Přejít na obsah

SERVISNÍ AKCE 24W6 (podložka pod nastavovač plnícího tlaku)


majbo

Doporučené příspěvky

Dnes jsem si přivezl auto ze servisu ( překousané kabely). Zároveň jsem na mém vozidle byla povinně uplatněna dílenská servisní akce 24W6. Tedy 2mm podložka pod turbo + fleš SW. Přijímací technik mi tvrdil, že jsem první, kdo zmiňuje negativum této akce, t.j. zlenivění motoru. Prostě, že to ode mě slyší poprvé v životě a já jsem si před ním připadal jako blb.

Odjel jsem ze servisu a marně jsem doufal, že budu vyjímka, a že auto pojede jako dřív. Sice jsem to čekal horší, ale turboefekt je nenávratně pryč. Křivka krouťáku je jinak postavená a je fakt, že motor nyní nepatrně víc zabírá už od nuly otáček, ale jakmile se to dostane na 1800 otáček, tak tak si to prostě to turbo nepřebírá a křivka zrychlení je plochá a nevýrazná. Přesně tak, jako rozdíl mezi PD a CR u nafty. Ono se to rozjede rychle, ale.....

Auto nyní startuje zuřivě rychle, motor se mírně ztišil.

Tato akce čeká pravděpodobně všechny, mimo těch, co tam mají podložku od výroby. Ti zase ale nepoznali ten báječněj turboefekt.

Je tu někdo, kdo nepozoruje žádný rozdíl mezi před a po servisní akci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hm dobrý. A jak jsi na týhle akci dopadnul ty?? Víš proč jsem to založil? Ten konkrétní termín 24W6 je na hodně vláknech schovanej mezi řečí. Málo kdo si ho zapamatuje. Po dnešním jednání se servisem mám pocit, že ŠA využila podložky pod turbo k tomu, aby ti nenápadně do jednotky vložila soft, kterej byl primárně potichoučku vyvinutej né proto, aby auto nepadalo do nouzáku, ale aby co nejmíň nápadně snížili výkony. A stačilo to sundat jen u 77 kW. 63 kW mohli nechat tak jak je. Tím by ale výkonový rozdíl mezi nima byl menší. Cenový rozdíl však stejný. Jo, hoši, dělaj z nás pitomečky malý, pitomý....

PS: když jsem se technika zeptal, jestli jsou problémy s rozvodama u 1.2 TSI, tak mi řekl, že PÁR aut už udělali, ale že to stejně byly jen služební auta. Když jsem se ho ptal, zda jsou problémy s turbama, řekl, že u německejch motorů tyhle problémy nejsou. A na otázku, proč tedy vlastně je celá tahle akce 24W6 i u zdravých aut, mi nedokázal odpovědět vůbec. Prostě škodovka z preventivních důvodů nařídila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

majbo: pro mě je třeba turboefekt něco, co na autě pokud možno nechci.

jinak servisní technik ti z podstaty povolání nemůže říct, jaká je poruchovost. vyděl si měsíční prodeje fabií (všech!) po celé ČR počtem prodejců. v poslední době se většinou prodá tak cca 1500ks aut. zhruba 300ks jsou diesly. kdyby bylo 80% všech prodaných benzinů s motory TSI, vychází to na necelé 4 prodané Fabie v měsíci. které když se podívají do servisu, tak absolutně nemá šanci zhodnotit, jak jsou spolehlivé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo jezdí do značkového servisu, tak se tomu nevyhne. Např. jen ve Velké Británii se to v současnosti podle britského fora Briskoda.net týká 12 494 ks vozů.
Tady jednomu s FII 1.2 TSI DSG z Briskoda.net provedli najednou toto:
service action 24W6 Turbo shim
service action 24V9 Turbo Software

service action 15D9 Timing chain change
service action 37G8 Gearbox software update

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám po této servisní akci najeto 3 500km a zatím mám spotřebu 5.85, předtím byla dlouhodobá 6.2, ale motor sem nikdy po delší dobu moc nevytáčel. Po dálnici jsem zatím ujel cca 300km, což je málo, aby byl vidět rozdíl ve spotřebě při vyšších otáčkách. Navíc teď je ideální počasí ani zima (netopím) ani horko (neklimatizuji).

Když jsem minulý týden jezdil s navigací, která zobrazuje i nějaké hodnoty z motoru, byl vidět rozdíl tlaku vzduchu v sání, dřív stačilo sešlápnout plyn a skoro hned byl přetlak 0.7 baru, teď se motor musí déle a víc vytočit, aby turbo začalo tlačit naplno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes som bol v servise, mali mi niečo urobiť s motorom po "podložkovom priškrtení" menom 24W6. Urobili výmaz adaptačných hodnôt a základné nastavenie, teda zase nič. Keď som neskôr volal vedúcemu, že s tým vlastne nič neurobili, ale dobrá správa je že nejde horšie, tak som ho zrejme vytočil, lebo sa rozkričal do telefónu. Vraj mám prejsť ďalších cca 500km aby sa to prejavilo, ale to mi už odporúčali tretí krát, od garančky už 500 + 600 km, zrejme ma chcú vychovať, aby som si zvykol, teraz sa treba previezť v 1.2 HTP alebo 1,4MPI aby som si uvedomil, že TSI je stále super motor.

Skúsil som teda, aký vplyv má podložka, tak som ju vybral, urobil základné nastavenie serva turba a šiel sa previesť, neviem či je to dobrá alebo zlá správa, ale 2mm podložka 03F145371A na to vplyv nemá žiadny, to anestetikum je FW RJ motora. Teda som ju dal naspäť, znou urobil základné nastavenie serva turba, stále to bolo rovnako na p...u, t.j. nemastné, neslané, no stále jedlé. Upozorňujem, že to nejde urobiť bez diagnostiky.

Resultom je že podložka 24W6 nemá negatívny vplyv, problémom je ten hnoj, čo tam nahrali. Napadá ma jedna súvislosť, nenahrávajú ten reštriktívny soft len tým čo majú predĺženú záruku?

Inak bezproblémový pôvodný FW bol SIMOS10.20H02 7494, verziou SIMOS10.20H02 9695 pri "garančke" do..ali čo mohli.

podložky sú dva druhy: 03F145371 a 2mm 03F145371A

Aké máte verzie FW??? Hlavne tí spokojný.

Akú máte záruku?

Každý o nej hovorí, no nikto ju nevidel, tu je:

post-8574-0-88143100-1338313686_thumb.pn

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové,plné s vámi souhlasím.Po přidání podložky pod turbo,klesl výkon motoru,je líný,a málo dynamický.Je to hlavně dáno jejich novým flešem řídící jednotky.Autorizované servisy,zřejmě dostaly nařízení mluvit jako Škoda auto-pod nátlakem fabriky.To,co je možné u nás,by nikde jinde neprošlo.Hodně by mne zajímalo,jak se to řeší v Německu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

schválně jsem šel najít list ze servisu a 23. 3. mně tam taky nahráli 24W6 a já teda musím říct že od tý doby mně to přijde lepší. Spotřeba se nehnula a hlavně při startování už se tak dlouho netočí startér a potom ty otáčky jsou nižší a nástup výkonu mně přijde lineárnější ale rozhodně ne línější.. jediný co tak přes 4,5 tis je to možná mrtvější, ale co si budeme povídat, tak to stejně přes 4t nemá cenu točit. Takže abych to shnul mně to spíš pomohlo než uškodilo (mám 63Kw fabia)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám najeto cca 15500 km,verze 63kW , spotřebu mám kolem 6l/100km.24W6 mi bylo děláno cca před měsícem , když jsem šel reklamovat ,že mi po roce začalo téct do auta.

Při tom mi byl vyměněn rozvodový retěz a přidána podložka k turbu.

Do auta mi již neteče , s novým řetězem není skoro slyšet motor (do té doby řval jako kráva) a co se týká "turboefektu" , možná budu jeden z mála , ale mě přijde , že mi to jede lépe a klesla mi spotřeba...

Zrychlení mám vcelku stejné a 100 km/hod. tam mám skoro hned...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já beru předváděčku a auto jsem byl projet než jsme si plácly a turbo díra byla cítit,ted na autě dělají zmiňovanou svolávačku a zítra pro něj jdu.Tak jsem zvědav co to udělá.Snad vydržim s timhle motorem dlouho v rodině TSI... ale s HTP taky každej strašil a nebyl zásadní problém.Holt lidi toho napovídaj :D

Editováno: , autor: azriel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...