Přejít na obsah

Dilema1,8TSi nebo 2,0TDi 81kW 4x4


mar1tin

Doporučené příspěvky

Ahojte Yeťáci, mám velké dilema, v březnu si jdu objednat nového Yetiho a nemůžu se rozhodnout, jestli to bude 1,8TSi nebo 2,0Tdi 81kW 4x4. Moje propozice jsou následující: Ročně najezdím 15 000km, z toho 50% dálnice, 40% okresky, 10% město. Denní ježdění do práce, 18km tam a 18km zpět, jinak nějaké ty výlety a rodinné návštěvy. V konfigurátoru jsem si sestavil 1,8 TSi Fresh I za 575 000kč a 2,0 TDi 81kW 4x4 za 535 000kč, cenový rozdíl 40 000kč ve prospěch TDi. Momentálně vlastním Fabii 1,9TDi 74kW, tu mám již 6 let a dlouhodobý průměr spotřeby je 5,5 až 5,7 litů. Nafťák je sice v tomto případě u Yetiho levnější a jezdí za míň, ale zase náklady na údržbu a případné opravy jsou vyšší (u Fabie už jsem měnil dvouhmotový setrvačník a oprava 16 000kč, výměna oleje častěji než u benzínu). Výhodu benzínu zase vidím v tom, že lépe snáší studené starty, v zimě se člověk nemusí bát, že nenastartuje, nepotřebuje velkou baterku, jako nafta, nepotřebuje aditiva proti zamrzání paliva, není potřeba řešit drahé vstřiky a žhaviče a láma si hlavu s tím, u které benzínky mi prodají naftu, na kterou to nepojede a nebo ještě hůř třeba poškodí motor. Po nastartování může člověk okamžitě vyrazit bez nějakého prohřívání motoru. A konkrétně u 1,8TSi se mi navíc líbí ten výkon, ale zase není pro mě životně důležitý. Být ta spotřeba trochu nižší, tak jdu jednoznačně do TSi. Budu vděčný za jakoukoliv radu ohledně tohoto výběru. Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1,8 TSI a opět kdybych kupoval by to pro mě byla jasná volba.

Co se týče spotřeby....jezdím půl na půl.....město, okresky + dálnice.

V létě dlouhodobá spotřeba 7,8l 17"kola

V zimě dlouhodobá spotřeba 8,2l 16" kola

Když čtu testy, jak se s Yetim nemohli dostat pod 10 litrů musím říci pouze toto, kdybych měl jezdit za 10-11 litrů jak mnoho lidí píše, musel bych jezdit jako naprostej magor s plynem na podlaze a už bych neměl řidičák.

Jinak třeba jízda z Č.Budějovic do Alp po dálnici a přes Grossglocknerstrasse - 2 lidi, plný auto věcí jsem jel za 7,3 litru.

A co se týče dynamiky jízdy.....super, člověk pořád nemusí podřazovat, jelikož to auto prostě táhne odspodu. A to ticho také k nezaplacení :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdím se spotřebou kolem 10. Naprostá většina ježdění jsou okresky (30 a 30 km denně). 16" kola, 90% sólo. A řidičák pořád mám (a za celou dobu bodování pouze 2 už smazané bodíky). A neměnil bych.

Editováno: , autor: MichalJ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar chlapci. Určitě nebudu zrovna objektivní, protože celý můj životní vozový park byl v benzínu. /Od šestistovky fiata až po sedmičkové BMW/ Mimochodem právě ten bavorák mě odnaučil moc prožívat spotřebu :kol-138: . Mám a preferuji 1,8 TSI, se spotřebou jsem mezi 8 až 10 litry - jezdím denně nakrátko po městě.A Olomouc žere :wallbash: . Jediné, co mi na této motorizaci v kombinaci s Haldexem vadí je /tady již několikrát zmiňovaný/ zvuk při řazení z 1. na 2., podle situace i na 3. rychl.stupeň. Ale už jsem se s tím naučil jezdit, abych to eliminoval. Nicméně mě stále štve a moc nechápu, jak to můžou v MB vydávat za normální projev konstrukce. /Už jsem zde popisoval dva nezávislé posudky reklamačních techniků/. Zimní chajda v horách, roční nájezd kiláků, živost a celkem impozantní výkon - to vše mluví v mém případě pro TSI. Ovšem nebudu tady předstírat, že jsem si mohl moc vymýšlet - dostal jsem prostě nabídku na předváděčku ber-neber. Vzal jsem a su rád :kol-52:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě právě zaráží ty rozdíly ve spotřebě TSi, co tady majitelé uvádí. Jeden tvrdí, že si užívá výkonu a jezdí za 7,5 až 8 litrů a druhý, šetřílek, se nemůže dostat pod 9 litrů a když nešetří, tak jezdí za 11. Jak jsem uváděl, mám Fabii 1,9TDi a jezdím za nějakých 5,7 litrů a to se nehlídám, ale ani nezávodím. Takový Yeti 2,0 TDi, který je těžší cca o 300kg a s náhonem 4x4 bude jezdit kolem 7 litrů nafty, o tom si nedělám iluze. Takže pokud by 1,8TSi jezdil za 7,5 až 8 litrů, tak nemám nad čím přemýšlet a beru TSi, i když je pořizovací cena vyšší. Ale pokud bych měl s TSi jezdit za 10 až 11 litrů, tak mě to při dnešních a budoucích cenách pohoných hmot připadne jako rozmařilost. Chvíle rozhodnutí se blíží, tak s díky uvítám každý dobrý názor na toto téma z obou stran.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono bude velký rozdíl v tom jestli ten co si výkonu užívá najede denně 100km a nebo ten co sice šetří, ale najede denně 10 km. Pak to bude tak jak píšeš. Já mám sice 1,4 TSI, někdy šetřím někdy jedu svižně a jsem zhruba na kombinovaný papírový spotřebě. Je pravda že většinou denně najedu nad 100 km. Já osobně si myslím že i když TSI víc žere tak celkový náklady budou nižší než u TDI.

Editováno: , autor: z.docekal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro mar1in: Jezdím asi podobně jako Vy. Mám TDI 81/4x4. Od půlky ledna do půlky února proježděna jedna nádrž výhradně po městě, s plným autem, se studeným motorem a topením naplno, s výjimkou cca 50km (ale to po dálnici...) a spotřeba počítaná z plnění nádrže 7,7 l/100km. V létě kombinovaná rovnoměrně město/okresky/dálnice do 7l/100, spíš do šesti a půl. K takové spotřebě jsem měl problém se dostat i s benzínovou Felicií 1,4 (ale ropáka OI 1,6 jsem jezdil i pod pět, to je fakt). O 1,8TSI si nedělám iluze, pochybuju i o údajích deklarovaných výrobcem.

K Vašemu dilematu: těch ušetřených 40tis. můžete potenciálně použít na ony vyšší náklady na provoz dieselu, odhaduju, že to bude stačit na rozdíl v ceně údržby tak na prvních 100 tis.km, to jest ve Vašem -i mém- případě tak šest sedm let provozu. Intervaly výměny oleje nejsou až tak rozdílné, rozvody u benzínů odchází taky, turbo u benzínu dostává zabrat víc než u nafty... Já osobně mám obavy z výměny DPF, nevím, jak to vychází s jeho životností vs. cena.

Kdyby byl rozdíl ve spotřebě 1l/100, dělá to přibližně 0,40Kč na km, tj. 6000Kč ročně, za těch zmíněných šest let to je dalších 36 tis.Kč k dobru. S 1,8TSI jsem nejel, nevím, jak je to "živé", ale ta "moje" motorizace je vcelku v pohodě, ne na závodění, ale ani žádná lemra. Toť moje zkušenosti, podobně jako Vy jsem se rozhodoval před rokem a půl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto jsem taky řešil a docela dlouho. Nakonec jsem se rozhodl pro TDI 81/4x4 a rozhodně nelituji ! Co se týká zmiňovaných nákladů na provoz, tak je to velice rozporuplné. Dnes už neplatí pravidlo, že nafta má dražší náklady - oleje apod.

Co se týká spotřeby, u nafty mám průměrnou spotřebu 5,5 až 5,8. Soused má 1,8 a v zimních měsících se opravdu pod 10L nedostane. V letních kolem 9 litrů a to je při dnešních cenách paliva sakramenský rozdíl. To nechci vidět, co bude dál - 45 nebo snad 50kč/litr ?

Za celou dobu jsem taky nepocítil, že bych potřeboval víc výkonu - předjíždění je svižné, auto jde rychle do otáček, dálnice jezdím 130 - 140, opravdu nemám zájem se honit po dálnicích jako nějaký puberťák.

Studené starty ? nevšiml jsem si, že by to měl být nějaký problém. Pokud je - 25, tak je jedno, jestli je to nafta nebo benzín, baterka dostává zabrat tak i tak a pokud je horší baterka, tak nenastartuje ani benzín.

Takže nebát se jít do nafty ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuji před objednáním u prodejce projet obě motorizace a pokud možno hned za sebou, měl jsem to štěstí...., a s 1,8 jsem jezdil i po motokrosové trati.... . Závěr - pokud naftu tak aspoň 103 kW, 81 mi přišla hodně "mrtvá" v tomto autě, v práci máme 103kW s kterou se občas svezu taky, ta je už daleko lepší, pravdou je, že diesly jsou proti benzínu hodně hlučné, nepomůže ani tvrzení, že jde o bezhlučné CRI. Benzin 1,8TSI ( s ostatníma jsem nejel) je daleko kultivovanější a pružnější motor. Při svém ročním nájezdu jsem si vybral 1,8 TSI a udělal bych to znovu - se spotřebou počítej obecně tak + 1,5 l navíc proti dieslu, občas tě benzín přiměje šetřit a v tu chvíli se myslím dostaneš i na rozdíl menší.

Závěr diesel budeš mít radši u tankovacího stojanu, ale benzin po celou ostatní dobu - to je můj názor a zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale za 103kW už bych zaplatil o cca 100 000kč víc, než za 81kW, takže to už bych opravdu nepřemýšlel a bral bych 1,8TSi, takže momentálně nepřemýšlím o 103kW. Dneska jsem byl u prodejce a znovu jsme probírali obě varianty a byl mi doporučen spíš 81kW TDi, i když s tím mým nájezdem 15 000km ročně je to opravdu na hraně. Ve středu padne konečný verdikt a auto objednám, ale stále ještě nejsem rozhodnutý. No je to na zbláznění, kdo nezažil, neuvěří...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A potřebuješ 4x4? Nebylo by lepší ji oželet a koupit 1,4TSI? Kolikrát do roka ji využiješ? Stejně když je v zimě nějaká kalamita tak stejně nejede nic. Když jezdíš hodně po dálnici tak bych se na ni vyprdl. Já ji mám a letos jsem toho najel celkem dost v zimě a problémy jsem neměl. Samozřejmě že 4x4 je lepší, ale chce to probrat všechny pro a proti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedině naftu. Měl jsem kdysi benzín a když jsem věčně byl na benzínce, tak mě to přestalo bavit. Přesedlal jsem na naftu a jsem spokojen. Navíc na jistý stránkách je porovnání nafty a benzínu odborníky a závěr je takový, že nafta je lepší než benzín. Je tam míň elektriky. A ta spotřeba je úžasná. Benzín se může jít zahrabat. Abych kupoval co každou chvíli výfuk, že mi zrezne, to ne. A co se týče hlučnosti, auto je velice tiché, sice ne jak benzín, ale rozhodně míň, než ty staré nafťáky. Benzín se musí honit aby vůbec jel a v zimě se rozjet do kluzkého kopce nemožné, s naftou jsem nikdy neměl problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je mě jasný že 4x4 je o dost lepší než 4x2, to je bez diskuze. Já jsem jenom reagoval na výběr motoru 1,9TDI 81kW a 1,8TSI 118kW. Když se člověk koukne do tabulek zrychlení auta z 0 na 100km tam mezi těmito motory to jsou skoro čtyři vteřiny a to při předjíždění třeba do kopce je hodně znát. Myslel jsem to jako kompromis, když 1,9TDI 103kW se mu už zdá drahý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z.docekal, tak je to 2.0 TDI a nafta má do kopce lepší zátah než benzín, to mám vyzkoušený. A ty vteřiny jsou na zrychlení z 0 na 100, při předjíždění naftě slápneš a vystartuješ, ať máš jakoukoliv rychlost ( u těch silnějších motorů), ale benzín musíš honit do otáček aby vůbec jel. A o krouťáku se vůbec nebudem bavit. U nafty jezdím na sílu nebo taky na koně a u benzínu jen na ty vysoké otáčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze 4x4 neslevím, jsem myslivec a taky nebydlím úplně na rovině, takže to každopádně využju. A zrychlení je sice lákavá položka, ale není pro mě tak důležité, je mi 40 let a s auty už jsem se vyblbnul dost, 81kW sice není na trhání asfaltu, ale s tím krouťákem má síly dost. Prostě v mém případě mluví ve prospěch dieselu to, že je to o 40 000kč levnější auto se znatelně nižší spotřebou. Být to naopak, že by bylo TSi o těch 40tis. levnější, než 81kW, tak beru TSi, i když má větší spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolil bych si se zatahem dieslu a 1,8 TSI nesouhlasit. Urcite nez benzin tahne leda naftak se 125 KW. Pokud potrebuji hodne rychle predjet treba ve 100km/hod,podrazuji na 4st.,jinak na petku je to take v pohode, na 6st je to uz lenivejsi. Ale priklad kdy jsme jeli Alpske silnice mi otec s 2.0 Tdi 104KW vubec nestacil. Napriklad to co ja vykrouzil zatacky v Alpach na dvojku a rychle se rozjel, musel otec podradit na jednicku. Tech prikladu by se dalo napsat vice. Pokud se tady ma srovnavat diesel s timto benzinem, urcite to lze jen se 125KW, kdy bude mit jasne navrch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím,že ty kopce a podřazování bude hlavně o točivém momentu.... Mám sice 1,8 TSI,ale v terénu , při zatížení je lepší diesel. ( odzkoušeno - porovnáno !!! )Rozumnou altrnativou pro výkon,rychlost,spotřebu je podle mne nafta 125 kW. Oproti 1,8 TSI bude ale hlučnější , a vzpomeňme si na letošní mrazy.... Kolega zamrzl a já jezdil.... Dnešní TDI jsou na naši "českou" naftu trochu mlsné.. :kol-28: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si také říci svůj názor. Pokud bych si měl vybrat, tak bych šel do 1,8 TSI. Je to opravdu výborný motor. Velice dobře ho znám ze Supa II. Co se týká spotřeby, moje mamka s ním dokáže jet 6,4l/100 po dálnici a není žádná brzda, zatímco známí s ním běžně jezdí za 8 - 9 l. Já jsem trochu "divočejší", ale do 7l se také vlezu. Sup má samozřejmě lepší aerodynamiku, takže rozdíl oproti Yetimu vždy bude. Měl jsem možnost projet i 81kW Yetíka 4x2. Jezdí velice podobně jako 1,2 TSI, jen s tím rozdílem, že je "vláčnější" při rozjezdech. A s Haldexem to bude horší (koneckonců je to i v technických parametrech uvedeno).

1) Co se týká spotřeby: + 2,0 81kW

2) Dynamika: ++ 1,8 TSI

3) Výkon: ++ 1,8TSI

Pro mě je to jasná volba: 1,8 TSI

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...