Přejít na obsah

Jaký olej do 1.4 16V 63 kW


Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

No tomuto mozem oponovat hydrostifty sa mi ozyvaju uz od 50 000km a teraz mam necelych 90 000km momentalne po vymene oleja davam tam MOBIL 3000 5W40 a uz je to neskutocne jak cvaka hydrostift. Zo zaciatku to robilo len za studena len ze teraz ho pocut aj za tepla a aj ked je motor zabere tak ze aj motor celkovo hlucnejsi. Len ze prevadzkove hodnoty su vinikajuce.

Bavil som sa s kamaratom co ma dielnu ze by sa dal zistit ktory to je a vymenit ho vypada to na jeden.

Olej menim po 10 000km.

Editováno: , autor: LujdziL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NN, klapou skoro všecky, nejvíc právě po delším odstavení, kdy je z hydroštelů vyteklej olej, kterej tam drží právě tu vůli. Není to na závadu, když si po takovým startu pár vteřin zaklape a pak ztichne (jak olejová pumpa natlačila mazací trakt a hydroštely se naplnily správným tlakem)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Len ze prevadzkove hodnoty su vinikajuce.

Které?

 

Myslel som ako spotreba a motor neni lenivy bere sa lepsie ako pred 50 000km len ten klepot hydrostiftu pondelok to ideme riesit u kamosa v dielni. Inak som to aj reklamoval ked bolo v zaruke ale oni ze to je normalne a nic neriesily len ze teraz uz je to tak pocut ako diesel ked sa nastartuje.

 

EKKAR z Bastlirny ano to mi je jasne aj mne to robilo len ze teraz ich pocut pomaly az kym sa nezohreje ale aj za jazdy pocut ked je v zabere jak cvakaju

  Editováno: , autor: LujdziL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bude to hydrostift urcite v pondelok ide auto do dielne ale az  na druhy den sa bude pozerat aby cez noc stalo.  Dat dole viko ventilov a skusat ktory ma najväčsiu volu a potom este odpajat valce a hadam sa zisti ktory to je aby som nemusel vsetky menit.

Ventily s hydroštelama se v klidu nastavujou na tvrdo = bez vůle. Vůli vymezí právě až ten natlačenej olej do hydroštelů, který jsou v klidu bez tlaku = prázdný. Ale to by měl mechanik, pokud si zaslouží to označení, vědět...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hydrostely po starte mozu klepat ked je na hovno filter oleja a netesny spatny ventil v nom, vtedy ak auto dlhsie stoji spadne olej a kym dotlaci tak to klepe, vecsinou rano. Tak že ked sa to prejavy zrazu tak tych 6E za filter nieje vela. Hlavne dajaky kvalitny napr BOSCH

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

M

 

Ventily s hydroštelama se v klidu nastavujou na tvrdo = bez vůle. Vůli vymezí právě až ten natlačenej olej do hydroštelů, který jsou v klidu bez tlaku = prázdný. Ale to by měl mechanik, pokud si zaslouží to označení, vědět...

Urcite si to zasluzi ked ze ho poznam dlhe roky tak ze vie co robi a aj po konzultacii majstra priamo zo skoda servisu. 

Jasne ze sa to nerobi standartne takto v servise vymenia vsetky a hotovo.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím

 

myslím že tu na fóre som čítal o zábehu motora kde bolo odporúčané po cca 1000km vymeniť olej. Môžem to doma urobiť sám - teda čisto len vymeniť filter a olej bez resetovania servisného intervalu. Máme FII 1,4 16V kde je variabilný serv. interval alebo 2 roky / QI6. Filter by som dal samozrejme originál... V ostatných autách čo som mal / mám si olej mením bežne. Neviem aký vplyv to môže mať na záruku - nikde som sa nedočítal že to urobiť nemôžem....

 

Z olejov pokukávam na nasledovné zo  špec vw 504,  ceny olejov sú cca na rovnako pod 1000Kč za 4L.

- CASTROL EDGE 5W-30

- Total Quartz Ineo 5W-30
- Shell Helix Ultra Extra 5W-30
 
Vďaka za odpoveď.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje nejlepší zkušenosti u motoru s hydroštelama jsou se škeblovkou, ale já leju 5W40 (pevnej interval). Specifikaci 5W30 nedávám, je to pro pevnej interval výměn zbytečnost. Kastról mi nalili jen jednou ve značkovým servisu při výměně ve 20 000km a pak mi s ním klapal hydroštel na 4. válci. Specifikaci bohužel nevím, lili mi sudovej - takže mi klidně mohli nalejt třeba 15W40 a já bych hovno poznal. Hlavně že si za novou náplň řekli bratru 1200 kaček.

Další výměnu už jsem si dovezl vlastní olej (škeblu helix ultra 5W40) a s tím už to neklapalo - od tý doby se držím týhle značky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bleskový prieskum cien v 5L balení k 01.07.2014 - zdroj internetové ceny eshopov v ČR:

 

CASTROL EDGE 5W-30 - 835Kč / 30,5 Eur

Total Quartz Ineo 5W-30 - 700Kč / 25,5 Eur

Shell Helix Ultra Extra 5W-30 - 700Kč / 25,5 Eur

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 - 936Kč / 34,2 Eur

Millers Oils XF Long Life 5W-30 - 1542Kč / 56,27

 

Takže ceny sú veľmi podobné až na ten Millers Oil ale zase aj to je Ok - stále je to menej ako za plnú nádrž. Priznám sa že tú značku millers oil som doteraz vôbec nepoznal ).... Prechod na pevný interval nevylučujem ale cenou oleja to asi nebude skôr väčšou dôverou a určitou nejasnosťou toho variabilného intervalu - neviem presne ako to funguje....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto sú všetko drahšie LL oleje VW 504.00/507.00. V drahších servisoch stojí napr ten Castrol 25-30 €, ale iba za jeden liter. V lacnejších servisoch ho dajú aj za nejakých 20 € za liter, ale to je stále moc, ak VW 502.00 oleje (5W-40) kúpiš bežne za 5-7 za liter (5 litrové balenie možno ešte lacnejšie) a za 8 € už máš aj liter 0W-40-ky.

 

Čo sa týka Millers Oils, majú naozaj kvalitné oleje, ale neoplatí sa tak veľa priplácať. Pre motor je vždy lepšie dávať lacnejší olej a meniť ho častejšie, ako dávať nejaký extra drahý, ale potom ho mať v motore 30 tisíc km. A keď už dávať prachy za Millers Oils, tak by som za zameral na radu EE, alebo rovno CFS NT (tie sú ale bez továrenských schválení).

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som dával do oboch aut castrol 5w-40 magnatec teraz somsa dal prehovoriť na mušlu tiež 5w-40 podla špecifikácie VW ale htp bez problémov, 1,4 16v 63 kw cvaká priakcelerácii čo som predtým nepočul teraz počujem a ešte som pridal aj metabond prísadu aj do motorového oleja tak aj do prevodového u oboch aut no musím priznať neveril som tomu ale kotúlajú sa ľahšie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...