Jump to content
Aidolon

Spotřeba 1.6 MPI 75 kW

Recommended Posts

Tak ta spotřeba oleje je hrozně veliká, takže tam dej nějakej hustší, oleje se tu probírali už tolikrát že to nemá cenu se rozepisovat, takže hledat, já mám najeto poctivých 160tis. a nebere olej vůbec, přitom tam mám longlife, kterej je jak vodička...

Longlife olej v motoru z 1997? Jakou má ten olej normu VW?

Nevím jakou má nebo nemá normu, ale je to olej co se dává přímo ve výrobě...že prej tam může být klidně 30tis.km, ale to nejsem blázen, po 15tis.km měním...

Pokud je to skutečně "longlife" tak není rozhodně pro tento motor, proto mě zajímala ta norma která ho jednoznačně určí, nebo se jen pereme o slovíčko.

Řeknu to takhle, určitě bude stejný kvality nebo spíš ještě lepší než to co je předepsaný, oleje nežere ani kapku a že ho občas pěkně protáhnu, takže tohle neřeším, dával jsem ten samej olej do citroena kterej měl 150koní 16V a ten mi taky nebral olej a šel jak pila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak můžeš vědět jakou má kvalitu když ani nevíš co to přesně je? :) Nevědět přesně co mi kdo nalil do motoru to bych asi nedal. Jestli je to skutečně jiná norma její použití je pro tento motor zakázáno jen pro informaci. Jinak to že olej nebere neznamená vůbec, ale vůbec nic.

Edited by Pike

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak ta spotřeba oleje je hrozně veliká, takže tam dej nějakej hustší, oleje se tu probírali už tolikrát že to nemá cenu se rozepisovat, takže hledat, já mám najeto poctivých 160tis. a nebere olej vůbec, přitom tam mám longlife, kterej je jak vodička...

Longlife olej v motoru z 1997? Jakou má ten olej normu VW?

Nevím jakou má nebo nemá normu, ale je to olej co se dává přímo ve výrobě...že prej tam může být klidně 30tis.km, ale to nejsem blázen, po 15tis.km měním...

Pokud je to skutečně "longlife" tak není rozhodně pro tento motor, proto mě zajímala ta norma která ho jednoznačně určí, nebo se jen pereme o slovíčko.

Řeknu to takhle, určitě bude stejný kvality nebo spíš ještě lepší než to co je předepsaný, oleje nežere ani kapku a že ho občas pěkně protáhnu, takže tohle neřeším, dával jsem ten samej olej do citroena kterej měl 150koní 16V a ten mi taky nebral olej a šel jak pila...

můžu poprosit o typ a označení toho oleje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
můžu poprosit o typ a označení toho oleje ?

no to by mne taky zajímalo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli umíte číst tak si přečtěte že jsem psal že je to stejnej olej co se dává ve škodovce ve výrobě a pochybuju o tom že by to bylo něco špatnýho, co vím tak to je 5W-30, plná syntetika, jediný s čím jsme měli problém byl ve VW Caravelle a to ten že klapal jeden hydroštos, tak se tam teď o výměně dal hustší a je po problému... tak nevím o co vám pořád jde... :aggressive:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jestli umíte číst tak si přečtěte že jsem psal že je to stejnej olej co se dává ve škodovce ve výrobě a pochybuju o tom že by to bylo něco špatnýho, co vím tak to je 5W-30, plná syntetika, jediný s čím jsme měli problém byl ve VW Caravelle a to ten že klapal jeden hydroštos, tak se tam teď o výměně dal hustší a je po problému... tak nevím o co vám pořád jde... :aggressive:

Tak se hned nečil.... reagoval jsem tím na tvou zprávu o čistém nalévacím víčku. Je vidět, že to asi žádný šmejd nebude a tak mne zajímalo označení toho oleje, protože taky přemýšlím lít olej s prodlouženým termínem výměny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jestli umíte číst tak si přečtěte že jsem psal že je to stejnej olej co se dává ve škodovce ve výrobě a pochybuju o tom že by to bylo něco špatnýho, co vím tak to je 5W-30, plná syntetika, jediný s čím jsme měli problém byl ve VW Caravelle a to ten že klapal jeden hydroštos, tak se tam teď o výměně dal hustší a je po problému... tak nevím o co vám pořád jde... :aggressive:

Tak se hned nečil.... reagoval jsem tím na tvou zprávu o čistém nalévacím víčku. Je vidět, že to asi žádný šmejd nebude a tak mne zajímalo označení toho oleje, protože taky přemýšlím lít olej s prodlouženým termínem výměny

Jestli si na to vzpomenu tak zjistím přesně co to je, ale dost lidí tu mělo problémy při použití řídkých olejů, klapaly hydroštosy nebo to zase žralo olej, tyhle prodloužený intervaly se mi nezdaj, takže budu měnit stejně po 15tis. jako u normáního oleje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak můžeš vědět jakou má kvalitu když ani nevíš co to přesně je? :) Nevědět přesně co mi kdo nalil do motoru to bych asi nedal. Jestli je to skutečně jiná norma její použití je pro tento motor zakázáno jen pro informaci. Jinak to že olej nebere neznamená vůbec, ale vůbec nic.

Ještě reakce k tobě, nevím kdo by mi měl zakazovat nebo přikazovat jakej olej mám lít do svýho auta a to že motor nebere olej znamená dost, navíc když mi nebere tenhle řídkej, neklapou hydroštosy, nikde neteče. Nevím kolik aut nebo motorů ti prošlo rukama nebo kde bereš informace, ale mě už pár motorů rukama prošlo(jak motocyklový tak autový) a info mám přímo z výroby a když je potřeba klidně z vývoje, na autě si cokoliv udělám sám, max s pomocí specialistů při nějakým větším problému, kterej mě zatím naštěstí nepotkal... Tak nepochybuj o tom co dělám nebo nedělám dobře nebo špatně. :p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak můžeš vědět jakou má kvalitu když ani nevíš co to přesně je? :) Nevědět přesně co mi kdo nalil do motoru to bych asi nedal. Jestli je to skutečně jiná norma její použití je pro tento motor zakázáno jen pro informaci. Jinak to že olej nebere neznamená vůbec, ale vůbec nic.

Ještě reakce k tobě, nevím kdo by mi měl zakazovat nebo přikazovat jakej olej mám lít do svýho auta a to že motor nebere olej znamená dost, navíc když mi nebere tenhle řídkej, neklapou hydroštosy, nikde neteče. Nevím kolik aut nebo motorů ti prošlo rukama nebo kde bereš informace, ale mě už pár motorů rukama prošlo(jak motocyklový tak autový) a info mám přímo z výroby a když je potřeba klidně z vývoje, na autě si cokoliv udělám sám, max s pomocí specialistů při nějakým větším problému, kterej mě zatím naštěstí nepotkal... Tak nepochybuj o tom co dělám nebo nedělám dobře nebo špatně. :p

Jaký olej použít/nepoužít přikazuje/zakazuje manuál k autu. Upozorňoval jsem na slovo LONGLIFE (tento olej jak si napsal používáš ve svém motoru), které určuje servisní interval oleje a tím pádem i normu tohoto oleje (v případě benzínu VW 503.00). Tento olej je zakázáno používat ve starších motorech vzhledem k možnému poškození motoru (výroba i vývoj potvrzují). Nemůžeš míchat dohromady viskozitu ("klepe, protéká" a kdoví, co ještě) se servisním intervalem (i když může dělat totéž). Pokud motor spotřebovává více oleje než specifikuje výrobce, je někde jistá chyba, ale pokud ne, nevypovídá to o jeho stavu naprosto nic, zvlášť ještě pokud pan majitel neví co do auta leje, že :p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak můžeš vědět jakou má kvalitu když ani nevíš co to přesně je? :) Nevědět přesně co mi kdo nalil do motoru to bych asi nedal. Jestli je to skutečně jiná norma její použití je pro tento motor zakázáno jen pro informaci. Jinak to že olej nebere neznamená vůbec, ale vůbec nic.

Ještě reakce k tobě, nevím kdo by mi měl zakazovat nebo přikazovat jakej olej mám lít do svýho auta a to že motor nebere olej znamená dost, navíc když mi nebere tenhle řídkej, neklapou hydroštosy, nikde neteče. Nevím kolik aut nebo motorů ti prošlo rukama nebo kde bereš informace, ale mě už pár motorů rukama prošlo(jak motocyklový tak autový) a info mám přímo z výroby a když je potřeba klidně z vývoje, na autě si cokoliv udělám sám, max s pomocí specialistů při nějakým větším problému, kterej mě zatím naštěstí nepotkal... Tak nepochybuj o tom co dělám nebo nedělám dobře nebo špatně. :p

Jaký olej použít/nepoužít přikazuje/zakazuje manuál k autu. Upozorňoval jsem na slovo LONGLIFE (tento olej jak si napsal používáš ve svém motoru), které určuje servisní interval oleje a tím pádem i normu tohoto oleje (v případě benzínu VW 503.00). Tento olej je zakázáno používat ve starších motorech vzhledem k možnému poškození motoru (výroba i vývoj potvrzují). Nemůžeš míchat dohromady viskozitu ("klepe, protéká" a kdoví, co ještě) se servisním intervalem (i když může dělat totéž). Pokud motor spotřebovává více oleje než specifikuje výrobce, je někde jistá chyba, ale pokud ne, nevypovídá to o jeho stavu naprosto nic, zvlášť ještě pokud pan majitel neví co do auta leje, že :p

Tak tomuhle psaní se můžu tak možná vysmát, myslíš že olej v ceně okolo 1000 za litr bude pro můj motor špatnej? Nějaký přikazování nebo zakazování v manuálu mě vůbec nezajímá, do 9 let starýho auta budu dávat co uznám sám za vhodný a nevím kde si četl že míchám servisní interval a viskozitu??? To už máš asi z toho hulení co? A nakonec, já vím co leju do auta, špičkovej olej 5W-30, ale asi těžko si budu pamatovat jeho přesný specifikace, když jsem ho měnil před rokem. Tak si už nech ty svoje chytrý keci, když sám o tom víš kulový a akorát si dokážeš přečíst pár manuálů... lol

Zatím si tu neřek nic co by mělo nějakou váhu.

Edited by stihacka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No aby to nemelo podobnou vahu jako ze 1,6/74 a 1,820V sou temer totozny motory :D Sorry, ja musel -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak můžeš vědět jakou má kvalitu když ani nevíš co to přesně je? :) Nevědět přesně co mi kdo nalil do motoru to bych asi nedal. Jestli je to skutečně jiná norma její použití je pro tento motor zakázáno jen pro informaci. Jinak to že olej nebere neznamená vůbec, ale vůbec nic.

Ještě reakce k tobě, nevím kdo by mi měl zakazovat nebo přikazovat jakej olej mám lít do svýho auta a to že motor nebere olej znamená dost, navíc když mi nebere tenhle řídkej, neklapou hydroštosy, nikde neteče. Nevím kolik aut nebo motorů ti prošlo rukama nebo kde bereš informace, ale mě už pár motorů rukama prošlo(jak motocyklový tak autový) a info mám přímo z výroby a když je potřeba klidně z vývoje, na autě si cokoliv udělám sám, max s pomocí specialistů při nějakým větším problému, kterej mě zatím naštěstí nepotkal... Tak nepochybuj o tom co dělám nebo nedělám dobře nebo špatně. :p

Jaký olej použít/nepoužít přikazuje/zakazuje manuál k autu. Upozorňoval jsem na slovo LONGLIFE (tento olej jak si napsal používáš ve svém motoru), které určuje servisní interval oleje a tím pádem i normu tohoto oleje (v případě benzínu VW 503.00). Tento olej je zakázáno používat ve starších motorech vzhledem k možnému poškození motoru (výroba i vývoj potvrzují). Nemůžeš míchat dohromady viskozitu ("klepe, protéká" a kdoví, co ještě) se servisním intervalem (i když může dělat totéž). Pokud motor spotřebovává více oleje než specifikuje výrobce, je někde jistá chyba, ale pokud ne, nevypovídá to o jeho stavu naprosto nic, zvlášť ještě pokud pan majitel neví co do auta leje, že :p

Tak tomuhle psaní se můžu tak možná vysmát, myslíš že olej v ceně okolo 1000 za litr bude pro můj motor špatnej? Nějaký přikazování nebo zakazování v manuálu mě vůbec nezajímá, do 9 let starýho auta budu dávat co uznám sám za vhodný a nevím kde si četl že míchám servisní interval a viskozitu??? To už máš asi z toho hulení co? A nakonec, já vím co leju do auta, špičkovej olej 5W-30, ale asi těžko si budu pamatovat jeho přesný specifikace, když jsem ho měnil před rokem. Tak si už nech ty svoje chytrý keci, když sám o tom víš kulový a akorát si dokážeš přečíst pár manuálů... lol

Zatím si tu neřek nic co by mělo nějakou váhu.

Tak fajn no, ať si to ten tvůj motor užije ty "znalče", s pakem se fakt nemá cenu bavit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Pike:

Jestli tu někdo začal s flamewar, tak si to byl ty a nech si urážky, zatím si opravdu nenapsal nic co by mělo nějakej větší význam, jen tím dáváš najevo že opravdu víš prt o čem mluvíš a to že tu budeš citovat manuály je ubohý...

To krysarr:

Vím na co narážíš, ale to se dořešilo tak že jsme se nakonec shodli na tom že ty motory jsou opravdu dost příbuzný a některý části maj stejný do určitýho data jako například klapka, váha a nakonec spodek motoru krom kliky je taky stejnej...

Takže být vámi bych diskuzi na tohle téma ukončil, protože zatím tu z nikoho z vás nevylezlo nic zajímavýho a potvrzenýho, dělejte každej jak uznáte za vhodný a budem všici spokojený.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten kdo začal urážet si byl ty, projdi si to, ale předtím se prober. Od začátku jsem se slušně ptal na úplně banální věc, kterou si nebyl schopný zodpovědět. Jak jinak ti mám nejjednodušeji dokázat, že je něco dané, než odkazem na manuál do kterého můžeš nahlédnout taky a čekal bych, že mu budeš věřit (ono jde vidět, že sehnat relevantní informace jiným způsobem je pro tebe celkem nepředstvitelná věc). Pozor! Předchozí věta byla delší, přečti si ji alespoň 4x ať ji celou pojmeš. Nemáš o motorech ani páru což dokazuješ už jen třeba tím tvrzením o podobnosti 1.6 a 1.8. Končím toto vlákno protože s člověkem tohoto ražení NEMÁ smysl diskutovat, ostatní mi to určitě rádi potvrdí když si přečtou naše reakce zde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ten kdo začal urážet si byl ty, projdi si to, ale předtím se prober. Od začátku jsem se slušně ptal na úplně banální věc, kterou si nebyl schopný zodpovědět. Jak jinak ti mám nejjednodušeji dokázat, že je něco dané, než odkazem na manuál do kterého můžeš nahlédnout taky a čekal bych, že mu budeš věřit (ono jde vidět, že sehnat relevantní informace jiným způsobem je pro tebe celkem nepředstvitelná věc). Pozor! Předchozí věta byla delší, přečti si ji alespoň 4x ať ji celou pojmeš. Nemáš o motorech ani páru což dokazuješ už jen třeba tím tvrzením o podobnosti 1.6 a 1.8. Končím toto vlákno protože s člověkem tohoto ražení NEMÁ smysl diskutovat, ostatní mi to určitě rádi potvrdí když si přečtou naše reakce zde.

Tvrzení podobnosti atmosférické 1,6 a 1,8 je pravdivé a jestli si tohle nedokážeš vyhledat, tak je to tvůj problém... První 1,8 které měli pevnou délku sání měli mnou vyjmenované části stejné, jinak si nedokážu představit jak mi asi může fungovat klapka i váhy z 1,8 na mém motoru když jak ty píšeš nemají nic společného, takže to si pooprav vědomosti. Tudíž jestli tu nemá někdo o motorech páru tak to já nebudu...KONEC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem měl půjčenou OI 1,6 74 kW a při plném autě se zapnutou klimou spotřeba 5,9 lt. Je pravda, že to bylo zčásti po dálnici a při rychlosti do 120 km, ale samotného mne to překvapilo....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Přehodil jsi číslice! 9,5l .

Ale no tak.... brýle sice občas nosím, ale vím o čem píšu. Tedy píšu co vidím a na palubce bylo 5,9...

Share this post


Link to post
Share on other sites
nech sa snazim ako chcem ale ja som sa s 1,6 75kW v meste pod 8l nedostal

Ja mam 1.6. 75 kw 17 kola a spotreba je kolem 7.9

Share this post


Link to post
Share on other sites
Máme 1.9 TDi Ambiente čiplou na 90 kW s klimou, která jede furt a při dodržování předpisů se dá jet i za 4.7 L

je to ale jediná výhoda

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak jsem měl půjčenou OI 1,6 74 kW a při plném autě se zapnutou klimou spotřeba 5,9 lt. Je pravda, že to bylo zčásti po dálnici a při rychlosti do 120 km, ale samotného mne to překvapilo....

Tak dnes jsem to jel se svým autem a abych měl stejnou spotřebu 5,9lt musel jsem jet do 110 km.... a to nemám klimu...

čekal jsem, že budu mít menší spotřebu tak nevím....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoši já to snad prodám!!! S 1.8 20V sem tak na průměru 8l/100km. A to jezdim město minimálně, tak okolo 5km. Na dálnici jezdim projistotu 110-130km/h max a pod 7,5 se nedostanu, jinak celkově jezdim s hodně lehkou nohou...

Mám podezření, že bude vadná lambda sonda, protože takováhle spotřeba snad neni ani možná, taky asi vyměnim střední díl vejfuku, protože z něj už trošku fouká (možná to má taky trochu vliv)....a uvažuju o tom, že si nechám dodělat 6-tku, jinak se z toho vosipu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoši já to snad prodám!!! S 1.8 20V sem tak na průměru 8l/100km. A to jezdim město minimálně, tak okolo 5km. Na dálnici jezdim projistotu 110-130km/h max a pod 7,5 se nedostanu, jinak celkově jezdim s hodně lehkou nohou...

Mám podezření, že bude vadná lambda sonda, protože takováhle spotřeba snad neni ani možná, taky asi vyměnim střední díl vejfuku, protože z něj už trošku fouká (možná to má taky trochu vliv)....a uvažuju o tom, že si nechám dodělat 6-tku, jinak se z toho vosipu :)

v klidu, já mám dlouhodobou taky 8 l/100km...holt je to velký auto a větší kubatura, favorit mi bral 7,5 l/100 km ..teď za tepla jezdím tak za 7l/100km a su spokojený.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...