Přejít na obsah

Spotřeba 1.6 MPI 75 kW


Aidolon

Doporučené příspěvky

Vlastním asi rok a půl Octávii combi 1,6 75 kw r.v. 2001, najeto 83 000 km (dokladováno). V řijnu loňského roku proveden čip u SPOTMOTORU Praha včetně montáže vzduchového filtru K+N. Výkon motoru se upravil tak, jak firma reklamuje.

Bohužel méně už jsem spokojen se spotřebou, zůstala téměř stejná, dlouhodobý průměr 8,1 (nejezdím dlouhé trasy)

Palubní počítač se od mnou vypočítané spotřeby při tankování odlišuje cca o 0,2 litru.

Spotřebu jsem několikrát testoval, nedávno při delší cestě, cca 250 km, v autě pouze dva dospělí, dvě děti a minimum zavazadel, teplota kolem 4 st.C, ještě letní pneumatiky. Celou cestu jsem si dával bedlivý pozor na způsob jízdy, v obci důsledně 50 mimo max. 90 a to vše s hodně lehkou nohou a z každého kopce na volnoběh. Na konci cesty ukazoval palubní počítač spotřebu 7,1. Vůbec nechápu jak je možné dosáhnout spotřeby o litr menší.

V létě Chorvatsko, naložené auto, klima, po dálnici max. 140 km/h, vypočítaná spotřeba 7,8.

Svíčky jsou nové BRISK - LGS, palivový filtr OK, nová lambda sonda.

Nemáte někdo tušení kde by mohl být problém?

Dík Zdeněk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřebu jsem několikrát testoval, nedávno při delší cestě, cca 250 km, v autě pouze dva dospělí, dvě děti a minimum zavazadel, teplota kolem 4 st.C, ještě letní pneumatiky. Celou cestu jsem si dával bedlivý pozor na způsob jízdy, v obci důsledně 50 mimo max. 90 a to vše s hodně lehkou nohou a z každého kopce na volnoběh. Na konci cesty ukazoval palubní počítač spotřebu 7,1. Vůbec nechápu jak je možné dosáhnout spotřeby o litr menší.

V létě Chorvatsko, naložené auto, klima, po dálnici max. 140 km/h, vypočítaná spotřeba 7,8.

Z kopce nejezděte na volnoběh, ale se zařazenou rychlostí, bude to bašit 00 nic.

S tím Chorvatskem....s uvedenou rychlostí a puštěnou klimou to není nikterak zvláštní spotřeba. S tímto motorem, naloženým autem, rychlostí nad 120km/hod to baští už dost. Navíc s puštěnou klimou... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřebu jsem několikrát testoval, nedávno při delší cestě, cca 250 km, v autě pouze dva dospělí, dvě děti a minimum zavazadel, teplota kolem 4 st.C, ještě letní pneumatiky. Celou cestu jsem si dával bedlivý pozor na způsob jízdy, v obci důsledně 50 mimo max. 90 a to vše s hodně lehkou nohou a z každého kopce na volnoběh. Na konci cesty ukazoval palubní počítač spotřebu 7,1. Vůbec nechápu jak je možné dosáhnout spotřeby o litr menší.

V létě Chorvatsko, naložené auto, klima, po dálnici max. 140 km/h, vypočítaná spotřeba 7,8.

Z kopce nejezděte na volnoběh, ale se zařazenou rychlostí, bude to bašit 00 nic.

S tím Chorvatskem....s uvedenou rychlostí a puštěnou klimou to není nikterak zvláštní spotřeba. S tímto motorem, naloženým autem, rychlostí nad 120km/hod to baští už dost. Navíc s puštěnou klimou... ;)

Ja presne v tyhle konfiguraci a se starsim, 74kW, taky cip Sportmotor, jezdim Chorvatsko i s kolonama (a ze byly luxusni) za 6.4-6,6l, takze 7,8l mi fakt neprijde moc koser

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Vlastním asi  rok a půl Octávii combi 1,6 75 kw r.v. 2001, najeto  83 000 km (dokladováno). V řijnu loňského roku proveden čip u SPOTMOTORU Praha včetně montáže vzduchového filtru K+N. Výkon motoru se upravil tak, jak firma reklamuje. 

Bohužel méně už jsem spokojen se spotřebou, zůstala téměř stejná, dlouhodobý průměr 8,1 (nejezdím dlouhé trasy)

Palubní počítač se od mnou vypočítané spotřeby při tankování odlišuje cca o 0,2 litru.

Spotřebu jsem několikrát testoval, nedávno při delší cestě, cca 250 km, v autě pouze dva dospělí, dvě děti a minimum zavazadel, teplota kolem 4 st.C, ještě letní pneumatiky. Celou cestu jsem si dával bedlivý pozor na způsob jízdy, v obci důsledně 50 mimo max. 90 a to vše s hodně lehkou nohou a z každého kopce na volnoběh. Na konci cesty ukazoval palubní počítač spotřebu 7,1. Vůbec nechápu jak je možné dosáhnout spotřeby o litr menší.

V létě Chorvatsko, naložené auto, klima, po dálnici max. 140 km/h, vypočítaná spotřeba 7,8.

Svíčky jsou nové BRISK - LGS, palivový filtr OK, nová lambda sonda.

Nemáte někdo tušení kde by mohl být problém?

Dík Zdeněk

Proc tam vsichni davaji do 1.6 100ps uplne jine svicky nez z vyroby :(

Za prve nikdy nevydrzi tak dlouho jako jsou NGK a za druhy - vsichni chteji na tento motor urvat nejakou vyrobu z techto znacek. Je to pouze jen nahrada - Nejaky Brisk, Bosch a jine.

Na svickach nesetrit a opravdu dat ty z vyroby na kterych tento motor byl testovan - nejen ve Skodovce.

Jine svicky lze montovat na tento vuz, ale nemaji presnou hodnotu jako jsou ty urcene.

Tepelnou hodnotu, odpor v odrusovaci, material elektrody, slozeni jadra a jine. Kodovani svicky nebrat na lehkou vahu :)

Výrobce: NGK, Japonsko

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel sem tam 2x Brisky a ted tam mam Denso a rozhodne se motor chova klidnejs, nez z puvodnima. Nevim, jaky tam z vyroby byly, jestli opravdu NGK, ale ted je chod a nizky otacky rozhodne kultivovanejsi. Denso sou vyhozeny prachy, chova se to v podstate stejne jako pri Brisku, tak nevim, co priste :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Taky mám Brisk, ale vrátím se k NGK. Co se týká spotřeby, tak dlouhodobý průměr je 6,8 l. 75% couračky do 20 km.

A udelas moc dobre. Kdyby to udelal kazdy, tak nemusi byt zadny tema ohledne spatnych svicek :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec, můj mazlik má motor 1.6 GLXi 74KW, spotřeba v létě podle PC 7,4l/100km, reálná spotřeba se pohybuje něco málo přes 8 litrů, vzhledem k tomu, že je tento motor dost velkej lenoch tak mě to celkem žere. Hold jestli to někdy prodám tak půjdu do 1.8T, to už je jiné kafe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja presne v tyhle konfiguraci a se starsim, 74kW, taky cip Sportmotor, jezdim Chorvatsko i s kolonama (a ze byly luxusni) za 6.4-6,6l, takze 7,8l mi fakt neprijde moc koser

No a já bez kolon a při jekémž takémř dodržování rychlostních limitů ještě o litr míň než Jarda... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja presne v tyhle konfiguraci a se starsim, 74kW, taky cip Sportmotor, jezdim Chorvatsko i s kolonama (a ze byly luxusni) za 6.4-6,6l, takze 7,8l mi fakt neprijde moc koser

No a já bez kolon a při jekémž takémř dodržování rychlostních limitů ještě o litr míň než Jarda... ;)

A paxe divis, ze mas jeste puvodni loziska ;)lol Ale spotreba je to krasna :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A paxe divis, ze mas jeste puvodni loziska ;)lol Ale spotreba je to krasna :palec2:

Njn, já už si říkal, že ty předky slyším a oni to jsou šípový zimáky... lollollol

Ne, teď z podzimu začly ty šomtačky kolem obchoďáků a teď k tomu ty zimáky, MFA2 po 3.200 km "vyplivla" průměr 6.5 l/100 km <_<

Strop přes zimu je 6.8, v létě při dlouhejch štrekách o litr míň... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Kdyz das nohu z plynu, tak je zavrena klapka, zadny benzin do motoru nejde = 0 litru/100 km. Kdyz jedes na volnobeh, tak tam neco benzinu tece a podle rychlosti se propocitava spotreba. Cim rychleji jedes, napriklad z kopce, je prumerna spotreba nizsi. OK?

No ona to samozrejme neni uplne pravda ... ten motor by Ti prece chcipl kdyby nemel zadnej benzin+kyslik ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz das nohu z plynu, tak je zavrena klapka, zadny benzin do motoru nejde = 0 litru/100 km. Kdyz jedes na volnobeh, tak tam neco benzinu tece a podle rychlosti se propocitava spotreba. Cim rychleji jedes, napriklad z kopce, je prumerna spotreba nizsi. OK?

No ona to samozrejme neni uplne pravda ... ten motor by Ti prece chcipl kdyby nemel zadnej benzin+kyslik ;-)

Uz se to resilo v sekci FAbia. A dost dukladne. Chcipnout Ti nemuze, protoze ho zene setrvacnost, respektive gravitace. Kdyz nemuzes nastartovat a spustis to z kopce, ten motor taky naskoci, prave kvuli tomu.

http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...t=0&hl=volnobeh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

chystam se kupovat Oktavku (kolem r. 2000) nebo Fabii (kolem r. 2001). Jedna se mi dost o spolehlivost motoru a spotrebu. Precetl jsem si tenhle thread, ale kazdy ma koukam se spotrebou dost rozdilny zkusenosti. Nicmene si myslim, ze by se melo dat rict, ktery motory jsou obecne dobry, ne? Mohli byste mi doporucit benzinovej motor do Oktavky, kterej je "obecne" povazovan za nejuspornejsi? Hodne se tu diskutuje o 1.6 75kw - je to tenhle, nebo nejakej jinej?

Diky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nejsi vylozene zavodnik, neni problem s 1,6/74/75 jezdit za 6-7l, kdekoliv, pokud nestojis celej den v kolone, pak je to vys. Osobne jezdim svizne, ale u omezovace furt nejsem a na dalnici to taky nehonim na maximalku, pak to zere jako kazdy auto, hodne. Dlouhodoba spotreba se pohybuje od 6,4-7,2l, dle rocniho obdobi a tak :)

Mrkni treba sem: Tipy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mmerlin: V principu je rozdíl mezi 1.6 74 a 75 kW pouze v tom, že verze 75 kW má elektronickou škrtící klapku (tudíž lze doplnit tempomatem), novějším softem ŘJ (pro plnění exhalační normy Euro4) a bowdenovou převodovkou s menšími vůlemi... ;)

Krysarr: Jardo, s těmi dálnicemi to zase tak horký není, tento měsíc jsem lítal převážně po německých autobahnen a to i tachometrovou rychlostí 180 km/h a na zimních pneu, najel jsem téměř 3.500 km a průměrka byla 6.5 l/100 km B)

spotřeba:

post-26-1166353263.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mmerlin: neni vubec zac, pokud jezdis normalne, je to idealni benzinovej motor :palec: Mame se Spidim ten samej a oba myslim maximalne spokojeny. Jinak me Spidi predbeh a vi "ponekud" vic ;)

Spidi: ale to vis, kdyz se jede plynule, pouziva se zarazenej kvalt z kopce atd, tak to jde, ale precejenom ty otacky nahore tam jsou, ta sestka mi HROZNE chybi :( Asi pred dvema rokama jsem to rval pres cely Nemecko do Francie na hory, hodne se spechalo, a spotreba se i tak nevyhoupla pres 7,5l, pokud se dobre pamatuju, a to bylo auto nalozeny. A cesty do Chorvatska, sak viiime :)

Jo a rovnou dotaz, da se pripadne dat prevodovka z 75kW na to nase AKL? A vyhodit lanko i s klapkou a dat novejsi, to uz sem tusim nekde cet, au lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a rovnou dotaz, da se pripadne dat prevodovka z 75kW na to nase AKL? A vyhodit lanko i s klapkou a dat novejsi, to uz sem tusim nekde cet, au  lol

No v principu je ta výměna převodovky nejspíš možná, blok je stejný (aby sedla převodovka na štefty) a tisícihran na spojkové hřídeli zrovna tak, takže dle mého soudu by to neměl být problém, ale nevím přesně, jak jsou uložené ty bowdeny oproti táhlům, ale to by se zajisté dalo vykoumati.

Ty táhla mají nevýhodu v tom, že v nich časem vzniknou vůle a řazení ztratí svoji přesnost :( Navíc loni v létě se mi teplem (byl hic jak u wopic) roztáhl jeden kloubek na táhle (všechny táhla a uložení kloubků jsou z plastu :o ) a rázem jsem mohl řadit jen trojku a čyřku. Bohužel se to opakovalo i na jarní Mimoni :angry: a tak jsem koupil nové táhlo (to nejmenší), stálo kupodivu cca 120,- Kč a snad zase nějakej čas vydrží... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...