Přejít na obsah

Odpovědi na základní otázky povinného ručení


Standis

Doporučené příspěvky

Proč jsou v povinném ručení takové rozdíly v ceně?

Odpověd je jednoduchá. Je to díky rozdílné kvalitě ať je to v rychlosti plnění , krácení plnění a v neposlední řadě rozmanitostí služeb, které ta či ona pojišťovna k povinnému ručení nabízí. Dnešní trend je tvořit komplexní balíčky krytí připomínající havarijní pojištění.

Co je nebo může být součástí povinného ručení?

Asistenční služby jsou častou součástí povinného ručení a havarijního pojištění. Motoristům mají pomoci při poruše nebo nehodě vozidla.

Dále to mohou být různá připojištění:

  • čelního skla,
  • zvěře,
  • živelné připojištění ,
  • náhradního vozu(pokud není v asistenci),
  • zavazadel

Co to jsou limity povinného ručení?

Pojistné limity mezi 35 miliony Kč a 100 miliony Kč jsou tzv. navýšené limity. Pojistné limity jsou vždy uváděny dva např. 35/35, 50/50, 100/100. První limit se vztahuje na škodu na zdraví nebo usmrcení a to na každého zraněného či usmrceného. Druhý limit se vztahuje na škody na majetku. Jde tedy o škodu, která vznikla ztrátou, poškozením, zničením, ale i odcizením věci, pozbyla-li osoba schopnost ji opatrovat a dále pak škodu na ušlém zisku.

Jaké limity jsou potřeba a pro koho?

Proč byste si měli vybrat limit vyšší? Tak jako u všech pojistných produktů i pro povinné ručení platí, že škody přesahující sjednaný limit pojistného plnění zaplatíte vy. Ono vše záleží na osobním posouzením s ohledem na lokalitu , četnost řízení vozu a určitě kam až jezdíte.

Co je to bonus? Jak vzniká a převádí se?

Bonus je faktor dle kterého se sleduje řidičova nehodovost.Každý rok bez nehody znamená 5% sleva ze základní pojistné částky,zpravidla bývá maximum 50% tj. 10let bez nehody (120 mesíců).Samozřejmě najdou se i pojišťovny které v rámci marketingových akcí nabízí víc.

Všechny bonusy co si řidič vyjede se přechodem k jiné pojištovně automaticky převádí.

Bonus jako takový lze díky marketingovím akcím u jednotlivých pojišťoven lehce získat ,ale v případě nehody se výhdoná cena může obrátit proti Vám.

Na které věci si dát pozor při pořízení povinného ručení?

Musíte si uvědomit, že všichni kdo nabízejí povinné ručení jsou obchodníci. Jejich hlavním cílem je povinné ručení prodat, informovat o obsahu smlouvy se již musíte sami.

http://forum.skodaho...-novystary-vuz/

Co se stane když někoho nabouráte?

Pokud máte sjednané jen povinné ručení tak jediná pozitivní zpráva je, že škodu Vámi způsobenou někomu zaplatí pojistka, ale to nic nemění na tom, že auto je poškozeno v lepším případě a opravu si hradíte z vlastních zdrojů, aby toho nebylo málo tak Vám pojišťovna odebere Váš bonus z pravidla je to od 2 do 3 let což činí od 10% do 15% přirážku na pojistném!

Vyplatí se změnit smlouvu povinného ručení?

Pokud nebudeme brát v potaz důvody jako je nespokojenost se službami nebo jednáním pojišťovny, vyplatí se změna i proto ,že s přechodem je velice pravděpodobné, že dostanete trvalou slevu či jinou věc oproti stávajícům klientům

http://forum.skodaho...vinneho-ruceni/

Jak se dá vypovědět smlouva povinného ručení?

Je více možností nejčastěji používaná je výpověd 6 týdnů předem než má stávající smlouva výročí tj. den vzniku . Samozřejmě jsou i jiné techniky jak docílit ukončení smlouvy stím ,že Vám pojišťovna uhradí na Váš účet nevyužité pojistné období

http://forum.skodaho...vinneho-ruceni/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Mě by taky něco zajímalo.

Mám nehodu ale jsem POŠKOZENÝ a auto mam nepojízdný.

Přifrčí odtahovka (Ani nevim kde se vzala-vždyť to znáte jak je to s těma supama).

Můžu jí říct, že si přeju aby mi moje auto jako můj majetek odvezla na můj pozemek (já bych jel s nim) klidně na druhou stranu republiky a cenu za odtah auta bych pak vymáhal z pojišťovny škůdce?

A nebo říct, že chci odtah do servisu-ale jen ke známýmu kterýmu věřim, že s autem nebude dělat nějaký lumpárny.

Bavim se teď v rovině „co kdyby“.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Máš nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů na odstranění škody.

Zeptej se sám sebe, kdybys byl na místě pojišťovny (nebo škůdce v případě, že jde o jinou odpovědnost než povinné ručení), jakou bys spatřoval účelnost v odtahu přes celou republiku, když se dá auto za stejné peníze a stejně kvalitně opravit "za bukem". Zeptej se, jak účelné by ti třeba připadalo, kdyby chtěl poškozený uhradit zápůjčku náhradního vozu po dobu opravy své 15 let staré Fabie a půjčil si funglovku Audi A8.

Jestliže budeš schopen nade vší pochybnost prokázat účelnost vynaložených nákladů, musí ti je pojišťovna proplatit. Sám ale jistě cítíš, že u tebou uvedeného případu to je na hraně (záleželo by na dalších okolnostech) a u mnou uvedeného už jde o zřejmou neúčelnoust.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Poradil by mi někdo, jak se připravit na jednání s pojišťovnou v případě totální škody? Dost se obávám, jak auto ocení. Dle mého názoru by pojistné plnění (včetně ceny vraku) nemělo být výrazně nižší než kupní cena. Má cenu s nimi případně bojovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...