banicek 1 Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Zdravím zkušenější Yeťáky, kdo mi poradí. Za 2. měsíce mě čeká 1. garanční prohlídka. Jakou mám šanci, že mi při ní vymění rozvodový řetěz ? O kterém se všude píše, že je hooodně špatný. http://www.auto.cz/problem-u-motoru-1-4-tsi-vytahany-rozvodovy-retez-65864 Zatím žádné problémy nemám, ale do budoucna... dík Banicek Quote Link to post Share on other sites
Under 15 Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Připoměň jim to, ať ho pořádně zkontrolují a uvidíš. Pokud ale je řemen v pořádku, těžko Ti ho budou měnit. Quote Link to post Share on other sites
VAG BoBo 44 Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Bych jim řekl že se z toho po ránu ozývají divné štěrkavé zvuky, oni už budou vědět. Budou mít strach že to přeskočí a bude generalka celého motoru. Ale lepší je dělat že tomu člověk nerozumí, aby jim nedošlo, že to jen chceš vyměnit na náklady výrobce. Nebo rovnou švestičky z naší zahrádky, mechanikovi a on prostě přijde na to že je třeba vyměnit řetěz. Jsme hold v Česku, na to si musíš zvyknout Quote Link to post Share on other sites
Pawouk 7,713 Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Záleží také na jaký servis narazíš, někde se dost cukají. Znám to s 1.2 TSI. Na 1.4 TSI tady snad ještě nikdo řetěz neměnil, nebo se mýlím?Článek má pokračování: http://www.auto.cz/r...-problemu-66395 Quote Link to post Share on other sites
Jar_da 28 Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 no hlavně je spíš problém u 1,4 tsi s dvojitým přeplňováním, tedy 103, 118 kW .... Quote Link to post Share on other sites
hopa26 39 Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Líbí se mi,jak je to tady popsané- http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012042901 Quote Link to post Share on other sites
KubinoPv 369 Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 JO, tam je spoustu věcí,které jsem i já tušil(mám technickou škouuulo). Samozřejmě je to ta klasická pštrosí lebka v písku. Asi budu zkracovat výměnu na 10tis. Jak se blížím výměně tak to mlátí čím dál víc. A v tomto okamžiku opět to co mi bylo logické a článek to potvrdil, tak ten nedoplý řetěz dostává trhavé rázy a to řetězy nenávidí. Stejně jako na jiných vláknech popsané mne děsí aromatizované oleje benzínem. Ten ředí resp. degraduje olej, napínáku slábne dopnutí(i když kontrolka nesvítí tak ale tlak může být na hraniční) a díky nízkému tlaku a benzinovému oleji může dojít k poškození-vydření kompozice z ložisek kliky a je po motoru, stejně tak nedoplý řetěz se díky rázům vytahuje a v extrému se rozvibruje až k přetržení.FUJ,já jsem ale tragéd. Quote Link to post Share on other sites
jarek95 4 Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Líbí se mi,jak je to tady popsané- http://www.dfens-cz....anku=2012042901 Pěkně popsané. Smutné je, že aniž bych tento článek a doporučení četl, vyměnil jsem olej po 6 tis. Km, změnil interval na pevný (čili 15 tis Km/nebo rok) a stejně mám ve 20 tis. vyměněný řetěz. Quote Link to post Share on other sites
Pawouk 7,713 Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 "A stejnou píseň vám zahrají i některá TSI za určité specifické situace - když startujete teplý motor." Tak u mě (FII 1.2 TSI 63 kW) to někdy rachotilo i za teplého, nebo poloteplého motoru, většinou ale u studeného. Někdy rachtání trvalo i 2-3 km, jak za tepla, tak za studena. Výměna oleje po 15 tis.km. Já nevím, ale mě ty všechny teorie přijdou, že se střílí do boku, co všechno by to mohlo způsobovat. VW to hodil na dodavatele. Hm, a co s tím mám jako zázkazník dělat? Další věc je neuvěřitelné chování některých značkových servisů. Pro zajímavost, tady je ten stejný problém v podání VW: http://www.vw-club.c...?f=231&t=208781 V mém případě se tímto problémem odmítali zabývat s tím, že u nich se nic neprojevilo bla bla bla...řetězy se nemění bla bla bla... Přitom na jiné Fabii, co mají kolegové, to vyměnili rovnou při servisu po 15000 km, pravda, kolega tam na ně trochu vystartoval. Já výměny docílil čirou náhodou, kdy to technik zaslechnul pár vteřin po startu, když mě doplňoval olej. Když jsem o tomto mluvil s technikem z jiné škodovky, tak se hrozně divil, že prý je to známá věc a ty rozvody se běžně u 1.2 TSI mění a nechápe, proč se cukají s tou výměnou, když jim to škodovka proplatí.Jakube, údajně propouští benzín do oleje vysokotlaké palivové čerpadlo. Ale už nevím, kde jsem to četl. Quote Link to post Share on other sites
Pawouk 7,713 Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Pro němčináře jsou tady články z AutoBildu: http://www.autobild....en-2892135.html http://www.autobild....en-3342557.html http://www.autobild....en-3393757.html http://www.autobild....en-3413311.html Nějaké to video s řetězem,zde 1.4 TSI TwinCharger 125 kW: Quote Link to post Share on other sites
Pawouk 7,713 Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=a3tBTDoWqSQ&feature=related Sakra, neví někdo proč, když zkopíruji odkaz z YouTube, tak se někdy vloží celé video a někdy jen link? Quote Link to post Share on other sites
KubinoPv 369 Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 (edited) To video se většinou "nahodí" po uložení, znovu editování, otevření linku a znovu uložení. Mne podivuje a děsí zároveň stav řetězu před výměnou, kde to lítá jak šul.n v gumáku. Ten nový je z jiné bečky(on se údajně dává o článek kratší u 1,2TSIček) a drží hezky. Je s podivem že tam nejsou na těch kolech "osazení" na čelech a "zádech" kol proti spadnutí řetězu. To není jízdní kolo kde je řetěz dnes už jenom pro jízdu a ne brzdění.Tady to spadnutí dopadá katastrofou a např kousnutí na dálnici v solidním tempu může být veselé. Dodnes je mi záhadou jak otec stihl při zlomení ojnice na favoritovi při 120ti za hodinu zareagovat tak rychle že se "nic" nestalo a mysleli jsme že jenom spadl-praskl klíňák.Bylo cítít zvláštní vibrace,ale to nebylo u Fanoše nic nenormálního. Tam se toho víc třepalo jak netřepalo.Až po obhlížení motoru jsem zpozoroval tak 5 cm díru v bloku zezadu u převodky na řízení. Toto v Rakousku asi 80km za Vídní v roce 1993.Žádné asistence, docela prča.... Edited May 1, 2012 by Jakub Nabel Quote Link to post Share on other sites
Tygrik 135 Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Zajímavý článek v Autotipu číslo 10 květen 2012: A řetězy chrastí dál... str. 44-46. Týká se koncernových motorů TSI a TFSI. Quote Link to post Share on other sites
Pawouk 7,713 Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 K přečtení zde: Quote Link to post Share on other sites
dadoush 0 Posted February 20 Share Posted February 20 (edited) Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat. Pořídil jsem yetiho 1.4 tsi 90kw výroba 9/14, má najeto 96tis. Jsem 2.majitel a rozvody originální. U studeného motoru je po nastartování možná na 1 vteřinu zvuk mírně hlučnější, hned to ale ztichne. Chtěl jsem se zeptat, kdy už by se raději mělo přemýšlet o preventivní výměně rozvodů? nebo nevíte co se píše v servisních intervalech? po kolika km měnit? Díky moc za info. Edited February 20 by dadoush Quote Link to post Share on other sites
Pawouk 7,713 Posted February 20 Share Posted February 20 Žádný servisní interval nebo výměnný interval pro rozvody u tohoto motoru není předepsán. Quote Link to post Share on other sites
dadoush 0 Posted February 20 Share Posted February 20 A je nějaká hranice nebo znamení, že už má prostě řetěz dost a chtěl by vyměnit? nebo se vytahaný řetězy 1.4tsi netýkaly? Quote Link to post Share on other sites
Pawouk 7,713 Posted February 20 Share Posted February 20 Když to rachotí, ale pozor, tady se obvykle mění i přestavovač vačkového hřídele, který někdy vydává prakticky identický zvuk. Quote Link to post Share on other sites
dadoush 0 Posted February 21 Share Posted February 21 Díky, ještě jsem udělal video startu studeného motoru. Jen pro pro posouzení, zda je to na výměnu rozvodů s přestavovačem?...díky za info. 20210221_173422.mp4 Quote Link to post Share on other sites
suri. 473 Posted February 21 Share Posted February 21 nie je tomu nič inak chudence kuny a mačky :D Quote Link to post Share on other sites
dadoush 0 Posted February 21 Share Posted February 21 Tak jestli je to standartní zvuk za studena a nemusím mít obavy, tak to jsem rád:) díky za ujištění A to zařízení na zvířátka už montoval někdo přede mnou, přemejšlel jsem jestli to nedám pryč, ale asi zatím ne :D Quote Link to post Share on other sites
repas motoru 0 Posted February 23 Share Posted February 23 Dadoush.... omylem jsem zabrouzdal na fora kde si uživatele a to uz jedno jake značky předávají moudra ci naopak. Znamení je spousta ale jako běžný uživatel či servisak si muzes myslet ci vedet pramálo.motory 1.4 TSI a 2.0 TFSI mají dva obři problémy. 1. konstrukční řešení časování a druhý problém bývá v uživateli. Problému číslo 1 můžeš předejít včasnou výměnou kompletní sadou rozvodů, u problému č 2 je to jednoduché.Servisní interval oleje Max 10tisíc a lejt tam to co funguje plus se chovat k autu jako ke stroji.Kompletní repas těchto motorů mě živí takže je mám vlastně rád, pač práce mám opravdu hodně. Pokud se chce někdo na něco zeptat, napište mi do mailu pač jak sem psal zde jsem jen náhodou.pethros68@gmail.com Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.