Přejít na obsah

Výměna xenonové výbojky


Martin Molnár

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Ahojte, rád bych se zeptal jak a jestli je možné doma vyměnit výbojku na superbu II po facelift. V manuálu je jak jinak než navštivte servis. A ještě bych se rád zeptal co je ve světlech vůbec za typ výbojek a vlastně i všude jinde. V manuále se nepíše nic a tady na fóru jsem nic nenašel. Velmi všem děkuji za rady, popřípadě přesměrování na správné vlákno pokud jsem hledal špatně. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

To se ti jen zdá. Mě před smrtí taky svítila růžově a odstín změnila během pár dnů. Předtím několik měsíců svítila žlutěji než druhá a problikávala. Po výměně nebe a dudy.

 

Být tebou, už bych koupil nové.

Editováno: , autor: Ort
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Mam taku otazku... po 8 rokoch a 320t km som sa rozhodol, ze by mozno bolo nacase vymenit povodne vybojky. Tak som v jednom dobre znamom ceskom internetovom obchode objednal dve nove, oznacene ako original diel. Hned pri vybaleni ma zakoscilo, ze neboli v original krabicke, ale len v cisto bielej krabici v plastovom sacku. Najvacsie prekvapenie prislo, ked som ich namontoval. Svietia citelne viac zlto ako 8 rocne povodne vybojky. Nechapem. Podotykam, ze nejde o nejaky no name shop, no nechcem ho menovat a nepravom robit zle meno, kedze nemam ako overit pravost. No je mi divne, ze nova vybojka, pri ktorej maju uvedene, ze je original, mala teplejsie svetlo ako povodna... prikladam foto, 2 z lava su povodne a 2 napravo su "nove originaly" a na poslednej foto je stara nalavo a "nova" napravo. Co si o tom myslite?

20190207_221510.jpg

20190207_221539.jpg

 

20190207_223438.jpg

Editováno: , autor: Martttin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Chtěl bych se Vás zeptat jestli jste někdo měnil xenon výbojku na SII facelift ??! Mě to teď čeká a když jsem si to tady pročítal a koukal jak na to, tak všichni jen sundávají gumovou krytku a jsou u výbojky, ale tak to je podle mě asi jen u S II, nikoliv S II FL. Na mém SII FL je ale vzadu na světle plastová krytka s tím měničem a trafem a když jsem se koukal do dílenský příručky tak se musí povolit šest šroubů než se dostanete k výbojce. Na pět z nich se dá dostat, ale na ten jeden co je samozřejmě úplně na kraji jako už skoro v blatníku, tak na ten se prostě nedá dostat. V dílenský příručce se ale o sundávání nárazníku nic neříká... (jen povolte 6x šroub ?)

 

Máte tedy někdo zkušenost, nějaký fígl jak to vyměnit, nebo fakt musí nárazník dolu, nebo co já vim ještě, abych se k tomu dostal ?!

 

Díky za reakci...

Editováno: , autor: PedrosCZ
Tak sice nikdo nezareagoval, ale teď jsem koukal do příručky a přehlédl jsem, že tam píšou opravdu, že musí nárazník dolu...Takže to asi půjde pouze takto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozdravujem. Tak dnes som ich menil. A naraznik som dole nedaval. Staci 3skrutky. Jedna z motoroveho priestoru (dala by sa aj druha) a 2 zo strany podblatniku. Ale bez zdvihaku tazko pojde podblatnik dole. Obe strany trvali asi 45 minut.

Editováno: , autor: Pawouk
Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano. Mam sup 2 fl. Staci dole podblatnik a je po probleme. Ziadny naraznik dole nebol. Dlhy nadstavec torx aby sa lepsie sroboval zadny kryt svetlometu a nic ine nepotrebujes. Tak ako som pisal. Max hodina roboty a oba d3s vymenene. Od vyroby boli osram d3s dal som philips d3s. Skusal som osram novy vs stary najazdene 160tisic a rozdiel ziadny. Stary osram vs novy philips d3s rozdiel markantny. Nejdu mi pridat foto inac by som ich dal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak díky za radu... Když to jde takhle (bez toho nárazníku dolů) tak to zmáknu. Ještě se zeptám, jakou si dával svítivost ? Někde jsem našel, že originál je 4300K, ale co jsem koukal tak Osram teď dělá jen 4150K (nechápu proč), takže přemýšlím také o Philips a nebo u nás mají tady v obchodě ještě zásoby od Hella (1.900Kč za kus a ty mají 4300K). Tak asi vezmu ty Helly, to je taky dobrá značka, i když už ty xenon výbojky nevyrábí...

 

  • Tak doplním jen zkušenost při výměně : Pokud někdo budete u S2 FL měnit xenonové výbojky, tak určitě to není nijak "EASY" výměna, pokud se chcete vyhnout sundávání nárazníku jako já. Určitě musí dolu plastové podběhy v blatníkách (jak psal peto105L, jemuž za radu děkuji), jinak se nedostanete na jeden ze šroubů krytu světla. Po demontování krytu je stejně na manipulaci hrozně málo místa, ale dá se to. Bohužel to platí jen u světla na straně řidiče, u strany spolujezdce je aretační spona výbojky směrem do blatníku, takže všechno se dá dělat jen po hmatu, hrůza... Já jsem zastánce toho, že se žárovkou se do servisu nejezdí =D, takže jsem to musel měnit sám, ale jestli někdo nechcete zabít 2 hodiny výměnou žárovky u auta, tak se radši do toho nepouštějte...
Editováno: , autor: PedrosCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 11 měsíců později...

Tak sa pripajam do klubu "lavorukych" :D Pri vymene zatial pravej vybojky za Osram NB Laser sa mi najprv podarilo ulomit jeden z tych styroch "hacikov"  a tom plastovom drziaku, ktory sa zaklapava okolo vybojky. No nic, hned som objednal za 16 eur dalsi ?

Ale zaroven sa mi neviem ako podarilo na novej vybojke na tej casti kde vychadza z tej sklenenej banky drotik a vracia sa spat dolu a je na nej taky hnedy "valec" z neviem akeho krehkeho materialu. A ten mi v jednej tretine praskol a malinky kusok odpadol. Cize teraz su tam 2 take valceky, ten dlhsi drzi na mieste, ten kratsi sa trocha pohybuje hore dolu. Nevie niekto na co to je a ci to ma nejaky zasadny vplyv na funkcnost? Vybojka svieti, akurat som od toho NB Laser cakal viac. Teraz som odtial vybral nejaku Philips Xenarc, ktora este svieti, ale. zdalo sa mi ze uz nie tak dobre, ale rozdiel oproti tej NB Laser som velmi nezbadal. Moze to byt aj "vypalenou" sosovkou? Sa mi zda nejaka zanesena, dala by sa napr. vycistit s izopropylom? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj. Mám otázku na skúsenosti z výbojkami osram intense  cool blue a xenarc night breaker laser next generation

Idem meniť a neviem sa rozhodnuť mam FL. Pôvodne výbojky viditelne dožívaju. zaujíma ma hlavne svietenie za dažda.

Ďakujem za ochotu podeliť sa o skusenosť

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Tak přidám svoje zkušenosti z výměny výbojek D3S na Superbu II Facelift MR2014.

 

Měnil jsem bez sundávání nárazníku, i když vzhledem k pracnosti sundání kol, plastových podblatníků, demontáže zadního krytu světla a poměrně krkolomné výměně výbojek na autě si nejsem jistý, jestli by to nakonec obyčejnému smrtelníkovi, který to nemá "v malíku" a nemá vybavení autoservisu, nevyšlo časově nastejno se sundáním nárazníku a světla.

 

V bodech:

- časová náročnost cca 1,5 hodiny (dělal jsem poprvé) včetně vyčištění nejhoršího bordela pod podblatníky; pokud byste si chtěli dát záležet a ještě voskovat/sprejovat nějakou ochranou, tak to je podle mě minimálně půl hodiny navíc

- rozhodně to chce malou gola sadu s prodlužovacími nástavci (ideálně i pružinový), bity TX20 (zadní kryt světla) a TX25 (podblatník) a doporučuju taky aku šroubovák (šroubů v podblatníku je poměrně dost)

- měl jsem světla v poloze nula, baterii jsem neodpojoval, samozřejmě chcípnuto, klíček mimo zapalování, někde jsem četl nechat auto 10 minut chcípnuté, což ale stejně bude, než všechno sundáte a dostanete se na výbojku; pro absolutní klid duše můžete dělat s ochrannými brýlemi a tenkými rukavicemi, ale já si na montáž výbojky rukavice nakonec sundal, abych měl lepší cit - tohle je spíš o šikovnosti a o tom, jak si věříte, ale rozhodně jestli něco, tak bych chránil zrak, přeci jen případné střepy v rukách jsou líp řešitelné než v očích :-)

- sundání kol a komplet podblatníků (na povolení jen několika šroubů a ohýbání, jak tu někdo psal, bych se vykašlal, bude to za cenu zhoršeného přístupu, který je i při sundaném mizerný, a rizika, že člověk něco zlomí, navíc ušetřený čas bude minimální, podblatník jde montovat celkem rychle) je za mě absolutní nutnost, s drahou výbojkou fakt nebudete chtít o něco bouchnout kvůli zbytečně stísněnému prostoru

- podblatníky jdou sundat snadno, pro vrácení je potřeba je trochu pomordovat, začínal jsem zespoda u krytu motoru

- největší oser jsou horní "rohové" šroubky u blatníků (vypůjčil jsem si obrázek z příspěvku od kolegy Romana Poláka výše; je to ten stupidní šroub nahoře), kde jsem právě použil prodlužovací pružinu na golu, abych se na ně vůbec dostal, posloužil by případně mohl i torx šroubovák/klíč 

IMG_20190903_102230.jpg

- demontáž výbojek šla poměrně rychle, na straně řidiče mě trochu pozlobila plechová pojistka na patici, i po zmáčnkutí dle příručky jsem s ní musel chvíli kvedlat a pomoct si malým plochým šroubovákem

- montáž je potřeba dělat bez spěchu a opatrně, u řidiče mi přišla horší, zadní kryt světla tam nešel kvůli kabeláži dát tak stranou a celkově mi přišlo, že tam bylo míň místa - kdo má velké ruce, asi si trochu zanadává :-D

- zajištění výbojky zahnutými plechovými pacičkami ve světle šlo líp u spolujezdce, je tam docela vidět; na straně řidiče jde horní pacička líp shora (zpod kapoty), kde jde trochu vidět, a spodní zase zespoda od kola, kterou jsem ale dělal v podstatě poslepu; pokud by vám to nešlo úplně dobře, mně pomohlo strčit tam telefon a udělat si video, bylo pak pěkně a přesně vidět, jaký pohyb a v jakém rozsahu bylo potřeba udělat

- dával jsem Osram XenArc Cool Blue Intense Next Gen (dle recenzí jsem vyčetl, že reálná teplota světla je něco přes 5000K, ne udávaných 6200K, to už by dle zkušeností uživatelů i testů stejně bylo příliš bílé na úkor snížené viditelnosti); v každém světle jsem měl po předchozím majiteli jinou výbojku: jedna byla originál z výroby Osram Xenarc 66340HBI 4150K, druhá nějaký Philips Xenstart 4600K)

Editováno: , autor: Pride4u
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...