Přejít na obsah

Co vše jde vylepšit, zapnout/vypnout přes diagnostiku?


Boumik

Doporučené příspěvky

Mě dnes Ferda taky pomohl,takže mám aktivováno kontrolu tlaku pneu + XDS,vše uděláno na dálku,tímto Ferdovi děkuji.Pokud bude někdo z okolí Teplic potřebovat něco dodělat,klidně poskytnu origo kabel i počítač.

 
zdar.
ty si nemal od vyroby meranie tlaku v pneu? lebo ja to vraj mam a mam aj to tlacitko pri riadiacej pake, ktorym sa to kalibruje. len ked mi klesne tlak v pneu, tak mi neukaze v ktorej, len ze je nizky a musim skontrolovat vsetky.
otec na bmw 525xd ma tiez meranie tlaku, ale zalozene priamo na merani tlaku v kazdej pneu nejakym cidlom priamo v disku a ukaze mu aj presne ktora pneu straca tlak.
tu v superbe tusim funguje to meranie na inom principe, nie?
vdaka za odpoved
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovka nedává čidlo do ráfku nebo ventilku, jedná se zde hlavně o SW věc.

Čidla ABS propočítávají podle otáček obvod kol a pokud je u jednoho z nich nějaká větší odchylka, kontrolka zahlásí nízký tlak v pneu. 

Pokud se tlak postupně sníží ve všech pneu - časem, tak kontrolka nehlásí nic.

 

Takže kontrolovat tlak v pneu stejně musíš sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to nefunguje....tlačítkem, případně resetem přes Maxi-Dot(to je to co já aktivuji) se vymažou informace od kol....ty se následné znovu uloží z toho jaké jsou za jízdy a pak se algoritmem propočítává zda je vše OK či v toleranci(tj. když ujdou všechny kola postupně tak to musí něco zahlásit). Systém co já aktivuji dokáže napsat i přesnou pneumatiku co ušla. Dle mého ten systém je funkční po ujetí cca. 500 km po jeho resetováním = stisknutí tlačítka či uložení nových tlaků pneumatik přes Maxi-Dot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já foukal v březnu všechny na 2.4, včera jsem všechny změřil a měly všechny v rozmezí jen 2.0 - 2.1 ..... Kontrolka nic nehlásí - takhle to funguje při původním nastavení Škody - bohužel

 

Citace příručky, kde na to upozorňují:

 
"UPOZORNĚNÍ
■ Systém sledování tlaku v pneumatikách nenahrazuje pravidelnou kontrolu tlaku
v pneumatikách, protože nedokáže rozpoznat rovnoměrný úbytek tlaku.
■ Systém nemůže varovat při prudkém poklesu tlaku v pneumatikách, např. při
náhlém průrazu pneumatiky. V takovém případě se pokuste vozidlo opatrně zastavit
bez prudkých změn směru a prudkého brzdění.
■ Základní nastavení systému je nutné provést každých 10 000 km, nebo 1x ročně,
aby byla zaručena správná funkce sledování tlaku v pneumatikách."
 
Ferdo, pokud to jde ten systém nějak "potunit" běžnou diagnostikou
napíšeš sem postup?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel ne vše co je v manuálu je pravda...všude se píše, že systém se nastaví stisknutím tlačítka a to je prostě blbost. Ten systém přes Maxi-Dot dokonce dokáže rozpoznat když ujedeš po stisknutí cca 500 km a víc, pak autu přefoukneš kola a pak auto za jízdy napíše: Zkontrolujte PNEU.

 

Aktivovat lze jen u budíků se softwarem: 0600 a výše.

 

Budíky se software: 0400 se musí přehrát na software 0608 a následně upravit eeproma v budíkách pro nový software(jsou jinak ovládané ručičky tachometru a otáčkoměru). Tj. auto musí ke mě.

 

Starší budíky se softwarem 0100 až 0305 jsou zcela mimo hru i z důvodů starého typu ABS jednotky, který rovněž tento systém nepodporuje.

 

ABS jednotky od Software 162 už podporují jen novější systém a je jedno zda ho ovládáš tlačítkem nebo Maxi-Dotem(jednotka nelze nakódovat, aby šly oba dva systémy, tj. jedno kódování vyřadí tlačítko a druhé zas vyřadí Maxi-Dot).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to ferda25 - odkial vycitam verziu budikov? mam log z vcds-ka, no neviem kde to tam hladat.

je to v casti ABS, alebo Cent. Elect.? tu je vypis z logu - 

 

 

Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb

   Part No SW: 1K0 907 379 BE    HW: 1K0 907 379 BE
   Component: ESP MK60EC1   H31 0108  
   Revision: 00H31001    
   Coding: 843D6016092800FA210B06E5901B0042350000
   Shop #: WSC 33361 790 00999
   VCID: 76E30053C132E6AEBEF-8023
 
Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 1K0-937-08x-09.clb
   Part No SW: 1K0 937 087 P    HW: 1K0 937 087 P
   Component: BCM PQ35  H+  104 0615  
   Revision: 00104 AE    
   Coding: 40190AB8E80508C040080080310089E4437000AE736D87605C8140000040
   Shop #: WSC 33361 790 00999
   VCID: 3E73D873A9826EEEA6F-806B
 
   Subsystem 1 - Part No: 3T1 955 119 A  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer 20031  26  0602 
   Coding: 00D7B7
 
   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH  Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
   Component: RLS 290311 05  54  0403 
   Coding: 072BED
 
 

 

a pokial by som mal tu verziu budikov vyssiu ako 0600, ide to aktivovat cez vcds, alebo nie?

vdaka

Editováno: , autor: matelkoxxl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Na základní diagnostiku, přizpůsobení a některé kódování určitě stačí hex-can kabel s programem VCDS.

Pokud ale chcete nastavit funkce, které běžnou diagnostikou nastavit ani nelze, musí se za specialistou.

Nebo musíte mít nadstandardní znalosti + HW + SW.

 

Takže nejlepší by bylo, pokud máte nějaký postup A CHCETE SE PODĚLIT,

jak vylepšit či dokódovat nějakou věc standardním VCDS, zde zveřejnit přesný postup pro ostatní.

Mám na mysli jen základnější věci, protože chápu, že některé vychytávky jsou výsledkem desítek hodin bádání pokusů a omylů, či potřeby ještě navíc dalšího HW+SW.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja sa niekedy cudujem, aky problem maju niektori ludia potrebu "nezverejnit" ich postupy. ja si ich napr. nepamatam, ale cokolvek potrebujem, do 10 minut vygooglim na zahranicnom fore. na tych slovenskych a ceskych je toho pomenej. ano, aj ja som v tomto neporiadny. :) jeden z najvacsich taskov, ktory som nevedel svojho casu najst je adaptacia skrtiacej klapky 3.0 TDI 165 kW (VW, Audi). ale nasiel som a fungovalo aj s VCDS. s nim sa da urobit prakticky "cokolvek", len nie vsetko je na ich wiki popisane a otestovane. takze je to niekedy aj kus riziko. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já zas nechápu logiku lidí, co chtějí úplně všechno zdarma a bez vlastního přičinění. Nebo ty snad pracuješ zdarma? Pochybuji. To ti nedošlo, že někdo tomu věnoval svoje těžce nabyté znalosti a vědomosti, pak desítky, nebo stovky hodin bádání a zkoušení, pak investoval peníze do diagnostických zařízení a ty tady pak napíšeš takový blábol? Úplně všechno na netu nejspíš nenajdeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je asi rozdiel medzi mnou a tebou... Ja som fanusik a pre teba je to mozno chlieb. Ako uz nase babky hovorievali: "Kto sa boji, nech nechodi do lesa." A preco to nazyvas blabolom? Ako je mozne, ze na zahranicnom diskusnom fore odpoved najdem (nie na ruskom! :) a tu najdem len odpoved, ze "nepoviem". :) Smiesne. A vobec netvrdim, ze vsetko najdes na webe. Ale najdes tam skoro vsetko... ;) Pre teba je blabol moja odpoved, pre mna je blabol, ze sa niekto nepodeli o skusenost. Forum podla mna nie je na to, aby sme si tu ukazovali egá ale pomahali si. Ale je to len nazor a ten snad mozem mat.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zas otázka, když si koupíš auto z bazaru a prdláš s nim někde na malym plácku, tak chápu, že to bereš jako "open source" hobby a nechce se ti platit za něco, co vygooglíš. Když ale máš auto nový, nebo v záruce mobility a jezdíš přes půl Evropy, tak za sebe můžu říct, že nekomu radši dám 1.000,- když si vyberu někoho kdo ví co dělá a případně můžu pak chodit za nim, než si něco dokurvit podle webu a pak zůstat někdeu Wiesbadenu viset s nepojízdnym autem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hm. ako to slusne napisat. je to SUPII v automate, kupoval som ho v zaruke 1 rocny a za 3 dalsie roky som naprdlal 85k... znamena to, ze ked dam za to liter u nejakeho garazmajstra, ktory "ví co dělá", tak u toho Wiesbadenu neostanem visiet? chodim celkom bezne napriec SK, do HU a pomerne casto do CR a teda, ze by som mal nejaky vyznamny strach, ze ma necha niekde auto kvoli tomu, ze som si zmenil nejake stock nastavenia alebo zadaptoval spojky ci skrtiacu klapku, tak to nie. prave naopak. ked si olej vymenim na dvore, viem, ze som si ho vymenil a ze mi vytiekol vsetok a dal som tam poriadny. OK, su iste veci, do ktorych by som sa nepustal a zverim ich odbornikom (vymena spojky, vymena brzdovej kvapaliny a pod.) ale bezne veci, ktore su vygooglitelne a podla mna bezpecne, to mam na salame. dalsia vec je, ze napr. pipanie prednych pasov mi v autorizaku vypnut nevedeli a ani nechceli. nie. nie som jeden z tych machrov, ktory chodi bez pasov v aute, ale ked parkujem do dvora, otravovalo ma si furt pas odopinat, zapinat a znova odopinat. bez ohladu na moj nazor sa pytam: na keru rit je forum, ked si na nom nemame poradit, lebo je niekto priposraty odovzdat svoje skusenosti? ja len prosto nerozumiem tej logike. co sa boji, ze pride o zakaznika? alebo preco? keby sa chalani v garazovych servisoch radsej naucili davat igelit na sedadlo, podlahu, volant a prevodovu paku. a nie vratit auto furt zamrdane od oleja. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VCDS není jen komfortka...

 

navíc hodně lidí nedá ani 8.000,- za orig. diag. kabel a chce čínu. Pouštět se tím do vrtání v motoru, DSG, ESP, imobilizéru...? upřímně? nejsem magor. Neznamená to, že když si umim kliknout denní svícení, nějaký žárovičky, atd, že se stejně hrdině pustim do flash ŘJ motoru, DSG nebo Columbu, nebo výměny budíků. Pokud někdo má ověřené postupy, firmwary přímo od Škody a umí sehnat potřebnou kabelíž, náhradní díly, jednotky, doloží že ty fajly jsou digitálně podepsaný kým mají a CRC sedí, tak nevim, proč bych se měl sám pouštět do stejný procedury podle googlu a souborů z "ulož to".

 

Nebavim se o Pepovi od vedle, ale o lidech zde na foru, kteří nabízí své služby, a na jejichž jednání je přímo úměrná jejich reputace. V rámci diskuzí zde máš zpětnou vazbu, jestli ti jde o obecný servis, chipování, autoelektrika, nemají potřebu se tu na foru znemožňovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zda sa ti adaptacia skrtiacej klapky alebo regeneracia DPF na mieste alebo adaptacia spojok v DSG nieco, co sa tyka komfortky? Rozhodne nie som odbornik, ale tieto device podla mna neobsluhuje komfortka. :) Ja mam doma okrem ciny aj klasicku "skatulkovu" diagnostiku, za ktoru som dal skoro tebou spominanych 8.000,- korun. A takto, aby som sa nehral na megamachra, nikdy by som sa nesiel hrabat do RJ motora, naco by som to preboha robil? Do DSG nemam problem vrtat, neviem, co by som adaptaciou spojok mohol "pokazit". A ked ma niekto overene postupy a firmwary od Skody, je to najskor autorizovany servis. Pokial viem, SW koncernu nie je nejaky open source balicek, ktory si len tak stiahnes a mozes do neho vrtat. Podla mna je to flagrantne porusovanie SW licencie, resp. licencnych podmienok a este si za to niekto aj vypyta peniaze? Nie je to nahodou protipravne? Pytam sa, neviem...

 

Rozhodne by som sa vsak nepustil napr. do flashu RJ motora balickom, ktory by som si stiahol z uloz.to, nie som magor a dokazem rozlisit, ze co uz je za rohom. 

 

Ja nehovorim, ze sa maju znemoznovat, to od nich nikto nechce. Ked nieco nechcu "prezradit", lebo je to "supertajne", nech si to strcia do klobuka a nepisu bludy typu - viem ale nepoviem. To je take trosku hranie sa na matersku skolku. Ale ako znovu pisem, je to moj nazor. Ja netvrdim, ze je najspravnejsi, len na zahranicnych forach som zvyknuty na uplne iny pristup. Porovnavam a glosujem. Nic viac, nic menej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chytáš mně za slovo, viz první moje věta ;)

 

hele nikdo ti nebrání cokoliv zpracovat v grafickej návod a někde ho tu umístit. Ale víš jak to je, když si budeš chtít nainstalovat Linux (a vem si jinou distru než Ubuntu), nebo FreeBSD, tak se na jejicch stránkách taky toho moc nedovíš. A pak zjistíš, že je hodně diskuzních fór, ale pro některý věci ti pak řeknou, že dané věci jsou placené, protože se jedná o placený support, nebo licenci....

 

Třeba mně Ferda v oktě MR07 dodělával Amundsen, parkováky v předu, TPM + upgrade firmware ŘJ motoru o nějakej ten rok mladší (auto má daleko lepší kultivovanější zvuk) a nějaké goodies v budíkách. Když si vemu, že rozebral čtvrt auta, trvalo mu to několik hodin, byl zručnej, nic nezkurvil, použil i jiné SW než VCDS a krom nastavení GW se pohyboval v HEX soustavě, a to zpaměti... klobouček. I když dělám v IT, tak jsem musel poklonit, sám bych to auto měl drblý klidně i týden se všema možnejma "návodama", neřešim jestli bych sehnal potřebné nové díly, a otázka je, jestli bych to zvládl stejně.

 

Kolik chlapů tu dělá motory, TDIFun, Motorpower, elektikařinu a plechařinu, Milhausek, Rolbař - a určo jsem na někoho ještě zapoměl, ty chlapi to dělaj leta a umim si představit, že jestli se u nich dveře nezastavěj, nebudou mít náladu ani čas tu hodiny někde malovat nějakej návod. I když chápu, kam míříš občasnou benefici z jejich strany jako promo. Mně ale stačí třeba rada (lej tam VIF), nebo (auto bych musel slyšet/vidět). Doktor ti taky nedá recept na ATB po telefonu.

 

Ale to je i s hledáním, když založíš duplicitní téma, dostaneš sekec, prostě nikdo ti nebrání něco takového zavést, ale hecovat ostatní není cesta. Si vem, co by spousta lidí na briskoda dalo za naše borce, prostě nejsou tak zruční, tak si sdílej aspoň nějaké návody :)

 

PS: ať to nezní blbě, postovat věci obecně známé z longcodingu tu pro lidi, kteří už znají základy práce s VCDS a významem jednotlivých funkcí, asi nemá cenu. Na obhajobu kluků, když to tu prohledáš, zjistíš, že s kódováním radí v různých tématech, a když to pro dotyčného není k pomoci, tak za nutné výdaje umí potřebné ŘJ nákódovat a poslat poštou. Jen je to bez obrázků...

Editováno: , autor: Kazimir80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale áno, tento tvoj posledn komentár dáva zmysel. Tie predošlé som chápal trošku inak. :) Vo svojej podstate peace. Ja som skor pacifista, len sa občas pustím do pokusu obhájiť si svoj názor. Mám pocit, že sme sa niekde v strede stretli a chápeme obaja, na čo by malo fórum slúižť. Btw. ja robím tiež v IT. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to jsem rád :) já to beru tak, že když jsi odborník na něco (ne fušař řemeslnik, co chce jen inkasovat), tak vydělat pro tebe tu tisícovku je menší časová jednotka, než ve volném čase budovat dílnu, vybavení, schánět návody, softwary, trénovat postupy a učit se z chyb a pak teda něco zkusit. Nic proti komukoliv, kdo do toho jde, a něco se mu podaří.

 

Taky mám auto jako hobby, jen uznávám, že někam se nerad pouštím, když vim, že bez souvislostí mi to nic neříká, nebo vzdáleně, ale můžu to dojebat. Na to je dobrá anabáze třeba FL budíky do do preFL octávky + MF volant a BT jednotky. Po kolik hodin čtení jsem zjistil, že už se ztrácím, někde mezi verzí CAN 1.6 vs 2.0, 28 vs 32 byte coddingem, verzema budíků a adaptací různých EEPROM. Ne že bych tomu nerozuměl profesně, ale je to jako přesedlat z WorduPerfectu 1.0 na verzi MS Word 2013 během noci... :)

Editováno: , autor: Kazimir80
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Historie příspěvků uživatele: farkihome

 

http://forum.skodahome.cz/index.php?app=core&module=search&do=user_activity&search_app=forums&mid=21106&sid=4871140a8313a39e40ad160ff6badc78&search_app_filters[forums][searchInKey]=&userMode=content

 

Nechť si každý udělá názor. Já osobně jsem v nich žádné postupy, které by někomu pomohly nenašel. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ferdo25, dakujem za vypis mojich prispevkov. cuduj sa svete, je ich par, v ktorych sa pytam ale je ich par takych, kde aj odpovedam. vzhladom na to, ze si vedomostami niekde inde (co je fakt a myslim to seriozne vazne), tebe asi velmi nepomohli, ale mozno niekomu predsa len pomohli. netvrdim, ze sa tykaju striktne napr. kodovania. dal som si urobit aj vypis tych tvojich prispevkov a tam je tiez velke mnozstvo takych tych typu: jo, jde to. da se to. je nutno prekodit tohle, nebo nahrat tohle... ze by to vsak boli nejake tutorialy, to tiez nie je mozne povedat. ale presiel som si ich rovnako povrchne ako ty tie moje, takze ti mozno krivdim...  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...