Přejít na obsah

1.6 TDI CR (55kW)


Doporučené příspěvky

Před pár dny jsem převzal Fabia II s motorem 1.6 TDi CR (55kW) a je to úplně něco jiného než předchozí 1.4TDI PD (55kW). Při 90km/h točí asi 1650 otáček, 1.4 točila kolem 2000. Přemýšlím (a ptám se), kdy asi začíná v 1.6tce "pracovat" turbo? Žádný "turbo efekt" není znatelný a přijde mi divné, že by se vlastně na 5. rychlostní stupeň (při běžném ježdění mimo dálnici) turbo vůbec nevyužilo, kdyby začalo fungovat od 1800 až 1900 otáček, jak jsem měl "pocitové" zkušenosti u 1.4 TDi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřebu zatím porovnávat nelze, s novým jsem najezdil 300 kilometrů. S 1.4 TDi jsem jezdil s dlouhodobou (za celou dobu, co jsem jí měl) spotřebou těsně nad 4 litry, jízdy do práce a zpět a 3x ročně východní Slovensko (z Domažlického okresu), tedy tak do 8% jízdy po dálnici. V létě mi spotřeba dělala i 3.7 litru. Žádné couračky, normální jízda s průměrnou rychlostí kolem 67 km/hod před vjezdem do Plzně (kde dělám v centru města) směrem od. Měření (vlastně výpočet) spotřeby pomocí prográmku na počítači, zapisováno každé tankování a kilometry. Nic podle palubního počítače. Auto na pneu Barum Brilantis (vydržely 106 tisíc km), které jsou poměrně příznivé na spotřebu. Kola 14 palců. Občasné jízdy s károu (dovoz materiálu na stavbu).

S novým jsem jel 2x do práce a podle palubního počítače to ukázalo jednou 4.3 litru a podruhé 4.1 litru (zatím bez zapnuté klimy). Ale na hodnocení je skuečně dost brzo. Pneu Bridgestone Turanza ER3000, na spotřebu horší než Brilantiska. Kola 15 palců, což znamená cca 3% odchylku v naměřených hodnotách směrem nahoru (takže naměřené hodnoty je nutné vynásobit 0.97 aby byly porovnatelné s mým minulým autem).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapoměl jsem k tomu "něco jiného". Motor 1.6 TDi CR má naprosto jiný projev než 1.4 TDi PD. V hlučnosti je tak o dvě třídy lepší. Spíše je slyšet aerodynamický hluk kolem karoserie než motor. Nemá turboefekt, spíše má naprosto lineární "zátah" (záměrně píši v uvozovkách, protože o skutečném zátahu se u verze 55kW až tolik mluvit nedá, nicméně pro "nezávodníky" to stačí). A jak už jsem zmiňoval v předchozí odpovědi, má podstatně nižší otáčky při stejné rychlosti na stejný převodový stuppeň než 1.4. Ač jsem s předchozími 1.9SDi a 1.4TDi najezdil dohormady 340 tisíc kilometrů, tady mi to připadá, že je třeba se s novým diselem znovu trochu učit jezdit od počátku a to především z důvodu dlouhodobých návyků na předchozí motorizace, které jsem měl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Mám asi měsíc 1.6 CR 77kW a jsem z toho motoru totálně odvařenej, nejsem žádnej závodník, 15 let jezdím s PASSATEM 1.9 TD bez EGR a KATu , čímž prakticky zmizel turboefekt motor jde hodně od spoda, takže jsem zvyklej motor dost podtáčet, je to tak že když už dám 5 a jede to skoro jak automat :o), a to má v porovnání s Fabií podstatně kratší stálej převod. Ale po ujetí pár set kilometrů s 1.6 se nestačím divit.... Nejdřív mě mrzelo že do mi FL fabie nedávaj 6Q ale dnes vím proč... naprostá zbytečnost, těch seriových 250 NM si s takhle těžkým stálým převodem hravě poradí.... A je to přesně tak jak píše Joscer... když jedu kilo na 5. tak mám něco přes 1600 ot. a není slyšet nic než aerodynamický hluk a podle druhu povrchu gumy (BRIDGESTONE Turanza) . Jak jsem psal nahoře , jsem zvyklej řadit při poměrně nízkejch otáčkách, ale to ukazovátko na maxidotu na mě každou chvíli ukazuje abych už řadil nahoru :o).

Co se spotřeby týče, asi po 1600 km nelze nic zásadního hodnotit ale dlouhodobá podle displeje je zatím 4.7 l jezdím tak půl na půl město/mimo město .

Jirka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj všem,

zakládám téma pro motor 1.6TDI CR 55kW. Hrňte sem zkušenosti z provozu a poruchy pro tento motor.

Proč zakládám toto téma?

Mám služební FII Combi FL r.v. 2011 s tímto motorem. Je pravdou, že mě to tolik netrápí, ale bude zde možná drtivá většina těch, kterých se to může týkat v soukromém užívání.

Mám najeto k 9.3.2012 29 749km, vozidlo je po inspekci 15 000km a 30 000km a při převzetí jsem měl najeto 13km k 1.7.2011.

Co se za tu dobu stalo? Vozidlo jsem dal v necelých 22 500km na záruční opravu se závadou rozechvění se až roztřesení v nízkých otáčkách v pásmu 1 100 - 1 800ot./min. Příblížil bych to spíše jako když nepálí jeden válec. Taktéž když šlápnu na plyn z nízkých otáček, tak se z motoru ozýval nepříjemný cvakavý až bouchavý zvuk. Uplně nejlépe je to poznat při mrazech, kdy motor naskočí a jde chvilku nepravidelně.

Průběh opravy: odstavení vozidla na dobu 24dní, vyndání všech vstřiků a zaslání na otestování do Soběslavi. Výměna vstřiků na 3. a 4. válci za nové v rámci záruky.

Po necelých 2 000km se opět začalo projevovat mírné chvění v nízkých otáčkách. Nechal jsem to dojet do inspekce po 30 000km, ale s vozidlem se téměř v nízkých otáčkách nedalo jet, jak se klepalo a chvělo. Vozidlo dáno do servisu při 29 578km, to znamená najeto cca 7 000km od poslední záruční opravy.

Opět stejná závada a postup. Vozidlo odstaveno na dobu opět 24dní, odběr vzorku nafty, který dopadl na výbornou, vyndání všech vstřiků a zaslání na otestování do Soběslavi. Tentokráte to byl 1. a 4. válec. Jeden vstřik nový a druhý původní. Jenže teď nastává ten kámen urazu, kdy v Soběslavi nechtějí uznat záruku, že je to naftou. Přitom nafta, jak jsem již psal dopadla na výbornou. Celé se to poslalo na Škodovku a tak rozhodli o výměně všech čtyř vstřiků a to prý naposled v rámci záruky. Když se závada zopakuje příště, pak si opravu i vstřiky zaplatíme. Jen pro informaci, jeden vstřik prý stojí cca 14 000,-Kč.

Závěr. Během provozu co auto mám (devět měsíců) prostálo 48dní v servisu a to v intervalech 13.12.2011 - 4.1.2012 a pak od 14.2.2012 - 8.3.2012. Chyba je jednoznačně ve vstřikách a Škodovka to hází na palivo, což se v mém případě nedá potvrdit, když je nafta naprosto v pořádku. A ještě jedna zkušenost. Po celou dobu co tam auto stálo, neměl jsem nárok na zapůjčení náhradního vozidla v rámci záruky zdarma. Takže firma si musela zaplatit zapůjčení náhradního vozidla, protože jsem s vozidlem normálně přijel do servisu. To kdyby mě někde auto nechalo, tak že budu volat na asistenční službu, která si naúčtuje odtah a v servisu na diagnostice zjistí, že je vozidlo skutečně nepojízné, pak si mohu zapůjčit náhradní vozidlo po dobu tří dnů bezplatně. Na vyřízení reklamace mají, jak zákon ukládá 30dní.

Nejsem jediný, kdo řeší tento problém, máme více těchto vozidel s tímto motorem a u nás v odělení jsme už tři.

Takže soukromě mít tuto motorizaci, tak si to hodím.

S vozidlem jezdím z 70% dálky a dlouhodobá spotřeba je 5,3l. Tabulkám nevěřte.

Doplňuji: Dle nařízení vedení naší firmy máme povinnost tankovat pouze u čerpací sítě AGIP.

Petr

Editováno: , autor: Petr74
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno to co popisuješ, tak tomu věřím, nechtěl bych to domu ani náhodou. Tento týden jsem měnil dvě vysokotlaký čerpadla (32 tis Kč) a nějakej ten vstřik tam taky padl. Všechno auta co mají najeto do 4é tis km. Jsou to motory hoodně náchylný na palivo, takže opravdu opatrně, kde tankujete, snad ani ten Agip bych nedával, ideál je asi Omw a Benzina. To mě ztvrzuje zlatý motory s rotačním čerpadlem nebo první PDčka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám zatím 4400km a spokojenost. Spotřeba dlouhodobě 5,0l/100km (pravda, nehoním to, ale 70% jezdím 130 dálnice). Pokud jde o Škodu jako takovou, když mi v záruce odešla převodovka na Roomsteru, tak třeba prodejce a servis NHCar mne s odtahem a náhradním vozem defacto vyfakoval (přitom jak na 15000 i na 30000 garančce jsem je na divný zvuk, který mizí až s vyšlápnutím spojky upozorňoval), ale třeba do Vlašimi mne odtáhli, opravili a vůbec neřešili, že správně by mělo být náhradní auto grátis jen na 3 dny a já s ním jezdil týden, než byl Roomster opraven.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže soukromě mít tuto motorizaci, tak si to hodím.

A co se dá dělat, když jiné diesely se snad už nedělají, ani u jiných značek. A do benzínu bych nešel, vytáčet v otáčkách jak vysavač. to radši chodit pěšky. Velmi spokojený jsem byl s Feldou 1.9D. Ale už pěkně kvetla. Servisoval jsem si ji sám. Vlastně nic ani nepotřebovala. Jen měnit olej, filtry a rozvodový řemen.

Teď mám TDI CR 66kW, najeto přes 11 000 a zatím spokojenost. Ale asi to chce opravdu hlídat kvalitu paliva. Ale nechápu to. Podle dílenské učebnice (80), mě systém CR připadá jednodušší s méně pohyblivých součástí než stará rotačka, nebo PD. Proč by měl být náchylnější na kvalitu.

Spotřeba mě teď přes zimu trochu stoupla. Až na 5,2, ale už zase klesá. Taky proto, že to byly většinou jen krátké jízdy. Do zimy jsem měl 4,7. Podle PP. Ověřil jsem si že PP moc nelže.

Neví někdo, kde bych sehnal Dílenskou učební pomůcku 62 a 63?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

9000 najeto a stále spokojenost. Spotřeba pod 5l, naftu neřeším a zatím mám asi štěstí.

Nevíte někdo, jak je to s tímhle motorem v jednotlivých verzích výkonu? Do teď jsem si myslel, že je to stejné železo s jiným softwarem, ale teď koukám na nabídku chipování a jsem překvapen, že se nabízí u všech verzí jen navýšení o něco a ne pro všechny motory stejný konečný výkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžou být jiné typy vstřiků, velikost lopatek na turbu, hodnoty tlaků regulace atd. Základ bude ale stejný.Potom ti chipaři jen dotahují díry v tlacích a mění mapy jednotek,ale omezení vyplývá právě z těch dílčích komponentů. Vem např. LIAZ měl základní motor 11,94 litru- 6ti vál. Ten začínal ve verzi bez turba na 148kW a šel lehkým turbem na 152(turbo Karosa), přes 189(např hasičák Karosa), 212 kW(sklopky), 224(do určité doby nejvýkonější valníky a tahače 110ky) až po 300kW do tahačů řady "300"a lehkých lokomotiv.Každý motor měl jiný typ trysek, čerpadla a spol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co se dá dělat, když jiné diesely se snad už nedělají, ani u jiných značek. A do benzínu bych nešel, vytáčet v otáčkách jak vysavač. to radši chodit pěšky. Velmi spokojený jsem byl s Feldou 1.9D. Ale už pěkně kvetla. Servisoval jsem si ji sám. Vlastně nic ani nepotřebovala. Jen měnit olej, filtry a rozvodový řemen.

Teď mám TDI CR 66kW, najeto přes 11 000 a zatím spokojenost. Ale asi to chce opravdu hlídat kvalitu paliva. Ale nechápu to. Podle dílenské učebnice (80), mě systém CR připadá jednodušší s méně pohyblivých součástí než stará rotačka, nebo PD. Proč by měl být náchylnější na kvalitu.

Spotřeba mě teď přes zimu trochu stoupla. Až na 5,2, ale už zase klesá. Taky proto, že to byly většinou jen krátké jízdy. Do zimy jsem měl 4,7. Podle PP. Ověřil jsem si že PP moc nelže.

Neví někdo, kde bych sehnal Dílenskou učební pomůcku 62 a 63?

To jsem teda blázen, já mám taky 1,6 TDI CR 66 kW, najeto 16800 km a spotřebu jsem srazil na max. 5,5 a dál už se to nechce hnout :-( . Jezdím sice převážně město, ale i tak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chce to lehkou nohu. A taky hodně využívám brzdění motorem. Fascinuje mě, když jedu z kopečka s nulovou spotřebou. Málokdo to dělá, podle brzd. světel. Taky nebývám moc zatížený. Sám, nebo ve dvou. Ale o dovolené na dlouhou štreku ve čtyřech jsem měl 4,5l. Ale ne po dálnici. To by se asi udělal vír v nádrži. Dálniční známku ani nemám.

Teď mám po zimně 5.0. Už delší dobu, tak každou chvíli čekám 4,9. Taky to jde pomalu dolů, ale věřím že to bude klesat jak budu dělat delší cesty.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom CR moc pohyblivých částí je a není,ale na kvalitu paliva jsou háklivé ty motory z důvodu diametrálně odlišných velikostí vstřik tlaků a velikostí "dírek" v tryskách(vstřikovačích). Felda 1,9 mohla rajtovat i na olej do friťáku. Tam byly ještě nepřmé vstřiky a u nich je ta dírka jedna.

A k náhradnímu autu je to asi i jak o velikostí servisu- může si to dovolit nebo i o přístupu ke klientovi,který rád zkušenosti podá dál,ale já(ťuk ťuk) jsem měl VŽDY auto i při hloupé garančce grátis když to bylo dýl jak dvě hodiny. Při výměně rozvodů přes noc.

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli mám věřit tomu, že problém mají jen CR a PD si v palivu nevybírají (mají povolenou i bionaftu), tak můžu souhlasit jen s malými otvory v tryskách. Neznám rozdíly. Ale v tlakách to nebude. U PD popisují tlak 150 - 2200 barů. U mého CR to má být max 1600 barů, a můj WAG ukazuje na volnoběhu 400. Za jízdy jsem neměřil, ale předpokládám, že při mém klidném stylu jízdy, to nebude v maximálních tlacích.

Felda měla 125 barů a čepové trysky s jednou velkou dírou. Často si povzdechnu, že kdyby to šlo, tak bych si odkoupil svou starou Feldu a přehodil si motory. To byla spolehlivost. Teď z toho strašení tady mám nejisté pocity.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomtrus:

Ještě k mé spotřebě.

Dnes nebyla moc dobrá. 5,5l. Ale s vozíkem. Celkem najeto 270km. Tam s prázdným, zpět s nákladem kolem 400kg. V kufru i na vozíku + dvě osoby. Po okreskách, průměrná rychlost 50km.

Jestli jezdíš takhle podobně zatížený, tak není si nač stěžovat. Zajímalo by mě kolik by spapalo TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Příští týden jedu na další výměnu oleje po 15 000km t.j. ve 45 000km a zatím stále vše o.k. Z toho plyne, že to palivem tolik není, jak Škodovka argumentuje. Snad si to sedlo. Spotřeba se nijak nezměnila, ale mám vyzkoušeno, že za klidné jízdy a z kopců neutrál jsem stím dokázal jet i za 4.0l/100km. To je ale pouze pro víkendové jezdce. Jinak dlouhodobá spotřeba 5.3l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím,

Máme Fábku 1,6 tdi/55 jako vozidlo autoškoly od června 2010jako nová. Najeto 100000 km a naprostá spokojenost.

Při 65000 km odešel kompresor klimatizace opraveno na záruku a ři asi 90000 odešlo nějaké čidlo. Nevím přesně jaké, normál to jezdilo jen to psalo na palubce.

Jinak zcela bez závad a to dostává záhul :) 70% jízdy město parkoviště třeba půl hodiny v kuse 10x za hodinu to chcípne místo 2 za 4 a chcíp.

občas strašně do otáček podruhé zase podtáčení. Každej kanál je náš atd atd.

Tankuji u OMV spotřeba 4,9 bez klim. a 5,6 s klimou to vše v průměru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...