Jump to content
Jims Sanders

Koupě ojetého Superba II

Recommended Posts

Zdravím,jsem tu novej,omlouvám se pokud zakládám další téma.Chtěl bych koupit Supa kolem roku 2010,motor Benzín 1.8T,nebo 3.6,sice podnikám nájezd km je asi 40tis./rok ale já jsem pro benzíny.Slyšel jsem hodně dobrého ale i zlého o těhle autech,co říkáte vy na tyhle motory.Teď mám Passat 1.8 20v Turbo 2003,tak proto benzína.Nevím jestli se dělají Superby s 1.8 T i 4x4.Co Vaše názory,rady,jaké výbavy,barvy,no prostě všechno kolem Supa,díky

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlepšie je ak si pozrieš kontifigurátor škodovky , 1,8TSi môže byť 6Q manuál , 6q 4x4 , alebo 7kvalt automat
3,6 je vždy 4x4 Automat - ale veľmi slušne pracujúci a idúci , je to dosť ťažký agregát .
 . Všeobecne nejaké veľké problémy S2 nemá .

Záleží na tebe akú chceš spotrebu , pretože kombinovanú reálne 1,8 robí okolo 8,5L - 4x4 , mesto 10 a keď ideš "pilu" tak aj 13 litor vie zobrať .
3,6 ide super má super zvuk a z dosluchu a skúseností ludí čo ju vlastnia viem že na dlhé trasy nemajú problém jazdiť okolo 8-8,5L , mesto okolo 12-3 a kombinovane za 10 , na ten motor veľmi slušná spotreba , ide to , má to rezervy , je to predsa slabšia verzia Passatu R36 čo možno zvýši aj životnosť . Do poriadneho Superba ten motor patrí ,, otázne je či ho uživíš , predsa je tam rozdiel aj v poistkách

Edited by suri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdar,

 

mám SI 2.8 V6 a je to spolehlivý vůz, ale je čas pomalu ho nahradit

novějším. Bohužel jsem jel v 3.6 V6 a nebyl jsem nadšen. Těžké na čumák a
ten motor žádný zázrak. Jsem zvyklej, že 2,8 žere trávu u pangejtu, ale
tohle ji žere snad i s tím pangejtem. Stejnej styl a stejná cesta.
Najedu přibl. 1680km a spotřeba o 1,5 litru vyšší při rychl. průměru o 1
km nižším v neprospěch 3,6.


Ale zpět k tématu. Jaký motor do S II , popř. jaké má který výhody a nevýhody, pokud to je jeté:

 

1.8 TSi nebo 2.0 TDI PD 125KW ?

 

Manuál či DSG? -

 

předpokládám, že zase 200t km na něm nachodim.

Edited by JohanJFV

Share this post


Link to post
Share on other sites

 výber by som nechal na kupujúcom ale tvrdiť že 3,6 berie viac ako 2,8 po prejdených pár km je pekná blbosť , žerie to menej ako 2,8 , ide to slušne i keď v superbe trošku uškrtene a hlavne sa to nejebe , tuto chodia na servis 2010tky výroba a každý má cez 390 000km a menené len oleje - longlife , DSG olej a Haldex olej ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Surky .. no já byl právě překvapen tou spotřebou. kdyby byla stejná, tak bych to nějak extra neřešil. Na to, že jedu do Ostravy z Mariánských Lázní za 3,5-4 h a žere mi to 10,7-11,1. Kluk s 3,6 stejnou trasu, přibl stejný čas a je tam za 12,3-12,8!

 

Ale dík za info.

 

-----------

 

Žraloku, toto vlákno se mi líbilo víc :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tou spotřebou je to co píšeš dost zavádějící ... já jezdím denně stejnou trat v +- stejném čase a rozdíly ve spotřebě mám klidně i o 2 litry. Zálaží na provozu, jak moc předjížím atd.

 

Každopádně pro mě byla volba 3,6 z několika důvodu ... automat, 4x4 a 6 válec a jako poslední spotřeba. Pokud je to naopak tak nemá smysl řešit 3,6 protože jezdit s tím jak s hnojem protože to moc žere je nesmysl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To JohanJFV: Johane, myslím, že nemáš co řešit! Jdi do "ropuchy" a to jednoznačně! Já jsem svého prvního ropáka vyhrál za totáče v kartách a chtěl jsem jej nechat švárovi a jelikož jsem byl nucen s ním jet více jak 600 km, dojel jsem do Phy a věděl jsem, že si jej nechám. Od té doby jezdím jen "ropáky"! Převážně to byly "bavorské hnojařské vozy". Jak jsem Tě poznal a vím k čemu Ti auťák slouží, tak si myslím, že není co řešit, uvidíš, že mi nanabančíš! Šťastnou ruku při výběru a až jej budeš mít, koukej se zastavit, rád si jej prohlédnu a třeba, no co víš? Pozdravuj drahou polovičku, Čau :gunners3:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mohu přispět jen zkušeností na 1.8 TSI:

 

Mám 1.8 TSI, najeto cca 13tis km a mám průměrnou spotřebu 7.2 litrů. Když nám lehkou nohu a jedu pohodu, tak spotřeba 6,5.

Když mám těžkou nohu, tak je spotřeba asi 9,5 litrů. Vše údaje z palubního počítače. Vytížení 1 osoba

 

Také jsem zvažoval jestli 1.8 TSI nebo 2.0 TDI 125kw, ale nakonec zvítězily klady benzinu a rozdíl v pořizovací ceně a potřebným nájezdem, abych setřel vyšší cenu TSI vs TDI (při současné spotřebě musím musím najet cca 80 tis km :kol-142: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já jsem 3 nafty měl ( Octu 1,9 tdi, A6 2,5TDi - všechno špatně a 530D 2001) a všechny utahané. Sup 2,8 má už 310tkm a lítá pořádl. Nejezdim ekonomicky, na to není chuť. Dálnici převážně jezdim mezi 150-180 v říši 200 pořád. Takže spotřebu neřešim. Sám jsem mezi 9,3 dovolená, jinak 10,7-13,8.

 

U 1.8 TSi mne děsí ty napínáky na řetězech a TDI vstřiky a DPF. No a u všeho DSG, ale to nějak překousnu.  Jo a chci to kupovat jeté kolem 100tkm - ať ty první mouchy vychytává někdo jiný :-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 na 1,8 sa vymení rozvod a napínák za posledný z označením K na konci , a pokiaľ sa mení rozumne olej nie je problém ... 

 

 

iné poruchy skoro nie sú , sem tam cievka zapalovacia a sem tam ten rozvod alebo prestavovač na vačke + spotreba oleja

Edited by suri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

problémy u TSI byly jen ze začátku, teď by měly být neduhy napínáku a rozvodu vyřešeny. I zdejší forum tomu odpovídá :-)

 

Když jsem si chtěl nechat vyměnit olej po cca 13tis v autorizovaném servise ve škodovce, normálně mě přemluvili, ať to nedělám, že s těmito motory nemají žádné problémy a pokud s tím jezdím slušně, tak stačí výměna v servisních intervalech.

Tomu též říkám dobrá reklama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

reklama to asi nie je a bežne sa robia aj 1,8 , i keď v malom pomere voči 1,2 ale to je aj počtom predaných kusov , a ten dobrý "K" napínák je tuším len od 6/2012 čo tak dávno nie je , ovšem ideálne po kúpe je overiť aký napínák tam je a keď tak ho nechať vymeniť + prípadne reťaz rozvodu ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já nevím, zda když přijdeš do skodovky a řekneš, že chceš vyměnit napínák za napínák "K" a nemáš teď žádné problémy, zda ti vyhoví :-(

Edited by žralok
Necituj předchozí příspěvek !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono kdo viděl nový napínák tak mu taky moc nevěří...pojistka je takové pírko a zajímalo by mě kolik to pírko snese než se zlomí...ale je fakt, že starý napínák po 40000 už neměl 2 zuby. Snad ten materiál na to pírko spočetl opravdu někdo kdo ví co dělá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ferda - asi tak , ešte je čokoľvek predčasné ale už po výmene problémy neboli 

 

 

no škodovka ti ho rada vymení ak si to zaplatíš , alebo ak ti to bude chrastiť v záruke urobia na garančku 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi dělám něco špatně..ježdění po městě spotřeba okolo 11l, jízda mimo město na tempomat 95 - 100km/h spotřeba 7,5 ,dálnice na tempomat 140.. Spotřeba do 10l ..dlouhodobý průměr 90% město 11,3 a to opravdu neřeším jízdu na spotřebu.. Najeto 120000..na ten motor veliká spokojenost.. Nakonec je to vždy o vlastní volbě.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To surky: běžný argument, který je ale pravda: chrastí všechny řetězy...jinak nikdo neví jak ten nový napínák vystavit. To je snad ještě větší sranda...Tvrzení, že se nastaví točením motru, jsem osobně vyzkoušel a co myslíte...velký prd a když ho necháte jak je po vytažení pojistky tak vám může řetěz skočit. On i ten jeden zub na tom starém to udrží. Prostě když je na motoru po ujetí 40 tisíc závada, která nelze diagnostikovat jinak než rozebráním tak mi můžeš povídat o tom, že přístup MB je v pořádku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ferda - hýbem sa vo viac značkách a to si nevyberieš , problémy sú všade

 

 

inak napínák nataviť točením motoru je blbosť , kolegovi to skočilo o zub na reťazi a bolo ... akurát vďaka tomu plechovému viku sa to pekne nanič skladá , a debil čo dal dole tie ozubené kolesá by nemal brať výplatu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem vypozoroval jednu podstatnou věc, podle které již jezdím.

Když chci jezdit na spotřebu a nikde se neplahočit, tak jakmile mám zahřátý motor jedu maximálně ekonomicky, až mi spadne spotřeba na třeba 7litrů. Chvíli takto jedu a pak se vrátím k normálu. Po tomto kroku mám spotřebu ustálenou na této hladině. Ve městě mám pak spotřebu do 8 litrů. 

 

Zatím musím klepat na drevo, motor je super.

Edited by michal032

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím...

 

Tiež som sa obzeral po 1.8 TSI, no nakoniec som od toho upustil.. Dôvod ? Obvolal som si pár slovenských autorizovaných servisov v Košiciach a rada servisných poradcov bola nekupovať SII 1.8 TSI s rokom výroby 2008, 2009, prvá polovica roku 2010. A prečo nekupovať ? Veľké riziko poškodenia motora - totálka motora pri preskočení reťaze ! Tieto motory sú spoľahlivé, to môže potvrdiť veľa ľudí, no stáva sa že rozvodová reťaz preskočí aj o pár zubov, čoho dôsledkom je poškodenie motora, totálne poškodenie... Podľa slov servisných poradcov, chyba je v napnutí reťaze. ALE, nie počas jazdy, ale pri studenom štarte, kedy reťaz nie je poriadne napnutá, napínacími kladkami a olejom..Prvých pár sekund 1-3 po naštartovaná nie je dostatočný dlak oleja a práve vtedy sa to stáva. Mali dosť reklamácií, kedy zákazníci hovorili že sa im to stalo po dlhej jazde autom, napr. Bratislava - Košice cca 500 km, prišli domov, zastavili s autom, a vypli motor. Všetky súčasti motora boli horuce, čiže materiál sa rozpína a rozťahuje. A ráno keď naštartovali motor, reťaz preskočila. Takže ak sa pustiš do kúpy SII 1.8 TSI dávaj pozor, výmena motora nie je lacný špás. Poriadne si to prehodnoť a čítaj fóra, píše sa tu o tomto probléme veľa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wowa4 - veľká polemika okolo toho , reálne to bežne mali prvé kusy ale pri Superbe nehrozí nejaký malý nájazd a skoro všetky už majú vymenený napínák aj reťaz . Druhá vec je že na prvých kusoch praskala ložisková stena - sitko , odliatok , tým sa upchalo mazanie vačiek , zadreli sa a skočil rozvod . Treba jednoducho pozrieť podľa Vin v ELSE historiu auta či už malo urobenú zvolávaciu akciu 15D7 a pokiaľ to nehrkoce po studenom štarte nebál by som sa . Každopádne by som riešil oleje po 15 000km žiadny dlhý interval a vzduchový po 30tis ... 

 

Ideálne je auto od nás alebo čr , tieto dovozdy z Macedonska a podobných prdelí tieto problémy mať budú skôr ako naše čo mali zdarma servis a tak sa to neojebávalo ... 

 

ale tak ak chcete kvalitný motor berte 6 valec , poznám vzorku veľa áut a nikdy z motorom nič , policajné majú za dva roky 398 000km a mechanické veci všetko pôvodné ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, chci pořídit Superb II Combi, pochopitelně z německa, protože v ČR koupit auto je dnes pomalu sebevražda. Chci se zeptat je lepší 103 PD, 103CR nebo nejlépe (pro mě určitě :D) 125 CR? Dále na co si dát pozor? Jaké jsou nejčastější neduhy těhle aut? DSG asi nebude nic pro mě, takže manuál to jistí, kdyby náhodou někdo o nějakém krasavci věděl, tak mi ho sem klidně nadhoďte. Měl jsem zatím OI a OII s oběma spokojenost. Chtěl jsem OIII, ale nová je zatím v výbavě kterou si představuju nesmysl a starších moc není, navíc oproti OII prej dost šetřili a auto hodně odflákli. Designově se mi líbí, ale to taky není všechno. 

 

No díky za rady a postřehy. ;-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, já mám superba s motorem 103 CR. Před tím jsem měl octávku 103 PD BKD a rozdíl pociťuju hlavně ve zrychlení. Možná to je jen pocit, protože ten CR nemá žádný turbo kopanec jako PD. Takže mě přišel PD motor živější. Ale také tam byl váhový rozdíl. PD dříve nastoupil ale potom rychle uvadal. To CR hezky lineárně táhne od 1800 až do 3500 otáček třeba. Je to takové komfortnější svezení. Je o dost tišší a spotřeba je taky o trochu lepší. Navíc je to novější motor, takže bych vzal ten. Ale raději ten CR 2.generace takže třeba CFFB. Rozdíl se 125kw motorem je prý v tom že do 120 to jede skoro stejně, ale na dálnici kde ztrácí dech 103 tak 125 ještě jede. Já to řešil chipem a teď jsem max spokojen. Jirka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak nakonec se objevil nádherná Octávka v německu za slušnej peníz, takže se na ní zejtra jedu podívat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...