Přejít na obsah

EGR ventil - odpojení


martin.s

Doporučené příspěvky

tlumiče přední origo, zadní měněny (po té co mi v servise v 90t km, měnily utržený doraz, mi začal jeden téci-tak proto výměna), silentbloky s čepama 1x, stabík nic, kotouče 1x ve 120t km po 20tkm reklamované, po dalších 20t km opět reklamace, teď už 90t km, obě přední ložiska, ale ne proto že by hučela, ale kvůli házivosti brzd.kotoučů, a před dvěma měsíci po 250t km teklo prase na prav.zad.bubnu, takže rovnou i pakny (původně plánované až na jaro před STK). Spojka origo, výfuk - koncový díl a střední díl 1x a EGR 4x :kol-46: , loni v zimě plynové vzpěry 5.dveří, jinak vše origo, jen měním olej, filtry a jezdím :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím, u mě taky problém s EGR. Po vyčištění škrtící klapky, potrubí k egr ventilu a samotného ventilu, na VAGu chyba 16785,po kontrole akčních členů, ventil vrčí,takže ok. Auto necuká , jen check svítí , vymažu, po pár dnech zas svítí.

Mám 1.2 htp, 47 kwh, combi, 90 000 km, MR 2004

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je sice pravda co popisuješ, ale to změříš výstup z ŘJ, tedy jestli jde to co má, do EGR a to bude z 99,9% v pořádku. Ale nic ti to nevypoví o stavu EGR. A k poslední větě ti řeknu jen jediné, je vidět že jsi ještě s EGR moc nezažil, já už takhle pohřbil čtyři za těch 255 000km :kol-28: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravim panove.Mal by som tiez na Vas otazocku.Mam Fabiu 1.247kw roc 2003 a 206000kmmam taky problem ze ked mam zaradenu rzchlost bud 3alebo 4 a drzim si rychlost 50km/h a trosku pridam tak mu trhne motorom.Pri inej rzlychlosti som to nazaznamenal.Na VAG mi pise len P0130 .Spotrebu mam na tom aute 5.2l/km a to som dnes siel 150km.Moze sposobovat to trhanie ajnzly egr ventil aj ked ho nevypisuje diagnostika?A ked som ho dnes odpojil sice vypisalo mi chybu p0407 ale kontrolka motora sa nerozvietila.Dakujem za radu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím co máš za diag., páč neznám ty chyby, nicméně, asi bych řešil to zda se negativní průběh objevil i po odpojení. Pokud ne, je to EGR. Já ho mám zaslepený a když máznu check, také trvá 80-100km, než se mi znovu rozsvítí a chyba hlásí nízký průtok spalin.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 8 měsíců později...

Ako sleduje RJ fukncnost EGR? Mam jednu fabiu kde sa menil motor z AZQ na BME (z dovodu preskocenych rozvodov), elektronika ostala povodna, menila sa iba mechanika. Na BME uz egr nieje (v hlave je to zaslepene). Namontovany na aute ostal na okrasu, aj je elektricky funkcny. Diagnostika hlasi 16785 - System zpetneho vedeni vyfukovych plynu Prutok prilis maly, kontrolka zatial nesvieti.

 

Da sa ten EGR vypnut napr. VAGom?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie motory su dost opticky dost zhodne, nemyslim si ze by tam bol extra problem. Oba 47kw 12v, 'novy' bezi kompletne na povodnej RJ a snimacoch, cize je ine iba 'zelezo', zatial sa zda, ze to chodi uplne bez problemov (okrem toho tlaku z EGR). Co sa tyka readiness este neviem. Ak by to bolo vypnute v SW tak by sa to snad nacitalo spravne (nebola by chyba v RJ,...)  Druha moznost je prevrtat tu dieru v hlave tam kde je EGR, tym by to fungovalo uplne ako AZQ predtym. Vrtaniu by som sa zatial radsej vyhol, ale je to tiez riesenie..

Editováno: , autor: harvi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj všem obětem Hitlerova Tajného Projektu (alias HTP) aneb tenhle motor neměl nikdy vzniknout :)

Já mám motor 1.2HTP AZQ 47kw, modelový rok 2005 (ale auto fyzicky vyrobeno v srpnu 2004). Motor ma EGR ventil.

 

Mám od Mr. Cimbu deaktivovaný EGR v řídící jednotce motoru. Mám od něj tuto verzi softwaru: 

EGR deaktivovaný+zvýšení výkonu+zvýšení volnoběžných otáček na 830rpm. Vsechny otvory na EGR ventilu a otvor v sacich svodech mam take zaslepeny.

 

Má otázka na vás, kdo máte také softwarově deaktivovaný EGR, ventil zní:

"Máte ten EGR stále namontovaný na motoru a připojený do něj konektor od kabeláže?"

(já mám ten konektor nyní odpojeny a EGR odmontovany z motoru)

 

Ptám se proto, že jsem s tím měl neskutečný problémy které popíšu níže:

část příběhu č.1

Po té co jsem na auto ve 250 000km namontoval novou hlavu, která nemá kanál na EGR, bylo nutno nechat EGR deaktivovat v řídící jednotce. Mr. Cimbu mi nahral mapu: EGR deaktivovaný+zvýšení výkonu+zvýšení volnoběžných otáček na 830rpm. EGR jsem odmontoval a na konektoru nemel nic pripojeneho. Jenze diagnostika hlasila chybu: 17811 (System recirkulace spalin: regulacni rozdil). Resil jsem to s Mr. Cimbu a rekl mi, ze je je potreba mit elektroinstalaci zapojenou na aute (tzn. mit pripojeny konetor na EGR). Tak jsem to tak udelal a chyba 17811 zmizela a jine chyby to nepsalo. Zacal jsem tedy jezdit na LPG protoze uz se to zdalo byt vyreseno. Jenze to zaclo hlasit chudou smes. Chyba P0171. Smes byla chuda pouze na volnobeh AFR 19:1. V jinych otackach to bylo ok. Pod zatezi na dalnici byla bohatost smesi take ok. Tak jsem zacal jezdit na benzin a hledat zavadu. I na benzin to hlasilo chudou smes (P0171) a na volnobeh bylo AFR 19:1. Chudou smes v rezimu na benzin jsem take resil s Mr. Cimbu, bylo mi receno, ze lambda sondy jsou oblbnute plynem a mohou na benzin kecat... Po cca 10 000tis. km se zaclo dit i to, ze na volnobeh obcas otacky vyskocily z 830 na cca 1100-1200, po chvilce spadly zpet, nekdy takhle dlouho kolisaly mezi 830-1100rpm. Mezi zacatkem pribehu č.1 a pokračováním č.2 jsem najel cca 45 000km. Tudiz uz me dlouho nenapadlo podezirat EGR ventil, az dnes po 45 000km (tj. najeto cca 294 00km).

část příběhu č.2

Vse co budu popisovat co se delo pri provozu na Benzin. Jelikoz me otravovalo porad mazat svitici kontrolku motoru (engine check), tak jsem resil co s tim.  Po te, co jsem namontoval pouzity katalyzator, tak mi zacla diagnostika hlasit chybu kabelaze Lambda sondy 1. Pripojilo se to, ze motor zacal na volnobeh mit nepravidelny chod (otacky kolisali od 730 - 830). Neco jako kdyby sel motor na dva valce. V diagnostice, kdyz jsem zapl misfire detekci (pres diagnostiku VCDS Ross-tech), tak to ukazovalo, ze valec dva ma vypadky zapalovani. Plus diagnostika hlasila stale chudou smes, obcas i chybu tlaku v sani (ale to souviselo s kolisanim volnobeznych otacek). Divne bylo, ze nez se motor ohral, tak ty otacky nekolisali. Az kdyz byl motor poradne zahraty (nejeto 15-20km), tak to zaclo zlobit. I bohatost smesi za studena (treba i po najeti 5km) byla ok, AFR 14,7:1.

Tam jsem vymenil obe lambda sondy za nove (4000kc v prdeli...). Puvodni lambda sondy meli najeto 50tis.km. Dal jsem nove svicky. Zkousel jsem menit zapalovaci civky a nic nepomohlo. Dnes jsem dostal svely napad, odpojovat za chodu motoru (na volnobeh) ruzna cidla. Nejdrive jsem odpojil predni lambda sondu a na chodu motoru se nic nezmenilo (i jsem to byl projet). Odpojil jsem cidlo snimani polohy vacek a nic se nestalo. Po te jsem odpojil konektor k EGR ventilu a nahle motor dostal normalni stabilni chod. Tak jsem to projel a diagnostika hlasi pouze 17811 (System recirkulace spalin: regulacni rozdil) a jinou chybu nehlasi. Bohatost smesi na volnobeh je take Ok, tzn. AFR mam cca 14,7:1. Bohatost ve vyssich otackach take ok. Nyni ma auto najeto ca 294 000km.

Rikam si buhvi co ta ECU s tim zapojenym EGR delala, treba se rozbil a najednou s nim nejde hybat nebo nevim. Funkci EGR nemam jak vyzkouset, protoze ho mam v ECU deaktivovany, takze pres akcni cleny s nim nejde hybat. Jeste by mohl byt nekde zkrat v kabelazi co vede k EGR ventilu. Ale to si nemyslim. Kabelovy svazek co vede od ECU snad shnily nebude, mam uz svazek po zmene technologie montaze a designu (tzn. uz je prizvedly nad nosnikem a neni cely omotany tou izolaci).

 

Nez jsem prisel na to, ze ty moje problemy zpusobuje zapojeny EGR ventil, tak jsem zratil nekolik dnu zivota hledanim reseni a utratil min. 15 000kc za servisy a za vymeny soucastek, ktere nebyly spatne.

 

Jinak jeste ohledne auta. Ve 100 000km jsem to prestavel na plyn. BRC sekvecni sada. Ve 250 000km mi odesla hlava, zaklepana ventilova sedla a podpalene ventily. To byla taky sranda, auto normalne jezdilo, jenze ze zacatku za studena chcipalo na volnobeh. Kdykoliv jsem sundal nohu z plynu, tak jak otacky padali tak to uplne chciplo. A pritom kompresni tlaky pri mereni byly ok :-D Ale postupem casu to zacinalo chcipat cim dal vic, az to zaclo chcipat i za tepla na volnobeh. A to uz to i zacinalo psat vypadky zapalovani. Ale v tech pocatcich taky nikdo nevedel co s tim je. Proste nedetekovatelna zavada. Bez toho, aniz by clovek rozebral motor, tak se to nedalo v pocatcich detekovat. Az v tom finalnim stadiu, kdyz to psalo vypadky zapalovani, tak uz clovek mel jasno. No tak tohle byl muj 1. sileny problem s timhle motorem a ten 2. je s tim EGR ventilem :)

 

Ted s tou novou hlavou jsem tam nechal dat primazavani ventilovych sedel, system Valve Protector a aditivum ERC gas lube premium, ktery privstrikuje aditivum do sani.

Editováno: , autor: 935Baby
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že to primazávání není nutné, je potřeba mít dobře naladěný plyn, aby nebyla směs chudá ani bohatá. S EGR jsem si užil také své. Ale jinak na ten motor nemůžu říci ani popel. Jede pořád stejně dobře jako dříve, teď už s ní sice jezdí dcera ale furt spolehlivě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to mas tedy resene s konektorem u EGR? Mas EGR na aute namontovany a dal pripojeny konektor? A v ridici jednotce mas EGR deaktivovany? Jednotku mas prehranou od Cimbu? Mas taky motor AZQ? S tim velky plastovym airboxem nad motorem?

 

Je fakt, ze ten motor tak spatny nebude kdyz u me najel skoro 300 000km :) Tlaky ve valcich mam za studena 14bar a za tepla 14,5bar. Jedine co jsem delal na motoru byly rozvody a nova hlava. Zbytek vse puvodni :) Ale myslim, ze je dulezite davat olej 10W-50 (davam Mobil 1 Rally formula :-D). Aby clovek eliminoval trochu prehrivani. Olej menim kazdych 12,5tis km. Ja s tim autem prevazne jedil dalky a po dalnici (65km tam a 65km zpet, denne takhle 5let).

 

Ohledne primazavani ventilovych sedel. Obecne LPG ma vyssi teplotu horeni ale paradoxne mensi vyhrevnost, takze nepochybne jsou ventily vice tepelne zatezovane. To aditivum ma v sobe Draslik, ktery ochlazuje ventily. Dalsi vyhoda aditiva je, ze promazava LPG vstrikovace (mam BRC vstriky a maji nalitano uz 190 000km). Ja to primazavani mam zapojene tak, ze vstup toho aditiva je pripojeny na hadici co vede plyn do vstrikovaci listy. Nebo druhy zpusob jak se to resi, je ze mas do kazdeho saciho kanalu hadicku. Podivej se treba na web http://www.neptun-harfa.cz tam o tom primazavani pisou. Tam me to montovali a ladili smes.

Editováno: , autor: 935Baby
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EGR nemám deaktivovaný v ŘJ, EGR mám momentálně v autě namontovaný a zaslepený, dokonce není určený pro můj motor (tuším je z 1,4/16V) a mám ho napojený na konektor. Nevýhody: svítí check kvůli nízkému průtoku spalin + problém na současném STK. V minulosti to bylo OK, protože jsem před vraty na emise mázl check a po dobu STK vydržel nesvítit, na emise to vliv nemělo. Bohužel co zavedli readness je to v pr..... Mám AZQ. Obecně pro VW motory je přimazávání akorát zbytečné vyhození peněz (jediná vyjímka byly 1,6MPi vyrobené v Mexiku.

Olej dávám 5W40 a stále po 15t km, olej nežere, co naliju, to vypustím, v průběhu intervalu nedolévám ani štamprlu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jestli mas ecu od Cimbu, tak odpoj konektor od EGR a engine check by ti melo prestat svitit. Ale tu ecu mas od nekoho jineho, protoze Cimbu to dela tak, ze readiness kod pro EGR je na pevno nastaven jako OK (tzn. vzdy je tam hodnota nula :). Me EGR hlasi jen obcasnou zavadu 17811 (System recirkulace spalin: regulacni rozdil, ale tato zavada nespusti engine check kontrolku. A readiness kody jsou vsechny ok.

Editováno: , autor: 935Baby
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj

mam Fabii 1,2 HTP 47kW rok výroby 2005 a podle všeho problém s EGR ventilem. Na volnoběh a pod plynem v pořádku ve středních otáčkách auto dost cuká + chyby na řídící jednotce. Dnes jsem odpojil konektor od EGR a jízda krásně plynulá, cukání zmizelo + samozřejmě chyba od ŘJ.  Jedné věci, ale tady na fóru nerozumím. Všichni píšou zaslepit a smířit se s chybami od ŘJ. Proč ale zaslepovat?? Nestačí ventil prostě jen odpojit konektor, pak by měl být trvale zavřený, ne?

Díky moc za případné vysvětlení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...