Jump to content
Guest Potvora

Kontrolka ASR

Recommended Posts

kontrolka ASR může i signalizovat závadu v motorové jednotce

bez VAGu to je jak kupovat LEO slepímu

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsem rad,ze jste se pobavili.tak,Rj ASR vypisuje zavadu 01314,pry vadne CANbus nebo vadna RJ motoru,Fakt super zavada.Tak sjem asi skoncil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

v Gateway v blocích měřených hodnot bych zkontroloval jestli jednotky komunikují

měla by tam být taky zapsaná chyba komunikace

pak vizuelní kontrola can vedení tz. oddělej konektor z ABS jestli je čistej, v plastovym tunelu (od baterky ke stěračům) je jeden konektro co spojuje CAN tak ho taky zkontroluj) jestliže vše OK tak proměř přímo vedení mezi motorovkou a ABS.

pokud vše OK tak jak ti to vykrádali tak asi chtěli odjet a máš nabořenej obsah motorovky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, jak můžu nejsnadněji zjistit jestli mám ve vozidle namontovaný systém ASR a ESP (ABS mám), při koupi byly totiž tyto funkce uvedené ve výbavě, teď je nemůžu najít :)

díky moc

--------------------

Škoda Octavia TDI 1.9 SLX, 81 kw (chip 105 kw), r.v. 05/2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud máš ASR máš na střed. tunelu tlačítko ASR ktery když zmáčkneš měl by se ti rožnout symbol na budících

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdar jak to dopadlo? mám tam taky tu chybu 01314 a dělá to po vyndání alternátoru.Případně kde je ten konektor CAN nebo konektor ABS? mám TDI 2001 Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites
pokud máš ASR máš na střed. tunelu tlačítko ASR ktery když zmáčkneš měl by se ti rožnout symbol na budících
Řekl bych totéž v bleděmodrém s ESP, alespoň pokud jde o tlačítko. Edited by Viktor X

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdar jak to dopadlo? mám tam taky tu chybu 01314 a dělá to po vyndání alternátoru.Případně kde je ten konektor CAN nebo konektor ABS? mám TDI 2001 Dík

propoj CAnu je v tunelu jak jsem popsal

konektor ABS je na jednotce ABS

Share this post


Link to post
Share on other sites

zatim nic noveho,nevim jak sundat konektor z ABS jednotky,takze jsem nic nezkontroloval.Dalo to cca.200km pokoj a ted zase.Objwednal jsem se k opravari,snad povi vic,rika takyl,ze to muze byt i neco v motoru.Tak uvidime.Samy radosti,3 roky jen jezdim a ted budu asi 3 roky porad neco resit,sracka jednatak pred chvili se rozsvitila kontrolka motoru a aSR za chvili zhasla,asi vyzdoba na vanoce.

update: ted jsem nastartoval,motor se jen tak prevaloval a nijak nereagoval na pedal plynu,otacky tak 300-400.Po znovunastartovani OK.Dale jsem se vsiml,ze kdyz chcipnu po jizde motor,toci se stale ventilator na chladici,uz jsem necekal hjak dlouho jeste bude,ale vzghledem k tomu,ze v parnem lete to nedelalo,mam podezreni na vadne cidlo teploty,i presto,ze na budikach je teplota Ok.MJ. na VAGu to vypisovalo nejaky nesmyslny signal z cidla G52 myslim.Laik se divi,odbornik zasne.

update: tak dnes po vyjeti od domu znova kontrolka ASR,tak jsem zajel na vAG a hle,jedinna chyba-nesmyslny signal z cidla chladici kapaliny,motor mel asi 50st. a po chcipnuti jel vetrak na chladici,lolec.Po zahrati na 90 dle budiku VAG hlasil teplotu 72.5C,coz je divny,neco keca.V jednotce ASR opet zavada komunikace mezi RJ motoru.Zkusim tedy vymenit cidlo chl. kapaliny a uvidi se.Prece nebudou v haji obe lambdy,v poli 30 a 31 je videt,ze reguluji,readinness je OK.

Edited by milosk

Share this post


Link to post
Share on other sites
:palec2: Tak snad vyreseno,jeste ze jsem nejel do servisu.Vymenil jsem cidlo G62,prostrikal kontakty..a ted pozor,ne kontoxem,to nefungovalo,ale isopropylalkoholem ve spreji-odmastuje,a zavada se za par dni zatim neprojevila,lampionovy pruvod se na me pristrojovce od te doby nekonal,tak snad to vydrzi,musim zaklepat.Jinak pri vymene toho cidla,je to snadne,ale jak nekdo psal,ze vytece max. 0.5l,blbost.Mne nestacila litrova flaska a musel jsem pouzit prst nez jsem to nove cidlo jednou rukou vyhrabal z obalky,pekne jsem se sparil. :kuk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den všem.

Mám OI Combi, r.v.2002 (model 2003) , 1.9. TDi 81Kw.

Poslední dobou se mi občas ( teď čím dál častěji ) rozsvěcuje kontrolka ASR. A není to při prokluzu kol.

Zhasnu motor, nastartuji znovu a kontrolka opět nesvítí.

Několikrát jsem byl na napojení na diagnostice (ne ve škodovce ale v NONAME servisu), a ve výpisu závad byla akorát nespecifikovaná chyba ŘJ motoru, ale o

ASR nebo brzdách vůbec nic.

Nemá někdo podobnou zkušenost? Mohlo by to být třeba vadné čidlo ABS?

Mám obavu, že když přijedu s tímto problémem do Škodovky, tak mi řeknou to samé. Nikde nic.

Díky a ev.nápady a rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ASR se může rožnut kvůli poruše motoru (nedostku výkonu)

každá chyba jde specifikovat - má číslo (označení)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

mel jsem podobny problem. Pred tydnem jsem mel odpojenou baterii cca 1 den a pak me zacala zniceho nic svitit kontrolka ASR. Musel jsem na diagnostiku a az napotreti smazani chyb v ridici jednotce to prestalo zlobit. Byly to chyby vetsinou sporadicke typu cidlo teploty motoru, vysoky plnici tlak turba - presne zneni si nepamatuji, ale pokud si dobre pamatuji tak zadna zminka o ASR na vypisu chyb nebyla.

Chozee

Edited by Chozee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobný problém mám cca 5 let... začalo to asi na rok starém autě. Nikdy se na nic nepřišlo... prolezl jsem několikrát veškeré pojistky, konektory (i ty schované...) na oxidaci a někdy to zdánlivě dalo pokoj - třeba na měsíc ...na dva a zase se to začalo rozsvěcet. Někdy se to rozvítilo třeba hned při další jízdě, někdy třeba až za 14 dní. Zhaslo to vždy při vypnutí motoru a znovunastartování... I když to svítilo tak ABS i EDS byly plně funkční. Snažil jsem se vypozorovat jestli to vzniká při něčem konkrétním, ale nic zvláštního jsem nezpozoroval - trochu se mi zdálo, že třeba na křižovatce z vedlejší - myslíš že to projedeš na dvojku a musíš přibrzdit víc... a pak to stejně bereš na dvojku a podusíš tím trochu otáčky - klesnou ti k volnoběhu.. tak se to rozvítilo - jestli poklesem napětí (altik nedává a baterka má míň...) - ale to je jen taková doměnka ... trochu se mi zdálo že se to objeví po takovéhle situaci.

Hledal jsem taky na webu, našel jsem někde kluka co popisoval že se mu tohle dělo několik let a nikdo to nedokázal odstranit. Zmizelo to po výměně destiček :blink: a do prodeje se mu to už nikdy neobjevilo. Protože to nemá logické vysvětlení považoval jsem to jen za náhodu - shodu okolnosti...

Na jaře jsem vyměnil destičky a od té doby jsem tu kontrolku neviděl (cca 25000km ujeto) Nevím jestli to je taky náhoda, ale je to zajímavé. Vysvětlení???? Někde kolem brzd blbá kostra (myslím tím přechodák přímo na třmenu) a tvorba statiky - o tom vím z profese svoje co dokáže statika na železném rámu udělat s elektronikou uvnitř...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam ten stejny problem a spis se priklanim tomuto nazoru - "myslíš že to projedeš na dvojku a musíš přibrzdit víc... a pak to stejně bereš na dvojku a podusíš tím trochu otáčky - klesnou ti k volnoběhu.. " stalo se me to, kdyz jsem vyjizdel z prutkeho kopce na hlavni, kratky prutky kopec z ulicky - rozsvitilo se. Parkart jsem s klickem nastartoval a prestalo to. Ted se mi to stalo, kdyz predemnou odbocoval, tak jsem brzil a uz se dalojet na dvojku, protoze odbocil,ale otacky byli nizke na dvojku, tak se to opet rozlo, ted uz to nesviti, co jsem vypl a zapl klicek ( nekolikrat )

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mě se zase jako zajímavá varianta jeví ty destičky. Protože když to pozoruji, tak se to rozsvěcí při přejetí nějaké nerovnosti, nepo třeba při cuknutí ( rychlém rozjezdu, zabrždění atd.)

K první reakci - myslím že to nebude ztrátou výkonu - ten se jeví jako plně dostatečný a nijak nekolísá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K destičkám - část brzdového třmene (možná se to přesně nazývá jinak) je přichycena ke zbytku brzdy z pohledu el vodivosti velmi pofiderně... jen je opřena a provlečena trny na kterých se posouvá když se obložení opotřebuje... Destička je podle mne polovodivá (jsou v ní nějaké "mosazné" špony a třením o kotouč může vznikat statický náboj který se nemá jak vybít když tam jsou takové pofiderní uzemění. Navíc z destičky vede kablík (je to smyčka která se nakonec ubrousí) od "čidla" opotřebení a není to podle mne zapojeno zcela jednoduše jak na 120 stylem čidlo-dráty12V-žárovka. Už jenom opačná logika - přeruší se= rozvítí napovídá že tam je nějaký invertor a materiálově drahé relátko to nebude... takže to jde přes elektroniku a tím kablíkem se tam může dostat ta statika která to zblbne a rozsvítí.

K tomu že to dělá při drncnutí - ano to se mi taky zdálo - přejet Letnou bylo téměř 100% jistotou že se to rozsvítí. Je otázka jestli toto právě nesouvisí s blbým ukostřením toho brzdového třmenu...

K tomu rozvěcení při podušení na dvojku - jezdím teměř 100% po Praze takže proto to bylo bylo u mne tak často.

Co se týče běžné kabeláže a ukostřovacích bodů to jsem vše prošel zcela systematicky podle schématu... včetně kabelového kanálu co vede do motorového prostoru... tím to fak není...

Share this post


Link to post
Share on other sites

senzor opotřebení je opravdu jen "drát" v obložení (destičce) ale nepřebrousí se ale jak se odbrousí brzdný materiál tak se "drát" přebrousí o kotouč a přeruší se obvod - tím se přeruší obvod a rožne se kontrolka na palubní desce.

no tak jak tak je toto mimo protože kontrolka obložení je jiná než kontrolka ruční brzdy a kontrolka ABS

a materiálově drahé relátko atd nechte na silvestra :D

Edited by Vaša

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele Vašo ty piješ silvestra už ted ne? -_- Cituji: "ale nepřebrousí se ale jak se odbrousí brzdný materiál tak se "drát" přebrousí" :-)))) Vždyť píšu že je to drát v obložení - který se kotoučem ubrosí jak se sjíždí obložení čímž se obvod přeruší (vede k tomu dvojžilový kablík... ) Tím že se obvod přeruší jak sám píšeš se kontrolka nerozsvítí, to by spíš zhasla.... takže tam je nějaký invertor a bude polovodičový čímž máš přímé spojení destička-elektronika a když se na destičce vyrobí nějaká statika tak jde rovnnou tím kablíkem do elektroniky. A statikou zblblá elektronika si klidně rozsvítí jakoukoliv kontrolku.... nejen v autě....vím o čem mluvím...živí mne to.

Relátko je samozřejmě materiálově a výrobně drahé!!!! Tý mědi - drátu, jádro z feromagnetického materiálu, kotva, kontakty.... kdežto nějaký šváb který sekají po milionech někde v Číně.... to je setina ceny...

To celé je jen dedukce, netvrdím že to tak je na 100% ale dvě auta měla kolem výměny těch destiček stejný průběh a nikdo jiný včetně vagu s ničím lepším nepřišel zatím jak to odstranit těm všem co to tady svítí....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...