na pravém zadním třmenu, ale bohužel nebyl nějakou dobu volný zvedák, abych třmen vyměnil...tou dobou mysím nějaké 2-3 týdny.

Musel jsem tedy každý 3-4 den dolévat brzdovou kapalinu, protože mi palubní počítač nadával :(

Bohuže tato situace byla v období zimy, kdy mi s tímto protékajícím třmenem několikrát zaasistovalo ABS.

Každopádně od doby co jsem třmen vyměnil se potýkám s touto patálií "šlapání do hov***", ne na brzdu..

 

Mám obavy, že díky ucházející kapalině a seplému ABS se mi celý systém zavzdušnil, a já teď defacto hojím co jsem napáchal, nebo to odneslo ještě něco..

Mám v plánu preventivně vyměnit hlavní brzdový válec, na který mám podezření, že netěsní..

 

Pokud by to setrvalo dále, tak by mohl být problém v samotném ABS.. to ale měnit nebudu.

 

Nenapadlo by někoho co zkontrolovat ?

 

Díky moc

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řeším to samé. Ještě zkusím odvzdušnit přes VCDS. Nebo to již někdo dělal a je to zbytečné? Problém je jinde? Nejsem si jist, jestli to nedělalo již před tím než mi začal téct brzdový válec kolem čepu ruční brzdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odvzdusnení přes VCDS ? To vidím prvně, jaký je účel ? 

 

Aha.. našel jsem si to na netu. Muže to pomoci, pokud je vzduch v ABS, ale zase jsem vyčetl, ze to můžou odskakat tesnici kroužky na pistkach ABS, tak mám obavy. 

Edited by Boby91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zkus vysávat kapalinu z odvzdnušňováku. Podtlakem se případné bublinky v okruhu zvětší a mohly by se snáze uvolnit.

 

Tím tekoucím třmenem a asistujícím ABS by to být nemělo. Nedělá to nic jiného než že to "odbržďuje". A pokud byla nádržka alespoň částečně naplněná kapalinou, tak se tam vzduch dostat nemohl. Ani "špatným" odvzdnuěněním to nebude, když to po něm funguje dobře. Někudy se tam dostává vzduch, ale kudy? Hlavní brzdový válec je velmi pravděpodobný.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, tím podtlakem to zkusím, zároveň budu i tlačit tlakem vzduchu do nádobky jako do teď. 

 

Pokud se nic nezmění,tak bych zkusil to odfouknout přes ABS pomocí VCDS.

 

Nejsem si totiž už jistý, zda jsem vždy při dolévání kapaliny hladinu měl viditelnou, když mi tekl ten třmen.

Byly situace, kdy mi PC hlásil málo kapaliny a já byl třeba někde na dálnici a doléval jsem až po několika desítek minut od zahlášení.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...