Jump to content

Nefungující ventilátor topení / klimtizace


Recommended Posts

Dnes, když sem k večeru po práci sedal do auta, tak jsem normálně nastartoval a jel k pumpě, ventilace normálně fungovala, jenze se auto pořádně nezařálo, popojížděl jsem asi dva kilometry v koloně. Dojel jsem k pumpě, nataknkoval, sedl do auta a nastartoval. A ejhle. Přestala jít ventilace, okna namrzaly z venku i zevnitř, asi po deseti kilometrech se najednou rozběhla. Teď, když jsem sedl v garáží do auta, tak opět ventilace nejede, jel sem to proje a po deseti kilometrech znovu začala fungovat. 4ím to může být? Octavia 2,0tdi r.v. 2007 climatronic, vrtule se netoči.

Link to post
Share on other sites

Předpokládám, že se bavíme o ventilátoru uvnitř vozu pod přistrojvkou u spolujezdce ? Měl jsem ten samý problém a pomohla celkem balnalní oprava vyndat ventilátor a vyčistit jej nebo se hrozně z tuha roztáčel. Teď už je tomu asi rok a stále to v pohodě běží a to jsem moc rád nebo v autorizáku mě strašili, že nový na climatronik je nějakejch 5000 kč.

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Ahoj, nejde mi větrák.Funguje jen na čtvrtý stupeň, předchozí tři stupně jsou nefunkční. Pojistky jsem kontroloval poctivě, všechny byly v pořádku... Bude to tím otočným spínačem ? a jestli jo, je to porod to vytahovat ? Octavia II 19.Tdi r.v 05

děkuju za případné odpovědi, s tou moji hujdou se furt něco sere... :-(

Link to post
Share on other sites

Dobrý den.Podle mě je to předřadný odpor ventilátoru s pojistkou proti přehřátí N24.Pojistka je tepelnou ochranou větráku na 1-2-3 poloze.Nedoporučuji proklemovaní.Dá se zakoupit.Tepelná pojistka se spálí při těšim otáčení ventilátoru.Doporučuji 1- změřit proud přes ventilátor nebo jestli nejde těško 2- vedle ventilátoru je předřadný odpor s tepelnou pojistkou-pojistku vyměnit nebo jiný odpor s pojistkou.Mnoho zdaru.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Zdarec dnes ráno se vyskytl problém po bezproblémovem nastartovní při -20 nenajel ventilátor intenzita se zobrazuje na displeji ale NEJEDE . Spínače funguji a signalizuji kromě Vnitřniho okruhu ten NE.Motor se zahříva bez problemu jako vždy. Včera večer po příjezdu a zhasnutí motoru vše OK!!! děkuji za rady a názory.

Edited by Luďa
Stačí jedno téma. Druhý duplicitní sem smazal
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

S dovolením přidám svůj příběh...

Nejdříve mě ve Fabii I v zimě začal trochu vrzat ventilátor, Nechtělo se mi jej v těch mrazech vyndávat a namazat. Později odešel předřadný odpor ventilátoru. Nestál zrovna pár korun, tak jsem se donutil ventilátor z auta vyndat, vyčistit a namazat. Vše se zdálo být v pohodě, běžel tichounce a foukal jak ďas. Jenže omyl, asi po měsíci začala praskat pojistka ventilátoru. Jedna za druhou... Motorek ventilátoru je taky pěkně drahý, zatím pouštím max na 3. stupeň a pojistka drží. Ještě jsem si říkal že tam vrazím místo 25A pojisky 30A. Nový motorek stejně budu muset koupit, ten předřadník na začátku jistě neodešel bezdůvodně..

...

Měřil jste někdo ten proud do motorku za normálních podmínek? Jak moc se blíží k těm 25A???

...

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Dobrý den.Podle mě je to předřadný odpor ventilátoru s pojistkou proti přehřátí N24.Pojistka je tepelnou ochranou větráku na 1-2-3 poloze.Nedoporučuji proklemovaní.Dá se zakoupit.Tepelná pojistka se spálí při těšim otáčení ventilátoru.Doporučuji 1- změřit proud přes ventilátor nebo jestli nejde těško 2- vedle ventilátoru je předřadný odpor s tepelnou pojistkou-pojistku vyměnit nebo jiný odpor s pojistkou.Mnoho zdaru.

Zdravím.Mám veliký problém s předřadným odporem.Už jsem musel nechat vyměnit dva kusy ve zn.servisu.Tvrdí že je vše přeměřeno,a v naprostém pořádku.Asi to bude tím motorkem ventilátotu.Chtěl bych se zeptat kde hledat pojistku proti přehřátí N24?Nikdo jiný se o tady ní nezmiňuje.Díky za odpověď.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Ahoj, po zapnutí klimy (Climatronic) na O II 2.0 TDI nejde ventilátor v kabině. V pojistkové skříni vše OK koukal jsem se. Sahary se točí, kompresor běží. Nevíte někdo prosím čím by to mohlo být? Spálený ventilátor? Či něco jiného? Děkuji

Link to post
Share on other sites

Tak problém je vyrešený, kastlík jsem sundal a ventilátor odpojil a napojil přímo přes baterii a okamžitě se rozběhl. Prostříkal jsem kontakty, vše dal zpátky a už to zase chodí normálně. Doufám, že to bylo jen nějaké zablbnutí a bude to teď už makat.

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Zdarec,

zrovna řeším na Octavii II rok 2005 1.9TDI 77Kw, že mě funguje a nefunguje teď už spíš nefunguje ventiltor topení. Měl jsem to na diagnostice a píše chybu : ventilátor přívodu vzduchu když jsem sundával kryt v kabině na pojistky tak jedna pojistka vypadla jak kdyby tam držela na hovno, zkoušel jsem to dát na místo jak má podle schématu a už ventiltor nejde vůbec. Neposlal by mě někdo obrázek kam patří ta pojistka popřípadě nějaké rady.     Dík

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

Ahojte,mám už uvedený problém -vetilátor kúrenia ide iba na 4 rýchlosť. Už som vymenil predradný odpor ,tiež som dal nový ventilátor a problém pretrváva. Má prosím niekdo radu kde hľadať chybu . (Mám octaviu kombi 4x4 -2004) Dík  Pepo

 

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

Ahoj lidi. Chci vás poprosit o radu. 
Máme Okt 2 combi před FL, rv 2005, motor 2,0Tdi 103kw 16V kod BKD. 
Z ničeho nic mi nefunguje foukání větráku v interiéru, klimatronik nornálně běží, ale nic nefouká, ani nic nereaguje na zvýšení / snížení intenzity, netočí se ani sahara. 
Jediný poznatek, který jsem pozoroval, tak bylo trochu cvrlikání ve větráku v interiéru, ale dělalo to jen když to bylo ohřáté, za studena v pohodě. 
Na mojí hobby diagnostice mi to načetlo tyto chyby: 

Adresa 08: Klima/topení 
2 závad nalezeno. 
01273 - ventilator privodu vzduchu (V2) 
000 - - 
00229 - tlak v chlazeni 
002 - dolni hranice prekrocena 

Adresa 7D: Přídavné topení 
1 Fault Found: 
00361 - topne teleso pro pomocne topeni (Z35) 
014 - defekt

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
  • 7 months later...

Ahoj všem. Mám velikou prosbu. Blíží se podzim a zima a mně přestal fungovat ventilátor topení.

Jde o Octavii Tour II, 8/2011.

 

Ventilátor se točí lehce, všechny pojistky jsou vpořádku. Šel jsem tedy od spotřebiče proti proudu a zjistil jsem následující:

1) Na pojistce v pojistkové skříňce v salonu není napětí;

2) na kontaktu relé které spíná obvod pro ventilátor není napětí.

Zjistil jsem, že z relé jde červeno-černý kabel někam dál, ale nejsem schopen ve schematu najít kam přesně, uměl byste mě někdo nasměrovat? Jde už přímo pod ebox nebo někam jinam?

 

Schemata mi po elektrické stránce problem nedělají, ale nepochopil jsem systém odkazu na další pokračování v obdélníčku.

 

Díky.

Link to post
Share on other sites

Díky LucasCZE  , takže ono je to vlastně liniové schema, akorát podle německé normy nemá sběrny svisle, ale vodorovně. A číslo ve čtverečku je odkaz na řádek (vlastně sloupec) v liniovém schematu. Takže tím je vše jasné :-) Díky za nakopnutí.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...