Přejít na obsah

Horké zadní kolo


Jirka345

Doporučené příspěvky

Dobrý den, vlastním fábii 1.2 HTP. Problém začal dnes. Jel jsem a po chvíli zastavím a cítím silný smrad, obejdu auto a kontroluji kola. Pravé zadní bylo tak horké, že jsem na něm neudržel ruku. Před dvěma dny jsem zpozoroval, že jde ruční brzda těžce zatáhnout. Doma jsem zadní kolo sundal, rozebral brzdu. Byla tam vypadlá taková pružina (jsem laik - nevím co to je), jinak to vypadalo normálně, nandal jsem jí a myslel jsem že je problém vyřešen, projel jsem to a kolo je pořád horké. Nevím co s tím.

Při jízdě není nic poznat, nic není slyšet a jede to stejně.

Nevíte co to dělá, co je špatně?

-Ještě jeden poznatek. Už delší dobu když prudce brzdím tak je slyšet od jednoho zadního kola (teď nevím které) škrtání. Ale to snad souvislost nemá.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky kibi, ty fóra mi dost pomohly (hlavně obrázek z něj). Kouknul jsem se pořádně na nákresy složení brzdy a zjistil jsem, že jsem tu pružinu nasadil špatně. Ta pružina měla ty pakny stahovat a místo toho dřely. Dal jsem jí tam správně a je to ok I ruční brzda jde dobře.

Jen by mě zajímalo jak ta pružina mohla sama vyskočit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

čau, taky mám problém s přibždovaním...je to F1 1.9tdi, TJ mám vzadu kotouče, nově měněný+destičky. Nevím čím to je, ale někdy mi to nehorázně brzdí (mám elektrony a disk je dost horký). Dělá to jen pravá zadní brzda. Je divný, že to dělá jen občas...myslel jsem že se posral snímač abs a ASR přibržduje kola, ale rychlosti jsem ted kontrolaval a jsou stejné, takže ASR to není.

Když stojím z kopce, zabrzdím jak ručkou, tak hlavní, pokaždé se auto samo rozjede .... co to může dělat?

Kotouče jsou ATE, dřív byly vyrezlý kotouče tak to nebylo tak poznat, protože to vubec nebrzdilo....začalo se to projevovat tak 14dní po vyměně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zvednout zadní napravu a zkusit jestli kolo při zatažené ručce brzdí či ne, typnul bych ko třmeny, pokud jsi měnil desky i kotouče ( měnil sis je sám nebo servis?) , ja měl podobný problém na třmenech, byly prasklé těsnící gumičky a do brz. válečku se dotalval bordel a skoro už nechodil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo při zvednutí brzda bzdí, odbrzdím, jde volně točit...hlavní brzda to samé. Brzdy jsem dělal sám, žádnej problém nebyl. Třmen chodí na držáku docela pěkně...jde o to, že brzdy fungují normálně ale někdy prostě začnou brzdit...jezdím trasu cca 15km a tak 3x z 6ti jízdy mám horký kolo..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi jediná možnost, která to může dělat bude zaoxidovaný pístek. Před výměnou se asi utrhla destička a durhá byla dost ojetá, takže pístek byl hodně venku...ted jsou nový destičky a pístek je zalezlej...asi se občas nevrátí a dělá bordel....zrovna ted prší, zítra to komplet rozdělám a uvidím..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zadní třmeny u Fabek dost trpí na:

- kousající se lanovody (nový lanovod)

- orezlý brzdový pístek (vlivem prasklé manžety, buď pístek zbrousit - vyleštit, nebo repas sadu)

- kousající se čepy (málo maziva, prasklé manžety a bordel v dráze čepu - vyčistit, dát mazivo)

- kousající se táhlo ručky na třmenu (vyháknout lanovod brzdy, pod táhlem je manžeta, nožíkem přizvednout a aprostříkat pořádně WDčkem - rozhýbat, optimálně pak dát pružinky z OII, je pak od tohoto problému pokoj)

u mne OK lanovod, zbytek jsem zrepasoval (nové manžety, pístek, máznutý čepy) a stejně se ručka sem tam kousla....vyřešeno pružinama ze zadního třmenu OII, strčí se mezi třmen a táhlo lanovodu a síla pružiny ručku vrátí = nekousne se....práce na 20 minut a cena opravy na oba třmeny cca 70,-Kč

pružinky:

PRUZINA RUCNI BRZDY LEVA - 1K0615295

PRUZINA RUCNI BRZDY PRAVA - 1K0615296

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Caute...

Mam tiez problem, ze sa mi hreje koleso...proste po chvili sa koleso zohreje, sice kotuc este nieje zeravy ale je dost teply, ako keby som zjazdil daky dlhy kopec...:D

No a takze dnes som auto zdvihol, povolil tiahlo na rucnu, odsroboval strmen, a aj ked som dal strmen dolu tak platnicky aj tak dreli o kotuc...a platnicky nesli ani vybrat...tak som vonkajsiu platnicku uvolnil, a sup koleso sa uz tocilo ako malo...a nakoniec som prisiel aj na to, ze platnicka je uz rozpadnuta, cize je oddelena od kovovej casti a preto mi to pravdepodobne asi drelo...tak nakoniec som to zlozil, a siel sa previest ale furt sa hrialo...a neviete preco mi piestik siel tazko stiahnut?? neviem ci som ho vobec aj stiahol...ci to je normalne ze ide tak ztuha?

Takze budem musiet kupit platnicky a asi aj kotuce, bo kotuc je nerovnomerne zjazdeny...na kraji sa odlupava, a stred je oproti kraju o dost viac zjazdeny...cize mal by som vymenit asi aj tie kotuce co?? alebo co by ste mi poradili...dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to těžké když nevíš jak. Jsou to přece jen brzdy tak buď si máš nastudovat nebo to někomu zadat kdo ví jak na to.Předpokládám, že máš zadní kotoučovou nápravu. Uvnitř pístku je samostav ruční brzdy pokud chceš pístek zatlačit musíš ho zatlačovat a současně s ním pootáčet aby se samostav zašrouboval dovnitř.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...