Jump to content
Jims Sanders

Koupě ojetého Superba II

Recommended Posts

12l sem nemel ani s 2.8. Prumer 10l palubak lpg 12. 

 

 

K lpg.. Polaci uz umi vse, a porad je to lepsi nez tdi.
Chces sup2 vzhledem ke konfortu zklamu te s1 je na jizdu i komfort vyrazne lepsi. Sam sem s1 mel 2.8lpg cca 6 let ted mam s2 druhy rok. 
Dpf se pali cca co 500km..
Olej u dsg co 60tkm nutnost.
Cebia neznamena nic je to podfuk. 
Nejlepe koupit od znameho ci z superb fora ci fb skupiny od overenych lidi.

Ja najel cca 70tis km za rok apul a zatim jen olej mam 1.6tdi chtrl sem kombik- nutnost. Na s1 najeto 140tis km. 

Ale i tak je tdi loterie, turbi,vstriky,dpf,egr,cerpadlo nafty, pokud se nic nesere je to cajk ale jak zacne tak to bude vitr

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 12 hodinami, mhhory napsal:

spotřeba je vždy závislá od stylu jízdu. Vlastním SUP II 1.8 TSI benzín a v průměru jezdím za 6,2, tzn. o cca 1 - 1,5 litru více než diesel. Srovnej si potom náklady na provoz benzínu, dieslu a zjistíš, že zas až takovou pravdu nemáš s těmi úspory. 

Jezdím tak, abych nikoho nebrzdil a tak, abych i někoho předjel. Nicméně se snažím předpisově. Je to věc názoru, a nechci tě přesvědčovat o výhodách či nevýhodách benzínu či dieslu. Ale doby kdy benzín jezdil v průměru za 8 a více litrů jsou pryč, samozřejmě ano, pokud budu jezdit jako prase, tak těch 10 tam mít budu, ale proč bych to dělal, že ? Auto mám proto, aby mě dopravilo z bodu A do bodu B, nejsem malej a z klukovin jsem už vyrostl. 

 

Každopádně superba mohu jedině doporučit, velmi pohodlné a spolehlivé auto. Další bude rovněž asi superb. 

 

Zrovna 1.8 TSI je na provoz a údržbu výrazně dražší než klasická verze 2.0 TDi... Ten motor jezdí dobře ,má super projev, ale poruchovost je jeho příjmení a drahý křestní jméno. Bude to tím že je i hodně složitý, rozhodně je to víc složitější motor než TDi...

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, angel.CZ said:

Paráda, dvě otázky - dá se třeba 10 minut před startem jen čistě ten bufik a dá se třeba vypnout úplně? Ono právě nejde vidět, zda je to tlačítko, nebo jen ukazatel na climatronu

Edit: chápu tedy dobře, že v zimě můžu stát na parkovišti a auto se mi pomalu zahřívá? Což je vlastně vlastnost benzínových aut? 

 

Je to tlacitko a ano da sa vypnut/zapnut manualne, ale aj spustit dialkovym a aj naprogramovat cas spustenia (napriklad dalsi den rano o 7, alebo kazde rano o 7, alebo kazdu stredu atd...)   ALE ....  su tu male ale :)  (citaj dalej) ....

 

Bufik je nezavisle kurenie a bezi nezavisle od motora. Taha ti to sice naftu z tej istej nadrze, ale bezi samostatne. Cize si ho napriklad zapnes z domu 20 minut pred odjazdom a on ti vyhreje auto (a odmrazi sklo). Ty potom prides, sadnes do vyhriateho auta  a nastartujes predhriaty motor (kedze to vlastne zohrieva chladiacu kapalinu v motore).

 

Tak ak isto mozes stat na parkovisku s vypnutym motorom a kurit si bufikom a tak isto aj s nastartovanym motorom a dokurovat si bufikom (ono to nebezi stale na plny vykon, ma to viac urovni, reguluje si to samo).

 

To, co je mierna nevyhoda je, ze to ma hard coded funkciu, akonahle je vonku pod 7°C a ty nastartujes motor, tak sa bufik zapina, bez ohladu nato, ci chces ci nie. (ale musi bezat motor). To je naprd ak sa presuvas len velmi kratku vzdialenost alebo potrebujes napriklad preparkovat. Ono totiz tie kratkodobe prevadzkove casy nerobia tomu bufiku dobre (proste sa zanasa...). Takze pokial je vonku menej ako 7°C a bezi motor, webasto bezi tiez, ci chces ci nie (a LEDka na tlacitku nesvieti).

 

A ako vsetko, je to diel, ktory sa moze pokazit. Casto odchadza obehove cerpadlo (otazka 50-80 eur myslim), ale myslene tak, ze vymenis povedzme raz za XXX XXX km (nie, ze kazdych 10k km :D ). Ja som menil pri 250t km... a tiez casom moze odist samotna zhaviaca sviecka, ktora zaroven plni aj funkciu "hlidaca" plamena. Starsie Webasta to mali samostatne ako dva diely a dalo sa to menit kus po kuse, ale pri tom, ktore je v SII je to jeden diel a zial da sa to menit len ako celok s celou komorou. Niekedy pomoze vycistenie, niekedy nie a treba to cele vymenit (stoji cca 5000 CZK). Tiez po case prehrdzavie vyfukova trubka (taky husi krk). Takze po case to chce proste servis ako vsetko ostatne na aute...

 

Da sa aj domontovat, ale rozhodne by som siel do origo z vyroby ak je ta moznost...

 

Takze tak ako vsetko ma to svoje + aj - ale ako som pisal, ak si nato zvyknes nieje cesty s5 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pekne zhrnuté. Bufík je super vec, je to fakt návykové. Mám ho v Alhambre a potvrdzujem tvoje slová - v SII mi dosť chýba.

 

Neviem ako to má SII, ale v autách Alhambra/Sharan/Galaxy je snímač vonkajšej teploty pre bufík pod stieračom, a je to len spínač. Čiže keď je menej ako 10 stupňov, je zopnuté. Keď je viac, je rozpojené. Veľa ľudí si tam len vložilo prepínač, a pri krátkych jazdách proste čidlo prepínačom odpojili, aby sa bufík nerozbiehal. Riadiaca jednotka odpojenie čidla nerozpozná. Možno sa týmto dá inšpirovať a podobný "ofajč" ide dorobiť aj do SII.

 

Čo sa týka servisu bufíka, tiež len potvrdzujem. Za dobu čo Alhambru mám, som s ním nemal problémy až do okamihu, keď auto začalo jazdiť krátke jazdy po meste. Obehové čerpadlo mi odišlo až keď som mal 250k na tacháči. Teraz pri 270k mi bufík opäť prestal fungovať. Podľa diagnostiky vôbec nenabehne plameň, čo je obyčajne príznak zaneseného sitka. Ešte som to neriešil, keďže je leto, ale je to typická závada, takže to bude asi tým.

 

Inak na základe vlastných skúseností odporúčam aj v lete bufík aspoň raz do mesiaca na pár minút spustiť, aby sa "očistil". Jeho úplné nepoužívanie cez leto narobí viac škody ako úžitku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja som si v 3,6 na bufik zvykol tiež veľmi rýchlo , je to super vec, škoda že neohrieva priamo aj motor , ale o to rýchlejšie kúri v interiéri ... zima bola len krátka ale vyskúšal som si to viackrát a super , žiadne škrabanie , žiadna zima v aute ... osobne si myslím že ten príhrev do určitej teploty je fajn , spotrebovo to neurobí nič , aspoň sa to skôr zohreje

Share this post


Link to post
Share on other sites

super, díky za luxusní shrnutí ..... dost jste mě přesvědčili, že ho chci :-D

bazycek: proč si tedy šel do supa2 když si byl spokojený s 1 v plynu ? (taková soukromá otázka - jinak tu tvojí s1 pořád výdam kousek od baráku :-D )

Edited by angel.CZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se to tady poněkud zvrhlo - buď se vrátíte k motorům, nebo to sloučím s odpovídajícím tématem o výběru ojetého SII.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doplnim, ze kazdy dieslovy motor ma prihrev, ktory sa zapina pri urcitej teplote. Webasto ma navyse funkcionalitu, ze ho dokazes spustit aj samostatne (dialkovym ovladacom, aplikaciou v mobile). Prihrev sa tusim da aj prerobit na nezavisle kurenie pomocou nejakej prestavbovej sady. 

 

Na Passate som mal webasto, aj vyhrievane celne sklo. Vyhrievane sklo ti sice neohreje auto, ale v niektorych situaciach je tiez velmi uzitocne. Napriklad pri vjazde do tunela, kde je teplota vyssia, nez teplota mimo tunela a auto sa cele zahmlieva zvonku. Ked ale parkujes vonku a nie v garazi, tak myslim,z e webasto by bola lepsia volba, kedze ohrejes vodu v motore aj interier a samozrejme aj sa roztopi sklo.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@misor1994 a na to si přišel jak, že má každý dieslový motor příhřev ? Jestli myslíš tu svíčku, která ohřívá vodu aby ti to rychleji topilo, tak ano, ale to nemá nic s příhřevem/nezávislým topením společného a rozhodně to nejde předělat na NT. Je to jen elektická nějaká  svíčka/spirála, která rychleji ohřívá chladící okruh, aby ti auto začlo topit ... to má většina dieslů...

Share this post


Link to post
Share on other sites

příhřevem je myšleno PTC.... http://www.vwglobe.cz/clanky/pridavny-elektricky-ohrev-vzduchu-ptc/
V zimě mám motor sice ledový, ale vlažný vzduch jde určitě už kolem první minuty :-D Teplý vzduch během 2-3 minut. Standardní  u TDi ve střední evropě. Výborná věc! V kombinaci s el. sedačkama teplo skoro hned, jen ten motor ohřívám min 10 km :-D

 

Edited by prassat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemyslel som PTC, ale prihrievac, ktory funguje na naftu a len pri zapnutom motore. Mozno som strelil, ze to ma kazde auto v nafte, ale mnoho v strednej Europe ano. Takze ano, myslel som to, co pise CentriFUGA. Na niektorych autach sa to prerobit da, na superbe mozno nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PTC, ano to je to co jsem myslel tou el. svíčkou. To má každý diesel, píší že od 2004, dokonce to měl i passat v r. 2002 ... ale bufík jako příhřev nemá většina dieslů, vím, že třeba VW Touran ho má vždy, myslím že i sharan, atd. - je to podle mě dáno tím, aby se velký vnitřní prostor vytopil, protože touran s nefunkčním bufíkem se v -20 nedal vytopit...ale u superba jsem o tom neslyšel, tam je buď PTC a nebo rovnou nezávislé

Share this post


Link to post
Share on other sites

nehovoriac že 90% SII čo tu jazdí sú dovezené z Bangladéža a Turecka a PTC nemajú ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 21 hodinami, angel.CZ napsal:

super, díky za luxusní shrnutí ..... dost jste mě přesvědčili, že ho chci :-D

bazycek: proč si tedy šel do supa2 když si byl spokojený s 1 v plynu ? (taková soukromá otázka - jinak tu tvojí s1 pořád výdam kousek od baráku :-D )

Jj prodal sem to kamosovi z fitka. Je spokojeny doted.

Mel sem nabidku z rodiny za dobre penize,majitel od novoty servis, a chtel sem uz novsi a combi(kolo,hory atd). Zbytek mi bylo jedno. Zvykl sem si na tu slabou 1.6 na normalni jezdeni super sem spokojeny tez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak sem dneska bavil s jedním prodejcem dílů škoda u nás ve městě. Říkal, že je to docela sázka do loterie, menší nájezd kilometrů může znamenat couraní po městě, což způsobuje motoru problémy (jak jistě víte). U většího nájezdu (kolem 250) už přichází servis, který zrovna u dízlu (oproti benzinu) levnou záležitostí a můžu si připravit i něco kolem 40k za materiál (+práce). Doporučil mi ještě propočítat si rozdíly mezi spotřebou u nafty a benzinu (beru v potaz cca 2,5l na 100 a stejnou cenou - nafta 6.5 benzín 9). Rozdíl mi to s mým nájezdem udělá ročně cca 20 000 kč..... Tak teďka otázka pro špekulanty..... auto budu chtít určitě na delší čas (5 a více let). 
Co tedy ?? - bráno i se servisem intervaly výměn dpf, aditivi (vůbec nvm kolik stojí a jak dlouho vydrží) a možností porouchaných věcí v ojetém autě a jejich servisem ..... navrhl mi 1.8 fsi od podzimu 2011 a nejlépe ročníky 2012 - že to pak nežralo olej po upravě motoru a byly celkově v pohodě......
Neberu teďka věci, co mají benzín i nafta stejné, jako air filtry, ramena, ložiska, dsg apod.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 7 minutami, angel.CZ napsal:

nic......



jak píšu už po několikáte, nejlepší by to bylo hodit do LPG, ale to tyhle motory prostě neberou :-( 
koukal jsem i na jiné auta, ale prostě interier i franzouzů či japonců mě moc nebere.... to má prostě jen sup a navíc se mi prostě celkově líbí

Omlouvám se za citaci, překlikl jsem se.....

Edited by angel.CZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ti řekl za servis za 40k při cca 250.000km ? Mám auto.od 244, teď má 286, když neberu výměny oleje, brzdy atd, tak jse měnil z větších věci dva silentbloky (cca 1800), klimakompresor+řemen+napínák, celkově oprava asi za 7-8 tisíc a lambda sondu za 2ku...takže tak, neberu to jako nejakou velikou investici, když člověk vezme v potaz cenu ojetiny, která nová stala.milion...tak s tím musí člověk počítat, že to bude něco trochu stát za opravu

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je takový zažitý mýtus vsechno. Je to o původním majiteli a jeho trasách. Pokud najezdil 240 tisíc po městě, bude spojka dvouhmota už na výměnu a možná už po výměně. Pokud jezdíš delší trasy, není důvod se bát na 240 o spojku a dvouhmotu. Na původním Passatu jsem měl 360 - původní turbo, spojka, vstřiky, EGR...vše, protože auto jezdilo delší trasy a nic z toho se tak nenamáha, nezanáší...stejně jako dpf. Někdo jej má po 150 plný a někdo s ním najede 400...vše z toho ale nemá smysl řešit, protože koupíš auto v ceně milion za čtvrtku ceny. Tak se musí s nějakou investici počítat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keď rátaš každú investíciu na opravu auta, ktoré sa chystáš kúpiť, tak potom si kúp novú Fabku a opravy neriešiš. 

Alebo sa pozri po nejakej atmosfére a tam máš istotu, že nemáš žiadne ku.vítka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

možná budu prodávat svoje s2 2010 125kw kdyby náhodou někdo sháněl info po mailu. jirkawrc@seznam.cz

20160822_104553.jpg

Edited by jirka toledo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co říkáte na aaacka? Je to lepší, nebo pořád je to že prostě nebrat? Mají tam toho dost za přijatelné ceny a hlavně výbavy co požadují. 

Bte. Může mě prosím někdo nasměrovat na to vlákno o panoramatických střechách? 

Děkuji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak pro mě existují jen 3 druhy prodeje:

 

1) Inzerát - nejnižší cena, obrovské riziko, pro mě naprosto nepřijatelné.

2) Bazar - prostřední cena, určité malé záruky že se můžu pak s někým soudit.. Tady bych koupil auto max za pár desítek tisíc.

3) Dražší auto za statisíce za mě jedině Škoda plus (tedy pokud zde řešíme škodovky). Já už takhle koupil 3 auta..

 

Takže ano pokud chceš šunku za 30 tisíc tak áčka proč ne, pokud budu kupovat Superba za 300 tisíc tak bych tam v životě nevlez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...