Přejít na obsah

Filtr pevných částic (DPF) - problémy, regenerace


michael9

Doporučené příspěvky

Dakujem,

 Poslednych 100t behalo auto 95% 12km rano do prace a 12km z prace teda kratsie trasy. Samozrejme raz za cas aj dalej ale toto bola denna trasa do prace a DPF nevyhlasilo nikdy ziadnu chybu skor zacalo castejsie regenerovat a diag. ukazuje myslim 63g popola zo 70 teda staci asi mnej sadzi a preto regenerovalo castejsie. Toto vsetko je uz ale bezpredmetne po natankovani benzinu a pilinkach pri filtri .. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsou piliny před filtrem z podávacího čerpadla tak by to vadit nemělo- pochytá je filtr, ale ty piliny budou spíš z čerpadla co vytváří tlak na railu, proto máš takové odchylky vstřikovačů. Na to aby se čerpadlo chytlo tak že ti rozkopne chod motoru stačí poměrně málo. 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Všichni, sice nemám Octavii, ale mám Rapida 2014 s motorem 1.6 TDI 77kw CAYC, a mám najeto 150 000km a filtr je zanesený na 48%.  Auto nejezdí krátké trasy moc, město a trasy do 10km jsou tak 20%, zbytek jsou trasy 50km a více na jedno nastartovaní.

 

Snad Vám tento poznatek pomuže :)

Editováno: , autor: retroman159
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, ja som si motor CAYC odpravil benzinom sam ale co som bol prekvapeny a dlho som sa rozpraval dnes s odbornikom co repasuje tieto systemy a vystrihal ma ze tieto 1.6 Tdi sa na nasej vychodnej nafte sypu aj bez benzinu a pustaju piliny .. Aspon teda hlavne tieto SIEMENS verzie. (ako pikosku mi vravel ze japonske cerpadla DENSO su absolutne bezporuchove a este sa nestretol ze by sa pridrelo, kdesto vdaka VW groupu bude onedlho milionar ... :) Chlapik tam riesy kazdy den stale dokola hordy tychto motorov. Preto ak sa niekto nahodou dostane na tieto riadky vyhnite sa oblukom tomuto motoru, spolahlivost je podpriemerne a ceny oprav su extremne ... Ja to dam dokopy - znamena to oprava cca 2000€ ale pojde to okamzite z domu. Nevylucujem ze niekto najazdi s VIFom aj 300t, mozno 400t ale kazdym km tikaju hodinky, skratka, neurazte sa je to smejd .. POFACElift uz moze mat 90% veci opravene ako aj EGR uz je napajene chladic za DPF a ak su aj vstreky ine moze to byt o inom .. Teda radsej nastudujte, lebo usetrit na spotrebe 1L na 100km voci benzinaku je ok ale priemerne ceny hociakeho servisu su zavratne ... Nehovorim o tom ze povinna vybava mala byt diagnostika ku tymto automobilom ..

Ahojte

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano je to drahy motor na servis, nato, ze tie auta maju aj 10 rokov, diely napr. vstreky su extremne drahe

ty ale rataj, ze ked vymenis cerpadlo, vedenie a vstreky za 2000eur, to auto najazdi dalsich 150 000km  bez poruchy /okrem egr/

 

predas to a kupis dalsi shit

napr. mam aj toyotu vvti, a 99% tychto motorov zerie olej, oprava 2000-3000eur.

takze ziadna vyhra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím že motory CAYC se simens vstřikovačí jsou jedny z nejdražších motoru ve světě automobilek na provozor. Verze před rokem 2010 budou možná i na zcela prvním místě.

 

Velmi vysoková poruchovost převodovek a setrvačníků (do roku 2010) malý průměr setrváku způsobuje že má životnost od 50 do 200K km EGR je investice za skoro 20 klacků každých průměrně 100K km. Pokud se jedou dlouhé intervali chcípají zdvihátka a vahadla - 20K po 200K km.

Věčně mlatí něco na nápravách- v zadu je multilink - u 1.6 sice komfortní ale opět drahý na údržbu (ale to byl i problém u 1.9 TDI) A problémový / drahý vstřikovací systém raději nemluvě. Ano jsou to asi nejhorší motorové jednotky od VW.

Ale oni na tom nejsou novější 1.6 o moc lépe...

Realita je taková že spolehlivé motory VW od roku 2009 neprodává. Pokud chcete spolehlivé auto, do kterého nebudete každý rok sypat průměrně 30 tisíc na opravách, tak doporučuji mazdu 3/6 s atmosférickým dvoulitrem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Na strane 8 v tejto teme som popisoval moj problem s castymi regeneraciami. Situacia z minuleho roka sa opakuje, znovu po naliati konkretneho aditiva. Chcem sa opypat, ci je mozne, aby aditivum na precistenie systemu vytvorilo situaciu, ze DPF filter sa bude enormne rychlo plnit (podla diferencneho tlaku)? Regeneraciu mam kazdych cca 100 km. Pred naliatim aditiva bola pravidelne kazdych cca 700 km. Najazdenych mam 195 tis. km a filter zaplneny od popola na 66 % podla VAG DPF. Dakujem za kazdu reakciu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomaš, uz na 8 strane ti napisali aby si tam nelial hovadiny. Sam si napisal ze po vyjazdeni nadrze s bordelom sa to normalizovalo. Inteligentny clovek sa uci z cudzich chyb (sme radi ze si napisal co nemame do auta liat) , Ty sa zjavne nepoucis ani z vlastnych chyb.

Skusim Ti to zopakovat , "normalnu" (ak sa ten dnesny bordel co uz po nafte ani nesmrdi da nazvat naftou) naftu a VIF , zatial sa nikto nestazoval

fuj ale som hnusny, nemam dnes dobry den....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minuly rok som aditivum kombinoval a premiovou naftou, tam som si myslel, ze je problem. Produkty od Pro-Tec pouzivam este na dvoch autach (jedno PD nafta a druhe benzin) a tam nie su ziadne problemy, dokonca je pozorovatelne zlepsenie. Aj v tomto pripade su prinosy aditiva pozitivne, motor ide tichsie, na volnobehu tak nevibruje a zlepsil sa tah (toto som si dokladne odsledoval, kedze toto isla byt uz moja druha skusenost s tymto aditivom). Co sa tyka chodu motora, tak je lepsi, len to DPF zacalo robit neplechu. Teraz som priblizne na urovni prejdenych kilometrov ako minuly rok, kedy problem zmizol. Budem to dalej sledovat a dam vediet, co sa dialo dalej. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zde máš ukázkový příklad toho jak funguje placebo efekt.

Pro- Tec stejně jako většina aditiv je jen předražený derivát olejového produktu, proto ti to zasírá DPF.

No ano lépe to trochu může jet, protože olej ti naftový motor spálí poměrně dobře navíc má vyšší  kapacitu energie, která se při pálení uvolňuje.

 

Např. pamatuji si motor 2.5D i fordu transit, který mi najel přes 1M km. Měl jsem vysledovaný jeden kopec, který s běžnou naftou pokud jsem pod kopcem nastoupil v rychlosti 100km na kopci jsem měl 70 a drtil trojku.

Po nalití řepkového oleje v akci si ten motor na 4 udržel 100 km/h až na konec kopce. Ten motor s běžnou naftou měl kolem 55kw s oleje cca 65kw.

Tolik k tvému lepšímu pocitu zátahu.

 

Ve skutečnosti ten motor velmi zvedne emise a nic se ti nevyčistí naopak, rychleji si odrovnáš EGR, který je u první generace CR motoru velmi náchylný špatné spalování motoru :-) 

Všechno kolem aditiv je bohužel dobře postavený business, ale když ti to nevadí financovat, tak proč ne.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velmi správný příspěvek, kupujte dobrou naftu, /prémiovou/ a nelijte do toho žádné srajdy. Ty už to nezachrání. Jediný VIF ještě dejme tomu,

pro jeho dekarbonizační účinky. Doporučuji i v létě zimní, klidně každou druhou nádrž, tak aby na sebe navázal případnou vodu, která se u nás v palivech dost často vyskytuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako som auto kupil, tak tankujem len Slovnaft a OMV (aj premiove paliva sem tam) a v zime lejem VIF. Tak snad bude treba len este par nadrzi vyjazdit a problem zmizne. Dakujem za rady a snad som niekomu pomohol, kto mozno riesi podobny problem alebo planuje ,,precistit" system. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Souhlas s 15degren a motorpower. Jen dodám, že když už čistit, tak na to existuje speciální aditivum přímo od VW a ano, není levné, ale je skutečně účinné.

Ale ani to nedoporučuju dát preventivně do starého motoru, který normálně funguje. Leda by tak bylo činěno pravidelně třeba 1x ročně od novoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O3 77kW 2015, koupeno v 103t.km. pred tim vozidlo nejake obchodni zastupkyne.

 

109t.km 26.6g 33% Oil Ash Residue

136t.km 31.9g 40% OAR

 

beru jen Vervu. výjimečně jinou premiovou naftu. Aditivum nepridavam.

 

 

jo a hlídám vypalovani okolo 290km se mrknu do mobilu a snazim se vzdy zahajit vypalovani před  delsi cestou nebo jet tak, aby pred koncem cesty vypalovani nanabehlo. A kdyz uz tak si raději udelam kolecko po městě a jezdim dalsich 2 az 5 minut at vypalovani doběhne do konce.

Editováno: , autor: jsmach
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u O3 vydrží filtr víc, cca 400K km obvykle dají levou zadní pokud je někdo nějakým způsobem nepoškodí např. benzínem a pod. U O2 o sobě některé filtry začínají dávat vědět často kolem 280K km, pak obvykle ještě něco najedou, ale dá se říct že většina filtrů do 360K km je už velmi problémová, nebo jsou poškozeny tak že nefiltrují i když kontrolka svítit nemusí (lepší varianta) - černý výfuk, často černí i nárazník.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se ti ztrácí kapalina přes egr a dostává se do spalovacího prostoru a následná zvýšená vlhkost do DPF tak to velmi rychle oprav.

Voda je něco s čím si DPF špatně povídá a vyšší množství vody v DPF ho nenávratně poškodí (popraská keramika).

 

Vzhledem k tomu že už škodovka nenabízí economy DPF filtry za 13 tisíc, by to byl drahý špás, protože nyní už je v nabídce pouze originál za 50 tisíc nebo JMJ a podobní výrobci za 15 tisíc.

V neoriginálních náhražkách je poloviční vložka, chybí drahé kovy a je zde vyšší protitlak. Navíc se ty filtry velmi rychle zanesou pokud motor nezatěžuješ často delší trasou (aktivní regenerace moc u těch to filtrů nefunguje)

 

To znamená že ti to sníží výkon, auto reálně nebude odbourávat NOxi a bude to stačit maximálně k tomu aby jsi jednou prošel emisemi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje zkušenost s mizením kapaliny:

Asi od 35tis km a pěti lety jsem zaznamenal únik chladící kapaliny. Když jsem ji dolil po horní rysku, tak během první jízdy klesne na spodní a tam se udržuje. Tak ji tak udržuju.

Nikde nic neteče, všude sucho, čisto.  Díval jsem se k rozvodům, jestli neunilá kolem pumpy. Taky čisto a sucho. Mám podezření, že při plné nádržce se voda víc natlakuje a pustí to EGR. DPF se zdá že funguje správně a v 97tis 27% popílku. Koncovka výfuku naprosto čistá. Asi jednou do roka mě hlásí úbytek chladiva, tak doleju max. deci po spodní rysku. Doufám že se to nebude zhoršovat. Vozím si sebou trochu náhradní kapaliny, pro okamžité dolití, když se rozsvítí kontolka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...