Přejít na obsah

Výměna oleje v manuální převodovce 1.9 TDI PD


Peppo

Doporučené příspěvky

Ahoj, nechci z tebe, nebo sebe dělat blbce, mam OII asi 14 dní, ale měl jsem OI a tam byla náplň v převodce celoživotní. Převodka nemá žádnou vanu( dá se akorát rozpůlit), jen kontrolní šroub, kterým se olej i nalévá, pokud ti teda teče. Bavím se o manuálu, automat jsem neviděl.

No já nevím. Byl tam normální šroub na vypuštění. A to co z teho teklo byl fakt hnus. A řazení po výměně na OI ? Paráda. na OII taky. Žádné šustění. A k tomu celoživotnímu ? Tomu věříš ? Je to buď 5 let, nebo 150tis. km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nechci z tebe, nebo sebe dělat blbce, mam OII asi 14 dní, ale měl jsem OI a tam byla náplň v převodce celoživotní. Převodka nemá žádnou vanu( dá se akorát rozpůlit), jen kontrolní šroub, kterým se olej i nalévá, pokud ti teda teče. Bavím se o manuálu, automat jsem neviděl.

Kazda prevodovka v OC1,OC2,+ AUTOMAT ma nalievaci aj vypustny srob na olej.!!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ať je to jak je to, ale stále ještě jsem nedostal odpověď na to, proč ten olej vůbec menil. Pořád se nemůžu zbavit dojmu, že si způsobil úplně zbytečný problémy.

:smich::palec2: CITAJ DOLE!!!!

a předchozí oktávce jsem to měnil ve 180tis. a tam to bylo poznat. Známý co mi to měnil, tak se nestačil divit, co z převodovky teklo za olej ( hnus ). Ale to jsem měl benzina, teď mám TDI, ale i takj jsem to vyměnil. Olej za 500,- koupený přímo ve škodovce. TU CITAJ PRECO MENIL Dělalo to takové šustění při sešlápnuté spojce a teď mám klid.

DSG PREVODOVKA-Vymena oleja kazdych 60 000km.

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě jsi zapomněl dodat, že ten olej tam byl 8 nebo možná téměř 9 let (podle roku výroby) a že těch 60 tisíc mohl za tu dobu taky někdo už dvakrát stočit dolu. A s tím olejem ve flašce mi to připomíná úsměvnou historku, jak šel pán reklamovat do servisu, že mu neudělali výměnu oleje na TDI, protože přijel domů a olej na měrce byl úplně černej.

Ale tobě tyhle věci asi nemusím vysvětlovat, žejo, když se zabýváš kšeftem s autama.

Editováno: , autor: jirkaK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirka: Naschval som nepisal aj po kolkych rokoch .Preto len KM. Prevodovy olej naliati v prevodovke starne aj ked sa na nom nejazdi!!! Tych par korun za novy olej do prevodovky je urcite lacnejsia alternativa jak kupovat pouzitu prevodovku +vymena do auta+ novy olej do pouzitej prevodovky. ;):)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale jo, já se s tebou nepřu. Přesto, že jsem měl už desítky aut, tak žádný z nich jsem neměl dýl, než 3 roky (kromě OII a Transportéra) a byly to buď auta nový nebo zánovní. Takže i když se považuju za dost zkušenýho řidiče, olej v převodovce šel celý leta tak nějak mimo mě. Jo vzpomínám si ještě za komančů, jak jsme s tchánem opravovali takový strašný popelnice a tam se teda olej měnil.

Editováno: , autor: jirkaK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak já jsem si olej měnil na své OII a vytekl mi 1litr a něco. Nechtělo se mi s tím tenkrát tak srát, byla zima, tak jsem to dolil1litr a něco CastrolTAF-X za 400kč litr. Teď jsem si koupil original olej od škody za 208kč za litr a vyměním celý olej v převodovce. Zavolej řeknu jak na to 722 909 696

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Mám problém. Při výměně dneska oleje v převodovce nám vyteklo asi tak 0.5 l oleje a zdá se, že tam nějaký ještě zůstal. Když strčím malíček do nalévacího otvoru, tak vevnitř je ještě stále olej. A když tak nalejeme nový, tak se tam vejde ani ne 1deci a už to teče přes okraj. Nesetkal jste se s tím někdo ? Zkoušeli jsem všechno. Nastartovat, zařadit a dám tam 1 - 5 plus zpátečku, ale olej je stále tam a nechce vytéct a nový tam nalít nemůžeme. Zkoušeli jsem to i přes čidlo zpátečky.

Tak já jsem si olej měnil na své OII a vytekl mi 1litr a něco. Nechtělo se mi s tím tenkrát tak srát, byla zima, tak jsem to dolil1litr a něco CastrolTAF-X za 400kč litr. Teď jsem si koupil original olej od škody za 208kč za litr a vyměním celý olej v převodovce. Zavolej řeknu jak na to 722 909 696

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj,

já měnil převodovej olej ve 40tis km, protože mi zlobil synchron na dvojce. Z převodovky vytekl necelej 1L, nalil jsem 1 3/4L !! Netuším kam se vypařil.

Motor zespod čistej jak dětská prdýlka. Od tý doby synchron synchronuje ;) ¨

Jameson

Ps. kdyby to nezlobilo, asi bych tam olej nechal tak 120 tis a pak bych převodovce těch pár stovek dopřál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

U sve predesle OCTAVIE 1,6 74KW rv.2000 pohon LPG jsem menil olej v prevodovce po 170.000km. Mechanik vypustil asi 1,5 litru. Takze nejaka ta desetinka tam chybela. Odparila se - pravdepodobne. Rikal mi take, ze je vymena dle jeho nazoru zbytecna :-) Mel jsem ale lepsi pocit a zase to tolik nestalo! Dnes ma auto bracha - ma natoceno 247.000 a jede stale jako vino! Puvodni vyfuk, puvodni spojka - fakt drzak! Ja ale presel na TDI :-) Kupoval jsme facelit OII a LPG z kraje nenabizeli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak panove, precetl sem to tu cely a obrazek sem si udelal ze olej vymenim, ted uz jen rozcisnout jakej olej tam dat:

Dle manualu sem se docetl ze tam patri G052 726 A SAE 75W ale tento olej sem nikde nenasel, tak co tam mam nalit?

Tak po obvolani dvou servisu mam dva dalsi typy oleju ktere tam patri a to G 070 726 A2 a nebo GT 052 512 A2 tyto oleje tam prej muzou bejt oba dva bud jeden nebo druhej a cena je 200kc/l takze ho dneska koupim jak pojedu domu a bude klid.

Dik

Editováno: , autor: Cizap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravim,

potřeboval bych vyměnit olej v převodovce na O2 1,9tdi 77kw, typ převodovky je JCR.

Podle ETKY tam patří olej G070726A2 a je nutné dodržet postup výměny.

Můžete se někdo podívat do dílenské příručky jaký přesný postup je u převodovky JCR 5kval.

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu se nenajde nikdo, kdo už to dělal. Převodovka JCR má dva výpustné šrouby a má i jiné převody než ostatní převodovky a v Etce je psáno že je nutné při výměně oleje dodržet postup výměny (náplň 1,9L). Taky mě napadlo, že když je nutné dodržet postup výměny tak jestli to není těma 2 šroubama aby se nevypouštělo jen jedním jak te tomu u všech dalších převodovek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle mě u všeho máš napsáno že je nutno dodržet postup nebo že to musí provádět odborná firma. a nejí jeden šrou kontrojní nebo jen záslepka třeba u R Trafika otevřeš motor a máš taky dvě víčka oleje na dolití jedno povolíš a je tam plastová záslepka. Když se bojíš poptej výměnu v servisu s vlastním olejem kolik za to mohou chtít ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk odbral (a) toto téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...