Přejít na obsah

Decentnější pohyb páček ovládání topení (palubní deska "L")


Doporučené příspěvky

Standardně se při pohybu páčkami topení (nahoře - dole) vytváří efekt "rozhejganosti" - kromě samotných páček se kývá do boků i celá konzole ve středovém panelu (vypouklý obdélník, obr. 1), ve které jsou páčky uchyceny.

Vím, že tento "problém" trápí asi tak 0,001% škodovkárov, mě netrápil také (a ani jsem se nad ním nikdy nezamýšlel). No jednoho dne se mi utrhlo lanko ovládání teplého / zimního vzduchu a když jsem ho vyměnil a celé to pak zpět poskládal, zdálo se mi, že to jde nějak divně - samozřejmě to ale šlo stejně jako i předtím, jen se ve mně objevil pocit , že tam ta konzola při pohybu "lítá".

To je už jednou tak, o čem člověk neví, to mu ani nevadí.

post-8682-0-74919300-1340221530_thumb.jp

Středový panel je k palubní desce přichycen dvěma šrouby zespodu. Stačí je vyšroubovat a panel je ven. Já mám na těchto šroubech přichycen i držák autorádia, takže nejdříve jsem musel demontovat rádio.

Samotná konzola s páčkami je k panelu přichycena jedním šroubem (nahoře) a zaháknutí (dole). Mezi konzolou a panelem je po stranách vůle, proto to není při pohybu páčkami pevné. Podle mých informací se u prvních škodovek 105-120 páčky připevňovali dvěma šrouby (nahoře a dole) - tehdy to bylo možná pevnější, ale později se prý začal používat zmiňovaný jednošróbový systém - prý kvůli bezpečnosti - při nárazu se to lépe utrhne a tím prý páčky neohrozí cestujících, což je podle mě taková "blbôstka", a pokud to i tak funguje, je to jen milióntina z důležitosti z bezpečnosti při nárazu.

Na úpravu jsem použil jednoduché řešení a to takové, že na panel ze zadní strany jsem po bocích těsně ke konvexnímu krytu páček pro zamezení pohybu přilepil plastové destičky tloušťky cca 1mm (nejlépe je použít trichlór, který povrch obou stran plastů rozleptá a po odpaření a zatvrdnutí je to dostatečně pevné) - obr. 2.

post-8682-0-19607800-1340221531_thumb.jp

Když jsem už dělal s tím středovým panelem, tak jsem zároveň i vyčistil a vyleštil čističem kovů už trochu zašlý nepoužívaný popelník (právě proto, že se nepoužívá - ať je aspoň pěkný). foto:

Nakonec jsem ještě všechny lanovody a ventily topení dobře naolejovat (nejlépe olejem ve spreji - např.. WD-40) a zpět celé poskladal.

Úpravou jsem docílil to, že při pohybu páčkami se hýbou opravdu jen ty páčky a nekýve se s nimi celé auto. A navíc bezpečný systém s jedním šroubem zůstal zachován.

Promaštěné lanovody jdou lehce a po úpravě i "decentně". A využil jsem i trochu ten nekonečný zimní čas. Přece jen potěší i takový detail.

post-8682-0-00089100-1340221532_thumb.jp

foto z montáže:

post-8682-0-65262300-1340221643_thumb.jp

post-8682-0-33285300-1340221644_thumb.jp

zdroj návodu:

http://skoda120.inetbox.sk/skoda.php?id=navody⊂=packy_kur

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...