Přejít na obsah

Filtr pevných částic (DPF) - problémy, regenerace


michael9

Doporučené příspěvky

Sledoval jste někdo rychlost plnění DPF při použití VIF na stejné trase ? Já jo, paradoxně s ViFem na dálnici mezi prahou a brnem tj 200km s SW pro úpravu nox dojde k zaplnění 13,5g při tempomatu na 140 km/h když jsem ViF nepoužíval delší dobu klesla ta hodna na 8g to je celkem velký rozdíl, hodnoty jsou stabilní. Atmosférické i jízdní podmínky docela podobné, jezdím to v noci kdy je menší provoz... Nafta Euroil nebo Benzina.

Další paradox je že filtr se i méně špiní s naftou z benziny, kde je řepka olejka v euroil není. Je to hlavně znát při rychlostech nad 130 km/h tj když točím víc než 2500 otáček, se to jakoby zlomí a filtr se na dálnici začne docela solidně s naftou z euroilu zasírat s benzinou taky ale zdaleka ne tolik. Ta řepka má podle mě vyšší výhřevnost, proto se filtr méně plní, protože s plnou nádrží Nafty bez řepky mám na dálnici teploty filtru průměrně 230 stupnů zatím co s naftou od benziny to je kolem 310 to je taky dost velký rozdíl...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Používám ke sledování zaplněnosti a vypalování filtru stejnou aplikaci a maximální spokojenost :-) ideální minimálně v tom, že vidím vypalování pravidelně po 750 km (Diesel gate soft jsem nerealizoval, mám už hodně starší software verze 8810), mohu si i solidně udělat přehled kdy bude zase vypalování DPF a podle toho zvolit kudy pojedu (zda klidně a pohodově po silnici 1. třídy nebo hezky pěkně dravě po dálnici D8, aby se protočilo turbo a hezky se v klidu vypaloval filtr).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jen občasné info o chování auta. Mi to na dálkové vypalovalo po 400km.Před tím jsme měl  hodně pojíždění na krátkých tratích. Během vypalování jsem zůstal stát na kruháči a v té době skončilo vypalování  se zbytkem sazi 5g. Tak nevím, zda to je běžné, nebo se to ukončilo nuceně dříve. imageproxy.php?img=&key=b9e7ac09d25e163a

Screenshot_2018-08-24-11-48-29.png

Screenshot_2018-08-24-11-32-49.png

Screenshot_2018-08-24-11-38-52.png

Editováno: , autor: jsmach
oprava přebreptů z mobilu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 8. 2018 na 19:26, tomxass napsal:

Zbytocne to prezivate.

 

Ano, možná to skutečně prožívám :-) v létě vypalování poznám hned podle zvýšených otáček, zato v zimě automaticky zvyšuje otáčky hned po startu a já z určitého vnitřního pocitu rád nechám vypalování filtru proběhnout celé až úplně dokonce a nerad vypínám motor v polovině cyklu vypalování. Navíc mám možnost tímto způsobem kontrolovat, jestli se třeba neděje něco špatného (třeba že by motor špatně spaloval a vypalování by se spouštělo mnohem častěji než tomu bylo dříve - třeba po 300 km oproti původním 750 km). Chápu, pro většinu lidí asi zbytečnost, mně to ale baví sledovat (počet kilometrů, teplota před a za filtrem....). Každý jsme nějaký :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, jsmach napsal:

Je to jen občasné info o chování auta. Mi to na dálkové vypalovalo po 400km.Před tím jsme měl  hodně pojíždění na krátkých tratích. Během vypalování jsem zůstal stát na kruháči a v té době skončilo vypalování  se zbytkem sazi 5g. Tak nevím, zda to je běžné, nebo se to ukončilo nuceně dříve. imageproxy.php?img=&key=b9e7ac09d25e163a

 

Myslím, že to není nic neobvyklého... u mne hodně záleží na tom, kdy se filtr vypaluje. Pokud jedu po silnici 1. třídy, musím řešit kruháče, semafory a podobná omezení plynulé jízdy, tak se mi vypalování běžně ukončí na cca 27% běžného zaplnění filtru v rámci cyklu (a pak mi tam jako tobě zůstane nějaký ten gram sazí). Pokud zrovna frčím po dálnici D8 a pěkně svižně bez sundání nohy z plynového pedálu, pak vypalovací cyklus skončí na nějakých 21% (podařilo se mi dokonce několikrát i 17% běžného zaplnění) - v tomto případě se mi vše vypálí hezky až na 0. Tuto věc ale moc neřeším, stejně to jsou jen vypočtené hodnoty :-) Ale přiznávám, že díky aplikaci plánuji služební cesty tak, aby vypalování probíhalo hlavně při jízdě po dálnici (osobně mi vadí, že to nelze třeba chvilku pozastavit (byť třeba o 30 km) - mám blbý pocit, když se vypaluje při jízdě přes obce, raději při jízdě po dálnici (když už mám "sazomet" jak dieslu říkají odpůrci nafty, tak ať to nemusí dýchat zbytečně moc lidí .... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 8. 2018 na 18:45, jsmach napsal:

Je to jen občasné info o chování auta. Mi to na dálkové vypalovalo po 400km.Před tím jsme měl  hodně pojíždění na krátkých tratích. Během vypalování jsem zůstal stát na kruháči a v té době skončilo vypalování  se zbytkem sazi 5g. Tak nevím, zda to je běžné, nebo se to ukončilo nuceně dříve. imageproxy.php?img=&key=b9e7ac09d25e163a

 

 

Tak jsem ti schválně udělal screen ze svého včerejšího vypalování flitru - nejel jsem po dálnici jako obvykle, ale klidnou jízdu po silnici 1. třídy ustálenou rychlostí a také mi tam něco zbylo :-) takže se nemusíš bát :-)

Screenshot_20180829-185935.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj som zúfalý mam motor 1.6tdi cayc 77kw 4x4. Auto ma najazdené 253000km kupoval som keď malo 247000km. Nedávno som menil 4x vstrekovače a vysokotlakove čerpadlo. Problém je ale stále taky ze dpf filter mi regeneruje cca kazdych 100km. Chodím momentálne prevažne mesto 80% a mimo 20% ale nie je možné aby regenerovalo dpf tak zavčasu. Vozidlo má vykonanú 23R6 ale aj tak to je malo si myslím. Na diagnostike píše ze olejový popilek je 19.3g... Ale nejak mi to nesedí podľa km. Koncovky výfuku sú od sadze. Poprosím vás ak by mi niekto vedel pomôcť... Ďakujem vopred 

Do prílohy dávam obrázok z Vág dpf

Screenshot_20190319-223314.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli jsou ve výfuku saze, tak asi nebude DPF v pořádku. 19 g popela při najetých 250 tkm s původním DPF je nesmysl, ergo se v tom už někdo vrtal.

 

- Naprostý základ je diagnostika. Nějaké chyby?

- Jak se chová hodnota Soot Mass Measured před/po regeneraci? Na první pohled je divné, že Calculated ukazuje téměř prázdný DPF, zatímco Measured plný (více zde).

- Jak se za jízdy chová hodnota High Pressure EGR Closing, hýbe se?

 

Příště dej screen připojeného a aktivního VAG DPF, kde bude vidět verze SW motoru. I dieselgate SW má už několik verzí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes začali regenerovať po 76km.. Ach jaj zúfalý som z toho. Auto som kupoval z druhej ruky a viem ze bolo opravovane hlava sa robí aj turbo menilo.. Vstreky a čerpadlo išlo origo zo Škodovky po 23r6 opatrenie na podporu dovery..

Este jedna možnosť je ze je diera v ňom poškodený..  

Soft je najnovší 9979 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to sa nezmenilo ešte horšie sa mi zdá ze ide auto po výmene vstrekov hlavne za studena, keď zapnem klímu tak počuť že motor vynechá ako by nevládal.. 

Ale tak isto regenerovalo cca aj pred výmenou vstrekovačov.. Nenastala žiadna zmena.. Už len posledná možnosť vybrať dpf 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DPF filtry většinou vydrží cca 270 až 300K km u tohoto motoru. Pokud máš aktuální hladinu popela 20g, tak ho někdo před cca 80k km v lepším případě měnily v horším čistil a v nejhorším jen resetoval. Osobně si myslím že filtr bude jen resetován a je prostě plný. Pokud máš nové vstřiky/turbo tak by ti motor špatně pálit neměl, rozhodně ne tak aby byl filtr plný za 100 km. zvuk motoru po ohřátí je normální ? Nepozoruješ cvakání ventilů ? Proč se opravovala hlava ? Tak to rychle ti může filtr plnit už jen průsak oleje do spalovacího prostoru. Saze jsou ve výfuku po takovém nájezdu už celkem běžné ale nesmí jich být hodně... Kdyby tam filtr nebyl, tak by ti to při regeneraci hodně hulilo.

 

Podle gramů ve filtru (lze poze resetovat nelze nastavit hodnota) ho někdo ve cca. 300K km resetoval a nějaký čas jezdil reálný nájezd auta bude kolem 350-380K km....

 

 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ťažko povedať ja som to kúpil z druhej ruky..viem ze sa robila hlava lebo ze to dymilo a voda sa strácala resp tesnenie pod hlavou a turbo išlo nové to mi povedal majiteľ. Keď sa zohreje ide úplne normál ale on ide aj normál keď je za studena vypnutá klíma.. Olej nemožné vôbec ale ze vôbec... 

Riešenie je to vybrať a dat pozrieť dpf že? Tiež sa mi nedajú tie hodnoty že 19g.. A zaujmave je aj to keď sa dívam na aplikáciu Vag dpf a hodnota scoot mass cal príde ku hranici 13g a zrazu skočí na 24g a začne regenerovať 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zeptej se majitele co se s filtrem dělalo. Pokud ho jen někdo resetoval a nic se s ním nedělalo, tak je to celkem jasné, rovněž může být problém s čidlem diferenčního tlaku, zkus ho odpojit, mělo by se to pak řídit podle kalkulovaného množství... Měl by vědět proč někdo před 70K km řekl jednotce že je osazen nový filtr, dělá se to i při čištění a pokud ho nechal čistit, tak by to taky mohl být problém... Určitě si vzpomene, když se řeší DPF filtr vždy létají vysoké sumy...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Predchádzajúci majiteľ mi tvrdí že on vôbec nevie žeby sa niečo robili ale ze mal problém z dpf svietila mu kontrolka na žlto co podstate znamená ze ma jazdiť ze je zanesene a auto že dal pozrieť jednomu jeho známemu a odvtedy že to išlo.. Takže už len možnosť vybrať a dat vyčistiť je.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná stačí nové nastavení, nechat nastavit jako že je vyměněný za zánovní. Pokud je KO tak se závada ukáže znovu, U mě to bylo také tak, vyndal jsem ho a byl čistý, tak se nastavil jako kdyby se dal nový a vše OK. Jsou to jen vypočítané údaje, ve skutečnosti na tom filtr může být úplně jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...