Jump to content
Mazlik83

Samostavy na doraz fabie

Recommended Posts

Dobrý den,mám na fábii komplet vyměněné zadní brzdy-(bubnové) tzn. bubny,pakny,válečky,rozpěrné tyčky,lanka ruční brzdy i samostavy.Přesto když jsem vše smontoval a našlapal na brzdový pedál aby se samostavy usadily jsem zjistil, že samostavy jsou nastaveny až nadoraz. Při šlapání jsem měl lanka ruční brzdy povolená.Jak je možné že jsou samostavy nadoraz a je vše nové?Předem děkuji za odpověďi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak si po několika měsících odpovím sám.Celou závadu způsobovaly špatně tvarované páky (ohyb byl níž než je potřeba) ruční brzdy přinýtované na paknách.Ve výsledku to znamenalo,že páka se neopřela o rozpěrnou tyčku jak měla.Po jejich vyměně je zdá se všechno v pořádku :-).Tak ať žijí kvalitní náhradní díly.Ještě podotknu, že pakny byly značky Zimmerman koupené na skoda-dily.cz Tak jen kdyby měl někdo stejný problém jako já tak ať ví kde hledat problém.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno pakny jsem od nich kupoval a taky mám problém, že nedošteluju ručku páč páka už dře o náboj. takže výměna za zlaté dobré SBS....:-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám taky problém, ruční brzda je taky divná, ale ještě horší je to, že se mi ať dělám co dělám nechtějí nastavovat samostavy. Když nemám nasazené bubny tak se roztahují, ale jak je nasadím tak to nechodí. Značka paken i obchod mám stejný jako vy, já koupil i bubny Zimmerman. Co teď s tím, nedá se to nějak upilovat nebo tak něco?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presne ten istý problém ako popisoval "Mazlik83". Komplet celé zadné brzdy nové od "ZIMMERMANN", kúpené v www.skoda-dily.cz, následne som kúpil ďalšie pakne FERODO, a všetko OK. Pozrite foto!

post-2520-0-94474700-1354455509_thumb.jp

post-2520-0-04335900-1354455513_thumb.jp

Edited by fabia19

Share this post


Link to post
Share on other sites

X krát som robil brzdy na fábii a tiež sa často vyskytoval problém, že ručná brzda brzdila pri pôvodnom opotrebenom obložení lepšie ako pri novom. A hlavne problém nastáva, keď je ručná brzda dotiahnutá lankami skoro až na doraz a stále málo brzdí ba dokonca sa opiera o ložisko. Ako sa píše v príspevkoch hore, stále šlo o lacné obloženia (v niektorých prípadoch aj o drahé značkové ale to len výnimočne), pri ktorých nebol správny rozmer a tvar nosnej časti obloženia (myslím miesto kontaktu s rozperkou). Alebo obloženia boli tak nepresné, že pri nových bubnoch, nových obloženiach šiel samoštel až úplne dolu. Čo sa mi pri kvalitných obloženiach nestáva :-)

A k tej nepresnosti ešte perlička na záver. Montoval obloženia, ktoré boli tak nepresné , že sa nedal nasadiť bubon ani pri povolenom samostave a odpojenej ručnej brzde. Obloženia boli dlhšie o pekných  pár milimetrov v spodnej časti, kde sa opierajú o tanier.

 

Lacným obloženiam zdar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra rada nad zlato. Ked oblozenia na Fabcu, tak jedine feroda. Posledne som daval TRW  a hla, ako to dopadlo. Samostel na doraz dole. A to je novy bubon, rozperka, pruzinky a valceky. Foto s TRW  nasledne foto s FERODOM. Oba oblozenia su nastavene tak, aby siel bubon na tesno. Rucna brzda volna.

 

 

post-3184-0-11922200-1375432148_thumb.jp

post-3184-0-37385700-1375432173_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je zajímavé,měnil jsem TRW už na 3 fabkách a nic takového jsem nezpozoroval. Jenže dobře všichni víme,jak to stěma značkama dílů chodí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemyslím obráceně pravá - levá strana rozpěry, ale přední - zadní strana. Na straně rozpěry u páky ruční brzdy je v rozpěře vybrání s dvojí hloubkou. Hlubší se má dotýkat čelisti, mělčí brzdové páky. Pokud by se zamontovala obráceně, tj. tak, že by se mělčí dotýkala čelisti, páka ruční brzdy by měla velkou vůli, čelisti by byly více rozevřené a tím pádem by byl samostav na doraz. 

 

Píšu to z hlavy a podle obrázků, tak možná moc fantazíruju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozperky a bakne sú zmotované správne.

Dokonca rozperky sú kupované v autoriz.servise, bol probém s týmto obložením, tak skrz to som rozperky kúpil v orig.servise. Už po osadení obloženia s TRW malo tiahlo ručnej brzdy vôlu, kým sa oprelo o rozperku, tobôž kým začalo rozťahovať bakne a samoštel na doraz dole.

S  novým obložením to už bolo bez vôle a kolík tak 1/3. Pedál je  tvrdý a zaberá zhora. Ručnú brzdu som nechal pár dní voľnú tak na 7 zubov, nech si to všetko sadne, nech sa brzdy zabehnú (predpísaný zábeh je 200km). Teraz ide ručná na tri zuby, brzdi krásne.

 

Ale mám další problém :kol-29:  Reklamácia obloženia. Priložil som fotky k reklamácii, v predajni na mňa pozerali ako na zjavenie. Že tých trw-čiek predali od zač. roka 460ks a vraj som prvý, kto s tým prišiel. Je dovolenkové obdobie, takže odpoveď mi bude jasná až o niečo vyše mesiaca :-)

Dúfam v kladné vybavenie reklamácie a tiež, že pri montovaní zadného obloženia Vám pôjde všetko ako má :kol-24:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som vymenil nove lanka na rucnej brzde,bubny,rozperu,strunky,valceky,bakne. Tak tiez bakne neoriginal a rucna nebrzdila a samostel spadnuty.kupil som origos skoda ferodo a krasne to sedi ale rucna nejde ani za toho boha. Nozna brzda ide normalne. Vcera som kupil opat dalsie lanka ze sa moze stat ze aj tie kvalitne mozu byt chybne. Vymenime a nic. Rucna ide na 8 zubov a aj tak sa dokazem pohnut. Dosteloval som rucnu aj pod tunelom aj ked som si vysroboval jednu srobu s kolesa a pomaly som zatlacal samostel tak aby bolo dobre ze pocut trosicku na oboch stranach len tichucko rovnomerne suskaju. Uz som stoho zufaly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte všetci.

Ako to tu tak čítam, tak viacerí máme problémy so zadnými brzdami. Ja mám tiež trošku problém so zadnou brzdou, ale iba na pravom kolese. Pôvodne to vyzeralo tak, že ručná brzda akoby sa nejako zasekávala a neuvolnila koleso. Mechanik to viac krát pozeral a nič zlé tam nevidel. Vraj už jedine vymeniť lanká, asi sa zasekáva. Ale tento víkend som sa do toho pozeral ja, lebo som prišiel s úpne horúcim kolesom. Brzda bola zase zaseknutá tak, že dvihnuté koleso som vôbec ručne nedokázal otočiť). Zistil som to, že samostav bol padnutý nižšíe a brzdové obloženie sa už nemohlo vrátiť a stále brzdilo pravé zadné koleso. Samostav som nadvihol, koleso sa hneď uvolnilo (nadvihol som ho cez dieru po šróbe, inak by som ani bubon nedal dolu). Pri skúšaní ručnej brzdy všetko fungovalo dobre, obloženie sa pekne vracalo. Ale pri šliapnutí na pedál samostav vždy padne dole a obloženie sa už nedokáže vrátiť. Stretol a niekto z vás už s takýmto problémom? Kde môže byť chyba, že ten samostav vždy padne tak nízko, že brzda sa už neuvolní úplne?

Ešte len dodám, že brzdy boli komplet menené (obloženie už dva krát, bubon, brzdové lanká). Brzdové obloženie je myslím FERODO (dúfam, že si to nemýlim s niečím iným). Bubon neviem akej je značky, ani lanko.

Ďakujem za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valček som neskúšal či je zadretý. Ale predpokladám, žeby nemal byť, keď dokáže brzdiť, nie? Alebo sa mýlim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tým, žeby teda bol zadretý, tak by ten samostav padal až dole a spôsoboval to neustále brzdenie? Ale mrknem to a uvidím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buď je to valčekom (za predpokladu že je všetko zložené správne, žu sú dobré lanka a že bakne pekne chodia) alebo keď je valček ok, treba pozrieť hadičku, ktorá ide okolo zad. nápravy. Spája brzdové rúrky. Občas sa stane, že sa upchá. Tlak dokáže kvapalinu pretlačiť no nazad už sa nedokáže vrátiť. Tým pádom ostane valček roztiahnutý a vyzerá ako zapečný.

Ale skôr to bude valčekom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak som to dnes zaviezol do servisu, kde to iba všetko vyčistili, premazali a všetko je vraj v poriadku. Tak som zvedavý ako dlho to vydrží.

Iný mechanik, ktorý mi to teraz nemohol opraviť mi hovoril, vraj bude treba vymeniť lanko od ručnej brzdy, pretože to sa tam vraj nejako zasekava a potom ten samostav skočí dolu a brzda sa neuvoľní. Ja presne celému tomu mechanizmu nerozumiem, je to možné, že by to robilo aj lanko? Je síce vymenené, ale podľa toho mechanika asi nebude dobré.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dneska jsem vymenil oblozeni od zimmermanu, se kteryma mi zadni brzdy skoro nebrzdily a dostelovat to neslo, za originalni dily a konecne mi zadek brzdi tak jak ma. Takze za me na bubny jedine originalni oblozeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By mirokulda
      Ahojte. Při rychlosti pouze cca 5km/h jsem dupl na brzdu (křižovatka, auto zprava), rozsvítila se kontrolka Airbag a kontrolka Kontrola stability (ESC). Při dalším nastartování mi to mezi budíky napsalo Závada: kontrola stability (ESC). Po dalším nastartování už vše ok, stejně jako po dalších cca 5 startech.
      O pár dní později jsem musel opět trochu více šlápnout na brzdy (dojezd do kolony) a od té doby svítí Airbag, Žhavení, ESP a Elektronické servo. Víte někdo, co to může být? Díky za radu. Mirek.
    • By Filip V
      Dobrý den, obracím se na vás s žádostí o radu,
      nedávno jsem pod autem zpozoroval mastný flek. Po otevření kapoty jsem zjistil, že je celý hlavní brzdový válec špinavý od brzdové kapaliny.
       
      Došlo k následujícímu:
      1. Kontrola nádobky zda neteče - neteče
      2. Výměna hlavního brzdového válce
      3. Výměna gumiček mezi nádobkou a hlavním brzdovým válcem
       
      Po určitě době se problém začal znovu opakovat. Podezření bylo na to, že starý válec propouštěl dovnitř, je plný posilovač brzd a spojem při vybracích na nerovných silnicích kapalina uniká (stačí i málo a vyšší rychlost to rozprská po celém motoru).
       
      Došlo k následujcímu:
      1. Kontrola vnitřku posilovače (bohužel absolutně suchý a čistý
      2. Opět kontrola nádobky
      3. Kontrola hadičky ke spojce (zda třeba špatně netěsní)
      4. Kontrola šroubení pro okruhy na brzdový válec
      5. Přidání kovové sponky na hadičku ke spojce + stažení "paciček" na nádobce na kapalinu elektrikářskou páskou
       
      Dnes po delší jízdě jsem kontroloval stav (zda uniká nebo neuniká) a k mému zděšení opět vše špinavé od brzdové kapaliny. Bohužel, hadička od spojky + šroubení pro brzdové okruhy absolutně čisté a suché, to stejné i nádobka na brzdovou kapalinu. Brzdová kapalina se nejčastěji nachází na spodku hlavního brzdového válce a poté pod spojením resp. v místě kde brzdový válec vstupuje do posilovače brz a odtud stéká dolů.
       
      Poznatky:
      1. Jedná se o 1.4 TSI r.v. 2012
      2. Brzdová kapalina na spoední straně válce je celá špinavá. Jako by byla plná šmíru
      3. Nádobka je suchá, čistá (občas se na ní objeví šmírové kapičky brzdové kapaliny jak to někde prosakuje)
      4. Šroubení z válce (rozvod brzdovky do brzd) se zdá také suchý
      5. Hadička do spojky je také suchá včetně spojů
      6. Zkoušel jsem omotat vše hadrou a koukat, kde se prosakování objeví - neúspěšně
      7. BRZDOVKA NIKDE NEMIZÍ! Je jí tam furt stejně (a ani jiné kapaliny)
       
      Dokázal by prosím někdo poradit co s tím? Neměl někdo třeba stejný problém? Prosím. Zkoušel jsem volat do servisu, ale servisní technik nevěděl. Řekl, že jediné co tak dojde k výměně válce (ten je měněný) případně posilovače (ten je v pořádku) a uvidí se. Cena výměny válce je kolem 14 000 a posilovače prý 15-17 000 + práce (zjišťováno v Brně).
       
      Děkuji moc za všechny odpovědi, Filip.
    • By e1.
      Brzdy na mojom aute po 140 tisíc km občasným jemným pískaním už dávajú o sebe vedieť, takže čoskoro ma čaká výmena platničiek. Nakoľko ale brzdy (a tiež aj pneumatiky a dobré stierače/čisté čelné sklo) považujem za základ bezpečnej jazdy, rozhodol som sa aj pre výmenu kotúčov. A keď už mením aj kotúče, tak prečo nedať väčšie, že?  Celý rok jazdím na 16" kolesách, takže môžem aktuálne 288x25 kotúče vpredu vymeniť za 312x25 mm a zadné 232x9 (alebo 239x9, všade píšu inak) by som rád nahradil kotúčmi 256x22 mm.
      Musím dodať, že som zvažoval aj možnosť, že by som dal iba nejaké lepšie platničky, ako napr. Ferodo DS2500, alebo EBC Yellow Stuff, ale nakoniec som sa rozhodol, že uprednostním platničky "keramické" ktoré nešpinia tak, ako klasické, alebo tie športové, a asi dám ATE Ceramic, s tým, že použijem klasické kotúče bez dierok, alebo ryhovania.

      Takže výmena za väčšie. Zistil som si, že predný strmeň je určený aj pre 312x25 mm kotúče, takže ten meniť nemusím a mení sa iba držiak strmeňa, krycie plechy (1J0 615 311 B, 1J0 615 312 B) a samozrejme kotúče a platničky a to je všetko. Tam by mal pasovať ten z O1 RS, ktorá mala identické brzdy ako plánujem. Menším problémom je, že tie držiaky strmeňov (1U0 615 125) sú pre O1 RS v zelenej farbe a sú aj pomerne drahé (105 € za kus). Preto ma zaujíma, či nepoznáte niekto číslo rovnakého dielu napr. pre nejaký VW, Seat, alebo Audi z tej doby.

      Čo sa týka výmeny zadných bŕzd, tam úplne tápem. Síce som našiel kopu informácií o výmene na Golfoch IV, ale či tie čísla dielov pasujú aj na Fabiu, vôbec neviem. Máte s tým niekto skúsenosti, prípadne viete niekto pomôcť s číslami dielov?
    • By prvni6
      Zdravim místní. Stalo se mi, že v jednom kouzelném dni mi definitivně upadly oba kryci plechy brzd na zadní nápravě. Samozřejmě o den dřív než jsem to chtěl rozebrat a opravit. Problem nastal krapet s tím plechem ochranným samotným. Po jejich sundání jsem zjistil, že materiál je hliník/dural. Vzhledem k tlouštce materiálu nepřipadá v úvahu ani zavaření těch vyklepaných děr. Navíc nechápu výrobce?, když kryt je hliníkový a je přišroubován na ocelový odlitek železným šroubem, čímž vzniká galvanický článek a hliník o to více koroduje. V kombinacemi s vibracemi vznikajícími při ježdění po českých silnicích na 2. rychlostní stupeň a vyšší nesmyslná kombinace. Hledal jsem tedy na internetu náhradní díl, kupodivu údaj o materiálu pro kotouče 282mm jsem snad nikde nenalezl. Plechy pro kotouče 260 a 272 mm jsem nalezl obvykle s údajem pozink plech.
       
      Shodou náhod říkal kolega, že se mu to stalo v březnu také a tvrdil mi, že aby se s tím těsně před dovolenou nemusel prdět, po odstrojení kola a brzdového třemenu to někde se známým v servise přivařil, čili plech má železný (nebo alespoň měl by mít). Paradoxní je, že na mém autě jsou tyto kryty předních kol železné.
       
      Řešil nekdo podobný problém a případně jak? Nejjednodušší varianta by měla být výměna hliníkových plechů za železné, otázka je kolik vydrží.
    • By milanosor
      Ahojte, poslední dobou bojuji s předními brzdami na FabI I. Čeká mě STK tak to zase budu muset začít řešit. Jezdím teď opravdu minimálně ( 100km měsíčně ), ale problém mě trápil už dřív. V cca 110tis km se mi ohly kotouče a začalo to kopat ( ještě origoš ). Preventivně jsem trochu rozchodil prasátka, koupil nové kotouče ( co bylo v mototechně ) + nové desky Bosch. To vydrželo tak 15tis km a mrchy začaly zase kopat. Koupil jsem nové kotouče a zánovní jsem vyhodil. Nevím teď značku a dal jsem na zdejší rady, byla to zlatá střední cesta. No a teď po dalších cca 5tis km zase kopu. Ne tak moc, ale pedál pumpuje. A hlavně desky  neojíždí celý kotouč. Je tam slabý pásek na středu, kraje jen oleštěný. A brzdy tím pádem horší. Co s tím ? Zase nové kotouče + desky? Nechat kotouče přerovnat, desky srovnat a použít? Jsou špatné třmeny, že to neobrzdí celou plochu ? Už jsem z toho jelen. Jak teď moc nejezdím a na auto prší, tak samože rezavím, ale dělat co 2 roky brzdy mě fakt nebaví.
×
×
  • Create New...