Přejít na obsah

1.4 16V - 55 kW, 59 kW, 74 kW - rozdíly?


Chudej student

Doporučené příspěvky

Jiné časování ventilů, větší průměr škrtící klapky, kovové sací potrubí (55 kw má plast), jiná olejová vana, kotouče na zadní nápravě. Na výkon mají samo vliv jenom ty první dvě věci. Asi tam toho bude víc, ale další jsem nezjistil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ako uz bolo pisane predtym co je rozdielne u tych motorov. treba ale podotknut ze vykon u 74kW verzie je nahnany otackami. zatial co 55-ka ma ma vykon 55kw pri 5000ot. tak 74-ka ma max. vykon pri 6000ot. 74kW. a priebeh krutiaceho mementu maju 128Nm 55-ka pri 3800ot. a 74-ka pri 4400ot. takze aj tam je to posunute co je sposobene inym casovanim ventilov co ma za nasledok ina vacka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motory 1,4 16V 55 kW a 74 kW jsou oba německé výroby, kdy motor o výkonu 74 kW se liší od slabší verze pevnějšími písty, hlavou válců s většími sacími a výfukovými kanály, olejovou vanou z lehké slitiny, rozdílné jsou taktéž řídící jednotky obou motorů. U silnější verze je dále upraven vačkový hřídel, který má odlišné časování ventilů, což má značný vliv na výkon motoru.

Kromě toho je verze 74 kW VŽDY vybavena kotoučovými brzdami na zadní nápravě a také systémy ABS a ASR. Verze 55 kW měla ve všech výbavách ABS pouze za příplatek, od modelu 2005 je ABS standardem ve verzích Elegance a Ambiente. Od cca poloviny roku 2003 se slabší z obou motorů začal dával i do výbavy Classic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kromě toho je verze 74 kW VŽDY vybavena kotoučovými brzdami na zadní nápravě a také systémy ABS a ASR. Verze 55 kW měla ve všech výbavách ABS pouze za příplatek, od modelu 2005 je ABS standardem ve verzích Elegance a Ambiente. Od cca poloviny roku 2003 se slabší z obou motorů začal dával i do výbavy Classic.

Prvé 74kw MR2000 mali vzadu bubny :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bemo: to slyším poprvé, jaký máš r.v.?

Igor: o tom jsem slyšel jen v souvislosti s 1,9 TDi/74 kW. To u 16V taky slyším poprvé...

Nicméně, novináři z MF Dnes testovali úplně PRVNÍ FABII 1,4 16V/74kW prodanou v ČR, tedy r.v. 1999, a už tato MĚLA KOTOUČE I NA ZADNÍ NÁPRAVÉ ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milan: Áno, prvé TDI 74kw mali bubny, to je známa vec. Snažím sa vyloviť z foro archívu prvé fotky Fabie - bolo to niekedy v roku 1999, jeden z prvých kusov na Slovensku. Viem že bola strieborná, bol to Elegance 1.4 74kw a vzadu boli bubny. Ale za ten svet neviem nájsť fotky :blink:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte fandovia! S nábehom výroby motora BBZ boli odstránené niktoré nedostatky hlavne čo sa týka spotreby oleja , boli požité pistné kružky inej kvality ,bola zmenená zalovacia sústava , že každá sviečka má svoju indukčnú cievu priamo na sviečke. Oproti 55 kw má vačšiu škrtiacu klapku vačšie sacie potrubie už tiež z plastu, iné časovanie ventilov a iný program elektroniky motora. Spodné veko je z hliník. zliatiny. Na mojom motore 74 kw je spotreba oleja 3-4 dcl na 15000 km a používam olej Castrol Softec 5w40. Svoje informácie si overujem vždy na autosalone , že si dám zavolať človeka ktorý je kompetentný , toho si vždy overím nejakými otázkami a potom s ním komunikujem o problemoch a novinkách. Samozrejme musí to byť Čech. S pozdravom Jano.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...
  • o 9 měsíců později...

ja mam 6/2000 a tez nemam ASR, to bolo myslim za priplatok...co som videl aj elegance to mala maloktora......kotuce mam aj vzadu aj ABS, ale nefunguje mi,VAG pise zle cerpadlo abs, kolko taka vecicka stoji pouzita???diki moc

cauko, tiez mam 1,4 16V 74kW 2000... ASR nemam... ABS mi uz nejde tiez, pred nedavnom mi odislo cerpadlo ABS, aspon to mipsie diagnostika ,,,,.. kotucove brzdy mam aj ja v zadu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...