Přejít na obsah

Dilema1,8TSi nebo 2,0TDi 81kW 4x4


mar1tin

Doporučené příspěvky

No to víš, že by se mi líbily i xenáče a dokonce jsem o nich i chvíli uvažoval, ale ten příplatek za ně je celkem šlupka, tak jsem od nich nakonec upustil. Takových doplňků bylo ale víc, ze kterých jsem v rámci úsporných opatření slevil. No kdybych měl mít všechno, co by se mi líbilo, tak bych nakonec musel stejně objednat 2,0TDi 125kW ve výbavě Experience. Jenže, jenže, jenže. A hlavně ten balík, co by to stálo, radši nemyslet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám objednáno, nakonec vyhrál Yeti TDi 81kW 4x4, model Fresh I, barva šedá platin metalíza, k tomu doobjednáno tažné zařízení z výroby, senzory vzdálenosti při couvání a Maxi dot, celková cena 531 000kč, předběžné datum dodání přelom dubna a května, do tří dnů by mi to měli upřesnit. Myslím, že je to za ty peníze slušně vybavené auto a doufám, že volby naftového motoru nebudu později litovat.

Blahopřeji k rozumnému rozhodnutí a přeji najetí hodně spokojených kilometrů! Přeci jen jsem měl pravdu a jsem rád i za tebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v tvém případě není co řešit, jednoznačně TDI 4x4 81kW. A pokus se jít do Freshe II, ten rozdíl v kabině je markantní. Jsem vedoucí prodeje Škoda v jednom nejmenovaném salonu a samozřejmě jsem měl možnost jet se všemi motorizacemi. TSI bych řešil pouze 1.4 a ve 4x2, tam je to asi nejideálnější motorizace v poměru cena/výkon/spotřeba. 1.4 TSI 4x2 se nechá dlouhodobě lehce pod 8l rozumnou jízdou, míň to nejde, takže si nedělej iluze že 4x4 1.8 TSI bude brát 8l. Jen haldex je litr navíc. Já mám soukromě 4x2 TDI 81kW a čisté město 6,6l (denně 12km tam a 12 zpět), v kombinaci se dá v pohodě 5,5l okresky kolem 100km/h i lehce pod 5l. TSI 1.8 4x4 počítej průměr 9l, u 4x4 TDI 81kW 6,5 takže rozdíl není 1,5l ale 2,5l a to mi vychází na 0,90kč/km a to už je síla. sám mám doma ještě Golf V R32 s dlouhodobým průměrem 9,2l N98 a rozdíl proti Yeti TDI mám 1kč/km. předtím jsem měl Renault Scénic III 1.4 TCe 96kw a dlouh. průměr 8,2l. takže si fakt nedělejte iluze o spotřebě 1.8 TSI 4x4. Jede sice moc pěkně, ale vyplatí se jen tomu kdo se bude rozhodovat mezi ním a 2,0 TDI 4x4 103/125kW a nenajede víc než 20tkm/rok, i v tomto případě se vyplatí diesel. a to vůbec nemluvím o následném prodeji a likviditě TDI vs. TSI. Co se asi snáz prodá a za kolik, že?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fresh II vychází z ambitionu, tedy loketní opěrka, SWING místo toho chrastítka Blues, navíc pokud máš senzory tak se na SWINGu zobrazují vzdálenosti a směr překážky, kožený paket, climatronic, chromové pedály, kličky, uzavíratelná schránka, maxi dot v sérii, tempomat atd. Zauvažuj ještě a změn to, máš na to tak měsíc, termín dodání tipuji reálně tak květen červen

Editováno: , autor: Jack82
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám objednáno, nakonec vyhrál Yeti TDi 81kW 4x4, model Fresh I, barva šedá platin metalíza, k tomu doobjednáno tažné zařízení z výroby, senzory vzdálenosti při couvání a Maxi dot, celková cena 531 000kč, předběžné datum dodání přelom dubna a května, do tří dnů by mi to měli upřesnit. Myslím, že je to za ty peníze slušně vybavené auto a doufám, že volby naftového motoru nebudu později litovat.

hm, nechci rejpat, ale šlo se dostat níž. alespoň u mě by ses dostal tak o 10 dolů bez nějakýho extra škemrání... tip pro příště

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fakt nechci rejpat :kol-28: , určitě budeš spokojen, ale pokud jsi doted zvladal jezdit fabií TDI, tak bylo možná lepší řešení TDI 81kW 4x2. spotřeba o litr nižší než 4x4, ten 6-ti kvalt je naprosto zbytečný a cena +70tis. za 4x4 mi nepřijde adekvátní. Mohl jsi sáhnout po FRESHDRIVE II i s nějakými extras (ale v podstatě není potřeba, osobně bych si doplatil leda tak MF volant, vyhřívaná přední sedadla a zadní okna v el.) by ses po chvíli smlouvání dostal někam blízko k 500tis. a měl bys plně vybavené auto s vyšší světlou výškou co projede mnohem víc než běžné octavie atd. Ale jinak HALDEX 4.gen super, ale pro běžné lidi co jezdí 90% po normálních silnicích je to dle mě přežitek. Mám haldex v R32 (i když starší provedení, tuším haldex 3) a je s tim na sněhu sranda a na mokru o něco vyšší jistota, ale jinak je to též +100kg navíc, které s sebou člověk neustále vozí

Editováno: , autor: Jack82
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Jack82. S tou spotřebou jsem si také nedělal iluze a ejhle....teď přes zimu 8,2l u 1,8 TSI a to jezdím půl na půl město / okresky + blbnutí na sněhu :-D

Jinak včera cesta Č.Budějovice - Tábor a zpět, 3 lidi, tempomat na 100km/hod spotřeba 6,7 :-)

Editováno: , autor: Promato
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hm, nechci rejpat, ale šlo se dostat níž. alespoň u mě by ses dostal tak o 10 dolů bez nějakýho extra škemrání... tip pro příště

Tak ta sleva 10 tis. u tebe mě celkem zajímá, i když netuším, jakým způsobem by jsi jí docílil, tady u nás v autosalonu mám kamarádku, taky se mi tady snažila vyjednat slevu, nakonec mi z vykonfigurované ceny slevili 25tis., ale to si spíš myslím, že to je běžný postup u všech zákazníků. Taky tady budu auto pravidelně servisovat, takže očekávám lepší přístup z jejich strany v případě, že auto zakoupím u nich.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fresh II vychází z ambitionu, tedy loketní opěrka, SWING místo toho chrastítka Blues, navíc pokud máš senzory tak se na SWINGu zobrazují vzdálenosti a směr překážky, kožený paket, climatronic, chromové pedály, kličky, uzavíratelná schránka, maxi dot v sérii, tempomat atd. Zauvažuj ještě a změn to, máš na to tak měsíc, termín dodání tipuji reálně tak květen červen

fakt nechci rejpat :kol-28: , určitě budeš spokojen, ale pokud jsi doted zvladal jezdit fabií TDI, tak bylo možná lepší řešení TDI 81kW 4x2. spotřeba o litr nižší než 4x4, ten 6-ti kvalt je naprosto zbytečný a cena +70tis. za 4x4 mi nepřijde adekvátní. Mohl jsi sáhnout po FRESHDRIVE II i s nějakými extras (ale v podstatě není potřeba, osobně bych si doplatil leda tak MF volant, vyhřívaná přední sedadla a zadní okna v el.) by ses po chvíli smlouvání dostal někam blízko k 500tis. a měl bys plně vybavené auto s vyšší světlou výškou co projede mnohem víc než běžné octavie atd. Ale jinak HALDEX 4.gen super, ale pro běžné lidi co jezdí 90% po normálních silnicích je to dle mě přežitek. Mám haldex v R32 (i když starší provedení, tuším haldex 3) a je s tim na sněhu sranda a na mokru o něco vyšší jistota, ale jinak je to též +100kg navíc, které s sebou člověk neustále vozí

To je sice všecko pěkné, ale z těch doplňků Fresh 2 je spousta zbytečných (kožený paket, chromové pedály, kličky) nebo málo potřebných (Climatonic je zbytečný luxus, jsem zvyklý na manuálni klimu z Fabie, tempomat jsem využil také snad dvakrát do roka, za MF volant bych taky nepřiplácel a vyhřívané přední sedadla, které mám ve Fabii jsem si pustil jen jednou, když jsem chtěl vědět, jestli a jak to funguje, jinak je za 6 let ježdění vůbec nepoužívám), abych za ně připlácel takovou sumu. Loketní opěrku za 700kč, bych využil, ale zase kvůli ní nebudu doplácet bambilion za sedadla, na která je vázána. Zadní okna v elektrice nevyužiju vůbec, jezdím převážně sám nebo ve dvou s manželkou. Maxi dot už mám objednaný, ale jediné, v čem jsi mě přesvědčil, je rádio Swing, které sice nevím, jak hraje, ale rozhodně mnohem lépe vypadá, lépe s ním vypadá celá palubní deska a taky ten display zobrazuje nějaké ty funkce, takže ho v pondělí přiobjednám. Nad čím jsem dlouho přemýšlel, tak byly zadní parkovací senzory za 9000kč, ale nakonec jsem je objednal (taky zkušenost z Fabie, dost dobrá věc, jen ta cena).

Co se týká pohonu 4x4, tak ten beru i když zvýší cenu auta (ale jestli jsem se dobře díval, tak ne o 70tis., ale o 50tis.), zvýší hmotnost vozu a spotřebu, ale rozhodně jej využiju, s Fabií jsem to sice odjezdil s předním náhonem, ale taky byly situace a místa, do kterých jsem si vůbec netroufal. Taky jsem se párkrát vyhazoval lopatou a párkrát jsem při návštěvě rodičů nechával auto pod kopcem, který Fábka nebyla schopná vyjet. No a hlavně jsem myslivec a lehký terén taky jezdím.

Taky s tím 6-ti kvaltem si myslím, že nemáš pravdu (taky jeden argument pro 4x4, vůbec nechápu, proč jej do TDi 81kW s předkem nedávají, když jej dávají i do daleko slabších 1,2TSi), protože mezi těmi rychlostmi nejsou tak velké mezery (řečeno laicky, tak mě za to nekamenujte). Příklad třeba u nynější Fabie 1,9TDi s pětikvaltem při jízde po městě rychlostí 50km/hod je na čtverku motor podtáčený, a při přeřazení na trojku motor sice není přetočený, to v žádném případě, ale jeho otáčky při padesátce jsou zbytečně vysoké, jako by mezi trojkou a čtverkou ještě jedna rychlost chyběla. Při zkušební jízdě s Yetim jsem se na to zaměřil a bylo to podstatně lepší, než u zmiňované Fabie.

No a s tím termínem dodání 5/6 měsíc mě nestraš. Poslední týden v květnu máme jet na dovolenou a samozřejmě už by jme chtěli jet v novém. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

:kol-29:Ahojte Yeťáci, mám velké dilema, v březnu si jdu objednat nového Yetiho a nemůžu se rozhodnout, jestli to bude 1,8TSi nebo 2,0Tdi 81kW 4x4. Moje propozice jsou následující: Ročně najezdím 15 000km, z toho 50% dálnice, 40% okresky, 10% město. Denní ježdění do práce, 18km tam a 18km zpět, jinak nějaké ty výlety a rodinné návštěvy. V konfigurátoru jsem si sestavil 1,8 TSi Fresh I za 575 000kč a 2,0 TDi 81kW 4x4 za 535 000kč, cenový rozdíl 40 000kč ve prospěch TDi. Momentálně vlastním Fabii 1,9TDi 74kW, tu mám již 6 let a dlouhodobý průměr spotřeby je 5,5 až 5,7 litů. Nafťák je sice v tomto případě u Yetiho levnější a jezdí za míň, ale zase náklady na údržbu a případné opravy jsou vyšší (u Fabie už jsem měnil dvouhmotový setrvačník a oprava 16 000kč, výměna oleje častěji než u benzínu). Výhodu benzínu zase vidím v tom, že lépe snáší studené starty, v zimě se člověk nemusí bát, že nenastartuje, nepotřebuje velkou baterku, jako nafta, nepotřebuje aditiva proti zamrzání paliva, není potřeba řešit drahé vstřiky a žhaviče a láma si hlavu s tím, u které benzínky mi prodají naftu, na kterou to nepojede a nebo ještě hůř třeba poškodí motor. Po nastartování může člověk okamžitě vyrazit bez nějakého prohřívání motoru. A konkrétně u 1,8TSi se mi navíc líbí ten výkon, ale zase není pro mě životně důležitý. Být ta spotřeba trochu nižší, tak jdu jednoznačně do TSi. Budu vděčný za jakoukoliv radu ohledně tohoto výběru. Děkuji.

S nájezdem 15 tisíc bych volil 1,8 TSI. :kol-31: a po městě (kde to nejvíce žere) noc toho nenajezdíš. Nafťák sice méně žere, ale není to žádný sprinter. Je fakt, že při dlouhé cestě je ten můj schopen jet i pod 6 litrů, ale je to nuda. Já volil naftu, nemám ho ještě ani rok a už jsem na 30 tisích km.

Ejhle, s křížkem po funuse. Sorry. :kol-29:

Editováno: , autor: Celerjehnusnej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neva, i tak dík za radu, doufám, že s TDi chybu neudělám, je mi jasné, že žádný závodník to nebude, (předpokládám jízdní výkony plus mínus na úrovni nynější Fabie 1,9 TDi 74kW), ale už se na něj moc těším. A taky počítám s tím, že se mi ten roční nájezd ještě o něco zvedne, to už teď máme naplánovaných vyjížděk navíc, no to je ta euforie z nového auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nechci Vás strašit s dodáním nového Yetiho, ale já jsem objednával 1.10.2011 4x4 81kW TDI Experience a snad už si pro něj příští týden půjdu. Takže dodací lhůta je více jak 6 měsíců. Ach jo.

Lidi nestrašte mě. Mám přislíbeno, že ten můj půjde do výroby v 19. týdnu (objednával jsem v březnu) a že pak do tří dnů už bych se mohl vozit. Tak snad umí Škodovka držet slovo. I tak mi přijde čekací lhůta dva měsíce v dnešní době a v konkurenčním boji o zákazníka hodně dlouhá. No nevím, jak to mají jiné automobilky, ale myslím, že Škodovka tím rozhodně o nějaké zákazníky a potencionální kupce přicází.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel, Yeti je žádaný a čeká se i v zahraničí. V Anglii má rodina třeba tři auta jedné značky. Pro Škodovku to znamená, že pokud se rodina rozhodne jít ke konkurenci, ztratí vlastně víc zákazníků... Kdo byl loni v květnu na srazu v Kvasinách, tak byl s problematikou seznámen. Linku zrychlili o 10 minut, víc to prý už nejde. Stejně nechápu, proč v Kvasinách vyrábí Roomstery a na dodělání je převážejí do Vrchlabí, kde nemají do čeho píchnout. Už někde v tisku problesklo, že by se výroba Roomsterů zcela přesunula do Vrchlabí nebo by se tam vyráběly, tuším, jen převodovky. Ještě k tomu v prosinci se prodejci děsili, že bude nedostatek Yetíků 4x4, protože díly pro čtyřkolky posílá koncern přednostně kamsi (kam jsem zapomněl).

Nicméně v Anglii Yeti vede, co se týká spokojenosti zákazníků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, a už ho máš aspoň ve výrobě? To je úplně neuvěřitelné, čekat půl roku na auto. To bych raději odstoupil od smlouvy a šel si koupit něco jiného ke konkurenci.

Už je od pátku v salónu, v úterý vyzvedávám, tak jsem se konečně dočkal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už je od pátku v salónu, v úterý vyzvedávám, tak jsem se konečně dočkal.

Tak pokud můj prodejce nekecá, tak ty Yetíky budeme mít skoro ve stejný den, jen ty jsi čekal zatraceně dlouho, to bych asi já nevydržel. Hlavně ať ti dobře slouží a ať jsi spokojený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...