Přejít na obsah

olej vo valci???


vulxy

Doporučené příspěvky

zdravim,dnes som bol v servise a tam mi zistily ze nepracuje 1-vyvalec,ja som s tym jazdil normalne akorat ze sa mi nezdala spotreba ...pravdepodobne su to ventily ale ako skusaly kompressiu a inu sviecku tak... ze vraj je od oleja a to znamena ze valec alebo kruzky su v haji???...ze nema zmysel ani to rozobezat lebo to sa neda spravit.vraj aby som si kupil naky iny motor radsej....

chcem sa spytat ci je to tak ,ci sa to neda zistit presne co je chyba ,lebo ked mi to rozoberu a potom ze novy motor tak aby so platil aj za rozoberanie ,zistovanie,aj vymenu...

(FABIA HTP 1,2 -40KW,AWY, 6Y/SCAWYX01FM5)

vopred vdaka za reakcie,rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozumiem ,ale ten valec vobec nepracuje....ja len by som rad vedel ako to zistit s vacssou pravdepodobnostou ze je zly valec,kruzky.ked uz treba tak ten motor kupim ale nerad by som ved neviem ci nebude horsi.

premyslal som ze naliat benzin do valca cez svieckuvu dieru a pozorovat ci mizne...mohlo by to fungovat???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to chceš posrat ještě víc, než už to je, udělej to tak jak píšeš.

Jestli chceš s tím motorem odjezdit ještě nějaký ten km, dej to opravit někomu, kdo tomu rozumí - bez sundání hlavy se to neobejde. Měnit bezhlavě celej motor bez pořádný diagnostiky původního pokládám za předčasný zmatkování. Oprava může stát pár tisíc korun a výsledek bude schopnej najet další desítky tkm, zatímco motor koupenej odkudsi z pryč může bejt v mnohem horším stavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravim,dnes som bol v servise a tam mi zistily ze nepracuje 1-vyvalec,ja som s tym jazdil normalne akorat ze sa mi nezdala spotreba ...pravdepodobne su to ventily ale ako skusaly kompressiu a inu sviecku tak... ze vraj je od oleja a to znamena ze valec alebo kruzky su v haji???...ze nema zmysel ani to rozobezat lebo to sa neda spravit.vraj aby som si kupil naky iny motor radsej....

Takovej servis bych přestal využívat. Říct po orientačním změření tlaků že to je neopravitelný a zralý na totální výměnu motoru docela fest smrdí nezájmem o zákazníka s haťapkou. Už jenom to, že auto normálně jezdilo a majitel si jen stěžoval na zvýšenou spotřebu znamená, že to není žádná smrtelná závada. Doporučení koupit jinej motor svědčí o tom, že inteligenční úroveň dotyčnýho servisu spadla někam na úroveň hromádky shnilýho předloňskýho hnoje. Ale rozhodně bez potřebných znalostí a zkušeností to není na opravu svépomocí. Jednoduše změň servis, neříkej jim co vyblili za moudro v tom předchozím a chtěj jednoznačnou odpověď na otázku "kolik bude stát diagnostika závady a kolik případná oprava?"
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě ktěm tlakům.Mikroužky zkoušeli tak,že se do válce stříklo trošku oleje aby utěsnil spalovací prostor a změřili se tlaky. Pokud to byli kroužky, tak se tlak zvedl, pokud propálenej píst, tak byl tlak stejnej.

Jak píše Ekkar, vybodni se na tenhle servis a najdi si nějakýho OPRAVÁŘE. Člověka co opravuje a ne vyměňuje.

Nám mechanik na OPELu Astra diagnostikoval na jakým válci je ojniční ložisko kaput jen sluchem. A trefil se. Ale bylo to vo tom, že prvně hledal a pak navrhl opravu. Přitom mohl říct, ať seženem novej motor.

Nepíšeš kolik máš najeto, ale mi měli cca 60000 km a to by byla škoda vyhodit motor. Mimochodem zničenej autorizovaným servisem bo se v něm vrtali ještě v záruce (než zme auto koupili) a dali do 1.4 ojnici z 1.6.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

Nám mechanik na OPELu Astra diagnostikoval na jakým válci je ojniční ložisko kaput jen sluchem. A trefil se. Ale bylo to vo tom, že prvně hledal a pak navrhl opravu. Přitom mohl říct, ať seženem novej motor.

Nepíšeš kolik máš najeto, ale my měli cca 60000 km a to by byla škoda vyhodit motor. Mimochodem zničenej autorizovaným servisem bo se v něm vrtali ještě v záruce (než jsme auto koupili) a dali do 1.4 ojnici z 1.6.

Dočasná náhrada ojnice v 1,4 kusem z 1,6 nemusela bejt na závadu, pokud měla ta ojnice stejnou délku a průměry pánví - co se ale projeví, je jiná hmotnost, takže motor není na 100% vyvážený a bude víc vibrovat. Diagnostiku sluchem dělali staří mechanici běžně, dokonce mi jeden z těch pamětníků ukázal jak se to naprosto bezpečně dělá - vezme se tyčka z tvrdého dřeva dlouhá mezi půl a 3/4 metru, jeden její konec se sevře do pěsti tak, aby ruka kolem konce tyčky udělala něco jako komůrku, tato komůrka se přitiskne na ucho a druhým koncem tyčky se postupně dotýká míst, která připadají do úvahy pro nějaké nežádoucí vibrace. V případě vykotlané ojniční pánve nebo horního ložiska je způsobovaný zvuk natolik charakteristický, že porovnáním s ostatními válci (s nenačnutými ložisky) se dá přesně určit, který válec je potřeba opravovat... Stejným způsobem jde diagnostikovat "nepálící" svíce a podobné závady způsobující vynechání jednoho válce - konkrétní válec prostě "není slyšet". Je potřeba si uvědomit, že oni žádný VAG neměli, zato měli tunu zkušeností s motory, které se musely rozdělávat a dopasovávat skoro každý rok - a za ty roky si vyvinuli velice užitečné a přitom extrémně jednoduché pomůcky, které dokonale ovládali. Dnešní "odborně vyučený" automechanik takovým starým praktikům může konkurovat jedině v jedné oblasti - a to pokud je závada způsobená něčím elektronickým. V momentě, kdy jde jen o závadu mechanickou jim nesahá ani po palce u nohou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dočasná náhrada ojnice v 1,4 kusem z 1,6 nemusela bejt na závadu, pokud měla ta ojnice stejnou délku a průměry pánví - co se ale projeví, je jiná hmotnost, takže motor není na 100% vyvážený a bude víc vibrovat.

Bohužel to nebyla dočasná náhrada, ale oprava, ojnice je jen širší a těžší a už to nedělá dobrotu. 2 do páru nebo všechny 4 by byly OK, ale 1 ne.

Přesně tak, je to "starej" chlap a ještě starší mechanik, s PC moc neumí-to mu dělá syn, ale na mechanický vady je 100%. A takovej je na tenhle problém potřeba. Ne co řekne kup novej motor a jen ho vymění. A ještě špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vulxy, obrať se tady na uživatele hubo44, ten se vyloženě tímto zabývá, bydlí (Komárno) ne zas tak daleko od tebe a ten ti určo pomůže ... dělá jak vetily, tak i překroužkovává motor

psal jsem Hubovi, takže ti posílal zprávu (tady na fóru - malá obálečka v pravém horním rohu po přihlášení, kdyby jsi to náhodou nemohl najít :kol-28: ) a máš ho kontaktovat

tak sorry díval jsem se že ač ne moc příspěvků, jsi registrovaný od 2010, takže skoro ostřílený mazák, takže určo budeš vědět že máš SZ :kol-47:

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dej pak vědět jak to dopadlo

To je taky to co mi tady chybí. Většina se po odpovědi už neozve. Pár lidí napíše problém vyřešen, ale už skoro nikdo nenapíše jak, u koho, za kolik a jakej byl přístup.

By bylo fajn, kdybys sem "rozepsal" fakturu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli ti je někdo schopen pomoci, tak určitě on :kol-47: , takže určo to klapne ... dej pak vědět jak to dopadlo

To je taky to co mi tady chybí. Většina se po odpovědi už neozve. Pár lidí napíše problém vyřešen, ale už skoro nikdo nenapíše jak, u koho, za kolik a jakej byl přístup.

By bylo fajn, kdybys sem "rozepsal" fakturu.

ozvem sa urcite ,zatial vam dakujem :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ahoj,tak konecne som sa dostal k pocitacu.....

motor mam zgeneralkovany,nove kruzky,rozvody,spojka,hlava zrepasovana.....

slape ako vysavac,ziadne chvenie ,kolisave otacky....parada ,aj sa bojim ze to take dokonale nemoze bit.....

a to vsetko za 2,5 dna

keby niekoho zaujimalo mam aj nake fotky ako ten ventil vyzeral...hroza...

som spokojny....hubo44 vie co robi ,ked si chcete dat zrepasovat motor,ci hlavu vrelo doporucujem....urcite vie viac o htp motoroch ako vela mechanikov v skodaservisoch.

ceny: nechcem sa mu do toho motat kazdy sa ho moze spytat cez SZ ,len tak nacrtnem ze mal som hahradny motor vybaveny za cca500€ aj s montazou a zarukou tazko sa mi rozhodovalo ktoru variantu, ale som rad ze som sa rozhodol to zrepasovat u huba44.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...