Jump to content
Millosh

daji se zvysit volnobezne otacky u motoru 1.6 55kw AEE?

Recommended Posts

po marnem pokusu vyresit problem s padanim volnobehu (nova klapka, novy rozdelovac, nove svicky, nove kabely, 0 chyb na VAGu, ) by mi pomohlo zvysit volnobeh o 200 otacek, protoze pokud drzim otacky na 1000rpm, nic nekolisa a vse funguje, jak ma...

proto se ptam, uz nevim, co s tim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie je riesenie optimalne otacky by mali byt okolo 840ot/min. Tolko mam aspon ja a nic netrha a pekne je kultivovany volnobeh. A skus popisat blizsie tvoj problem odkedy to zacalo robit a ake auto mas: rok, kod motora, motorizaciu

Share this post


Link to post
Share on other sites

tohle je nekonecnej problem ... menil sem vse co ty a mozna snad jeste neco navic, nikdy se mi nepodarilo problem odstranit.. jedine co pomahalo odpojit baterku a pak byl cca 300-500 km klid, potom to postupne zacalo delat az to obcas i na krizovatkach chcipalo. napsalo se tady o tom hodne, ale vyresil ten problem nekdo nejak ? diky bohu ze to auto uz nemam .... zralo to, nejelo to, nekonecnej problem s padanim volnobehu atd .. :kol-92:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zvysit otacky volnobehu, pro mne to je reseni, uz bohuzel jedine...

mate pravdu, resilo se to tady mnohokrat, znam par lidi se stejne zoufalym problemem a nikomu se to nepodarilo odstranit...:-(

auto ma najeto 300.000km a toto je jedina vec, ktera nejde vyresit, normalne s tim jezdim, ale je pak treba na krizovatkach drzet jendou nohou plyn a jednou brzdu :-))))) takze s tim muzu jezdit jenom ja, pokud s tim jede zena, 5x ji to ve meste chcipne, nez se dostane za mesto...

klidne vypisu soutez s odmenou za odstraneni meho problemu :kol-28:

nejzajimavejsi je, ze pokud jedu z kopce a vyradim, volnobeh drzi jak pribity, pokud zastavim, po cca 5ti sekundach to zacne kolisat, nekdy motor zdechne...ach jo :kol-44:

pro ty, co to zajima, problem trva asi od 250.000km, ale ted je to horsi, predtim to kolisalo, ale nezdechalo... mezitim se vymenil rozdelovac a lambda...

Edited by Millosh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj. Tuhle motorizaci má můj otec najeto 270tisic. A vše v pohodě. Ale musím říct že tenhle motor je velmi náročný na vzduchoví filtr po 15tisicich se začne dusit za studena. Stačí jej přehodit a je po problému.Ale to není tvůj případ. Soused měl ten to problém na fiatu. Servis mu vyměnil snad vše a furt to dělalo. Na konec jsme přišli na to že byla volna klapka na osce, ale to nebyl hlavní problém.Hlavní problém byla díra v hadici sání. Tak si překontroluj jestli ti to někde nepřisává falešný vzduch. Když tak zaslep přepad od motoru. Dále tento motor má vzadu na svodech čidlo nasávaného vzduchu.Skus jej vyčistit. Snad to pomůže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj. Mám AEE 55kw 230 tisíc, tchýně 120 tisíc. U tchýně kolísání otáček přesně jak popisuješ. Našel jsem prasklé výfukové svody pod hliníkovým plechem. Zavaření pomohlo pro lambdu, ale stále volnoběh kolísal. Pak jsem našel prasklý zapalovací modul. Na volnoběh motor občas běžel nepravidelně, při přidání v pořádku. Po výměně modulu opět paráda. Vag nic nehlásil. Snad jsem pomohl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mohlo by to být tím sáním - filtrem, protože to při jízdě nedělá a tak se tam asi vhání více vzduchu a motor jde lépe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám stejný problém. Tady pomůže asi jen výměna dílu za díl. A postupně zkoušet. Klapka, rozdělovač, zapalovací modul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, mám hodně podobný problém týká se to volnoběhu. Mám octavii 1 1.6 benzín 55kw a auto mi vůbec nedzí otáčky, já se strejdou se domníváme že bude zanešenej palivovej filtr nebo plovák v nádrži. Já doufám že jsem alespoň trochu pomohl a zanedlouho se ozvu co se stane po vimněně filtru. David.Ch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problém nízkých volnoběžných otáček a chcípání při uvolnění plynového pedálu u motoru 1,6 MPI 55kW AEE je většinou způsoben vadnou klapkou sání, konkrétně vadným servomotorem automatické regulace otevření klapky. Motorek po letech zeslábne a už není schopen dostatečně otevřít klapku při klidových otáčkách, nemá sílu aby přemohl pružinu, která klapku zavírá. Vyměň motorek nebo celou klapku za novou, použité klapky většinou trpí stejnou závadou.  Činnost servomotoru automatické regulace lze odzkoušet při základním nastavení klapky, kdy řídící  jednotka postupně otevře klapku na 4 polohy až do cca 1/3 maximálního otevření a tím ji nastaví. Motorek musí být silný a s klapkou musí doslova cvičit, jinak to nefunguje správně. V tvém případě se klapka otevře pouze nepatrně nebo neudrží polohu otevření. Motorek lze koupit na Alibaba, stojí asi 650,- i s dopravou.  Závada klapky se neobjeví na Vagu a má většinou vliv i na špatné starty, motor se přechlastává a nemá dostatek vzduchu. Normálně by měl chytnout bez plynového pedálu což u špatné klapky v chladném počasí nefunguje, to samé i při uvolnění pedálu, kdy padá do velmi nízkých otáček a kolísá na hranici chcípnutí.

Edited by Pivo
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problém s kolísáním volnoběžných otáček vyřešen zde:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...