Přejít na obsah

zpětné vedení výfukových plynů-regulační odchylka


Major700

Doporučené příspěvky

Asi před 500 km se mi rozsvítila kontrolka motoru, VAG hlásil závadu 17811-systém zpětného vedení výfukových plynů - regulační odchylka. Chybu jsem vymazal, po 300 km naskočila znovu, auto jsem dal do servisu. Provedli "vyčištění a nastavení zp. vedení" za 700,- Kč s tím, že pokud to nepomůže, bude nutná výměna zpětného vedení výf. plynů, oprava téměř 6000,- Kč. Po ujetí 100 km tatáž vada. Mám Fabii 1.2, 12V, r. výr. 03/2003, najeto 125 000 km. Závada se fakticky nijak neprojevuje, ani při volnoběhu, ani na zátah do kopce, výkon i otáčky beze změn. Vím, že na toto téma je zde několik článků, vždy se však v něčem liší (jiná chyba, změny v chování motoru), takže můj dotaz zní-jak se vyhnout takto drahé opravě? Pokud bych se obrátil tentokrát na neznačkový servis, co by měli vyměnit? Co hrozí při ignoraci závady? Budu rád za každou radu nebo názor....a pokud přece jen někdo někde řešil úplně identický problém, omlouvám se za přehlédnutí. Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak se vyhnout opravě za 6000? Jednoduše, pokud se ti to začne projevovat i na jízdním režimu, tzn.cukáním v určitých otáčkách, nebo ti to úplně rozhodí volnoběh jako to udělalo teď naposledy mně, nebo tě už prostě bude ta svítící kontrolka iritovat, tak si kup EGR sám (cena kolem 2700,-) a vyměň si ho sám. Povolíš a vyšroubuješ akorát dvě matky na přírubě trubky co vede do škrtící klapky, vyšroubuješ torxový šroubek který přidržuje tuto trubku zhruba v jeho polovině k bloku motoru. Trubku stáhneš z těch šteftů, sundáš jedno těsnění, sundáš EGR, sundáš druhé těsnění, sundáš hadičku z EGR, odpojíš konektor, no a v opačném pořadí to zase zkomletuješ. Práce na 20 min pouze za cenu materiálu. No a pak pokud máš někoho v blízkosti s VAGem, tak ti udělá základní nastavení EGR (práce na 1 min i s připojením káblu).

teď se dívám odkud si a vidím že skoro za rohem :kol-28: ... tak když budeš chtít, udělej si výlet ze Šumperka ke mně (cca 60km když pojedeš tu delší trasu přes Zábřeh) a já ti to klidně vyměním a nastavím :kol-31:

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za vyčerpávající odpověď, podle Tvého návodu se to nemůže nepovést. Trochu problém bude možná s nastavením, mám VAG nikoli v notebooku, ale v podobě jakéhosi multimetru, něco takovéhohle http://im.aukro.cz/vag-kkl-can-obdii-diagnostika-vsech-znacek-darek-i2285522675.html akorát s určením jen na VW, tedy i Škodu. Nastavování je tudíž jiné. Možná by mi pomohl návod co nastavovat, resp. data nastavení, nikdy jsem to nedělal. Každopádně pokud se nepodaří, stavil bych se po předchozí dohodě za Tebou. Moc dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle popisu by to mělo umět i základní nastavení, tak si to asi bude chtít pohrát, jak se k tomu v menu dostat. Možná by pomohl návod z DP na nastavení pomocí ručního testeru (je to taková obdoba tvého testeru). Kdyby se ti to nepodařilo najít, tak sem písni, hodil bych ti sem výcuc z DP jak se to dělá pomocí VW testeru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já zrovna píšu odpověď a "mistr Malta" mi odpověď ukradl... :D Ano, je to tak, vyčistit EGR ventil, ale já bych ho spíš odpojil, je tam jen pro srandu. Zbytečně snižuje výkon a zvyšuje (ano,zvyšuje) spotřebu. A to jen kvůli tomu, aby jste měli o 3g/km nižší emise :-)

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nepomůže, i pokud je jen zaslepený EGR a napojený konektor, tak to jednotka do nejpozději 100 km pozná, že je tam nízký průtok spalin a rozsvítí check, ne tak s úplně odpojeným konektorem ... ŘJ totiž nemá odezvu o poloze a vyhodí to okamžitě jako chybu

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, zadal jsem to, zmáčkl OK, tak dvě vteřiny se nic nedělo, na displeji nic nebylo, cosi se dělo a pak se displej vrátil do výchozího postavení jak jsem uvedl nahoře. Ale-zkoušel jsem to před výměnou ventilu v domnění, že když nic jiného, tak ho přenastavím. Doufám, že jsem nepřešteloval něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak ventil mi došel včera, dnes namontován, nastaven a zatím po ujetí cca 10 km zkušební jízdy VAG hlásí "no trouble code", takže uvidíme po pár desítkách kilometrů. Nastavení proběhlo úplně jinak, než s tím originálním, vypsalo to nějaké hodnoty ve voltech a pak OK. Tak snad problém byl skutečně s EGR ventilem. Díky za rady, po stovce km sem dám ještě definitivní info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

moze egr odist aj po 5 tich mesiacoch? nie je na to zaruka? kupoval som novy a teraz nevypisuje chceck ale

16500 - cidlo teploty chladici kapaliny (G62): neverohodny signal

P0116 - 35-10 - - - Sporadická

16556 - rada valcu 1: system odmerovani paliva: system prilis bohaty

P0172 - 35-00 - -

16514 - rada valcu 1 - sonda 1: chyba v el. obvodu

P0130 - 35-10 - - - Sporadická

16686 - valec 2 zjisteno vynechavani zazehu

P0302 - 35-10 - - - Sporadická

16685 - valec 1 zjisteno vynechavani zazehu

P0301 - 35-10 - - - Sporadická

vymenil som zapalovaci modul 1 a 2 ale pridu mi divne.mal som tam:

na 1 valci 036 905 100 D

na 2 valci 036 905 715

na 3 valci 036 905 715 F

na 1 a 2 valci som vymenil zapalovacie moduly a tie nemaju ziadne cislo. pocital som 1 od rozvodov.

Hlasi to stale .

Adresa 01: Motor

Objednací číslo řídící jednoky: 03E 906 033 A

Systém a/nebo verze: 1.2l/4V SIMOS3 G00HS4672

Kódování: 00071

Číslo dílny: WSC 13765

Další informace: TMBPY46YX33832623 SKZ7Z0C1978837

3 závad nalezeno.

16556 - rada valcu 1: system odmerovani paliva: system prilis bohaty

P0172 - 35-10 - - - Sporadická

16500 - cidlo teploty chladici kapaliny (G62): neverohodny signal

P0116 - 35-10 - - - Sporadická

16686 - valec 2 zjisteno vynechavani zazehu

P0302 - 35-10 - - - Sporadická

neviete ci je to teda EGR alebo nieco ine?

Mam kupit dalsi zapalovaci modul na valec 2?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...