Přejít na obsah

Yeti


Standis

Doporučené příspěvky

Škoda Yeti je crossover SUV, který je vyráběn ve výrobním závodě Škody v Kvasinách od května 2009.

V roce 2009 byl vyhlášen anglickým Top Gear Magazinem titulem Family Car of the Year (Rodinné auto roku)

post-8682-0-19067600-1339482102_thumb.jp

Výrobce Škoda Auto

Koncern Volkswagen

Roky produkce 2009 - dodnes

Místa výroby Česká republika

Příbuzné vozy VW Tiguan

Konkurence Dacia Duster, Nissan Qashqai

Druh pohonu 4x2, 4x4

Třída Crossover

Platforma A5

Technické údaje

Délka 4 223 mm

Šířka 1 793 mm

Výška 1 691 mm

Rozvor 2 578 mm

Rozchod 1541 vpředu , vzadu 1537 mm

Světlá výška 180 mm

Objem zavaz. prostoru 416/1580/1760 l

Počet míst 5

Objem nádrže 55l-60 l

EuroNCAP 70px-Crashtest-Stern_5.svg.png (2009)

Motor

Objem 1,2-2,0 l

Počet válců 4

Výkon 77-125 kW

Převodovky

Převodovka 5 stupnová manuální / 6 stupnová manuální / 7 stupnová automatická DSG

Historie

post-8682-0-57125100-1339482098_thumb.jp

Koncept Škoda Yeti I

post-8682-0-17657800-1339482167_thumb.jp

Koncept Škoda Yeti II

Koncepty

Studii tohoto vozu představila roku 2005 společnost Škoda Auto na ženevském autosalonu. Koncept tohoto automobilu byl představen ve dvou variantách – Yeti I (modré SUV) a Yeti II (oranžový kabriolet s kombinací pevné a plátěné střechy, představen v roce 2005 na autosalonu ve Frankfurtu). Zajímavostí je, že designeři při výrobě modrého konceptu zapomněli na vnitřní zpětné zrcátko. Ještě týden před představením nového modelu se na internetu objevily fotky pořízené při zkouškách.

Představení

Škoda s modelem Yeti pustila na část trhu, na které měl už nějakou dobu zavedené jméno Volkswagen Tiguan. Přestože se spolupráce v rámci koncernu nabízela, avizovala Škoda, že v případě Yetiho půjde o samostatný automobil. Eckhard Scholz, šéf vývoje Škody Auto, vysvětlil postup při vývoji Yetiho takto: „ Vlastně jsme neudělali nic jiného, než že jsme využili platformu Octavia Scout, koncepční nevýhody jsme eliminovali, tím myslím hlavně zkrácení převisů a zvětšení nájezdových úhlů, postarali jsme se o odpovídající světlou výšku (180 mm) a z této stavebnice, která je z hlediska koncernu vyráběna ve velkých počtech, stavíme levnější auto než je Tiguan.“ — Eckhard Scholz, šéf vývoje Škody

Počátek výroby

Model určený pro výrobu byl oficiálně představen na autosalonu v Ženevě a prodává se od léta roku 2009. K dispozici je se třemi benzinovými motory 1,2 TSI/77 kW, 1.4 TSI/90 kW a 1,8 TSI/118 kW a dvěma naftovými motory 1,6 TDI/77 kW (pouze pro Greenline) a 2,0 TDI CR DPF o výkonu 81 kW, 103 kW a 125 kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...