Přejít na obsah

Ložisko předního kola


lubann

Doporučené příspěvky

Je to čep na spodním rameni. Mně se to nehnulo. Kdyby se to hnulo, bylo by to poznat na volantu, nebyl by rovně. Kdyby nebyl rovně, tak bych ten spodní čep (3 šrouby) znova povolil a zkusil a posunul čep do jiné polohy v rámci otvorů pro šrouby. Ale ona tam moc velká vůle není, tak se to ani moc hnout nemůže. Příručka v příloze. výměna ložiska.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak idem na to...?   povolim to cez tie 3 sroby od capom.. su pekne hrdzave dufam ze nerupnu , vystriekal  som to co sa ide povolovat "povolovacim sprejom" , aj poloosove matice su pekne rezle.. uvidime ako to pojde 

tento typ opravy robim prvy raz tak preto stresy 

EDIT:

tak matice poloosy na pravej strane sa z novym orechom 36 tocila dookola.. tak panika))  dal som stare tricko cez orech a otocil trochu z kriza a isla ako o masle , ale uz nieje cesta spat )  lava isla velmi lahko, bez problemov,  tak to budem dotahovat momentakom veeelmi opatrne ak sa k tomu dostanem

 

problem z brzdamy, ,Valcovy sroub se setrihranem??  nic mi tam nepasuje,, imbusaky , torx srobovaky vsetko sa toci v nutri , skuusal som opatrne vsetky mozne velkosti.,  6-10,, teraz robota stoji na tom ? ako sa to da odsrobovat??  

Aha tak to slo z jednym viac hranom pekne dole, ,zavit je kratky na nich tak stacilo trosku dlanou buchnut  , kotuce z vnutornej strany brustus nakrivo a ryhovane napravo , vlavo zas sucha brzdi len uzsi pas a ten kotuc bol novy na jesen 2018 ..  tak to asi uz bude unavou prasiatok" lebo tie maju 19 rokov od nova,,  platnicky su zatial ok aj v rovine zodrate, obcasne kamene ale sa zachytia a riadne skriabu pocas jazdy az strach)  asi skusim mierne vyhnut tie ochranne plechy nech sa tam kamene nezachytavaju,,,

tie tri matice na ramene zachytavaju veskery bordel,vodu,, aj z umyvania brzd chemiou.. tak boli doslova obalene hrdzou a spinou tak dalo hodinu pokym som ich da dole , riadne vysprejovat,kefka a mierne zatiahnut tam a spatky : toto opakovat tak 6 krat na kazdom srobe )) inak by ich "silne hlupe ruky" na 100% strhli) s tym bola babracka ale uz to je hotovo., 

UZ sa ide na stahovanie pripravkom tak dufam ze to UZ pojde ako po masle, abs senzor tiez isiel dobre,, ide sa do finale )))

Ok, Zalisovane, islo to takzka bez problemov , trochuu maturacia  z pripravkom ale na prvy raz sa clovek uci,,

Zajtra pokracovanie lebo leje ako z... dam aj nejake  foto len pre zabavu,,,  inac na tom starej fabke by uz clovek musel vymenit vsetko, roky na tej podovozkovej casti vidiet..  prava strana popraskana prachovka uz jej davam tak do jari maximalne aj poloos uz vyzera ako z minuleho storocia,,

najhorsie je pri tom sa krcit a lezat.. zlaty servis a zdvihak motorovy a z do neba))  som uz starsi , keby mal doma clovek taky zdvihak ako v servise tak brnkacka, 

zAjtra zborka dokopy a vymena mot. oleja,olej,  filter, vycistit vzduchovy co je "race" edition bol v zlave tak som pred rokom kupil, potom v kupe filter vymena tiez..

roboty ako na kostole,, dakujem za komenty inac az po "funuse" som  nasiel toto celkom dobre video: https://www.youtube.com/watch?v=grEjTHMTnc4

inac z pripravkom luxus robota ,, keby aj ostatne tak islo ))

Editováno: , autor: zoom999
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kultovny zasek uradoval a neprijemne,,,  

Dotahujem posledny srob  na prasiatku vlavo dole... a pretaca sa, najprv isiel tak ako ma pomalli hlbsie a potom ked uz akoze mala prist faza zatiahnutia tak sa zacal pretaca , tak som ho vytiahol a napasoval rovno znova a zacal dotahovat a pretacanie stale... tak ma islo slaktrafit .............

tak som ho dotiahol ako isiel ale je to akoze navolno... horny srob drzi na fest vsetko v poradku

Tak sa pytam ci stym mozem behat?  alebo aky to ma vplyv.?? ci mi to nevsykoci ale ked je to zaseknute v tehlici este okrem horneho srobu..

Rychla rada prosim nerad by som na zjazde z dialnice urobil kotrmelec..  ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobný problém jsem měl i já. Těhlice je z měkkého materiálu a když špatně nasadíš šroub nebo ho přetáhneš, tak zničíš závit v těhlici. Šikovný kamarád mi musel v těhlici vyříznout větší závit-10mm (originál je 9mm), šroub navařit a na něm vyříznout 10mm závit. Pak s citem dootáhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano je to ten imbus 7. srob..     tak neviem pojazdil som a zatial ok, aj som si lahol a pozeral na to ci nejaka zmena v ramci celeho brzdneho sysetmu ci sa nepohlo nieco ,,zatial nic)

ono tie sroby su vlastne len istenie, hlavny tlak je na tehlicu ,maximalne sa to bude v radoch milimetra priecit v smere pozdlznom a zvislom,  v smere jazdy, a bude vacsi tlak na to uchytenie v tom vrchnom srobe,, pri prudkom brzdeni, ja jazdim nalahko vacsinou 95% jazd.. ale co som sa bavil o tom tak kopa ludi jazdi z podobnymi problemami roky a aj z detmi a aaaz  ked pridu do servisu tak zistia ked im servisak povie veci ze im dych zastavuje na com to vlastne jazdili roky  rokuce ..alebo povolene sroby na kolesach a ine.. sused takto zlomil srob na audi Q5 draha masina, tiez ked daval dole prasa z brzd, ale na srobe bolo vidno namahane a unava materialu, vypeceny srob .. a velky oproti skodovke)) a jazdil dalej par tyzdnov tusim az pokym mu to v servise nevymenili vsetky sroby na prascoch za nove preventivne   lebo tiez stresoval ze ten kov na sroboch starne a plne nalozeny z rodinou lieta.. , tam je ale lepsi system ked som na to pozeral, aspon sa mi zdalo .. u starej skody je to ale ine

Ono ako pisal  hore pan  je to konstrukcna slabina brzd u koncernu a skoda ..ABY clovek kvoli jednemu pokazenemu zavitu menil tehlicu a tym padom kompletna rozborka + capy,tlmic a vsetky velke zahrdzavene sroby na capoch  .. to je na prasky ! Alebo zhanal garaz majstra ktory tu neexistuju takzka, navarovat srob a ine specialitky  ,, fakt zle vymyslene 

budem to priebezne kontrolovat kazdych par dni ak sa dovtedy nezahlusim , nechcem tam davat epoxid na kov to by potom len karbobruska A nova tehlica pri novom rozoberani vyriesila  , a tak to je cele naprd, cely system brzd , mali tam dat srob z maticou z druhej strany a nie setrit ze imbuusak do makkej tehlice...

asi som to u tohoto auta robil poslednu opravu a zmenim znacku 

dakujem za zaujem ,forum super

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodně řečí, tady ti jistotu nikdo nedá, s autem bych určitě nejezdil. Buď sehnat někoho, kdo to vyřeší vložkou,

nebo novou těhlici někde z vrakoviště, vždyť je to jedničková Fabie, nebude to taková darda. Neohrožuješ na

silnici pouze sebe, svoji rodinu, ale i všechny ostatní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravím. Měnil jsem na Fabii manželky  přední ložiska a díly jsem objednával na netu. Svoji blbostí jsem objednal ložiska na auto bez ABS. Dokáže mi někdo vysvětlit, jaký je rozdíl mezi ložiskem pro auta s ABS a bez? Na pohled mezi nimi není rozdíl. Každopádně teď na autě abs nefunguje. Píše to chybu obou předních snímačů. Asi se s tím nedá nějak vydrbat, co? Budu to muset koupit a udělat znovu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U aut s ABS je na náboji kola indexní kroužek, který se točí zároveň s kolem, a pomocí něj snímač otáček dostává signál o úhlové rychlosti daného kola.  Indexní kroužek se jako samostatný díl neprodává.  Pokud bys to zjistil před montáží, tak by ti to asi v e-shopu měli do 14 dnů vyměnit nebo vzít zpátky.  Ale vzhledem k tomu, že ložisko předního kola se po demontáži nedá znovu použít, tak asi bude nutné koupit nový díl správného typu.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jo bohužel shrek-85 má pravdu. Aspoň máš poučení pro příště, že je potřeba se pořádně informovat, pokud člověk tomu opravdu nerozumí. S tím co máš namontované na autě sice můžeš jezdit bez obav, akorát to máš jako staré auto bez ABS,  ale určitě  by jsi neprošel na STK. 

Já vím, že Ti to nepomůže, ani neuklidní, ale když si vzpomenu jak jsem za svůj život prodrbal tisíce, než jsem se něco sám naučil, nebo na něco přišel, dnes bych za to mohl mít tzv. "V Praze dům", ale pokud nejde o život, tak co ?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...