Přejít na obsah

Webasto - nezávislé topení Octavia II


franta007

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • o 11 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...

Do Octavie II - 1Z 103kW r.v.2005 mi bylo namontováno nezávislé topení WEBASTO Typ-E u autoritzovaného servisu v roce 2008. Doposud fungovalo vše správně. Nyní se vytápění spustí v zadaný čas, motor se rychle vytopí až na max.90°C, ale ventilátor interiéru se nespustí. Motor je tedy vytopený a v autě je zima. Sporadicky se podaří, že se interiér vytopí (ventilátor sepne) a vše funguje správně.

Diagnostika nehlásí žádnou závadu čidel nebo klimatizace. Po zapnutí klíčku zapalování se ventilátor normálně spustí, a dojdě k vyhřátí vozidla. Spínací relátka a pojistky byly překontrolovány a jsou bez závad.

Prosím o radu, kde je problém. Předpokládám, že se jedná o závadu klimatizační řídící jednotky.

Díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterka byla měněna před dvěmy lety. Měřil jsem ji v režimu vytýpění a vykazoval stále 12,3V. V jednu dobu jsem si taky myslel, že by to mohlo být baterkou, protože jako by po delší jízdě topení nastartovalo správně. Ale tento stav se později vyvrátil. Vyhřívání nenastartovalo ani po delší jízdě, kdy baterié je dostatečně nabitá. Dokonce se dvakrát podařilo vytopit i při nynějších -23°C bez předchozí dlouhé jízdy..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, diagnostika byla provedena celého auta, nikoliv pouze topení WEBASTO. Vytápění jako takové funguje správně, včetně regulace a vypínání hořáku při dosažení teploty 85°C. Proto předpokládám, že v jednotka WEBASTO chyba nebude. Vzájemné spojení s autem je i přes klimatizační jednotku, která určuje v jakém stavu jsou nastaveny klapky a jestli je ventilátro v poloze ON, relé R3 má na tomot základě externě sepnout chod ventilátoru. K této závadě mě vede i skutečnost, že musím mít běžně nastavenu vysokou teplotu na displeji zóny (29°-HI) abych měl příjemné prostření v interiéru a to i v teplejších dnech. Nechtěl bych Tě ale svést k mým doměnkám, které zatím nevedly k žádnému úspěchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no takhle vysoka teplota na displeji urcite neni normalni, zkousel si obnovit tovarni nastaveni climatronicu?

jestli by treba nepomohlo to?

na kolik ti spina zapina vyhrivani nezavisle topeni? me topi na 22, neni mozne ze by ten problem potom byl v tom, ze auto ma pocit, ze neni treba do interieru foukat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvé informace smeřuji k tomu co si myslím i já. Na Tvé otázky, ale neumím odpovědět. Nevím jak se provádí tovární nastavení climatronicu. Diagnostický SW nemám sám k dispozici, vždy mi kontrolu provádí pouze servis, ale jak je vidět neví si s tím rady. Jak zjistit teplotu na kolik vytápí nezavíslé topení také nevím. Spínací hodiny nastavují pouze čas sepnutí a dobu jak dlouho topení poběží. Taplotu nikde nezadávám. Taky mám pocit, že pokud je v kabině nízká teplota tak ventilátor sepne a při vyšší teplotě ne. Také si uvědomuji, že se stav nezapínání postupem času zhoržuje. S počátku listopadu - prosince se závada projevovala v daleko menším počtu . Nyní je spíše náhoda, že dojde ke správnému sepnutí.

Já mám v autě pouze polouatomatickou klimatizaci CLIMATIC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky se mi začala sporadicky objevovat tato závada až to přestalo fungovat úplně. Mám teda climatronic. Ten používá na sepnutí nějaký IPCU modul, který se často kazí. Už se to tu taky řešilo.

Co mi ale zatím pomohlo (ťuk, ťuk) když jsem takhle přišel ke studenýmu autu, spustil jsem to a zavezl 3 km malou do školky při spuštěným systému. Když jsem vypnul motor, tak ventilátor foukal. A od té doby to funguje. Zaplať pánbů v těchto mrazech.

Zkus to tak nějak rozpohybovat, třeba se vynulují nějaké špatné hodnoty. ;-)

Editováno: , autor: RoD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za úsměvnou radu (ťuk, ťuk), ale někdy je to asi jediné řešení. Stejnou informaci o závadě v jednotce IPCU jsem dostal už i z jiných zdrojů. Vypadá to, že se skutečně problém zúžuje na tento modul. Koukal jsem po ceně nové jednotky cca 1300,-Kč. Umístění této jednotky je v interieéru vozidla pod krytem u noh řidiče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podařilo se ti ten ventilátor rozpohybovat? Nebo jsem měl takové štěstí jen já.

Taky jsem se na ten modul díval, je tu i jeden, co prodává samovýrobu za 800,- s možností ručního nastavení. V obchodě je jim potřeba říct na jakou to mají nastavit frekvenci. Nebo jestli je to pro octávky stejný a stačí říct na jaký auto??

Zatím to neřeším, funguje to a zima je na ústupu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zase na příjmu. Pustil jsem se sám, po získaných informací, do vyhledání přesné příčiny nefunkčního spínání ventilátoru do vozidla. Vše směřovalo na jednotku WEBASTO (IPCU), která se umisťuje pod palubní deskou. Po odkrytování a spuštění vytápění jsem sledoval chování modulu. Zjistil jsem, že pokud dojde k vyhřátí motoru, IPCU začne cvakat v taktu cca 10x za sekundu. Pravděpodobně se jedná o nějaké spínací relé uvnitř epoxidem zalitého modulu. Toto není jeho správné chování. Po tomto zjištění jsem začal mechanicky zkoušet zda nedojde ke změně nějakým pohybem. ANO natočením, nebo přitlačením IPCU přestalo relé cvakat a došlo ke správnému spuštění ventilátoru. Následná doměnka volný nebo zoxidovaný kontakt. Toto se nepotvrdilo, jelikož jsem konektor rozebral a nepřipadal mi poškozený. Při vytahování a zasouvání se mi podařilo závadu několikrát zopakovat a stále při mechanickém vyklonění IPCU relé uvnitř seplo trvale a ventilátor spustil. Možná jsou konektory patice vytahané (odpružené) a kontakt je nestabilní. Provedl jsem nové předpružení (nové konektrory nemám k dispozici) i na IPCU modulu, vystříkání kontaktním sprejem a nasunutí modulu zpět.

Zatím funguje vše jak má, musím toto ověřit v dlouhodobějším provozu, proto podám ještě informaci cca za týden zda k nežádoucí chybě již nedochází.

post-73959-0-52028200-1329590046_thumb.j

post-73959-0-84804300-1329590115_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Reaguji na zkušenost s dlouhodobějším provozem. Buhužel oprava konektoru nepomohla. Po cca 1 měsíci provozu začalo spínání ventilátoru zase zlobit. Nakonec jsem přistoupil k výměně modulu IPCU za nový. Jeho výmněou jsem závadu 100% odstranil.

Zalitý modul IPCU obsahuje skutečně relátko, ale to má správně kmitat v taktu 400Hz. Tento takt je zaveden do řízení rychlosti otáčení ventilátoru. Otáčky jsou totiž řízeny frekvenčně.

Prakticky to znamená, že se relátko v IPCU modulu časem uklepe a začně se zasekávat, ventilátro se pak netočí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen taková technická - dost pochybuju, že mechanické relé (podle cvakání je mechanické) je designováno na spínání 400Hz... životnost by pak byla v jednotkách motodnů.

Není to cvakání spíš důsledek chybového stavu?

Editováno: , autor: camel1cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Chci se podělit se svou zkušeností s Webastem v O2. Snad to někomu pomůže do budoucna :)

 

Problém začal, když topení v autě skoro nehřálo. Ani po 15-20 minutách jízdy v zimě to netopilo. Resp. vzduch byl takový vlažný, nijaký. Bez výkonu. NT (nezávislé topení) nešlo zapnout. 

Zjistil jsem, že byla přepálená 20A pojistka NT. Ta co je v pojistkové skříni v motorovém prostoru. Avšak ani poté nebyl výkon topení nijak oslnivý. Topení se dálkou nedařilo zapnout. Pomocí tlačítka na climatronicu se zapnout dalo. Topení naskočilo, bylo slyšet jak blafnul plamen. Ale po nějaké chvilce se climatronic (resp. NT) vyplo. Následné zmačknutí tlačítka na climatronicu mělo ten efekt, že se rozsvítilo cca na 2s a pak zase zhaslo a víc nic.

 

Po sundání podběhu jsem se dostal k NT. Zapnul topení (chovalo se jako náladová ženská - někdy šlo přes climatronic zapnout, jindy jen probliklo tlačítko) a šáhnul na hadice. Topení naběhlo a problém se projevil - jedna trubka studená, druhá po chvíli žhavá tak že se na ní nedala udržet ruka. Vše nasvědčovalo na oběhové čerpadlo NT.

 

Oběhové čerpadlo k Termo Top 5 je stejné jako ty co se dávají např do superbu až na jednu podstatnou část a tou je konektor. Ten co je u superbu má konektor. To co potřebujete pro Octu je čepadlo, ze kterého rovnou vedou dráty a konektor se připojuje rovnou do NT. Jinak jsou ty čerpadla na první pohled stejná. Dost možná by šlo použít i to ze superbu (jsou jich na vrakovišti  desitky), pokud je někdo šikovný přes elektřinu. Stejně tam byli jen dva jazýčky na plus a minus..

 

Nicméně - na vrakovišti jsem sehnal čerpadlo z Tourana za 500 a v servisu nechal vyměnit.

 

Cena opravy = 500 čerpadlo + 1500 za práci (sundání/nandání narazníku + demontáž a montáž čerpadla). Teoreticky by šlo čerpadlo vyměnit i bez sundání nárazníku ale to musíte být jako gynekolog. A ve finále zjistíte, že ten torx co drží čerpadlo je zoxidovaný a zatuhlý a nemáte šanci ho ukroutit, protože už je vyžvejklý takže se v něm klič točí.

 

Oproti ceně 6600,- Kč kterou se řekli v Praze v jednom servisu Webasta je to značná úspora. Ani nechci vědět kolik by si řekli na Jarově.

 

Od té doby vše chodí krásně, auto topí v zimě cca do 2 minut. Teda pokud ho už člověk nenechá dopředu vyhřát :)

 

P.S.

Sehnat servis Webasto to je porod. Na Strakonický už skoro rok nikdo není. Servis Camaro co byl na Smíchově taky není. Přestěhovali se do Kobylis ale tam taky nejsou a tam jsem se dozvěděl, že se měli stěhovat na Smíchov.. Servis na Libuši si řekl 6600Kč. Auto na den fuč, termín až 14 dní. Nakonec jsem nějaký servis webasto vzdal. Vsadil vše na to, že je to čerpadlem a naštěstí to bylo tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Problém při zapínání thermo top V...... při sepnutí pomocí origo spínacích hodin v topení slabě cvaká, Když jsem měl topení opravdu samostatně jen na napájení, několikrát se mi povedlo topení roztočit, občas se ale tato vlastnost(chyba) objevuje znovu. Chyby F90, F88. Napadá někoho něco? Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Cus 

prosim o radu mam na OII FL RS dodelane nezavisle topeni TT-V vse maka az na to ze se s diagnostikou nemohu spojit s adresou 18 proste nejde 

a maxi dot taky nezobrazuje casovac vse montovano podle orig.el. schematu

 

v jednotce BCM  aktivovano nezavisle topeni

Mam TT-V  posledni generace s pismenem CD co dodava Skodovka

pls...........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...