Přejít na obsah

Velká spotřeba 1.2HTP 12V


Fajfy

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, tak trošku aktualizuju muj problém. Když koukám na nadpis, tak jsem to asi trochu přehnal, spotřeba není velká, ale zvýšená. Momentálně auto konečně zahlásilo nějaké chyby:

 

17811 - odchylka ve vedeni zpetných vyfukových plynů

a dvakrát 16555 - rada 1 - chuda smes

 

Chyby trvaly asi den a půl, potom kontrolka sama zhasla. První chyba je jasná, začíná zlobit EGR ventil ikdyž auto neškube a druhá chyba doufám, že souvisí s první :D Nebo mám někde netěsnost. Co se týče první chyby, tak řešení je zaslepit nebo novej EGR, počkám až odejde uplně nebo se to začne projevovat na chodu motoru a koupím novej. A co se týče chudé směsi tak na jaře nastříkám do motorvého prostoru rozprašovačem benzín a uvidim zda je tam netěsnost, snad nebouchnu, mám z toho obavy :D Ale tyto dvě chyby by vysvětlovaly zvýšenou spotřebu. Až budu mít novinky, dám vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě sem napíšu to samé, co psal ze začátku Maverick. Když to vezmu na svém TDI. V létě jezdím do práce (24 km) cestu podle předpisů za zhruba 3,9-4,1 litru nafty. V zimě při teplotách pod 0 je spotřeba kolem 4,6. I na PP dlouhodová mi stoupla za zimu z 4,2 litru na 5,1 litru. Takže bych to řešil až ve chvíli, kdy bude zas teplo. Pokud spotřeba neklesne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu zýšenou spotřebu jsem vysledoval i v létě. Samozřejmě že v zimě mi ještě víc vzrostla, navíc pozoruji menší odezvu na sešlápnutý plyn, prostě jako by se přisával falešný vzduch. Ale tohle jsem už všechno psal, počkám co ten EGR a pak zase napíšu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FABIA HTP 1.2 47kW. Ja mam momentalne spotrebu okolo 10-15 l/100 km. Bol som v servise, napichli auto a ukazalo sa, ze riadiaca jednotka cita teplotu motora 24°C, teda vstrekuje viac paliva do zmesi. lebo si mysli ze motor je stale studeny. Cidlo teploty je ok. Co ine by to mohlo byt? Na pristrojovke mi teplotu motora ukazuje normalne. 

Este doplnim ze mi svieti kontrolka ABS, ale neviem ci to suvisi. Kabel ABS pri lavom prednom kolese bol poskodeny, tak ho vymenili aj so snimacom, chvilu to bolo ok ale potom opat zacalo svietit.

Do toho sa pridal tento problem so spotrebou.

Diky za kazdu radu. V pondelok idem k elektrikarovi, mechanik tvrdi ze chyba moze byt v elektrike.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tym svietiacim ABS-kom to moze suvisiet? Idu tie kable v jednom zvazku? Ak je chybna riadiaca jednotka, mohol ju teoreticky poskodit mechanik, ked mi vymienal ABS kabel? Chyba na ABS kabli bola hned pri kolese, vymiena sa to od senzora az po riadiacu jednotku, alebo je tam niekde medzi nimi konektor? Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ABS má svoji řídící jednotku, takže si nemyslím že by měla být tímto poškozena ŘJ motoru. Nicméně, pokud by jsi sháněl ŘJ motoru, jednu funglovku mám tady http://forum.skodahome.cz/classifieds/item/4532-nová-řj-motoru-fabia-i-1247kw-azq-03e-906-033-a/ v bazaru (je na ní ještě rok záruka), takže pokud jsi měl stejný kód motoru a potřeboval jí, tak písni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak cez vikend som isiel autom kratku trasu, a cuduj sa svete, kontrolka ABS zhasla a motor zacal mat normalnu spotrebu. V pondelok som bol za elektrikarom, auto napojil na laptop a zistil, ze riadiaca jednotka uz vyhodnocuje teplotu motora spravne. Nevedel teda kde hladat chybu, skusal pomykat nejakymi kablami ci sa chyba neobjavi, ale nic. Tak sme sa dohodli ze ked sa chyba opat prejavi, mu zavolam a pozrie to. Jazdim tym uz tyzden a stale ok. Tak uvidime. Ked to niekedy opat prepukne, dam mu to pozriet a napisem kde bola chyba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

dobrý den

já mám trošičku větší problém se spotřebou mám průměřnou spotřebu asi 14l

1.po nastartování mi kolísají otáčky pouze se studenm motorem.

2.při startování aktuální spotřeba 99l

3.při stálé jízdě spotřeba normální 6.5

4.při přidání plynu spotřeba okamžitě stoupne na 10+,klidně 25l

zatim sem nic nečistil svíčky jsou nové asi rok lambda sonda měněna za starší před půl rokem kvuli  kolísání  otáček po nastartování při prošlápnutí plynu se otáčky ustálí diagnostika psala špatné vyhřívání lambda sondy 1.

zatím sem to napíchlé neměl začlo mi to dneska.

přesto prosí o radu pokud už to někdo prožil

najeto mám 150000km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam uplne stejnou fabii kratkou stejny rok akorat najeto pouze 27 tis a zere to stale bez ohledu na to jetsli kratka dlouha trat zima  ,leto 7,5-8,5 litru. ja sem si myslel,ze dkyz pojeud do rpace 25 km dostanu se na 5 litru,ale ani omylem auto se zahreje hned po 3 km,takze termostat  ee. ted zacala blbnout,ze nastartovala zdechla a diagnostika nic neukazala. slo do autorizaku ti si nevedeli rady tak zkusili cidlo teploty a rekl sem at raci po tech 10 letech uz vymeni palivak tak su zvedavy jestli to neklesne. pamatuju si,ze kdyz se to kupovalo ,tak na dalku ve 4 lidech to jelo za 5,2

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

klasika, začni, že vyčteš přes VAG pamět závad. Pokud nic neukáže, začni nejlevnější variantou, takže očistit případně vyměnit svíčky, zkontrolovat těsnost výfuku, hlavně vlnovce, zkontrolovat zda ti to někde nepřisává falešný vzduch, zkontrolovat vzduchový filtr, atd. Já mám ted podezření na to, že mám malou dirku ve vlnovci, protože mi v poslední době klesnul výkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tobě jsem se vyjadřoval.

 

Krtecek u tebe by to chtelo napichnout na VAG a vyčíst chyby, nejsem si jist jak se pohybují aktuální hodnoty spotřeby, ale z toho co píšeš mi to nepřijde zas až tak mimo. Ohledně toho kolísání otáček by mohlo jít třeba o klapku, lae je to fakt jen hádání. VAG a pak budeš chytřejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, tak trošku aktualizuju muj problém. Když koukám na nadpis, tak jsem to asi trochu přehnal, spotřeba není velká, ale zvýšená. Momentálně auto konečně zahlásilo nějaké chyby:

 

17811 - odchylka ve vedeni zpetných vyfukových plynů

a dvakrát 16555 - rada 1 - chuda smes

 

Chyby trvaly asi den a půl, potom kontrolka sama zhasla. První chyba je jasná, začíná zlobit EGR ventil ikdyž auto neškube a druhá chyba doufám, že souvisí s první :D Nebo mám někde netěsnost. Co se týče první chyby, tak řešení je zaslepit nebo novej EGR, počkám až odejde uplně nebo se to začne projevovat na chodu motoru a koupím novej. A co se týče chudé směsi tak na jaře nastříkám do motorvého prostoru rozprašovačem benzín a uvidim zda je tam netěsnost, snad nebouchnu, mám z toho obavy :D Ale tyto dvě chyby by vysvětlovaly zvýšenou spotřebu. Až budu mít novinky, dám vědět.

Caute, chyba 16555 moze mat viacero pricin, mne pomohlo to najjednoduchsie, natankoval som 100 oktanovvy benzin plus dal do neho aditivum na cistenie palivovej sustavy a po troch dnoch som pozoroval zlepsienie, auto mi uz necukalo, nezdochynalo. Poradil mi to jeden mechanik , s odovodnenim, ze bio zlozka v palive upchava vstreky. Kedze mi to na plyn slapalo fajn,tak som vedel, ze chyba musi byt len v benzinovej palivovej sustave.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rekapitulace:

 

Vyčištění škrtící klapky - zlepšení reakce na plyn

Výměna spojkového čidla - odstranění cuknutí po uvolnění plynového pedálu

Zaslepení EGR - lepší chování motoru při řazení, zmizela uplně díra po jemném sešlápnutí plynu

Výměna vlnovce - lepší výkon, nižší spotřeba - tento problém nastal v průběhu řešení

Výměna odvzdušnovacího ventilu N80 (pořád zavřený) - motor ztišil, zvýšil se výkon

 

Výkon je už normální, spíše maličko nadprůměrný. Plyn lehtám a nemám problémy se dostat na vyšší rychlost a a motor dobře reaguje i po 100km/h.

 

Současně řeším, že mi volnoběh lehoučce kolísá, a v nízkých otáčkách jako by auto nevědělo zda zrychlovat (nic hodně znatelného, je to znát na pozadí zvuku motoru). Mám podezření na to, že motor pořád přisává falešný vzduch, doufám že ventily jsou v pořádku. Nic méně volnoběh, už nepatří sem do tématu, proto budu pokračovat v jiném vláknu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

to co som pisal pred mesiacom pomohlo ale len na tyzden, potom sa problem zopakoval, uz predtym som mal podozrenie na palivove cerpadlo, kedze ked som vymenil palivovy filter, auto prestalo cukat, navyse uz asi rok auto zle startovalo ked som mal v nadrzi benzin tak na 150km, tak som vybral palive cerpadlo, v ktorom bola usadena asi 1 cm vrstva piesku/spiny, sitko na cerpadle komplet zabite, a cele cerpadlo zelene od bio zloziek, som ho cele rozbral, no pri cisteni som spravil 3mm dieru do sitka, ani neviem poriadne ako, tak som zohnal takmer nove cerpadlo a je po probleme(vycistil som aj nadrz), ostava mi vycistit skrt, klapku, kedze mam nabehanych 190k km a este som ju necistil.(sem tam si auto drzi vyssie otacky aj ked dam nohu dole z plynu, moze to byt aj falosny vzduch)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...