Přejít na obsah

Raritky - poruchy, alias Underovo vlákno


Under

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Na žádost místních opilců http://forum.skodaho...pilecke-vlakno/ a jednoho vandala mám za sebou další raritku, a sice raritku č. 8 Jak Under škrtící klapku vrtal. Tohle je opravdu raritka již v prvním slova smyslu, protože to by snad opravdu nikdo nedělal. V dalším slova smyslu je to docela šílené. Takže v obou smyslech to není dobré.

Protože jsem měl poměrně dost dlouho problémy s chcípáním na volnoběh (a musím říct, že mě to opravdu pěkně sralo) a nechtělo se mi neustále vyhazovat peníze za autodíly, rozhodl jsem se tedy, že do klapky vyvrtám malou díru. Na tuto spešl opravu jsem se řádně připravil a počkal si na víkend, až bude čas a chuť něco vrtat. Den D nadešel a já jsem zjistil, že z mých jich tak početných vrtaček (4) ani jedna nefunguje. Jedna sice fungovala, ale nešel povolit ten utahovák. Tak jsem hledal a hledal, až jsem našel zhruba 40 - 60 let starou vratačku na 380V. Škrtící klapku jsem předem pořádně vyčistil a zacpal otvory, aby se tam nedostaly špony. Protože svěrák nebyl dělaný na velikost mé klapky, musel jsem ji držet rukou a jedna slečna se chopila vrtání.

Normálně bych na takové věci žádnou ženu nevyužil, ale musím říct, že nežnější pohlaví má pro vrtání klapek cit. Prostě když to jde o ruky, tak to jde od ruky. A ženám jdou ruční práce dobře. Klapku jsme tedy společnými silami vyvrtali, jenže pak jsem nemohl najít imbus č. 5, tak jsem musel počkat na další týden. Byl to pech. Naštěstí jsem měl klapky dvě, takže tu vyvrtanou jsem si pěkně vozil v kufru jak největší pán. Sice pár dní smrděl celý kufr WDčkem, ale byl to takový správný smrad.

Další týden jsem ji namontoval, což mi dalo docela zabrat, protože ty šrouby, co drží klapku, byly krutopřísně utáhlé. A také jsem málem zničil imbus a protrhl šroubovákem to umělé sání. Nakonec jsem ji ale slušně upevnil a pak zkusil nastartoval. Protože momentálně nemám u sebe diagnostiku, čekal jsem, že se mi klapka nastaví sama (po odpojení akumulátoru). Při prvním startu otáčky vyletěly cca na 5 000/min a z motoru se začalo kouřit, zhruba stejně tak, jako když mi kdysi praskla hlava v motoru. Naštěstí, po pár minutách se volnoběh ustálil a nyní se drží cca na 1000/min a motor nechcípá. Ještě ji během týdne raději nastavím přes VAG, ale zatím si motor jenom přede a spotřeba je stejná.

Ještě jsem přemýšlel o tom, že bych do té vyvrtané díry dal takový spešl šroub a tím pádem bych mohl regulovat volnoběh mechanicky šroubovákem, stejně jako např. u babety. Ale zatím se drží, takže se tento divoký, na další raritku nabíhající se úkon konat nebude. A pak, že se u Octávie nedá nastavit volnoběh!

Jednou si můj známý mechanik spletl zážehový motor se vznětovým, takže se můžete těšit na další raritku, a sice Jak Under se žhavící svíčkou jezdil...A dá se to!

 

post-65755-0-71488000-1360229852_thumb.j

post-65755-0-29432300-1360229858_thumb.j

post-65755-0-03122000-1360229862_thumb.j

post-65755-0-13367800-1360229866_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...