Přejít na obsah

Koupě ojetého Superba II


Jims Sanders

Doporučené příspěvky

před 5 hodinami, marben napsal:

Tos mi pomohl :D chci nějaké reálné zkušenosti 

Reálná zkušenost - určitě se vyhnout ročníkům 2010-cca 2012. Přinese to jen problémy, investice atd. 1.8 není jízdně špatná, je přímo parádní, ale pokud nenatrefíš na poslední generaci motoru, tak radši ruce pryč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reálné zkušenosti, mám 1.8, z roku 2012, teď si papne trochu oleje, nájezd cca 215tkm, motor na jízdu super, pruznost a zrychlení. Nebejt těch problémů s olejem (strašák do budoucna kolik to bude žrát) a napinakem (výměna komplet rozvodů v AS cca 15tis) je to jinak dobrej motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, sumar napsal:

Reálné zkušenosti, mám 1.8, z roku 2012, teď si papne trochu oleje, nájezd cca 215tkm, motor na jízdu super, pruznost a zrychlení. Nebejt těch problémů s olejem (strašák do budoucna kolik to bude žrát) a napinakem (výměna komplet rozvodů v AS cca 15tis) je to jinak dobrej motor.

Dneska už ty motory stojí všechny za hovno, ale když nenajedu ročně skoro ani 10tis tak si přece nebudu kupovat kamna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám SII Combi 1.8TSI 4x4 r.v. 2010.  Vybral som si ho presne z dôvodu nízkeho ročného nájazdu. Na bežné jazdenie je výborný - pohodlný, živý, s rozumnou spotrebou a vyjdeš s ním takmer kamkoľvek, kým ťa nezastaví výška podvozku. Som s ním spokojný. Ale ako tu viacerí píšu, cucne si olej (u mňa zatiaľ  v norme udávanej výrobcom - okolo pol litra na 1000km) a treba dávať pozor na rozvody. Zvýšenie výkonu rozhodne neodporúčam, tie piestne krúžky nie sú na to stavané. V prípade, že si vyberieš túto motorizáciu, nechoď do ročníka nižšieho ako 2013. Staršie vždy žerú olej a časom to treba riešiť - odkarbónovanie a repas hlavy + výmena piestov, čo je finančne dosť náročné. Ak sa to má spraviť poriadne, tak pre motory do októbra 2011 varianta s piestami Kolbenschmidt KS40251600 si pýta okolo 2000€ len za diely. Ak by si chcel originál škodovácke piesty, tak treba prirátať minimálne 300€ za drahšie piesty a 800€ za ojnice. Na motory po októbri 2011 už ojnice netreba. Ale zas keď sa to spraví, tak je s tým pokoj a stačí dávať pozor na rozvody.

 

Ešte je varianta kúpiť to za lacno stretnuté a dať si to spraviť - investícia okolo 3500€, ale vieš že máš v motore nové črevá a je na ne relatívne spoľah.

 

Alebo choď do 3.6FSI :-)

Editováno: , autor: z00m
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, z00m napsal:

Ja mám SII Combi 1.8TSI 4x4 r.v. 2010.  Vybral som si ho presne z dôvodu nízkeho ročného nájazdu. Na bežné jazdenie je výborný - pohodlný, živý, s rozumnou spotrebou a vyjdeš s ním takmer kamkoľvek, kým ťa nezastaví výška podvozku. Som s ním spokojný. Ale ako tu viacerí píšu, cucne si olej (u mňa zatiaľ  v norme udávanej výrobcom - okolo pol litra na 1000km) a treba dávať pozor na rozvody. Zvýšenie výkonu rozhodne neodporúčam, tie piestne krúžky nie sú na to stavané. V prípade, že si vyberieš túto motorizáciu, nechoď do ročníka nižšieho ako 2013. Staršie vždy žerú olej a časom to treba riešiť - odkarbónovanie a repas hlavy + výmena piestov, čo je finančne dosť náročné. Ak sa to má spraviť poriadne, tak varianta s piestami Kolbenschmidt KS40251600 si pýta okolo 2000€ len za diely. Ak by si chcel originál škodovácke piesty, tak treba prirátať minimálne 300€ za drahšie piesty a 800€ za ojnice. Ale zas keď sa to spraví, tak je s tým pokoj a stačí dávať pozor na rozvody.

 

Ešte je varianta kúpiť to za lacno stretnuté a dať si to spraviť - investícia okolo 3500€, ale vieš že máš v motore nové črevá a je na ne relatívne spoľah.

 

Alebo choď do 3.6FSI :-)

V Německu je hodně těch 1.8tsi manuál, najeto kolem 100tis ale i 1.4tsi. Ta 3.6 už bude drahá na servis ne? DSG+haldex

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, Tomas F napsal:

Reálná zkušenost - určitě se vyhnout ročníkům 2010-cca 2012.

Tome, u 1.8TSI ani rok 2009 po cca dubnu není dobrý, a co se týká mladších, proč to omezuješ do 2012? Pístní stírací kroužky, který se neucpávaj VAG nasadil až někdy v 2015/2016 na motorech od čísla CDA_482228 ...

Ano, stírací kroužky na CP pístech v období cca 6/2011 až 10/2011 a následná modifikace na DF pístech v období 10/2012 až EOP (konec produkce) se ucpávají později než na prokletých BS pístech (cca 5/2009 až 5/2011), ale ucpávaj ... Je to individuální, zaleží na tom, jak se s tím jezdilo, jaký olej se lil a hlavně, jak často se olej měnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, rayx napsal:

Tome, u 1.8TSI ani rok 2009 po cca dubnu není dobrý, a co se týká mladších, proč to omezuješ do 2012? Pístní stírací kroužky, který se neucpávaj VAG nasadil až někdy v 2015/2016 na motorech od čísla CDA_482228 ...

Ano, stírací kroužky na CP pístech v období cca 6/2011 až 10/2011 a následná modifikace na DF pístech v období 10/2012 až EOP (konec produkce) se ucpávají později než na prokletých BS pístech (cca 5/2009 až 5/2011), ale ucpávaj ... Je to individuální, zaleží na tom, jak se s tím jezdilo, jaký olej se lil a hlavně, jak často se olej měnil.

Právě, je to individuální. Tenké kroužky v uvedených letech se ucpaly snad vždy, u mladších ročníků mi ta četnost přišla menší + už snad měly lepší napínáky tou dobou (nebylo-li to ještě o rok později).

A roky 2015/2016.. to už se pomalu dostáváme mimo výrobu SII, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napínák bych neřešil, to je věc lehce vyměnitelná (přestože je to lifetime díl bez předepsaného intervalu výměny nebo alespoň kontroly), v serii nazazeno myslím od 5.3.2012.

Kroužky na pístech je to, z čeho bych měl obavy ... Do asi poloviny května 2009 to mělo mít písty z předchozí generace, proto se jim neucpávaly stírací kroužky díky jinému provedení ... No a že mladším, tedy jak od 6/2011, tak 10/2011 se stíráky ucpávaj méně, ano, to platí, ale riziko tu je stále, případy se objevují a kroužky jsou ucpané jako u těch předchozích ... Proto existuje to TPI 2025422_9.

Jasně 2015/2016 už je SUPII mimo, ale ten motor VAG dával i do jinech vozů a trhů, než EU. Takže písty DL se skládanými stíráky u Škodovky z linky nehledej, je to ale současný oficiální řešení od Škoda/VAG toho olejovýho problému všech motorů téhle druhé generace i pro servis, tedy náhradní díly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K ceně servisu 1.8 vs 3.6 - podle mě u starších aut kde převažuje spíš stáří než kilometry (což je např. můj případ) bude člověk utrácet spíš za pochroumaný vybavení než za věci kolem motoru. Na prvním místě v nákladech je podle mě vždycky pravidelný servis, pak rozbitá (komfortní) výbava a až na konci budou neplánovaný závady z motoru.

 

Mimochodem u servisáků má 3.6FSI pověst nesmrtelného motoru co najezdí statisíce km.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, bigboban napsal:

K ceně servisu 1.8 vs 3.6 - podle mě u starších aut kde převažuje spíš stáří než kilometry (což je např. můj případ) bude člověk utrácet spíš za pochroumaný vybavení než za věci kolem motoru. Na prvním místě v nákladech je podle mě vždycky pravidelný servis, pak rozbitá (komfortní) výbava a až na konci budou neplánovaný závady z motoru.

 

Mimochodem u servisáků má 3.6FSI pověst nesmrtelného motoru co najezdí statisíce km.. 

Ta 3.6 má taky ty debilní NOX katy?

1.4TSI 92kw má stejný problémy jako 1.8TSI?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad 1.4 - Pokud vím, tak ne. Ale dokonce snad někde tady na fóru padla zmínka o tom, že pokud tomu řidič dával kouř (což se dá u Superbu čekat při jeho hmotnosti), tak ty motory byly taky zralé na generálku, kdoví jestli ne na šrot.

Editováno: , autor: Tomas F
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To som čítal aj na zahraničných fórach, nie len na tomto, takže asi na tom niečo bude. Naviac podľa môjho osobného názoru má tá 1.4 oproti 1.8 hodne "surový" chod. Pár krát som to šoféroval a nechcel by som to. Na okreskách a v meste je to slušné, ale na diaľnici tomu rýchlo dochádza dych a chýba pružnosť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky je to jen základní motor. Kultura chodu oproti 1.8 TSI je znatelně horší. Nemůžeš od něj čekat nějaké zázraky v tak velkém a těžkém autě. V Octavii je to OK, ale v SII to bude jen pro klidné řidiče, co nejezdí naloženi. Ale jak tady někdo píše. tak na šrot to v této varintě 92 kW rozhodně není, to je nějaký blábol. 1.4 TSI má také problematické rozvody, které je nutno hlídat. Témata na foru o tom jsou.

 

marben - bezprostředně předcházející příspěvek se necituje, viz pravidla fora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 35 minutami, z00m napsal:

Na šrot asi nie, to súhlasím, ale zachytil som zmienky o tom, že keď sa tej 1.4 nakladá, tak toho veľa nevyrdží. Ale to bude asi obecný problém slabších motorov v ťažkých autách.

No to nevím, ten motor je prakticky identický s 1.4 TSI 132 kW z FII RS, tam jsou určité problémy, ale s tou slabší verzí kromě rozvodů prakticky nic. Těch 90 kW komponenty (třeba kovanou kliku) stavěné na daleko vyšší výkon opravdu nerozhází.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, Pawouk said:

No to nevím, ten motor je prakticky identický s 1.4 TSI 132 kW z FII RS, tam jsou určité problémy, ale s tou slabší verzí kromě rozvodů prakticky nic. Těch 90 kW komponenty (třeba kovanou kliku) stavěné na daleko vyšší výkon opravdu nerozhází.

 

Možno to boli narážky na tie rozvody, nevybavujem si to už presne. Len som písal, že som na také zmienky narazil. Každopádne uplne súhlasím, že je to základný motor, v SII neveľmi kultivovaný a je to vyslovene núdzovka, tak by som sa mu radšej vyhol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak si přišel na to že odpadá dvouhmota ? Dvouhmotu má i benzínový dvoulitr 96kW, takže TSi 1,4 i 1,8 je mají určitě taky. Protože dvouhmota je u aut hlavně kvůli většímu kroutícímu momentu a ten motory TSi bezesporu mají.

Jinak DSG je bomba věc, tedy kromě tebou zmíněného suchého 7°DSG pro benzínové 1,4 a 1,8

 

@suri. Stále jsme se nedozvěděli, proč je DSG debilní ... ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...