Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
Standis

zadní světla vozů Škoda 100/110

    Doporučené příspěvky

    t.gif

    Na první pohled se dělí zadní světla na dva typy. Starší a novější.t.gif

    t.gif

    Starší typ, který se používal až do roku 1976, má na zpátečkách vzor svislých proužků.t.gif

    U novějšího typu má zpátečka vzor kostiček, navíc na sobě nese znak homologace.t.gif

    post-8682-0-66936400-1339531674_thumb.jp

    Ale je to vskutku tak jednoduché ?t.gif

    t.gif

    Není. Těch typů existuje mnohem víc. Pojďme světla rozebrat a otočit kryt...t.gif

    post-8682-0-04336800-1339531673_thumb.jp

    post-8682-0-74219600-1339531680_thumb.jp

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    První model se liší dle nálitků na uchycení k základně s parabolami. Podívejme se tedy na zadní díl...t.gif

    t.gifpost-8682-0-43733000-1339532152_thumb.jp

    A máme tu celkem tři rozdílné verze. Jedna má pouze vnitřní otvory, druhá pouze vnější a prolis a třetí má oba otvory.t.gif

    post-8682-0-57406900-1339532208_thumb.jp

    Zde si můžete prohlídnout detailně každý zvlášť:t.gif

    post-8682-0-40705900-1339532230_thumb.jp

    post-8682-0-72392600-1339532231_thumb.jp

    post-8682-0-11865100-1339532233_thumb.jp

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zde si můžete prohlídnout detailně každý zvlášť:t.gif

    post-8682-0-59055900-1339532277_thumb.jp

    post-8682-0-47255300-1339532288_thumb.jp

    Základní byly dva, starší s dvěma kontakty a novější s jedním kontaktem.t.gif

    t.gif

    Dnes se dá asi těžko určit, v jakých letech se ta která barva a ten který typ používal.t.gif

    A aby to nebylo příliš lehké, přestaly se později obroučky světel chromovat a barvily se pouze stříbrnou barvou.t.gif

    Doma mám i rámeček čirý, čož pokládám za výrobní zmetek, ale kdo ví...t.gif

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Výrobní zmetek to být nemusí - to "chromování" se dělá na plast až po vylisování ve speciální mašině vakuovým napařením hliníku (běžně se tak dělají plastové "paraboly" světlometů a skupinových svítilen). Takže pokud máš doma rámeček čirý bez pokovení, máš kus který si někdo z výrobny odnesl domů ještě před pokovením = polotovar.

    Já mám doma například několik bezbarvých krycích "skel" na třetí brzdové světlo pro O1 liftback (žárovková verze), přestože se nikdy jiné než červené neprodávaly - jednoduše jsem dělal ve firmě, která je pro Hellu lisovala a pro seřizovače nebyl problém těsně před započetím běžné výroby do lisu nasypat trochu bezbarvého granulátu místo připraveného červeného Macrolonu a nalisovat několik (desítek) kusů "zkušebních" krycích "skel" - pak se lis naplnil patřičným materiálem a zahájila se normální výroba...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Asi by bylo vhodné uvádět zdroj, abychom věděli, odkud jsou některé nesmysly, na které jsem upozorňoval v soukromé zprávě ;)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    zdroj těchto informací je zde

    http://skoda.daves.cz/Dokumentace

    už jsem i zviditelnil téma, kam budu vkládat zdroje, odkud čerpám

    pokud by jste měli dobrý zdroje a byly tam zajímavý články apod, neváhejte a vkládejte

    dík

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    jinak jsou pak ještě podle mě druhovýrobní světla jak na š 100 tak 1000mb, který to pokovení mají už s modrošedým nádechem.

    respektive plast není bílý ale do modra

    Editováno na elvis78

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×