Tom84 Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Ahoj, potřebuji radu.Včera jsem potřeboval setřít zadni sklo,stěrač se hnul jen cca 10cm a konec.Dnes jsem zkusil zapnout páčku a šel jsem s ním hnout.Když je v cyklu a pomůžu mu(docela silou),tak setře do leva a zase mu pomůžu zpět do prava na své místo.Celou dobu trasy mu musím ale pomoct tam i zpět. Je motorek kaput?Nevíte někdo co s tím?Díky za rady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PROCHY603 Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Zaoxidovana oska stieraca. Rozobrat,vycistit,premazat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morris_3nec Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Presne tak. Predpokladam ze ma predfacelift s tryskou ostrikovace primo ve steraci. Ona mosazna trubicka ktera vede kapalinu casem prehnije a zadrhne se.Taky se casem stane to, ze postupne uhniva cela samotna osa ve ktere je trubicka ( coz se stalo me). Pokud je to malo staci rozebrat, ocistit rez, pripadne zatrit barvou a vybrousit ( aby se zacelily vyhnita mista ), promazat a slozit. Ohledne vnitrni trubicky pro kapalinu jsou dve moznosti : 1) nahradit ji tenkou medenou trubickou ( pouzivaji modelari na vedeni paliva v modelech ) coz vyresi problem docasne jelikoz se trubicka zase po par letech rozpadne 2) predelat na facelift system.Tedy vysrat se na cely ostrkovac v osicce, a nahradit ho tryskou ostrikovace do 3. brzdoveho svetla a na nej napojit hadicku ostriku ( http://www.autobyznys.cz/katalog/zbozi/popis_zbozi.asp?klic_ma=17623 ). Timto problem vyresis definitivne. Ja toto resim momentalne take, s tim rozdilem ze mam v prdeli celou tu tlustou osu na ktere se toci cely sterac. Je tak moc prohnita ze se musi vymenit, je nevim kde ji sezenu.Asi budu muset koupit cely ten sterac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom84 Posted March 21, 2012 Author Share Posted March 21, 2012 No právě mám facelift 2001,takže pouze motorek,odstřikovač je nad sklem.Zkusím to o víkendu promazat a očistit jak psal Prochy a uvidíme. Snad to pomůže. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapojedi Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 (edited) Zdravím vás , ja mám podobný problém, zadný stierač na combíku nejde. Najskôr to začalo tak, že stierač nešiel vždy. Keď som mal páčku prepínača v polohe zapnutá, nešiel, potom išiel, potom zas nešiel a takto to alternovalo dosť dlho. Nerobil trhané pohyby, vždy pekne dokončil pohybový cyklus... ale dnes je bez pohybu. Tak som sa rozhodol to rozobrať. Najprv som skontroloval skúšačkou napätie na polóch konektora, 12,4 V ... čiže šťava mi až ku spotrebiču ide. Potom som rozobral motorček skontroloval uhlíky , tie sú OK, hnací mechanizmus zadretý nie je. Keď som odmontoval krytku (tušim tam treba bit značený T10 alebo T8) všade dostatok vazelíny. Zobral som to a odskúšal na priamo pripojením na baterku... motorček krásne bežal koleso aj ozubený prevod, všetko ide ... a včil som z toho jeleň, prečo to na povel od páčky prepínača pri volante nejde. Všetky polohy páčky pre predné stierače plne funkčné, zadný ostrekovač funkčný, ale stierač nejde, pritom viem, že motorček je dobrý, a napätie na konektore je... neviete niekto čo s tým? Ešte som zabudol podivné pre mňa bolo, že či bola páčka prepínača stieračov (v polohe pre zadný stierač) zapnutá alebo vypnutá, stále som meral na konektore napätie. Mám to tak byť? V niektorých príspevkoch som sa dočítal, žeby to mohlo byť ešte vadné relé. V našej octavke je to relé č.377, nové sa dá objednať tu http://www.skoda-die...via-superb.html. Prikladám aj nejaké foto - kvalita nič moc, ale je tam vidieť , čo treba, červená šípka ukazuje na pozíciu relé č.377 + jedna schéma relé boxu od prebraté od jedného chlapíka tu z fora. Že mám v rukách to správne relé , som si overil vložení kľúča do zapaľovania, zapol som páčkou predné stierače, negative, ostrekovače negative, takže... som sa rozhodol to objednať nové. Potom napíšem ako to dopadlo. Tak som vymenil relé za nové a nič , takže už vážne neviem, čo s tým je. Páčku prepínača meniť nebudem, je drahá a jej výmena zložitá, aspoň podľa toho , čo píše "jak na to" . V servise by to celé mohlo stáť pekne cez 100 ečiek, tak na to kašlem a radšej za 100 natankujem. Bez toho zadného stierača sa obídem. Edited May 18, 2012 by kapojedi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rejan Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 Ahoj. Dnes jsem byl v servisu Škoda se stejnou závadou. Prohlédl jsem co se dalo,na konektoru motorku na prvním vodiči zleva bylo napětí 12.65v /hnědočervený/,kostra v pořádku. zelenožlutý kabel 5.63 v,bílozelený kabel-bez napětí tj. 0 v. Motorek čistý a mimo auto plně funkční. Poslední kablík vpravo na konektoru /hnědý/ kostra v pořádku. už jsem to fakt nedal.... Závada byl přelomený kabel v průchodce dveří,ale ani jeden z těch co vedou k motoru stěrače. Byl to červenožlutý,tenký drát. kam to vede a s čím je to propojeno mi zůstalo utajeno. Snad to někomu pomůže, jinak cena v servisu byla 655,-Kč cca 70,- materiál a zbytek práce a Kalouskovné. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kapojedi Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Rejan ... Dík za info o zalomenom kábli...ja som sa na to pýtal potom nejakých známych a tiež mi to povedali, dokonca aj v servise hneď ako prvá príčinu označil zalomený kábel. Od posledného príspevku z 18. květen 2012 - 17:24 som s tým nič nerobil. Nemal som čas...ale teraz to vypydá na vadné relé 109 , mašina mi po naštartovaní svojvoľne skape, nič nesvieti ani palubovka , žiadne kontrolky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popovluke Posted February 13, 2022 Share Posted February 13, 2022 V 8. 5. 2012 na 14:05, kapojedi napsal: Zdravím vás , ja mám podobný problém, zadný stierač na combíku nejde. Najskôr to začalo tak, že stierač nešiel vždy. Keď som mal páčku prepínača v polohe zapnutá, nešiel, potom išiel, potom zas nešiel a takto to alternovalo dosť dlho. Nerobil trhané pohyby, vždy pekne dokončil pohybový cyklus... ale dnes je bez pohybu. Tak som sa rozhodol to rozobrať. Najprv som skontroloval skúšačkou napätie na polóch konektora, 12,4 V ... čiže šťava mi až ku spotrebiču ide. Potom som rozobral motorček skontroloval uhlíky , tie sú OK, hnací mechanizmus zadretý nie je. Keď som odmontoval krytku (tušim tam treba bit značený T10 alebo T8) všade dostatok vazelíny. Zobral som to a odskúšal na priamo pripojením na baterku... motorček krásne bežal koleso aj ozubený prevod, všetko ide ... a včil som z toho jeleň, prečo to na povel od páčky prepínača pri volante nejde. Všetky polohy páčky pre predné stierače plne funkčné, zadný ostrekovač funkčný, ale stierač nejde, pritom viem, že motorček je dobrý, a napätie na konektore je... neviete niekto čo s tým? Ešte som zabudol podivné pre mňa bolo, že či bola páčka prepínača stieračov (v polohe pre zadný stierač) zapnutá alebo vypnutá, stále som meral na konektore napätie. Mám to tak byť? V niektorých príspevkoch som sa dočítal, žeby to mohlo byť ešte vadné relé. V našej octavke je to relé č.377, nové sa dá objednať tu http://www.skoda-die...via-superb.html. Prikladám aj nejaké foto - kvalita nič moc, ale je tam vidieť , čo treba, červená šípka ukazuje na pozíciu relé č.377 + jedna schéma relé boxu od prebraté od jedného chlapíka tu z fora. Že mám v rukách to správne relé , som si overil vložení kľúča do zapaľovania, zapol som páčkou predné stierače, negative, ostrekovače negative, takže... som sa rozhodol to objednať nové. Potom napíšem ako to dopadlo. Tak som vymenil relé za nové a nič , takže už vážne neviem, čo s tým je. Páčku prepínača meniť nebudem, je drahá a jej výmena zložitá, aspoň podľa toho , čo píše "jak na to" . V servise by to celé mohlo stáť pekne cez 100 ečiek, tak na to kašlem a radšej za 100 natankujem. Bez toho zadného stierača sa obídem. Ahoj mám stejný problém, podařilo se ti to nějak opravit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mourys Posted August 15 Share Posted August 15 Zdravím! Taky se peru ze zadním stěračem u Octavie 1 combi. Po jeho zapnutí páčkou jde vypnout pouze tak, že se páčka musí přepnout až do polohy - ostřik předního skla, jinak stále stírá. Měl jsem páčku rozbranou, žádnou nečistotu neobjevil, koupil jsem i náhradní páčku a ta se chová stejně. Volant už umím sundat i poslepu, ale ten stěrač mě znervózňuje, Napadá vás ješě něco? Řídící jednotka, relé, nebo ještě jiná věc? Nedávno jsem měnil motorek i stěrač za nový, protože ten starý se přestal hýbat, jak zarostl a praskl mu kryt osy. Ale ten původní to dělal taky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.