Přejít na obsah

Kde se všude montovaly Škodovky?


Standis

Doporučené příspěvky

Škoda a Nový Zéland

Na novém Zélandu se montovaly vozy Škoda mezi lety 1963 a 1976. Dovoz nových vozů byl zatížen vysokým clem a proto společnost Motor Lines (vlastník Phil Andrew) prováděla konečnou montáž Octavie, 1000 MB (podávené na temnějším trhu pod jménem Sabre) a 100 / 110.

Trekka Novozélandská společnost Motor Holdings (majitel Noel Turner) se mimo jiných aktivit věnovala i výrobě automobilů. Na zkrácených podvozcích Škoda Octavia vznikaly vozy připomínající Land Rovery se snímací plátěnou nebo laminátovou střechou. Od roku 1966 do 1973 tak vzniklo kolem 2500 automobilů. Vozy se vyvážely také do Austrálie a na Fuji.

skoda_trekka_NoZel1968.jpg

Skopak Firma Haron Industrie LTD byla hlavním dovozcem Škodovek do Pakistánu (od 1968 1000 MB a 1969 110 L) vyráběla od roku 1968 užitkový vůz Skopak (Skoda-Pakistan) na podvozku Octavie Combi a vlastní laminátovou karosérií s kovovou kostrou. Vůz se vyráběl do roku 1971, kdy byl pro válečné přípravy ukončen dovoz českých dílů.

skopak_pakistan1970_1.jpgskopak_pakistan1970_2.jpg

Škoda Turecko V roce 1966 zakázala turecká vláda dovoz kompletních aut a proto začala firma Celik Montaj, později přejmenovaná na Anadolu Otomotiv Sanaci s montáží pikapů Škoda 1202 z dovážených dílů. O pět let později se začali montovat vlastní hranaté karosérie – vůz dostal jméno Kamyonetleri. Výroba těchto užitkových vozidel pokračovala do roku 1982, bylo vyrobeno na 33 tisíc kusů. Do roku 1986 pak společnost stavěla Kamyonety na podvozku TAZ Škoda 1203.

skoda_1202_turecko1968.jpgskoda_1202_turecko1971.jpg

V polské Poznani se vozy Škoda (Felicia) montovaly do roku 2000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...