Přejít na obsah

LPG vs Diesel


khfrank

Doporučené příspěvky

MÁM FELICII 1,3 MPI 50KW. KOUPIL JSEM Z BOURANÉHO GOLFA 3 S MOTOREM 1,6 SYSTÉM TARTARINI TEC99 JEDNOLAMBDA. JE TO VÝBORNÝ SYSTÉM, MÁM JEJ ZATÍM 1,5 ROKU A ŽÁDNÁ ZÁVADA NEBYLA. JDE O SEKVENČNÍ VSTŘIKOVÁNÍ KE KAŽDÉMU Z VÁLCŮ ZVLÁŠŤ ŘÍZENÉ VLASTNÍM POČÍTAČEM. SPOTŘEBA SE POHYBUJE PŘI JÍZDĚ V JEDNOM NEBO VE DVOU LIDECH NA 6,3 - 6,5 LITRŮ LPG. BOHUŽEL TEĎ JEZDÍME S DÍTĚTEM A TOTÁLNĚ PLNÝM KUFREM, TAKŽE TO ŽERE 7 LITRŮ LPG. JDE ALE O TO, ŽE JSEM ŘIDIČ, KTERÝ NEJEZDÍ PŘEDPISOVĚ, ALE JEZDÍ TAK MAX 110 KM/H NA DÁLNICI, 90-100KM/H PO OKRESKÁCH A 60KM/H VE VESNICI. PŘEDVÍDÁM. KDYŽ VIDÍM ZNAČKU VESNICE, TAK DOJÍŽDÍM A POSTUPNĚ PODŘAZUJU, PLYN UŽ NEPŘIDÁVÁM. ROZJÍŽDÍM SE KLIDNĚ, NETOČÍM TO, ALE NEPODTÁČÍM ATD.MYSLÍM, ŽE KDYŽ TO DOSTANE NĚKDO, KDO BUDE MÍT AMBICE SE PROJET, TAK TO VEZME I 9 LITRŮ. JINAK GOLF BOURAČKA MĚ STÁLA 15 TISÍC - DÍLY JSEM ROZPRODAL ZA ASI DESÍTKU. NAMONTOVAT JSEM TO NECHAL ZA 6 TISÍC. NÁDRŽ MÁM VÁLCOVOU. CENY NOVÉHO ZAŘÍZENÍ SE POHYBUJÍ NA 22 TISÍCÍCH KORUNÁCH. NAJEZDÍM 20 TISÍC KM ROČNĚ. MNĚ SE TO VYPLATILO. HLAVNĚ TU V MÉM PŘÍPADĚ NEŘEŠTE TO, ŽE JSEM TAKOVÝ DRAHÝ SYSTÉM DAL DO TAKOVÉHO AUTA. PROSTĚ ŠETŘIT JSEM POTŘEBOVAL, FELINU MÁM V KUPĚ, NA NOVÝ AUTO NEMÁM A OJETÉ ROVNÁ SE INVESTICE OPĚT JAKO PRASE A NA TO TAKY NEMÁM. ČAS ANI PRACHY.

POTOM FELICIA 1,9 D. ŘÍDIL JSEM VERZI KOMBI V ZÁKLADNÍ VÝBAVĚ. PŘI SPOŘIVÉ JÍZDĚ SE DALO DOSÁHNOUT TAK

PRŮMĚRNĚ 5,5 LITRŮ. PŘI BĚŽŃÝM PROVOZU BEZ OHLEDU NA AUTO TO BERE 6,5 LITRŮ. JINAK NEBYLO TO ŠPATNÝ ALE SAMOZŘEJMĚ VSTRIKOVACÍ ČERPADLO NENÍ BOSCH, TAKŽE SE TO PROJEVÍ - ČLOVĚK MUSÍ VŽDY VÍC TOČIT, NEŽ TO CHYTNE. V ZIMĚ POTOM DOKONALE SEHRANÉ ŽHAVICÍ SVÍČKY, JINAK TO ANI NEHLESNE.BATERKA SE MUSÍ KUPOVAT SILNÁ A I TAK JI TO DOCELA DÁVÁ NA PRDEL. V ZIMĚ POTOM NEŽ ZATOPÍ, TAK TO TRVÁ TAK 20 KILÁKŮ, BENZINOVKA ZAČNĚ PŘI MÍNUS PĚTI MÍRNĚ VLAŽIT ZA 3 MINUTY. VÝKON NENÍ NIC MOC, ALE OPROTI 1,3 MPI TO SÍLU ROZHODNĚ MÁ VĚTŠÍ - PROJEVÍ SE TO HLAVNĚ PŘI TAŽENÍ VOZÍKU.

ZÁVĚR: JÁ BYCH BYL PRO PLYN. KDYŽ MI FELDA ZA 4 ROKY UHNIJE, TAK STEJNĚ, JAK JSEM TO VYMONTOVAL Z GOLFA (VE KTERÝM TO BYLO 2 ROKY), TAK TO NECHÁM VYMONTOVAT A PŘEMONTOVAT ZASE DO JINÝHO AUTA A JEDU DÁL.BUDEM MĚ TO STÁT VŽDY KOLEM 7 TISÍC A JE TO V CAJKU. NÁDRŽ VYDRŽÍ 10 LET, COŽ JE, MYSLÍM, NAPROSTO V POHODĚ A NE ZÁDNÁ TRAGÉDIE, JAK TO NĚKTEŘÍ NAZÝVAJÍ. KAŽDEJ ROK JDEŠ SICE NA REVIZI LPG SOUSTAVY - NO ALE TO SNAD 300 KČ NA TO JEŠTĚ MÁŠ, NE? U DIESLA BUDEŠ MUSET MĚNIT ŽHAVIČKY, SEM TAM STŘIK, VÍCE BATERKU ATD. A HLAVNĚ JDE O CENY POHONNÝCH HMOT A O TO, KOLIK NAJEDEŠ. JÁ PLATÍM 15,90 ZA LITR LPG. PŘI SPOTŘEBĚ 7 LITRŮ NA 100 KM JE TO 1,11KČ/KM. PLUS BENZIN. NA NÁDRŽ PLYNU TAK PRŮMĚRNĚ NA STARTOVÁNÍ 3 LITRY, TAKŽE TO BUDE VYCHÁZET NA 1,2KČ/KM. POKUD POJEDEŠ NA NAFTU A BUDEŠ PLATIT 33,9 KČ/L, POTOM PŘI SPOTŘEBĚ 6LITRŮ BUDE 2,03 KČ/KM. POKUD UMÍŠ VYJEDNÁVAT, SYSTÉM TEC99 SEŽENEŠ NOVEJ ZA 20000 KČ. PŘI NÁJEZDU 20000KM ZA ROK JE ROZDÍL V ROČNÍCH CENÁCH ZA PHM 16600 KČ VE PROSPĚCH LPG. ZA 14,5 MĚSÍCE TAK MÁŠ INVESTICI ZPĚT (ZÁLEŽÍ TAKY NA TOM, KDE BUDEŠ CHTÍT VÝVOD NA TANKOVÁNÍ, JAKOU NÁDRŽ, JAKÝ VSTŘIKOVAČE - JÁ MÁM TY OBYČEJNÝ, CO VÍC KLAPOU). JÁ TO MĚL ZA POLOVINU, TEDY ZA 7 MĚSÍCŮ - ALE SYSTÉM BYL Z BOURAČKY.

ZA PĚT LET, AŽ TO TO AUTO ZREZNE, TAK KOUPÍŠ FABKU 1,4 16V A ZA 6-7 TIS. KČ TO NECHÁŠ PŘEMONTOVAT.

JE TO NA TOBĚ

JO PŘEMONTOVÁVAT JSEM SI TO NECHAL TADY: http://www.adpartner.cz/rs/lpg-a-cng.html

PAN VEDOUCÍ/MAJITEL DUŠAN RODR A JEHO ŽENA JSOU VELMI VSTŘÍCNÍ. DOHODNULI JSME PO E-MAILU CENU A S PŘÍMO S JEJICH TECHNIKEM POTOM DEMONTÁŽ I MONTÁŽ. DÁ SE S NIMI DOHODNOUT NA TERMÍNU SEŘÍZENÍ I NA SOBOTU ATD.

TEĎ JE TO JEN NA TOBĚ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JO, JEŠTĚ JSEM ZAPOMNĚL.

MĚL JSEM I LPG SYSTÉM S CENTRÁLNÍM SMĚŠOVAČEM PŘÍMO DO SÁNÍ - KDY PŘEPÍNÁŠ PLYN SÁM A JDE TO V LÉTĚ I NA NĚJ STARTOVAT - TO BYLO OPRAVDU NEÚNOSNÝ. DVAKRÁT MIT TO STŘELILO DO SÁNÍ, NEŽ SE S TÍM ČLOVĚK NAUČÍ, TAK TO TRVÁ. SEŘITOVAT NEUSTÁLE KROKOVEJ MOTOREK, ABY TO DÁVALO TOLIK, KOLIK POTŘEBUJETE, ABY TO JELO, ALE ZÁROVEŇ NEŽRALO, TAK TO BYL TAKY BOJ. TO SE OPRAVDU NEVYPLATÍ, NAVÍC NOVEJ SYSTÉM STOJÍ KOLEM 15 TISÍC KČ. COŽ JE O ASI PĚTKU LEVNĚJŠÍ NEŽ SEKVENC OD TARTARINY, KTEREJ PŘEPÍNÁ SÁM A VŠE SI ŘÍDÍ SÁM. POKUD SPOTŘEBA U TARTARINY BYLA V PRÁZDNÝM AUTĚ DO 6,5 LITRŮ, TAK U TOHOTO STARÝHO TO BYLO DO 8,5 LITRŮ. POTOM SAMOZŘEJMĚ KDYŽ TO NALOŽÍŠ, TAK TO BRALO JEMNĚ POD 10 LITRŮ, V ZIMĚ POTOM I 11.

NEŽ SE TO SEŘÍDILO, TAK TO BUĎ NEJELO, NEBO TO JEDEN ČAS JELO ALE ZASE PRŮMĚRNÁ BYLA TAK 10 LITRŮ A TO UŽ SI ČLOVĚK RADŠI KOUPÍ DIESEL A UŠETŘÍ TÍM ZA STAROSTI A VYPADANÝ VLASY.

TAKŽE POKUD LPG, TAK JEDINĚ SEKVENČNÍ VSTŘIK. TATRARINY TEC99. NÁDRŽ UŽ MŮŽEŠ MÍT POLSKOU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdarec chlapi potřeboval bych radu rozhoduju se mezi lpg a dieselem co si myslíte že je lepší a spořivější a jestli jsou třeba problémy v zimě při startu ja bych řekl že asi lepší volba bude naftak ale chcu se nechat od vás poradit díky všem moc za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

feldu ropáka koupíš za kolik? znáš původ a opravdu skutečné km? bojím se že slušnou sehnat bude zázrak, spíše koupíš s LPG nebo slušnou bez a znám lidi kteří plyn nacpali i do staré feldy, na mojí O1 taky jezdím 15tis. a plyn a ropu nemusím, ve feldě jsem zkoušel etanol + N95 a nejela mi ale ostatním prý bez problémů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ropák je na Feldu už moc těžký. Odchází přední náprava.

Jestli Feldu a chtěl bych jezdit levně, tak bych šel do LPG. Znám Faforita (ve Feldě je ještě pořád stejný motor), který jezdil pořád na plyn, ani na starty to majitel nepřepínal, a nijak to na tom motoru nebylo znát.

Plyn je ještě pořád asi tak o polovinu levnější než benzín a i přes větší spotřebu na plyn to vyjde pořád levněji než nafta. Cena nafty je skoro stejná jako benzínu, ale spotřeba o polovinu nižší ani náhodou.

Zase ztratíš kufr nebo podstatnou jeho část, ale pokud máš auto hlavně na ježdění do práce, tak to vadit nebude.

Jen tak mimo. Ten vzpomínaný Favorit vozil čtyřčlennou rodinu taky na týdenní dovolené. Při porovnání kufru v mé bývalé Feldě Kombi a jeho krátkého s plynem dodnes nechápu jak to dokázali nabalit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 10 měsíců později...

Jasně, taky feldu. Máme na běžné ježdění Fábku 1.4 16V - nedám na ní dopustit. Chci druhý auto, přemýšlel jsem na fábkou 1.9 SDi, měl jsem jí jako služebák a naprostá spokojenost. Jen je to mimo moje cenové relace. Chci nějakou levnou šlupku. která mě odveze z bodu A do bodu B za co nejmenší náklady a v případě poruchy si jí opravim sám za co nejnižší náklady.

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, měl jsem stodvácu, karbecového formana, MPIčkovou Feldu kombi, BMI krátkou feldu ... vše na plyn ...

 

hlavně u podtlaku je prakticky bezúdržbová, tam se vlastně nemá co pokazit, max. po x desítkách tisíc najetých kilometrů ztvrdne membrána v reduktoru, tak se vymění a drandí se zase dál

 

a pokud seženeš nějaké slušné MPI, tak budeš jezdit za 8-8,5l plynu. A pokud víš od někoho spotřebu u dieslové Feldy, tak můžeš porovnat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty malta máš tiež riadnu historiu ja som mal tiež všetky autá na plyn: 120, ford fiesta, š fabia htp, š fabia ll 16v

v 120 som mal problém len z mrznutím reduktora, prerobil som chladiaci okruh a bez problémov vyše 120000 aj membrany vydržali bez výmeny, bol to mix tomasetto a brc, fiesta bol tiež podtlak ale už elektronicky riadený tam som menil membrany za 90000 dva krát inak problém bol len s tesnením pod zmiešavačom ktoré bolo origo asi 1,5 cm hrubé a benzín od striekačky ho rozleptal a vtlačil sa do cesty nasávaného vzduchu tak auto nešlo ako malo kým som na to prišiel čo tomu je, čiže prkotiny ale inak v pohode náklady sa nedajú zrovnávať s dízlom , kamoška má fabulu sdi spotreba kolo 5,2 raz hore raz dole, prerátaj si to na plyn ked fabula žere okolo 8

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

šáde a Forman byly BRC, MPI Felda Lovtec a pak už jen samé Tartarini (BMI Felda. Fábule, Roomík). Ale je fakt že membránu jsem nikdy na žádném neměnil, páč krom Fábule, jsem na žádném nestihl najet více jak 70t km, páč pak šly zase o dům dál, jen Fábule je v tomto vyjímkou :kol-46: , room zatím 61t km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak u Fábule počáteční problémy se seřízením, než přišli Taloši se správným firmwarem, pak už jen ježdění a ježdění, v 90tkm gumičkový repas Valteků, pak cca ve 210t km repas jadýrek Valteků a min.týden ve 281t km opět gumičkový repas, jinak ťuk ťuk, jezdím akorát když mě "pobídne" pípák na garančku, jinak o mně servisák neví :kol-46:  a proto mě má rád :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...