Přejít na obsah

Ložisko předního kola


lubann

Doporučené příspěvky

Pro soukromé účely majitele vozidla je to poměrně vysoká částka, nic méně pro jaký koliv servis to je zanedbatelná částka. Tady se spíš ukazuje chamtivost servisů, kteří si raději ušetřené peníze nechaji pro sebe. Je to ostuda že z osmi servisů v našem městě a okolí jej měli jen dva a ty si za výměnu taky uměli říct slušnou částku. Ostatní mě měli za blázna co to plácám za nesmysli, jaký přípravek, mi to děláme na lisu jako všichni :D ,holt šikovný automechanici již zřejmě vymřeli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 9 měsíců později...

Zdravím místní osazenstvo,

mohl by mi někdo zkusit potvrdit zdali se jedná o ložisko nebo diferenciál? Hluk začíná od cca 40km/h a s rychlostí se stupňuje. Kolem 60km/h je cítit bouchání v podlaze. Při zatáčení se mění intenzita klepání (z cvrlikání na bouchání), ale "tón" hučení je víceméně stejný. Zde jsem se pokusil natočit video:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem to vzal jenom na hever, tak pravé kolo "šelestilo" a mělo větší odpor než to druhé. Navíc dvě nezávislé osoby na sedadle spolujezdce mi řekli, že to hučí od pravého kola, takže to nejspíš bude opravdu ložisko. Když jsem to zkoumal podrobněji, všiml jsem si, že vnitřní matice vypadají až podezřele nově, tak nevím jestli tam někdo ložiska už neměnil a buď je tam nabouchal nebo byly nekvalitní. A celkově se ten problém objevil dost rychle (tak 300km nazpět).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri výmene ložiska sa matica poloosi musí dávať vždy nová aj keď pri troche šikovnosti sa matica dá použiť 2x.Ak to ložisko tam niekto narval cez vnútorný krúžok tak bude určite v prdeli.Budeš rád a prajem ti až je to ložisko a nie diferák a daj tam aspoň SKF,FAG a hlavne lisuj prípravkom za vonkajší krúžok. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvláštne je že na konci videa pri zatočení sa hluk nemenil asi by som skontroloval aj homokineťáky ale pri ich poškodení sa tak isto intenzita hluku mení hlavne pri zatočení.Dávam 50na50 ložisko alebo homokineťák.Ak nepomôže výmena ložisk tak skusiť rozobrať homokineťák skontrolovať dráhy+guličky.

A hlavne daj vedieť čo bola príčina! 

Editováno: , autor: gtride
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před krátkou dobou jsem nechal vyměnit obě přední ložiska, hučelo pravé při zatáčení a už celkem dost. V konečné fázi se mi zdálo, že něco slyším i po rovině, a tak jsem raději vyměnil obě najednou. Prohlížel jsem pak vyndané ložisko a přišlo mi, že byla v něm asi vadná jedna kulička, neboť to drhlo a jak jsem tlačil na kroužek  a otáčel s ním, tak po chvíli ložisko šlo již volně a nic v něm nedrhlo. Asi se ta kulička něja pootočila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

psurn Skús ho rozbiť(ale opatrne,ochranné okuliare,rukavice)alebo rozrezať a uvidíš tzv. pitting alebo flaking na guličkách a na guličkových dráhach.To ložisko už aj keby bolo dobré viackrát nepoužiješ.Najväčší problém tohoto druhu ložísk je že aj napriek tomu že je ložisko utesnené ta aj tak sa do neho dostane vlhkosť.

Editováno: , autor: gtride
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

psurn: Demontovaný ložiska nemůžeš moc posuzovat protože dostanou kapky při demontáži. Co mám zkušenost, tak i dost hučící ložiska nevypadají na pohled nijak zle, často mají i dosttečnou zásobu čistýho maziva.

Pokud ale vyčistíš oběžný dráhy a pořádně se podíváš, tak jsou vidět jemný nerovnosti. Ložiska z fabií a podobných aut kde ložisko podemontáži zůstane pohromadě jsem tedy nezkoumal,

ale u ložiska typu felicie, focus I, p 206 apod. který se při demontáži rozpadnou, to tak bývá.

Jinak u fabií se k ložisku dodává plastový kroužek - dává se mezi náboj a poloosu a má přispět k lepšímu utěsnění ložiska a v prvomontáži nebyl použitej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obě ložiska vypadaly celkem zachovale, měly najeto přibližně 147T, jen u jednoho pouze při současném působení osové síly bylo chvíli cítit drhnutí, které pak zmizelo. Životnost ložiska může zkrátit též přejetí nějaké nerovnosti a tak mě napadlo, že by to mohl být tento případ - částečné poškození v jednom místě. Plastový kroužek s maticí jsem u nového ložiska měl. Jinak před výměnou jsem sledoval možné zahřívání hučícího kola, ale žádný rozdíl oproti druhému jsem nezaznamenal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak velké díky patří Jandaxovi. Byly to opravdu (jen a díkybohu) ložiska.

Levé nejspíše originální FAG, vykazovalo větší odpor a nepatrné šelestění (takže sice nebylo úplně nejzdravější, ale něco by ještě najelo), zatímco pravá strana to byla katastrofa.

Někdy v minulosti se již náboj měnil a dal tam MOOG (jak jsem koukal, tak by to mělo být USA průměrná kvalita), problém asi byl hlavně ve výměně. Náboj byl nejspíš zalisovaný a ještě křivě (rýhy v těhlici). Abych to shrnul, ložisko kladlo výrazný odpor, který ani nebyl plynulý ale skákalo (jak ovladač hlasitosti) a zvuk při otáčení opravdu uchu nelichotil. Po vytažení z těhlice přípravkem sice už ložisko neskákalo ale odpor byl pořád hrozný. Když se k tomu dostanu, tak ložiska rozeberu a nafotím (ložiska vytahována přípravkem, takže na ně nepůsobila skoro žádná síla).

 

Výměnu Jandax zvládl za dvě hodinky, práce naprosto kvalitní, kontroloval i klouby a mohu plně doporučit. Dal jsem oba náboje FAGy. Auto je jak vyměněné a to nejen hlukem, ale celkově se zvedla dynamika motoru (auto zvládá mnohem lépe plachtit a i akcelerace je lepší, ložiska musela klást výrazný odpor což se projevovalo hlavně v nízkých otáčkách). :)

Editováno: , autor: S.M-A-RT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím, potřeboval bych ujištění v mém úsudku. Mám Fab. I, 1.0, 37kw Junior a nedávno jsem nechal vyměnit komplet přední brzdy (kotouče + destičky). Asi po měsíci jsem zjistil, že při zatáčení vlevo mi hučí od pravého kola. Jinak auto nikam netáhne, nic nevibruje ani při bržení. Utažení šroubů kola jsem zkontroloval, v pořádku. Zprvu jsem myslel, že při výměně kotoučů něco špatně utáhli. Jak jsem se díval na na princip výměny kotoučů, není až tak kde to špatně utáhnout. Vytočil jsem tedy kolo směrem ven a a rukama zahýbal. Kolo jsem zatím nezvedal, ale i na zemi se viklá v horizontálním směru. Bude asi špatné přední ložisko kola, že? Věděl by někdo orientačně cenu výměny v autorizovaném servisu? Mám to tam nejblíže a chtěl bych minimalizovat riziko, že ho nové hned někdo "zprasí", jak jsem se zde dočetl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem sundal kolo. Manžeta v pohodě, prasklá není a nic z ní nevytéká. Chytil jsem to za třmen a kotouč. Kotouč se třmenem se viklá celý, takový kovový zvuk. Homokynetický kloub mne nenapadl. Přes kotouč tam stejně pořádně nevidím. Levá přední strana je pohodě, nic se neviklá. Najeto poctivých 117tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně hučelo přední ložisko hlavně při zatáčení, jezdil jsem s tím asi rok a před výměnou stačilo lehce se dotknout volantu, jako že chci zatočit a už to začalo hučet. Ale vůli na zemi jsem nepozoroval. Ke konci to hučelo opravdu hodně a zdálo se mi, že to začínám slyšet i při točení na druhou stranu, proto jsem nechal vyměnit zrovna obě. Najeto cca 130T.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to co si všímám individuální, jednomu to hučí při zatáčení, druhému při jízdě rovně. Každopádně samotný zvukový projev je pokaždé stejný, nízkofrekvenční tón měnící se při změně rychlosti. Osobně bych neváhal a ložiska vyměnil, už jen pro dobrý pocit, stejnak je řešení takovýchto závad na nápravách víceméně pokus omyl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rady. Nakonec to bylo ložisko, homoki... kloub a čep řízení. Oprava byla zakončena geometrií.Těhlice při výměně ložiska nepraskla.  Cena v autorizáku 12tis. Je to balík, ale neměl jsem čas hledat nějakého "garážníka". Teď už mám funkci i ceny dílů přední nápravy nastudovány, odhaduji, že se to dá mimo autorizovaný servis pořídit za půlku se stejnými origo díly. To jen info pro další postižené tímto problémem. Nadruhou stranu odvedená práce zdá se perfektní, nic nehučí a auto jede krásně rovně, nikam netáhne. Doufám, že za chvíli neodejde levá strana. :-)

Editováno: , autor: rcc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...