Jump to content

Filtr pevných částic (DPF) - problémy, regenerace


Recommended Posts

Ty ještě mě napadlo zkus, pojezdit na rezervu třeba 600 km. Když jedeš na rezervu (žlutá kontrolka) EGR se uzavře a motor se přepne do jiného režimu.

Mě např. u octavie ke mám najeto 240K km při běžném provozu výrazně předbíhají soot mass, tu kalkulovanou část např. Kalkul 11g ale reálně už 24g (při 300km) a pouští regeneraci, když ale pohlídám hladinu nafty před dovršením 18g soot masu a jezdím jen na rezervu, tak klidně najedu dalších 400 km a množství popela se už skoro nezvedá, egr je pořád 100 % zavřený a motor se chová podstatně lépe (soft 9972).

 

Pokud by ti to přestalo přeplnovat filtr na 100 km, tak bude problém SW/EGR tj. práce se spalinami...

Edited by 15degren
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Tak dal som vycisitit dpf celé. Zanesene bolo na 91g.. Namontoval som to s5 a cca po 200km začalo regenerovať síce som šiel mesto 70% a mimo mesta 30%. Prikladám prvý obrázok. Ale akonahle sa mi spustila prva regeneracia dpf tak ostalo viacej gramov zanesenia asi na cca na 14% prikladám druhý obrázok.. 

Ale hlavne sa mi jedna mne začne regenerovať akonáhle Soot mass sa dostane k cca 14g skočí to na 24 a začne to.... To mi nejde do hlavy možno to je softwerom diesel gate neviem proste... Auto ide normálne zvuk všetko.. 

 

 

Screenshot_20190329-155406.jpg

Screenshot_20190329-063829.jpg

Screenshot_20190331-104746.jpg

Link to post
Share on other sites

91g... to zvážily popel co z toho dostaly ? To odpovídá zhruba 400-450K km (reálný oil ahs je obvykle výrazně za odhadovaným množství jednotky jednotka by na 91g kdyby jí to SW dovolil došla zhruba ve 370K km... slušně stočené.

Ten skok ti může způsobovat čidlo diferenčního tlaku...

 

Propo jak jsi ho nechal čistit ? Suchou metodou mokrou ? Kolik tě to stálo ? Si myslím, že při ceně ekonomy dílu to nemá smysl. Ekonomy díl stojí 12 tisíc, ani je to taky už repas použitého filtru, ale do tyto repasy při čištění obohacují o reaktivní drahé kovy, které mají za úkol donutit popel vznítit...

Edited by 15degren
Link to post
Share on other sites

Stočene to není určite.. Auto ma cely záznam v Elsa od prvej prehliadky až doteraz. Ma 31zaznamov.

Cidlo difernecneho tlaku som menil za nové. 

Opravovali to metódou aj suchou aj ultrazvukom.

Keby na verziu 4x4 stal 400e tak si kúpim exonomy. Len na verziu 4x4 sa nerobí.. A za nový nedám 2600euro.

 

Link to post
Share on other sites

na 4x4 je ale stejný filtr jako na klasiku, nic ti nebrání si ho objednat z internetu.

Záznamů může mít kolik chce, filtr nelže, to jestli si přiznáš že jsi koupil těžce stočené auto nebo ne už je ve finále jedno. Si myslíš že v aaa všechna ta auta s cebia certifikátem opravdu nejsou stočená ?

Naprosto běžná praxe je u našich německých sousedů, stáčení km u velkých nájezdu před servisem/stk. Němci jsou stejný vychčijoni jako češi nedělej si iluze. Důvodů je dost- levnější operák- lepší vývar při přerodeji k naivním čecháčkům. Pak tu máš možnost zcela jiného auta na jiných papírech, prostě cesty jsou a hojně se využívají.

Ten filtr nikdo neresetoval pro srandu králíků (byl plný a to by před 270K km zcela jistě nebyl i kdyby jsi jezdil kolem komína) a 91g v něm taky nebylo proto, že by s tím někdo jezdil po městě.

Edited by 15degren
Link to post
Share on other sites

Nebo někdo mohl "vytěžit" originální díl a nahradit ho silně opotřebeným. Pro Rado94 asi lepší varianta než stočení... dokud se to znovu nezabetonuje a bude to schopné dávat ME, není problém. Pak výměna, ty díly nejsou tak drahé.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Sice mi auto nepadá do nouzáku ale štve mě ta neustále blíkající kontrolka. Do servisu (autorizáku) mě objednali až na příští týden, nepoškodím pokud budu dále jezdit něco na DPF či EGR?

Citovat

7345 - Filtr cástic vznet.motoru; snímac rozdílového tlaku
          P2455 00 [036] - zkrat na plus
          Sporadická - Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 3
                    Kilometry: 161431 km
                    Datum: 2104.14.28
                    Čas: 12:11:30

                    Otáčky motoru: 0.00 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 0.0 %
                    Rychlost vozidla: 0 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 99 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 56 °C
                    Okolní tlak vzduchu: 990 mbar
                    Napětí svorky 30: 12.311 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40
                    Filtr částic: měřená hmotnost sazí-MASS_SOOT_PHY_PF: 9.05 g
                    Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí-MASS_SOOT_SIM_PF: 20.92 g
                    Particle filter kilometers since last regeneration_1-DIST_RGN_ENVD_H: 21 km
                    Čítač doby regenerace filtru částic-T_INT_RGN_ACT_INI_PF_ENVD_H: 0.0000 s

7346 - Filtr cástic vznet.motoru; snímac rozdílového tlaku
          P2453 00 [101] - neplatný signál
          Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Kilometry: 161431 km
                    Datum: 2104.14.28
                    Čas: 12:04:29

                    Otáčky motoru: 0.00 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 0.0 %
                    Rychlost vozidla: 0 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 96 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 44 °C
                    Okolní tlak vzduchu: 990 mbar
                    Napětí svorky 30: 12.762 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40
                    Filtr částic: diferenční tlak-DIP_PF: 111.44 hPa
                    Filtr částic: ofset diferenčního tlaku-DIP_PF_AD[0]: 75.12 hPa
                    Vnější teplota-teplota okolí: 30.75 °C
                    Filtr částic: měřená hmotnost sazí-MASS_SOOT_PHY_PF: 29.31 g
                    Filtr částic: měřená hmotnost sazí-MASS_SOOT_PHY_PF: 29.31 g
                    Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí-MASS_SOOT_SIM_PF: 20.92 g
                    Hmotnostní množství vzduchu: skutečná hodnota: 7.65 g/s

 

 

Edited by Grooverider
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Včera jsem byl informován jelikož auto nemám po ruce, že už svítí i kontrolka motoru a žhavení stále bliká (prý nepomáhá ani vypnutí/zapnutí motoru) ale auto nepadá do nouzáku a normálně tahá a nehulí, tak jsem zvědav co to bude.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Ahojte. 

Mám nasledujúci problém. O2, r. v. 2011, posledný softvér pred DG (9972). Cez aplikáciu VAG DPF sledujem občas stav DPF filtra. Regenerácie prebiehali každých 700 až 800 km, keď hodnota Soot Mass Calculated dosiahla hodnotu 24 g. Soot Mass Measured som mával na úrovni cca 10 g, keďže s autom jazdím prevažne mimo mesto a to, čo som v meste "nazbieral", sa pri jazde mimo mesto pomaly spálilo (NIE aktívna regenerácia). Čiže regeneráciu mi spustilo pri stave Calculated - 24 g, Measured - cca 10 g. Teraz mi hodnota Measured ďaleko prevyšuje hodnotu Calculated. Posledná regenerácia sa mi spustila, keď som mal Calculated 12 g a Measured 24 g. Regenerácia prebehla, Calculated ostalo na úrovni cca 6 g a Measured niečo málo v záporných hodnotách. Teraz sa mi hodnota Measured len zvyšuje, nie ako predtým, že mi pri jazde mimo mesta pomaly klesala. Momentálne mám stav Calculated 7 g a Measured 12 g. Natankoval som prémiovú naftu na Slovnafte a nalial do nafty aditívum na prečistenie, konkrétne CRDSC (v obrázku nižšie). Auto posledných 10000 km žiadnu chybu nevyhodilo a ani momentálne nehlási. Môže to mať súvis s tou naftou a aditívom? Ďakujem za rady. 

common_rail_diesel_system_clean_protect.jpg

Link to post
Share on other sites

Vyššie uvedený problém sa u mňa sám od seba vyriešil. Po vyjazdení nádrži (prémiová nafta + aditívum) som natankoval klasickú naftu. Približne po prejdení 300 km od natankovania auto začalo regenerovať približne po 100 km - ako regenerovalo aj predtým každých cca 100 km (obrázok - calculated 9,78, measured 21,14 a regenerovať začalo, keď measured hodnota dosiahla 24). Po regenerácii sa zastavila hodnota measured v záporných číslach na cca -2. Odvtedy auto ide ako predtým, počas jazdy pasívne regeneruje a hodnota calculated predbieha hodnotu measured. Počas problému, kedy sa regenerácie spúšťali každých cca 100 km, som jazdil len diaľnicu. Teraz som jazdil vyvážene mesto a okresky a prešiel som zatiaľ 562 km (obrázok - calculated 14,18, measured 5,36) a podľa calculated hodnoty je filter zaplnený na 14,18 (59%). Čiže predpokladám ,,preventívnu" regeneráciu, keď hodnota calculated dosiahne hodnotu 24, ale hodnota measured bude oveľa nižšia. 

Zle.png

Dobre.png

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Zdravím, tak i na mne došlo, vypadá to na výměnu EGR ventilu.

 

Co však řeším,jestli rovnou nenechat vyměnit DPF, když mi v servise řekli, že jej budou sundávat. Jde o to, že DPF má 66g popílku, což se blíží ke smrti.

 

Chci se zeptat, jaký na to máte názor? Mšěnit za economy variantu, nebo počkat až si o výměnu sám řekne?

Link to post
Share on other sites

Díky moc za rychlou odpověď a omlouvám se za duplicitu.

 

Rozumím, že jde o vypočtenou hodnotu, nicméně zapomněl jsem uvést, že auto má reálných 281k KM a filtr neměněn, tak hodnota popele asi bude odpovídat. Nicméně kdyby tomu bylo jak říkáte a vypočtená hodnota dosáhla limitu (jestli se nemýlím tak 70g), jak pak postupovat. Auto se bude dožadovat výměny, nebo se mýlím?  Počítam že pouze resetovat přes VAG nebude stačit a jen by vedlo k jiným problémům, nebo se mýlím?

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Ahojte kamarati,

 

 Moja O2 FL (2010 1.6 CAYC) uz regeneruje naozaj kazdu chvilku bo bude zachvilku podla diagnostiky plne DPFko..

 

Moja otazka ale smeruje k inemu, ked sa auto snazi regenerova (zvysene volnobezne otacky na 1000ot) zistim to aj pri beznej jazde pri rychlej akceleracii a to tak ze medzi asi 2700 az 3000 ot.  dojde ku trhnutiu a razantnemu poklesu vykonu. Je to normalne ?

 

Zaroven pri regeneracii v pslednej dobe ma motor zvuk pri nizkych otackach a rozbiehani zvuk ako stary diesel taky skaredo klepavy.

Motor ma 165000km - prevdep. nestocenych (kupovalo sa pri 50t. z DE a overovali sme km) a stale povodne EGR (!) to viem na sto percent.

Zacinam mat podozrenie ci okrem takmer plneho DPF sa nezasekava aj EGR ko ..

 

PS: V 2017 ablolvovalo auticko DG zvolavacku a pred par mesiacmi som to dal odstranit do profituningu ...

PS2: Korekcie vstrekov v diagnostike boli na 3. a 4.tom valci trosku horsie tak som nalial asi pred mesiacom cistic a hodnoty korekcii padli cca na polovicu - aj tu ma napadlo ci po cisteni netreba skalibrovat hodnoty ako pri vymene vstrekov ..

 

Dik

Edited by mitomito
preklep
Link to post
Share on other sites

Autičko bohužel asi stočené bude. Ve 160K km nemůžeš mít absolutně problém s DPF filtrem.

Alles gute :-)

Žádné škubání ani pokles výkonu by jsi během regenerace pocitovat neměl, protože když dáš víc jak 70 % plynu, tak se regenerační post vstřiky přestanou vkládat, protože nejsou třeba. Moje 1.6 TDi má najeto 280K km a filtr jsem zatím neměnil. Zaplnění 78g a regeneruji kolem 400 km +/-

Filtr stále původní. Výfuk čistý.

Edited by 15degren
Link to post
Share on other sites

Nove info :-(

 Nedal mi nepravidelny chod zo vcera vecera tak som vzal diagnostiku, idem nastartovat nic, na asi 10 pokus a dlho som drzal starter nakoplo ledva ledva, chyba ziadna, tolerancie vstrekov z 0,00 na 0,2 a 4ty z 0,6 na 1,4. Povozil som sa par km, slaby nepravidelny tah, odstavil auto, otvoril filter a  .. pilinky na vrchu filtra na tom ciernom plaste sa krasne ligocu ..

 

Dovod: Pred 4ma dnami som natankoval omylom 95 benzin a odstavil auto az po par km ked trhalo jak svina, vezmem blocek - 95ka no do p... Nevadi vytiahol som cely benzin podavacim cerpadlom priamo v nadrzi a hadickou (CHYBA uz teraz viem), dolial cca 3 litre nafty, zas vytiahol, vybral benzin z filtra, podavacim cerpadlom vytisol benzin, dal novy filter, natiahol naftu, a zapol este asi 3 min. podavacie cerpadielko nech odvzdusni a aj zo spatneho vedenia vytisne benzin do flasky nie do nadrze ..

 

Nasledne nastartoval, par sekund triaslo a potom krasny chod, vravim si: uf to bolo na male. Testy po par km kludnej jazdy super, dalsi den cca 10 km - super chod, vcera cez 600km dialnica, spotreba chod super az posledne kilometre tazsi chod motora vid popis v predch. prispevku .. (najprv som myslel ze koli regeneracii)

 

Po konzltaci so servisakom ani podavacie cerpadlo nema rado benzin a moze sa pridret a ja som ho trapil s pol nadrzou.. teda mam male nadeje ze pochadzaju pilinky z neho ...  Vnutorny mam skor pocit ze je po auticku.. (poslednych 100t sa len liala nafta a menil olej...)

 

No odtiahnem to radsej aj ked je este pojazdne do servisu a uvidime ...

Som mu pomohol no :-(

 

PS: Kde su stare doby ze boli stojany oznacene cierne D, a zelene 95. Na pumpe kde sa mi to stalo bolo kazde palivo jednej farby a super formula a hyper plus  a high effecienty a ja neviem ake nadpisy - len priklad a potom zamysleny spravim takuto kkcinu ...

Link to post
Share on other sites

Tak to mi je luto :( ... odteraz uz budes vzdy dva krat kontrolovat, co tankujes.... bratovi sa stalo to iste, ale prisiel nato hned a tankoval len velmi malo benzinu a mal este dot nafty...

 

inak k DPF, dovolim si poznamku. V prvom rade zalezi, ako a kade jazdi, ci? Ja mam s DPFkom 350k  a pohoda.... ale videl som aj DPF, ktore bolo na odpis pri 100t.... =plne sadzi

Bavime sa tu o 1. zaplneni sadzami? - to je to, co sa vypaluje, idealne pasivne (jazda po dialnici, resp dlhsie zatahy) pripadn aktivne (zvysenie otacok), idealne automaticky, alebo ked k tomu viac krat nedojde, tak zasvieti kontrolka, ze je DPFko plne sadzi a treba ho vypalit a pripadne, ak ani to nezabere, ze je DPFko uz talk plne sadzi, ze ho treba bud vymenit alebo skusit vycistit alebo o 2. zaplneni popolom (oil ash), co je kalkulovana hodnota? Mne napriklad popol ukazuje 240ml zaplnenia a odporuca sa menit pri 180ml a napriek tomu nepocitujem ziadne zmeny, regeneruje stale rovnako + DPF nesvieti (jazdim hodne dialnicu) a EGR je povodny (mam povodny DG soft, nebol som na zvolavacke).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...