Přejít na obsah

Jak správně zajet motor 1,4 TSI


berzoras

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

podrobně jsem pročítal vlákno týkající se motoru 1,4 TSI v Yetíkovi. Nejvíc jsem se dočet o argumentech proč pořídit či nepořídit 1,2 TSI a proč pořídit a nepořídit 1,4 TSI. Hledal jsem nějaký dobrý informace jak zajet úplně novej motor 1,4 TSI, ale nic jsem nenašel. Písněte někdo zkušenosti, nebo vložte odkazy jak správně zajet novej motor 1,4 TSI. Díkec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normální rada je nevytáčet motor , zvláště studený, na maximum. Tady máš 6 rychlostí a nápovědu k řazení a mimo dálnici se při dodržování rychlostních limitů nedostaneš přes 2200 ot., na dálnici 3100. No a po prvních 1500km už šlapej na plyn jak chceš, hlavně nekoukej na momentální spotřebu :kol-28: , bo tě klepne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kolik hodin nebo na té brzdě jsou? A pročpak asi píšou jak to zajet v manuálu?

Nový motor

Během prvních 1 500 kilometrů je motor v záběhu.

Prvních 1 000 kilometrů

– Nejezděte rychleji než 3/4 maximální rychlosti zařazeného převodového stupně,

t.j. na 3/4 nejvyšších přípustných otáček motoru.

– Nejezděte na plný plyn.

– Vyhněte se vysokým otáčkám motoru.

– Nejezděte s přívěsem.

1 000 až 1 500 kilometrů

– Postupně můžete zvyšovat zatížení motoru až na maximální rychlost zařazeného

převodového stupně, t.j. na nejvyšší přípustné otáčky motoru.

Během prvních provozních hodin dochází v motoru k většímu vnitřnímu tření než

později, když jsou již všechny pohyblivé díly navzájem přizpůsobeny. Způsob jízdy

během prvních asi 1 500 kilometrů je rozhodující pro kvalitu záběhu nového motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No já jsem svého Yetika nezajížděl nijak zvláštně, asi tak jako každé mé nové auto. Když jsem jej přivezl domů, tak jsem povozil rodinku, najel (slušná jízda) tak cca 200-300km. Pak vždy hned první možný víkend, auto plně naložil rodinkou, natankoval do plna a celodenní jízda na jeden zátah tak 800-1000km, ale to jsem s autem prvně v klidu po okresku jel pomalu až se motor zahřeje, pak najel na dálnici a plný kotel co to dalo, jednotlivé rychlosti vytáčet do max. Prostě dát tomu motoru zátěžovku. Nikdy si myslím, že jsem po tomto zajetí neměl líné auto, které by navíc zřalo olej. Všechny auta byli pak pěkně tiché, motory měli kultivovaný chod a byli pružné. Toto mi dokonce k zajíždění auta řekl i prodejce teď u Yetiho, že když auto zajíždět tak dlouhou trasu a pěkně sebrat šponu. Nikdy jsem nedbal ty instrukce v manuálu, myslím si že takové nějaké ježdění do prvního 1tkm, jen vytáčet na rychlost max do 3000 otáček je blbost, alibizmus výrobce. Prostě když je motor zahřáty jezdím s nový autem tak jak by mělo najeto třeba 60tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kristova noho, to jsou dotazy. Za nedlouho se budou lidé ptát jestli při dofukování pneumatiky mají mít ventilek nahoře nebo dole.

Všechny motory jsou již zajety na motorové brzdě po výrobě.

Tomu snad sám nevěříš, že motory zabíhají na brzdě, větší blbost jsem tu ještě nečetl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TO Sranki: máš s tím problém? Proč, někdo něco řekl a ty to řešíš? Je řeč o tvém autě? Není......!

Psal jsem tady o tom, jak jsem zajížděl a zajíždím auta já, své auta, které jsou výhradně a jen mým majetkem. Nikomu jsem tady neříkal, že má něco dělat jako já. Každy ať si svou kozu zajede jak chce, třeba podle manuálu výrobce, nebo s ohledem na střední pistovou rychlost s vlivem na zatížení klikového mechanizmu :kol-142:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomu snad sám nevěříš, že motory zabíhají na brzdě, větší blbost jsem tu ještě nečetl.

Udělej si exkurzy do Škody aby jsi se něčemu naučil. Všechny motory musí projít delším testem než je pustí do montáže.

A než auto vyjede z haly, jede na válce kde se studeným motorem provedou opakovaný test funkčnosti a pevnosti dílů. Motor jde do maxima jak při emisích.

Editováno: , autor: Petryeti
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Si dobry.

Evidetne vie vyrobca menej ako nejaky kecalek so strednou ekonomickou v predajni. :kol-47:

Opytaj sa toho mudrlanta co je to stredna piestova rychlost a aky ma vplyv na zatazenie klukoveho mechanizmu :kol-28:

Výrobce taky v manuálu píše něco jako : " nenechávejte dlouho přepnuto na vnitřní cirkulaci vzduchu. Mohlo by to přivodit zdravotní komplikace."

Tak si nezapomeň přepnout klapku cirkulace na vnější, ať se ti náhodou nezamotá hlava, když to tam píšou. :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Á,pan zajetý na motorové brzdě se dostavil. Se divím,že se tady s náma neználkama vůbec zahazuješ. Jakým moudrem nás oblažíš příště? :kol-32: Mimochodem,ten blábol o vnitřní cirkulaci jsi vzal kde? Z manuálu na škodovky to není...

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomu snad sám nevěříš, že motory zabíhají na brzdě, větší blbost jsem tu ještě nečetl.

Opravdu si myslíš, že když koupím nový Dozer za cca 5 Mega, tak budu hrnout skrývku na půl výkonu dokud nezajedu motor ? Nebo nové letadlo poletí poloviční rychlostí protože má motory v záběhu ? Jak někdo může být tak naivní až hloupý. To je smutné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu si myslíš, že když koupím nový Dozer za cca 5 Mega, tak budu hrnout skrývku na půl výkonu dokud nezajedu motor ? Nebo nové letadlo poletí poloviční rychlostí protože má motory v záběhu ? Jak někdo může být tak naivní až hloupý. To je smutné.

Smutný je, že si sem chodíš léčit svoje komplexy, tvoje "příspěvky" sleduju dlouho: samá arogantní odpověď.

Odpovídat mi nemusíš, zbytečně zapleveluješ jinak užitečné téma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to rtt - asi nemá smysl na takovéto příspěvky nějak reagovat...poučil jsem se a už to také nebudu dělat.

Když už jsme u motoru 1.4 TSI,tak zde jsou nějaké technické informace:

SSP 405 Motor 1.4 TSI 90 kW (anglicky)

http://www.uloz.to/x...rger-ssp405-pdf

SSP 405 Motor 1.4 TSI 90 kW (německy)

http://www.uloz.to/x...otor-ssp405-pdf

DUP 68 Motor 1.4 TSI 92 kW (česky)

http://www.uloz.to/x...4l-92kw-tsi-pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne takto to vyzera, ked si clovek zalozi svoje poznanie na popularnych dokumentarnych filmoch a casopisoch.

Zle si pochopil jednu zasadnu vec. Nie kazdy motor ide na brzdu. Je presne stanoveny pocet motorov v danej serii, ktore sa takto testuju a je to len zlomok. Dovod je velmi jednoduchy. Je to prilis drahe a dlho to trva.

Moje znalosti nepochadzaju s nejakeho americkeho dokumentu, ale studia a prace, a ver mi nie vzdy laik pride ku spravnemu zaveru pri pozerani takychto videii.

Editováno: , autor: Sranki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom pro informaci, odpověď z Boleslavi na dotaz ,jak zkouší motory po montáži. O žádný "záběh" se samozřejmě nejedná:

"

Vážený pane ,

motory Škoda prochází v prvovýrobě celkem třemi typy zkoušek. Je to jednak zkouška bezchybného fungování elektroniky, dále

zkouška funkcí motoru za běhu po jeho nastartování(cca 4-5% produkce) a naposledy tzv. studená zkouška, kterou ověřujeme funkce

motoru za nuceného běhu - tlaky, výkon atd.(absolvuje 100% produkce).

Podáváme Vám tuto informaci, s pozdravem

Mgr. Bohuslav Brojer | PST - Péče o zákazníka

ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic "

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...