Přejít na obsah

Kde všude se škodovky vyrábí?


Standis

Doporučené příspěvky

Škoda je asi nejznámější českou firmou, ale vozy s okřídleným šípem vyjíždí z bran továren i jinde ve světě. V Česku se škodovky vyrábějí v Mladé Boleslavi (nová Octavia, Fabia) na ploče o rozloze 2,5 km2. Továrna se nachází kousíček od místa, kde stály první výrobní haly, na jejichž místě nyní stojí Škoda Auto museum. Naproti areálu je i sídlo vedení firmy.

A pobočných závodech v Kvasinách (Superb a připravuje se výroba Roomsteru) a ve Vrchlabí, které nyní prošlo velkou modernizací (Octavia Tour a speciální verze nové Octavie jako 4 x 4).

skoda_MladaBoleslav_small.jpg skoda_Kvasiny_small.jpg skoda_Vrchlabi_small.jpg

Eurocar Solomonovo, Ukrajina v Zakarpadské oblasti se vyrábí celá modelová paleta vozů Škoda společně s dalšími koncernovými modely (VW Passat, Bora, Golf V, Audi A4 a A6) od prosince 2001.

Skoda Auto India Ltd. Na indický trh vstoupila Škoda roku 2000 a výroba nových vozů zde byla zahájena v pronajaté hale v druhé polovině roku 2001 nejprve modelem Octavia, později přišel i Superb. Do závodu se komponenty prozatím dovážejí, ale značka počítá se zapojením místních dodavatelů. Ve všech důležitých městech Indie také již funguje vlastní síť prodejních a servisních míst pro vozy Škoda. V roce 2001 bylo v Indii prodáno 189 vozů, v roce 2002 již 4 401 vozidel, v roce 2003 celkem 4451 automobilů Škoda Octavia a v loňském roce Škoda umístila na indickém trhu již více jak 8000 Octavií a jako novinku i 300 luxusních modelů Superb. Do závodu ve městě Aurangabad nedaleko východoindické Bombaje, jehož výrobní kapacity činí 15 000 vozů ročně, značka investovala již přes 100 miliónů eur a plánuje jeho využití jako regionální výrobní základny, jenž má sloužit k expanzi na další trhy jižní Asie.

VW Sarajevo, Bosna a Hercegovina nejprve se zde montovaly Felicie, později Octavia a od roku 2000 i Fabie. Továrna produkuje i další koncernové vozy (VW Passat, Golf, Polo, Audi A4 a A6).

Azia – Avto, Kazachstán Z výrobní linky ve východokazachstánském Usť-Kamenogorsku sjela první Octavia ověřovací nulté série v červnu 2005, od září už by měla plně naběhnou sériová výroba.

Nový předseda představenstva Škoda Auto Detlef Wittig (který od 1. října 2004 nahradil dlouholetého šéfa Vratislava Kulhánka) dostal za úkol rozšířit výrobu, což se má projevit již za rok (v roce 2006), kdy má automobilka vyrábět přes půl milionu vozů ročně a růst produkce má pokračovat, proto je nezbytný další rozvoj firmy především na nové trhu. Podle Detlefa Wittiga se má uzavřít smlouva o montáži aut v Rusku.

V roce 2007 by se mohla rozjet licenční výroba Octavií (později Fabia a Superb) v Číně ve společnosti Shanghai Volkswagen Automotive Company Ltd. a vyloučena není ani spolupráce s automobilkou Proton v Malajsii.

  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...