Přejít na obsah

Boban2

Doporučené příspěvky

Mam Octaviu 1.6 LXI 55Kw rok 1998 v zakladnej vybave z pravostrannym riadenim a tiez potrebujem alternator len chcem vediet ci mozem dat do mojho auta alternator z octavie ineho rocnika. ak ano ktore mozem pouzit.Som momentalne v anglicku a "pani mechanici" mi povedali ze sa to neda a ze si musim kupit novy co stoji ponad 200 libier, ale ked sa prejdem po srotoviskach tak sa da najst aj za 50 ale nemozem najst z roku 1998 ale iba novsie modely 2000 a vyssie.

Poradte prosim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No prave o to mi ide ze neviem ci mi bude konstrukcne pasovat.A ze tam mozem dat silnejsi to viem.

Aj tak by som stale rad vedel kde vedie ten tenky kabel od alternatora???

A ako zistim ktore relatko naco sluzi? mam stiahnutu DP Jak na to ale tam som to nenasiel ani nijake El.Schemy co by sa mi hodili pri hladani par zavad.nema niekto nejake?pozeral som aj na inych skoda forach ale nic som nenasiel.

Editováno: , autor: HanyZ
necituj předchozí příspěvky, téma je potom nepřehledné
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alternator som vymenil a stale to robi to iste. Dal som tam silnejsi 90A a stale svieti kontrolka dobijania. ten kablik je strihnuty a poprepajany na dvakrat cokoladkami. skusal som aj obist tie cokoladky a pripojit kablik od altika k strihnutemu kablu a stale mi svieti kontrolka dobijania a stale ked nastartujem tak aj svetla svietia slabsie aj ventilator topenia slabsie fuka.

Kde este moze byt chyba.mam teraz stary altík vonku tak by som ho premeral len mi poradte ako to spravit(teda ak sa to da premerat multimetrom) mam tento konkretne

http://cgi.ebay.co.uk/DIGITAL-AUTOMOTIV ... 1884wt_905

a este nieco ten alternetor ma tam kde sa napaja ten jeden kablik 2piny a ja mam polamany ten konektor kde mam iba jeden pin, konektor som odstranil a nechal som iba kontakt ktory som zaizoloval zmrstovacou hadickou. na ktory pin ma byt napojeny?alebo to jedno? ked som to skusal napajit na jeden aj druhy tak pri napojeni na jeden pin mi kontrolka svieti a na druhom nesvieti.

Poradte prosim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 týdny později...

Zdravim vás chlapci,

odešel mi altík na mé Octě 1.9 TDI 66kW 12/2002. Po vymontování a dodání na repas mi bylo řečeno, že je bohužel nafouklý stator, a že se musí provézt výměna statoru a rotoru. Cena s prací á 3900,- :-D. Sehnal jsem si tedy alternátor jiný s téměř novou volnoběžkou za 2000,-. Bohužel jsem až po dodání altíku do servisu na namontování zjistil, že se jedná o alternátor z Fordu Galaxy. Byl sice o něco větší, ale i přesto se tam chlapcům podařil namontovat. A teď nastává můj problém. Když otočím klíčkem, kontrolka dobíjení normálně svítí, jako svítila. Po té nastartuju a kontrolka dobíjení svítí stále. Přidám plyn a zvýším otáčky na cca 1500 a kontrolka zhasne a už nesvítí ani na volnoběh. Nevím vůbec co s tím. V servisu mi bylo řečeno, že by to mohlo být způsobeno tím, že je alternátor ze starého Galaxy, který měl ještě žárovkové kontrolky, kdyžto moje Octavie má už diodové, což znamená menší odběr. Moc se mi tato teorie nezdá. Jaký na to máte názor vy? Stalo se vám někomu něco podobného? Díky za každou radu a odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tím altíkem z gala,má jiné vnitřní zapojení a musí se prohodit piny aby vůbec dobíjel,což asi udělali,jen to potom takhle zlobí že sám při volnoběhu nenabudí a je potřeba zvednout otáčky nad 1000 a pak to normálně dobíjí,jen to je otravný a ne uplně slušivý když se to chová jako stará š1000 s dynamem :kol-27:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím co tam montoval ale už mě to potrápilo,dělá to bordel i když ho dáš klasicky přes žárovku na tvrdo,tak taky chce přidat plyn aby zhasla,byť stejný altíky ale nejdou zaměnit,pak ještě rozdíl ve štekru hranatej a pulkulatej a tam je prohozený buzení a ještě jestli to má dotaženej kabel na řízení jednotkou,ono to vypadá snadný ale z triviální záležitosti je hned průser...

Takže nemyslím že je problém v otáčkách jak si asi chtěl nastínit,ani rozdíl diesel benzín alt při zachování výkonu alt a ani v budíkách jestli dioda nebo žárovka,jen to prostě je altík ze starýho krámu kde se sem tam tenhle jev vyskytuje a neřeším to pokud to dobíjí,co si kdo přiveze tak namontuju,každý má tu možnost si to nechat zrepásnout :kol-32:

Editováno: , autor: stk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, že motor je VW je jedna věc, ale elektrika je už od Fordu, takže i altík si dali "svůj".

Ne ne altík je VW ale líší se vzájemě dle rv,není to tak že pošlu altík z 98 do 2001 atd. nikdo z nás neví co tam má namontovaný žádný číslo altíku nic jak to kdo zapojoval atd prostě nic nevíme...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Hodím to sem, ať nezakládám nové téma.

Zdravím, zlobí mi dobíjení baterky na O1 TDI 98, tak bych se chtěl zeptat na pár věcí:

Regulátor alternátoru stabilizuje napětí na 14,3V na svorce alternátoru, nebo je snímání zatažené až k baterce?

Dá se vyměnit regulátor v alternátoru za 14,5V?

Jde o to, že už cca dva roky se mi vleče problém, že vlétě vše zdánlivě funguje, ale kolem nuly už nemůžu nastartovat. Loni jsem to řešil koupí nové baterky, ale letos to nechtělo startovat už kolem +5 stupňů. Koukl jsem se na baterku: zasolená, málo elektrolytu, kapacita z původních 70 Ah jen cca 15 Ah. Koupil jsem tedy opět novou baterku a začal s měřením:

Po nastartování je zdánlivě vše OK, na nabité baterce 14,3V, podle servisu OK. Pokud ale zapnu světla, napětí na aku klesne na 14.2V. Pokud zapnu ještě ventilátor 14,1V atd. Otáčky motoru nemají vliv.

Vytáhl jsem si tedy ještě pro jistotu měření proudu do kabiny (úbytek na silodrátu kostry z baterky) a díval se, jak se to chová za jízdy:

Bez světel cca = +- 0,5A.

Zapnutá světla = cca 4..5 A teče z baterie

Zapnutý ventilátor na II = cca 12 A teče z baterie

Jak se aku vybíjí, postupně proud přebírá alternátor. Výsledkem je, ža alernátor udržuje akumulátor stále jen na cca 20% nabití. Jako by byl "měkký" alternátor, nebo přechoďáky v přívodech. K samotnému alternátoru jsem se zatím neprobojoval, takže nemám ještě vyloučené přechoďáky na silodrátech.

Trošku mě mate, že vetšina lidí tvrdí, že pokud je na baterce za běhu motoru 14V, tak je vše OK, ale to už teče proud ven, místo aby se dobíjela.

Nesetkal jste se někdo s podobným problémem? Vůbec by mě zajímalo, jaké přesně napětí naměříte na baterce na autě bez závady při zapnutých spotřebičích.

Editováno: , autor: Tomkk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. určitě bych si nechal zkontrolovat alternátor - vypadá to podle toho co popisuješ právě na problém alternátoru.

2. pokud by jsi měl přechodový odpor na vedení od alternátoru, poznal by jsi to pouhou rukou - spoje by se neskutečně přehřívaly... důsledek by byl i viditelný. Alternátor dodává proud 70 - 100A

Pořádně si očistit a zkontrolovat spoje ukostření pod baterkou, ukostření motoru (alternátoru), zkontrolovat pojistkový box nad baterkou, kontakty na alternátoru (všechny).

Alternátor by měl dávat konstantní napětí a proud při jakémkoliv zapnutém spotřebiči!!! Měl by spolehlivě udržet chod auta i se spotřebiči bez baterie!

Zjednodušeně řečeno - alternátor ti nedobíjí, alespoň ne tak jak má. Nebo ti baterku přebíjí. Proto ta nasolená baterka.

Tipuji to na odcházející diody v alternátoru... další možnost je jeho řízení je vadné...

Editováno: , autor: Lonanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...