Přejít na obsah

Výměna pístních kroužků 1,6 AKL


Jose123

Doporučené příspěvky

Prosím o pomoc. Mám Octavii 1,6 AKL , r.v. 1999, najel jsem s ní po koupi 11000km, nyní má 208000km, a začíná žrát čím dál víc olej. První 3000km to bylo tak 0,2 l/1000km, nyní už při ne moc dravé jízdě (110-130kmh) 0,5/1000km. Taky si všímám takového tmavě šedého až černého povlaku po bocích expanzky - těsnění hlavy stále původní, takže si myslím, že za chvíli na výměnu. Počítám s tím, že výměna gufer nepomůže - sice budou špatná, ale vymění se při sundané hlavě.

Můj dotaz zní:

1) O kolik je náročnější výměna kroužků, když už se dělá těsnění pod hlavou ?

2) Jak se vytahují písty při překroužkování - spodem ? znamená to vytáhnout i klikovku ? Musí motor ven z auta ?

3) Časová náročnost ? Cena práce ? Ceny materiálu znám.

Díky.

PS: Myslím, že jiná možnost než překroužkovat a nový těsnění/hlavou není.

Editováno: , autor: Jose123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PROCHY603: Jenomže ten druhý motor se na dálku těžko poznává ... Při opravě aspoň vím, na čem jsem... proto preferuju možnost investovat do současného . I ojetý stojí okolo 10000kč + výměna + rozvody a kdoví, v jakém je stavu

:kol-47::kol-32:

Mozno tvoj motor ma poskodeny blok-valce.

Potom uz budes musiet dat druhy motor. :kol-31:

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ten samý motor (AKL) a před rokem a půl jsem taky dělal výměnu pístních kroužků z důvodu, že mi motor ve 197 000 km začal žrát olej (v rozmezí 1-1,5l/1000km). Výměna gufer ti pravděpodobně nepomůže (aspoň v mém případě to nepomohlo), takže nejlepší je dát nové pístní kroužky a gufera na ventilech, těsnění pod hlavou je samozřejmost + nechat zkontrolovat jestli je hlava rovná. Jinak písty se vytahují vrchem... Musí se sundat olejová vana, ojnice se oddělí od klikovky a písty se potom i s ojnicema vytáhnou vrchem. Časová náročnost je cca 15 hodin (už nevím kolik hodin jsem měl na paragonu napsáno, ale musí se rozebrat celý motor) a pokud to nebudeš dávat do origo servisu, tak by to mělo cenově vyjít okolo 10 000,-. Motor má po opravě větší sílu a zátah a celkově této opravy nelituji :palec2: , jiný motor bych určitě nekupoval, protože nevím co mě u něho čeká a musel bych do něho 100% ještě investovat další peníze :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

konny: díky za povzbuzení. Samozřejmě bych to dal do neorigo servisu. Mají okolo 300kč/hodina. Problém vidím jenom v tom, aby ty válce nebyly šišaté, znám původního majitele (němec, ale věřím mu, bylo to rodinné auto, rodinný miláček, tak doufám že zbytek bude v pořádku).

Konny odkud jsi ? Že bych to třeba dal do stejného servisu, protože tady mi říkali, že možná bude lepší druhý motor, jenže já do tohoto už dal nové rozvody před 10000km a kvůli tomu bych to taky viděl spíš na opravu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáš zač, tato oprava se určitě vyplatí a pokud to budu muset dělat i u budoucího auta, tak do této opravy opět půjdu ;) , jinak jsem od Vyškova (35 km od Brna a 20 km od Prostějova) a v servisu, kde mi to dělali tak si berou tuším 240kč/hod. Válce šišaté pravděpodobně nebudou, já když jsem prstem projížděl po stěnách válců, tak jsem tam neměl ani náznak schodku, který vzniká na okraji válce (motor měl v tu dobu natočených 199 000 km), takže si myslím že i u tebe to bude taky OK. Rozhodně novej motor nekupuj, výměna pístních kroužků se dělá běžně a pokud ti navrhují jinej motor, tak to jen proto, protože se jim do toho nechce, protože jak už jsem napsal musí se rozebrat komplet celý motor...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PROCHY603: Jenomže ten druhý motor se na dálku těžko poznává ... Při opravě aspoň vím, na čem jsem... proto preferuju možnost investovat do současného . I ojetý stojí okolo 10000kč + výměna + rozvody a kdoví, v jakém je stavu

:kol-47: :kol-47: :kol-32:

Mozno tvoj motor ma poskodeny blok-valce.

Potom uz budes musiet dat druhy motor. :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prochy603: ten člověk tam ale od začátku popisuje docela jiné příznaky, krom toho mám pocit z různých for , že ty bfq a avu jsou mnohem větší průšvih než staré akl/aeh. Můj motor jezdí jako víno, až na ten olej - spotřeba lpg 8-9/100km, starty perfektní, žádné jiné efekty, ýkon též skvělý. Tam ten měl zřejmě prasklý blok, toto můžu po 11000km s mojím autem vyloučit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělali mi to v prosinci 2010 a kamarád cenu neovlivní, on mi octu vždy jen opravuje, ale to co odvede za práci, tak se musí započítat a cena je tak jak jsem napsal, tj. 240,-/hod. Tento týden jsem si tam nechal opravit komplet podvozek a ta hodinová sazba byla taková jak jsem napsal (opravy mám ale vždy bez dokladu, čili bez DPH, já doklad nepotřebuji, protože nejsem podnikatel abych si to mohl odepsat z daní) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok, pochopil jsem, udělám to přesně tak :kol-47: ale ještě předtím se pokusím s tím tak 2000km ujet, abych viděl, co a jak. Dneska jsem mu po 1000km dolil 0,5 litru a už mě to nebaví - a to je 10w40 ... Zítra sem hodím ještě fotku(snad nezapomenu) té expanzky - je to až černý po obvodu a bojím se , že jsou to zplodiny v chladícím okruhu - takže to těsnění.

EDIT:

prochy: jenom motor se prodává za cca 10000kč, auto celé za 15 to bych teda chtěl vidět...

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě ještě něco najeď, ať víš jestli se spotřeba zvyšuje nebo je stejná. Mě to žralo okolo toho litru 5W-40/1000 km a nyní po 13 000 km po výměně kroužků a celkových 212 000 km mi motor nežere žádný olej (olej používám pořád 5W-40) ;) . Co se týká té vody, tak bude 100% špatný i těsnění pod hlavou, nebyl ten motor uvařenej? Ono je to stejně ale jedno pokud budeš měnit ty kroužky, tak se dá nové těsnění pod hlavou, ale možná bude potřeba srovnat hlavu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uvařený nebyl určitě. Mám to auto 6 měsíců, minulý měsíc jelo do Bavorska a spotřeba plynu - mají kvalitnější - byla 7,1 (odměřeno) po dálnici furt 130-140, jela úplně nádherně a předtím ještě 2x Rakousko a furt po Moravě a absolutně žádný problém. Jsem s tím fakt spokojený, až na ten olej.

Jinak lépe to těsnění vyměnit asi teď než až když praskne a budu vařit... Ještě vím, že existují pístní kroužky řekněme normální a nadrozměrné - a nevím jaké koupit. Říkám si i zlaté AKL, když vidím tu závadovost BFQ/AVU ... Doufám, že ten motor udělá potom hranici 300000km, snad i trošku víc, pak bych byl maximálně spokojený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím srovnávaním hlavy bych to neviděl tak černě.

Přeci jenom je rozdíl diesel/benzín.

U dieslu, TDI, jsou tlaky někde jinde, takže zde je "prohnutí" hlavy daleko pravděpodobnější, než u benzínu.

Věřím, že to bude JEN těsněním pod hlavou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...