Přejít na obsah

Rozvody - výměna, problémy


banicek

Doporučené příspěvky

Zdravím zkušenější Yeťáky, kdo mi poradí. Za 2. měsíce mě čeká 1. garanční prohlídka. Jakou mám šanci, že mi při ní vymění rozvodový řetěz ? O kterém se všude píše, že je hooodně špatný. http://www.auto.cz/problem-u-motoru-1-4-tsi-vytahany-rozvodovy-retez-65864 Zatím žádné problémy nemám, ale do budoucna... :kol-44: dík Banicek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bych jim řekl že se z toho po ránu ozývají divné štěrkavé zvuky, oni už budou vědět. Budou mít strach že to přeskočí a bude generalka celého motoru. Ale lepší je dělat že tomu člověk nerozumí, aby jim nedošlo, že to jen chceš vyměnit na náklady výrobce. Nebo rovnou švestičky z naší zahrádky, mechanikovi a on prostě přijde na to že je třeba vyměnit řetěz. Jsme hold v Česku, na to si musíš zvyknout :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

JO, tam je spoustu věcí,které jsem i já tušil(mám technickou škouuulo). Samozřejmě je to ta klasická pštrosí lebka v písku. Asi budu zkracovat výměnu na 10tis. Jak se blížím výměně tak to mlátí čím dál víc. A v tomto okamžiku opět to co mi bylo logické a článek to potvrdil, tak ten nedoplý řetěz dostává trhavé rázy a to řetězy nenávidí. Stejně jako na jiných vláknech popsané mne děsí aromatizované oleje benzínem. Ten ředí resp. degraduje olej, napínáku slábne dopnutí(i když kontrolka nesvítí tak ale tlak může být na hraniční) a díky nízkému tlaku a benzinovému oleji může dojít k poškození-vydření kompozice z ložisek kliky a je po motoru, stejně tak nedoplý řetěz se díky rázům vytahuje a v extrému se rozvibruje až k přetržení.FUJ,já jsem ale tragéd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"A stejnou píseň vám zahrají i některá TSI za určité specifické situace - když startujete teplý motor." Tak u mě (FII 1.2 TSI 63 kW) to někdy rachotilo i za teplého, nebo poloteplého motoru, většinou ale u studeného. Někdy rachtání trvalo i 2-3 km, jak za tepla, tak za studena. Výměna oleje po 15 tis.km. Já nevím, ale mě ty všechny teorie přijdou, že se střílí do boku, co všechno by to mohlo způsobovat. VW to hodil na dodavatele. Hm, a co s tím mám jako zázkazník dělat? Další věc je neuvěřitelné chování některých značkových servisů. Pro zajímavost, tady je ten stejný problém v podání VW: http://www.vw-club.c...?f=231&t=208781 V mém případě se tímto problémem odmítali zabývat s tím, že u nich se nic neprojevilo bla bla bla...řetězy se nemění bla bla bla... Přitom na jiné Fabii, co mají kolegové, to vyměnili rovnou při servisu po 15000 km, pravda, kolega tam na ně trochu vystartoval. Já výměny docílil čirou náhodou, kdy to technik zaslechnul pár vteřin po startu, když mě doplňoval olej. Když jsem o tomto mluvil s technikem z jiné škodovky, tak se hrozně divil, že prý je to známá věc a ty rozvody se běžně u 1.2 TSI mění a nechápe, proč se cukají s tou výměnou, když jim to škodovka proplatí.

Jakube, údajně propouští benzín do oleje vysokotlaké palivové čerpadlo. Ale už nevím, kde jsem to četl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To video se většinou "nahodí" po uložení, znovu editování, otevření linku a znovu uložení.

Mne podivuje a děsí zároveň stav řetězu před výměnou, kde to lítá jak šul.n v gumáku. Ten nový je z jiné bečky(on se údajně dává o článek kratší u 1,2TSIček) a drží hezky. Je s podivem že tam nejsou na těch kolech "osazení" na čelech a "zádech" kol proti spadnutí řetězu. To není jízdní kolo kde je řetěz dnes už jenom pro jízdu a ne brzdění.Tady to spadnutí dopadá katastrofou a např kousnutí na dálnici v solidním tempu může být veselé.

Dodnes je mi záhadou jak otec stihl při zlomení ojnice na favoritovi při 120ti za hodinu zareagovat tak rychle že se "nic" nestalo a mysleli jsme že jenom spadl-praskl klíňák.Bylo cítít zvláštní vibrace,ale to nebylo u Fanoše nic nenormálního. Tam se toho víc třepalo jak netřepalo.Až po obhlížení motoru jsem zpozoroval tak 5 cm díru v bloku zezadu u převodky na řízení. Toto v Rakousku asi 80km za Vídní v roce 1993.Žádné asistence, docela prča....

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat. Pořídil jsem yetiho 1.4 tsi 90kw výroba 9/14, má najeto 96tis. Jsem 2.majitel a rozvody originální. U studeného motoru je po nastartování možná na 1 vteřinu zvuk mírně hlučnější, hned to ale ztichne. Chtěl jsem se zeptat, kdy už by se raději mělo přemýšlet o preventivní výměně rozvodů? nebo nevíte co se píše v servisních intervalech? po kolika km měnit? Díky moc za info.

Editováno: , autor: dadoush
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dadoush.... omylem jsem zabrouzdal na fora kde si uživatele a to uz jedno jake značky předávají moudra ci naopak. Znamení je spousta ale jako běžný uživatel či servisak si muzes myslet ci vedet pramálo.motory 1.4 TSI a 2.0 TFSI mají dva obři problémy. 1. konstrukční řešení časování a druhý problém bývá v uživateli. Problému číslo 1 můžeš předejít včasnou výměnou kompletní sadou rozvodů, u problému č 2 je to jednoduché.Servisní interval oleje Max 10tisíc a lejt tam to co funguje plus se chovat k autu jako ke stroji.Kompletní repas těchto motorů mě živí takže je mám vlastně rád, pač práce mám opravdu hodně. Pokud se chce někdo na něco zeptat, napište mi do mailu pač jak sem psal zde jsem jen náhodou.pethros68@gmail.com

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...