Přejít na obsah

Jaký olej do 1.4 16V 63 kW


Doporučené příspěvky

nie nie žiaden placebo, kedže som jeden motor už odrovnal so xeramicom neveril som tomu ale riskol som najprv prevodovku. Zmeral som si na trase(polnohospodárske letisko) za bezvetria rozbehnúť na 60 km/h pred výmenou(najazdené 112000 čiže olej ešte nebol zrelý na výmenu) dojazd na neutral označil som si sprayom miesto predneho kola kde som zastal a po výmene, podmienky tie isté bezvetrie tie isté gumy dojazd 18 m dlhší takže lacebo to nebude, dal som to aj do motora tam ten rozdiel necítiť tak markantne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokud měl stejný gumy se stejným tlakem, auto stejně naložený a bylo to ve stejnej den na stejným místě, jen s rozdílem dejme tomu hodiny, po kterou trvala výměna náplně v převodovce, pak tam jinej rozdíl, kterej by byl eventuálně schopnej způsobit různej jízdní odpor NEBYL. A že výměna oleje v převodovce vede k poklesu odporů je stará známá věc, jen se na ni s přechodem na dlouhoživotnostní náplně (dejme tomu od favořitě) "poněkud" zapomnělo. Ale zjevně neprávem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ekar si jednička, presne to som sa snažil vysvetliť že tá prevodovka, diferák a proste všetky tie ozubené kolečká s ložiskami sa točia o poznanie lahšie a chcel som vylúčiť pacebo efekt lebo povedzme si pravdu človek uverí tomu v čo chce velmi veriť tak som si spravil dve jazdy pred výmenou spriemeroval dve jazdy po výmene a tiež vypočítal priemer, čiže už tomu možem veriť je to overené majú skúšky síce aj na svojej stránke ale na youtube toho bolo už vela zaručeného a nakoniec to nebola pravda, mali chlapci z Metabondu prezentáciu aj na škoda zraze na slovensku vyzeralo to pekne ale kým nevyskúšaš na vlastnej koži nevieš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je možné dosiahnuť výmenou oleja v prevodovke rozdiel, ale toto by sa malo podľa mňa merať na brzde pri úplne rovnakých podmienkach, vrátane drobností, ako je napr. rovnaké množstvo paliva v nádrži pri každom meraní. Tak isto by mal byť ten olej v prevodovke aspoň na 500 km, nech trochu očístí ozubenia a všetko naokolo od starého oleja a usadenín. Ďalej, dve merania a ich spriemerovanie je podľa mňa nedostačujúce.

Inak ja osobne by som chcel vyskúšať od Millers Oils olej do prevodovky rady EE, vraj sú dobré. Žiaľ, pre suché DSG nemajú v ponuke takýto olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to tuttinko: mohl by jsi napsat, co tě vedlo k tomuto měření?

ved som to popísal dosť detailne, že nechcem veriť placebu, t.j. že sa ti niečo zdá lepšie aj ked v skutočnosti to žiadne lepšie vlastnosti nemá, tak som si urobil sám pre seba, nie do žiadnej vedeckej publikácie skúšku. A kedže som predtým moc aditívam neveril, teraz vravím že určite niečo málo to pomože, neberte to ako reklamu, je to len moje pozorovanie. Ozaj už ho mám aj v druhom aute :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

doporučujem vyskúšať zmenil by si názor, lebo ja som mal taký istý, nakolko som aditívom do mot. oleja odrovnal klukovicu, kamarát to odskúšal za mna a odporučil, vyskúšal som môžem odporučiť dalej, nič menej nič viac nie som tu na to aby som robil reklamu, ale forum je o tom - jej super to funguje chalani vyskúšajte neolutujete", tak isto ma tu po.... poniektorí za to že som napísal "brisk silver mi na plyne jazdia najlepšie" a som si vypočul... a pritom moji známi čo jazdia LPG som ich presvedčil(hoci neverili) a teraz iné sviečky nekupujú

ale to som zašiel daleko do OT sorry

Editováno: , autor: tuttinko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Brisk silver jsem měl v plynové 120,za 4 tis.km byly v tahu,obyč denso vydržely 10 tis.Metabond jsem vyzkoušel v motorce,3 tis km líp řadila,jinak žádný rozdíl.Přečti si něco o těchto aditivech a možná změníš názor ty.Všichni se dušují,že jejich aditiva neobsahují chlor,skutečnost bude ale jiná.Nikdo nedá přesné složení s odkazem na obchodní tajemství,to taky o něčem svědčí.Dáš do auta předepsaný olej a pak to zazdíš něčím o čem nevíš co to vlastně obsahuje.Radši koupím dražší olej než to "vylepšovat" nějakejma opičíma kapkama.Toť můj názor a každý tribonotechnik ti řekne to samí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Súhlasím. V motorovom oleji už sú aditíva, a tým že tam naleješ ešte niečo iné, tak chemickú rovnováju oleja rozhodíš. Možno pridaním aditív jeden z parametrov oleja naozaj vylepšíš, ale všetky ostatné vlastnosti pokazíš. A oleje tých parametrov majú naozaj dosť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj. Mám FII 1,4 63kW v kombíku. Mám to chvíli přestavěné na LPG. Najezdím denně 32km do práce jedním směrem převážně po čtyřproudovce a kus přímo po dálnici. Jakou viskozitu a značku by jste doporučili. Tak nějak jsem tady pochopil, že značka je asi podle sympatií každého, ale viskozita? 5W40 a bude OK ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud dodržíš VW specifikaci 5xx.xx pro danej motor, tak klidně tu 5W-40, já ji tam leju taky a rozhodně se i poslechově chová líp než 10W-40, kterej mi tam nalil značkovej servis (jednou a naposledy). V neznačkovým, ale dobrým servise mi dokonce nabízeli 5W-30, že je ještě tekutější a rychlejší v náběhu mazání - jenže pro častější provoz ve vysokejch točkách je bez chladiče oleje ta teplotní třída 30 víc namáhaná...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spitfajre, nemáš pravdu - třeba právě MNĚ u motoru BXW olej 10W-40 způsoboval minimálně na 1 ventilu cvakání hydroštelu - po výměně za 5W-40 cvakání zmizelo, objevuje se jen po delším odstavení a trvá maximálně pár vteřin, než se hydroštel natlakuje - s 10W-40 to cvakalo po každým startu a klidně 10-15km jízdy. A to přitom ten 5W-40 jsem si pohlídal aby byl ve specifikaci VW vhodný právě pro BXW a 10W-40 mi tam (při předchozí výměně) nalil značkovej servis, takže by to automaticky mělo znamenat, že VW specifikace vyhovuje. Rozdíl byl přitom dobře rozlišitelnej.

 

Takže i ta "zimní teplota" (označující souhrnně chování oleje za teploty pod 40°C a hlavně pod 0°C) má svůj význam, a nejenom v zimě - ale prostě u neohřátýho motoru. A obráceně, ta "letní teplota" (označující chování oleje za teplot nad cca 100°C) udává hlavně odolnost mazacího filmu proti roztržení při vyšší teplotě a tlaku, ale taky odolnost proti degradaci jeho složek vlivem vyšší teploty - proč by se jinak třeba do vzduchem chlazenýho motoru tatrovek (kde má olej provozní teplotu MNOHEM VYŠŠÍ než u vodou chlazenýho osobáku) lil i v našem netropickým podnebí olej se specifikací SAE 10W-60 ? A právě z toho důvodu já leju radši xyW-40 než xyW-30 - protože můj motor nemá chladič oleje a když s ním jedu po dálnici, je prostě ta "čtyřicítka" tepelně odolnější. Ještě víc to platí třeba u haťapice, která má vůbec mazání teplotně hodně přetěžovaný. Kdyby měly všecky modernější motory chlazení oleje aspoň výměníkem olej-chladicí kapalina, nebyl by problém používat právě ty "vysokotekutý" oleje s nižším "letním číslem" všeobecně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Letná 30-ka motor umaže bez problémov, v tom by som problém nevidel. 40-ku by som bral ale kvôli tomu že motor má prestavbu na LPG, a vieme že tam sú vyššie teploty, tak malá rezerva určite neuškodí. Čo sa týka zimného čísla, 10W v lete stačí (ak je motor v poriadku), ale vzhľadom na to že u nás máme aj zimu, kedy aj mrzne, bral by som minimálne 5W, alebo rovno 0W. K tomu všetkému treba dodržať schválenie (pre tento motor VW 502.00) a bude to v poriadku.

 

Takže sumár je taký, že na uvedené prevádzkové podmienky by som bral 5W-40 alebo 0W-40 so schválením VW 502.00, a olej menil každých 10 až 12 tisíc km (samozrejme aj s filtrom). Značku by som nejak extra neriešil, je to viacmenej jedno. Ja osobne sa vyhýbam iba Magnatecom od Castrolu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Ja osobne sa vyhýbam iba Magnatecom od Castrolu. 

 Máš pro toto myšlení nějaké závěry testů nebo dlouhodobých zkušeben.laboratorních rozborů.  Nebo je to jenom známý povídal,  na tamtom fóru to haní, známej mechanik povídal a podobné motivační "argumenty"

Editováno: , autor: dick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žiadne testy, ale na rôznych fórach vidím nezvyčajne veľa odpísaných motorov práve s touto radou olejov od Castrolu. Tak isto veľa užívateľov po zmene oleja z Magnatecu na inú značku registrovalo zlepšenie chodu motora alebo zníženie spotreby oleja. Môžeš tvrdiť, že to je JPP a nebudem namietať, ale pre mňa to je dostatočný dôvod na to, aby som s týmto olejom neexperimentoval (hlavne pri jeho cene). Tiež je na zamyslenie, že prečo Castrol vyrába toľko rôznych olejov, a má zároveň na trhu aj oleje rady Magnatec, aj oleje EDGE s rovnakými viskozitami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mě v autobazaru když jsem auto kupoval vyměnili olej a jakože mám záruku na motor rok.... haha... ale netuším co tam dávali... ptal jsem se tehdy a říkali mi nějáký z německa a berou v autokelly... Teď chci už měnit sám, tak pořád špekuluju co mu nalít, když ještě jezdím na LPG a třicetikilometrové cesty každý den 2x... Ale jak to čtu, ale jak to tady a jinde čtu, každý má svého favorita :-) Takže asi si budu muset hodit mincí :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně u těch olejů je problém, když se naleje po horším nějakej výrazně lepší - ten často obsahuje čistící přísady, který rychle rozpustí všecko, co ten předchozí nechal usadit - a pak buď ty úsady zaserou filtr, takže má vysokej průtlačnej odpor a motor se hůř maže, nebo dokonce může dojít i k ucpání úzkýho kanálku kusem odloučenýho "karbonu" a tak i k částečnýmu přidření motoru nebo aspoň některý jeho části - anebo k úniku oleje následkem "rozlepení" nějakejch stykovejch ploch, který předtím utěsňovala ta úsada. Takže na tohle laborování pozor, vyšší hlučnost může právě způsobit i paradoxně lepší olej, kterej "vytahá bordel" po starším míň kvalitním.

 

Řešením při přechodu na kvalitní olej když nevíte jaká sračka je v motoru původně je jedině aspoň dvojnásobná výměna krátce po sobě - po ujetí cca 1000km novou náplň vypustit a dát komplet novou, totožnou včetně novýho filtru. Často se při takový rychlý výměně člověk diví, kolik bordelu novej olej z motoru "vytáhne"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tracker-ja jezdim taky na LPG a dal jsem tam Valvoline 5w40, kde pisou primo ze je vhodny i do LPG aut, 4l staly 750 korun na oleje.cz.. tedka jsem vyzkousel nalivany olej Q8formula, 5w40, splnuje vw pozadavek 502.00, litr stal 130 korun, na oleje.cz.. mam najeto na tento olej cca 1000km a chova se uplne stejne jak castrol, nebo valvoline..

http://www.oleje.cz/p/q8-formula-excel-5w-40-1-l-nalevany--1360

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...