Jump to content
michael9

Filtr pevných částic (DPF) - problémy, regenerace

Recommended Posts

Ty ještě mě napadlo zkus, pojezdit na rezervu třeba 600 km. Když jedeš na rezervu (žlutá kontrolka) EGR se uzavře a motor se přepne do jiného režimu.

Mě např. u octavie ke mám najeto 240K km při běžném provozu výrazně předbíhají soot mass, tu kalkulovanou část např. Kalkul 11g ale reálně už 24g (při 300km) a pouští regeneraci, když ale pohlídám hladinu nafty před dovršením 18g soot masu a jezdím jen na rezervu, tak klidně najedu dalších 400 km a množství popela se už skoro nezvedá, egr je pořád 100 % zavřený a motor se chová podstatně lépe (soft 9972).

 

Pokud by ti to přestalo přeplnovat filtr na 100 km, tak bude problém SW/EGR tj. práce se spalinami...

Edited by 15degren
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dal som vycisitit dpf celé. Zanesene bolo na 91g.. Namontoval som to s5 a cca po 200km začalo regenerovať síce som šiel mesto 70% a mimo mesta 30%. Prikladám prvý obrázok. Ale akonahle sa mi spustila prva regeneracia dpf tak ostalo viacej gramov zanesenia asi na cca na 14% prikladám druhý obrázok.. 

Ale hlavne sa mi jedna mne začne regenerovať akonáhle Soot mass sa dostane k cca 14g skočí to na 24 a začne to.... To mi nejde do hlavy možno to je softwerom diesel gate neviem proste... Auto ide normálne zvuk všetko.. 

 

 

Screenshot_20190329-155406.jpg

Screenshot_20190329-063829.jpg

Screenshot_20190331-104746.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

91g... to zvážily popel co z toho dostaly ? To odpovídá zhruba 400-450K km (reálný oil ahs je obvykle výrazně za odhadovaným množství jednotky jednotka by na 91g kdyby jí to SW dovolil došla zhruba ve 370K km... slušně stočené.

Ten skok ti může způsobovat čidlo diferenčního tlaku...

 

Propo jak jsi ho nechal čistit ? Suchou metodou mokrou ? Kolik tě to stálo ? Si myslím, že při ceně ekonomy dílu to nemá smysl. Ekonomy díl stojí 12 tisíc, ani je to taky už repas použitého filtru, ale do tyto repasy při čištění obohacují o reaktivní drahé kovy, které mají za úkol donutit popel vznítit...

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stočene to není určite.. Auto ma cely záznam v Elsa od prvej prehliadky až doteraz. Ma 31zaznamov.

Cidlo difernecneho tlaku som menil za nové. 

Opravovali to metódou aj suchou aj ultrazvukom.

Keby na verziu 4x4 stal 400e tak si kúpim exonomy. Len na verziu 4x4 sa nerobí.. A za nový nedám 2600euro.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 4x4 je ale stejný filtr jako na klasiku, nic ti nebrání si ho objednat z internetu.

Záznamů může mít kolik chce, filtr nelže, to jestli si přiznáš že jsi koupil těžce stočené auto nebo ne už je ve finále jedno. Si myslíš že v aaa všechna ta auta s cebia certifikátem opravdu nejsou stočená ?

Naprosto běžná praxe je u našich německých sousedů, stáčení km u velkých nájezdu před servisem/stk. Němci jsou stejný vychčijoni jako češi nedělej si iluze. Důvodů je dost- levnější operák- lepší vývar při přerodeji k naivním čecháčkům. Pak tu máš možnost zcela jiného auta na jiných papírech, prostě cesty jsou a hojně se využívají.

Ten filtr nikdo neresetoval pro srandu králíků (byl plný a to by před 270K km zcela jistě nebyl i kdyby jsi jezdil kolem komína) a 91g v něm taky nebylo proto, že by s tím někdo jezdil po městě.

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebo někdo mohl "vytěžit" originální díl a nahradit ho silně opotřebeným. Pro Rado94 asi lepší varianta než stočení... dokud se to znovu nezabetonuje a bude to schopné dávat ME, není problém. Pak výměna, ty díly nejsou tak drahé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sice mi auto nepadá do nouzáku ale štve mě ta neustále blíkající kontrolka. Do servisu (autorizáku) mě objednali až na příští týden, nepoškodím pokud budu dále jezdit něco na DPF či EGR?

Citovat

7345 - Filtr cástic vznet.motoru; snímac rozdílového tlaku
          P2455 00 [036] - zkrat na plus
          Sporadická - Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 3
                    Kilometry: 161431 km
                    Datum: 2104.14.28
                    Čas: 12:11:30

                    Otáčky motoru: 0.00 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 0.0 %
                    Rychlost vozidla: 0 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 99 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 56 °C
                    Okolní tlak vzduchu: 990 mbar
                    Napětí svorky 30: 12.311 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40
                    Filtr částic: měřená hmotnost sazí-MASS_SOOT_PHY_PF: 9.05 g
                    Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí-MASS_SOOT_SIM_PF: 20.92 g
                    Particle filter kilometers since last regeneration_1-DIST_RGN_ENVD_H: 21 km
                    Čítač doby regenerace filtru částic-T_INT_RGN_ACT_INI_PF_ENVD_H: 0.0000 s

7346 - Filtr cástic vznet.motoru; snímac rozdílového tlaku
          P2453 00 [101] - neplatný signál
          Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Kilometry: 161431 km
                    Datum: 2104.14.28
                    Čas: 12:04:29

                    Otáčky motoru: 0.00 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 0.0 %
                    Rychlost vozidla: 0 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 96 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 44 °C
                    Okolní tlak vzduchu: 990 mbar
                    Napětí svorky 30: 12.762 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40
                    Filtr částic: diferenční tlak-DIP_PF: 111.44 hPa
                    Filtr částic: ofset diferenčního tlaku-DIP_PF_AD[0]: 75.12 hPa
                    Vnější teplota-teplota okolí: 30.75 °C
                    Filtr částic: měřená hmotnost sazí-MASS_SOOT_PHY_PF: 29.31 g
                    Filtr částic: měřená hmotnost sazí-MASS_SOOT_PHY_PF: 29.31 g
                    Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí-MASS_SOOT_SIM_PF: 20.92 g
                    Hmotnostní množství vzduchu: skutečná hodnota: 7.65 g/s

 

 

Edited by Grooverider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Včera jsem byl informován jelikož auto nemám po ruce, že už svítí i kontrolka motoru a žhavení stále bliká (prý nepomáhá ani vypnutí/zapnutí motoru) ale auto nepadá do nouzáku a normálně tahá a nehulí, tak jsem zvědav co to bude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte. 

Mám nasledujúci problém. O2, r. v. 2011, posledný softvér pred DG (9972). Cez aplikáciu VAG DPF sledujem občas stav DPF filtra. Regenerácie prebiehali každých 700 až 800 km, keď hodnota Soot Mass Calculated dosiahla hodnotu 24 g. Soot Mass Measured som mával na úrovni cca 10 g, keďže s autom jazdím prevažne mimo mesto a to, čo som v meste "nazbieral", sa pri jazde mimo mesto pomaly spálilo (NIE aktívna regenerácia). Čiže regeneráciu mi spustilo pri stave Calculated - 24 g, Measured - cca 10 g. Teraz mi hodnota Measured ďaleko prevyšuje hodnotu Calculated. Posledná regenerácia sa mi spustila, keď som mal Calculated 12 g a Measured 24 g. Regenerácia prebehla, Calculated ostalo na úrovni cca 6 g a Measured niečo málo v záporných hodnotách. Teraz sa mi hodnota Measured len zvyšuje, nie ako predtým, že mi pri jazde mimo mesta pomaly klesala. Momentálne mám stav Calculated 7 g a Measured 12 g. Natankoval som prémiovú naftu na Slovnafte a nalial do nafty aditívum na prečistenie, konkrétne CRDSC (v obrázku nižšie). Auto posledných 10000 km žiadnu chybu nevyhodilo a ani momentálne nehlási. Môže to mať súvis s tou naftou a aditívom? Ďakujem za rady. 

common_rail_diesel_system_clean_protect.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyššie uvedený problém sa u mňa sám od seba vyriešil. Po vyjazdení nádrži (prémiová nafta + aditívum) som natankoval klasickú naftu. Približne po prejdení 300 km od natankovania auto začalo regenerovať približne po 100 km - ako regenerovalo aj predtým každých cca 100 km (obrázok - calculated 9,78, measured 21,14 a regenerovať začalo, keď measured hodnota dosiahla 24). Po regenerácii sa zastavila hodnota measured v záporných číslach na cca -2. Odvtedy auto ide ako predtým, počas jazdy pasívne regeneruje a hodnota calculated predbieha hodnotu measured. Počas problému, kedy sa regenerácie spúšťali každých cca 100 km, som jazdil len diaľnicu. Teraz som jazdil vyvážene mesto a okresky a prešiel som zatiaľ 562 km (obrázok - calculated 14,18, measured 5,36) a podľa calculated hodnoty je filter zaplnený na 14,18 (59%). Čiže predpokladám ,,preventívnu" regeneráciu, keď hodnota calculated dosiahne hodnotu 24, ale hodnota measured bude oveľa nižšia. 

Zle.png

Dobre.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, tak i na mne došlo, vypadá to na výměnu EGR ventilu.

 

Co však řeším,jestli rovnou nenechat vyměnit DPF, když mi v servise řekli, že jej budou sundávat. Jde o to, že DPF má 66g popílku, což se blíží ke smrti.

 

Chci se zeptat, jaký na to máte názor? Mšěnit za economy variantu, nebo počkat až si o výměnu sám řekne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dříve bych osobně neměnil, hodnota je s větší či menší přesností vypočítávána a je tedy pravděpodobné, že filtr ještě nebude zdaleka ucpán, takže může klidně najezdit třeba i jednou tolik...

 

PS. Stačí napsat do jednoho vlákna ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky moc za rychlou odpověď a omlouvám se za duplicitu.

 

Rozumím, že jde o vypočtenou hodnotu, nicméně zapomněl jsem uvést, že auto má reálných 281k KM a filtr neměněn, tak hodnota popele asi bude odpovídat. Nicméně kdyby tomu bylo jak říkáte a vypočtená hodnota dosáhla limitu (jestli se nemýlím tak 70g), jak pak postupovat. Auto se bude dožadovat výměny, nebo se mýlím?  Počítam že pouze resetovat přes VAG nebude stačit a jen by vedlo k jiným problémům, nebo se mýlím?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebude pokud bude dál pracovat diferenční rozdíl, ale začnou se pravděpodobně výrazně zkracovat interval regenerace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...