Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
prepuce

Přehřívání škoda 120 L

    Doporučené příspěvky

    Zdravím!

    prosím vás poradil byste mi někdo jak postupovat přehřívá se mi voda denně 1-2 vyvařím vodu. Termostat jsem vymontoval, ventilátor mám vyvedený zvlášť na vypínač. vodní čerpadlo je asi ok. Když otočím odvzduš. ventil tak voda jakž tak teče. před rokem a půl jsem místo fridexu omylem nalil litr M8 AD . někdo mi radil propláchnou system acetonem. Jak postupovat? díky

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ten olej vytvořil emulzi a ta ucpala chladič. Nevím ten aceton bych tam asi nenalil, žere plast a těsněni.

    Editováno na VAG BoBo

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    ... před rokem a půl jsem místo fridexu omylem nalil litr M8 AD . ...

    ... a to se stane jak?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Olej z chladicího systému bych zkusil dostat vymytím nějakým detergentem. Vymontovat chladič, ucpat jeho vstupní i výstupní díry a nalít horký roztok nějakého průmyslového saponátu/neagresivního odmašťovače. Prohrkat, vylít, vyměnit roztok a opakovat, dokud nebude chladič normálně průchozí. Dobrý na to je například "Star 50".

    Tím samým roztokem pak můžeš zkusit vyplachovat i samotný chladicí systém motoru - pokud vpředu místo chladiče namontuješ mezi přívodní a výstupní trubku chlazení kus hadice s "T" dílem a výpustným kohoutem, budeš mít i usnadněnou výměnu roztoku, protože pak bude stačit jen zvednout zadek auta například najetím na nějaký hrbol a znečištěný obsah vyteče sám gravitací. Normálně nalej roztok čistidla do systému namísto Fridexu, nastartuj motor, nechej ho ohřát až bude horká i ta hadice vpředu, chcípni motor a obsah vypusť. Opakovaným postupem pak dostaneš ze systému většinu nečistot. Poslední výplach udělej čistou vodou a nakonec namontuj chladič a naplň normálně namíchaným Fridexem.

    P.S. nezapomeň stejně propláchnout i systém topení, který má hadice vedený vnitřkem auta a skoro stejně dlouhý jako samotný chladicí systém - se kterým je spojený a bude v něm tím pádem úplně stejný sajrajt jako v chladicím...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    ... a to se stane jak?

    spěcháš a v ruce držíš litr oleje a litr fridexu (téměř totožné obaly) a je to.... vyzkoušej a uvidíš :kol-31:

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Taky se tu přidám. Je to sice na škodě 110L, ale mám problém.

    Měnil jsem výměník tepla, něco mi samozřejmě vyteklo, tak jsem dolil 2l fridexu, 2,5 litru vody (ani jsem nevěděl že tam toho je tolik), jedu to projet a po cca 15km ručička šup nahoře a to i při 6°C venku, zastavím a samozřejmě z víčka bublala voda, tekla pod auto, no hrůza.

    Tak jsem počkal a na 2x dojel domů, samozřejmě že teď bude asi málo vody, nemohl jsem se podívat, jak to bylo teplé.

    Ale zajímavé, že do topení voda šla a krásně topení topilo.

    Můj dotaz zní - odvzdušnuje se 110L, která má chladič vzadu taky někde, stejně jako Š 120 ? A kolik je případně komplet obsah chladící náplně, když jsem tam dal pomalu 5litrů a ještě to bylo skoro málo ?

    Případně jak nejlépe odvzdušnit ?

    Díky za rady.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    pozor, 120 má úplně jiný systém a obsah tuším min. 12 L a u 100 je cca poloviční. Po naplnění stačí nastartovat, otevřít topení a počkat až se otevře termostat, potom opatrně dolít vodu či směs. Po další jízdě už jen kontrola a doplnění.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    odpověď je pro centrifuga a š100, my jsme si potykali? toho vola si nech někde k vám k pivu nýmande.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dal jsem to sem, protože jsem o 100ce nic nenašel. Ale nakonec to vypadá na víc než vzduchovou kapsu, zatím jsem měl dole vše, takže nyní budu zítra zkoušet vyměnit chladič a pak už mě zbyde jen těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava, která tlakuje a proto mi to po 15km vaří.

     

    Jinak na forech si většinou všichni tykají :-)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    jo tykají,

    Co termostat? Má nějakou odvzduňovací dírku aby se zaplavila jeho komora? Co matně vzpomínám, bývaly s ním potíže pokud ho tam tedy ještě máš. Výměnu chladiče bych asi vyloučil, pokud jím proteče voda, to bys musel zkoušet vyměnit i trubky. Jestli to vaří po 15km tak to bude to těsnění či hlava. Teď mě napadlo, že i vrtulka na čerpadle nemusí mít už lopatky ok. Hodně zdaru s veterány, já se dal po 30 letech na motorky.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Termostat jsem už preventivně i vyhodil. Stejně nic.

    Pumpu jsem měl dole - krásně se točí, lopatky nevylámané. tak tam bych taky řekl, že kámen úrazu nebude.

     

    Já jdu po chladiči, jestli není uvnitř zarostlý. Včera mě trochu nabilo to, že jsem přivezl nový a nalil jsem do něj venku zkusmo vodu a dole voda přímo tryskala proudem.

    To u mého na autě dole tekla, ale takhle rychle ne, tak furt mám v hlavě to, jestli není nakonec problém v tom chladiči.

    A je to pořád menší zlo zkusmo vyměnit chladič, než sundavat hlavu. Zvlášť po tom, co na stovce těsnění pod hlavou ani hlavy nepraskaly běžně, jako třeba potom u favoritů a i motoráři mi říali, že těsnění pod hlavou u stovky se měnilo jen při GO. Jen tak nepamatují.

    Tak uvidíme.  Ještě dotaz - když mám volnoběh hladina v chladiči se skoro nehýbe, když přidám, tak tam pohyb je - jak moc rychle či pomalu hodní vodní pumpa vodu ? Asi celkem pomalu, když jsem viděl jaké má malé lopatky a má tlačit skoro 7litrů kolem a kolem.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    s pohybem bych to viděl ok, u favoritů nepraskaly hlavy běžně, ale běžně bylo vyžrané těsnění pod hliníkovou hlavou protože majitelé neměnili fridex tak jak měli (já taky), ale to si najdeš jinde. Já jsem měl u jedné ze 120 taky problémy s hlavou a těsněním, nakonec to vyřešila nová kvůli mikroskopické trhlině. Jinak lopatek bylo několik druhů až "širokou turbínu" z posledních 105-136. Další nuance bych musel doma dohledat v technické knihovně plné "DP" poplatné době vydání od š1000 po felicii plus jiné a na to nemám už opravdu čas :D, teorie nechám nýmandům.

    Editováno na ben06

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    ben06: Asi sis nevšiml, na forech si lidé běžně tykají. A toho nýmanda si nech od cesty, když o mě nevíš zhola nic. Raději si zopakuj co je obsah a objem, třeba u vás v hospodě.
    CentryFUGA: Jak bylo napsáno - více praskaly litinové hlavy než hliníkové. Zvláště na š130 to byla nemoc.
    Víčko ventildeklu je čisté, není tam vidět nějaká emulze?

    Jinak stovky se dají řešit tady (pro příště třeba)
    https://forum.skodahome.cz/forum/70-škoda-veterán/
     

    Editováno na MATTESS136
    překlep

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    o praskajících hlavách jsem psal já a tebou nazvaný vůl. A s tím  jsi začal TY tak příště nemoralizuj :p, na tvoje invektiva seju

    Editováno na ben06

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    @ben06 a všichni ostatní:

    Díky za rady, byl to opravdu chladič. Dnes jsem během 40minut vyndal a hodil jiný, nalil vodu, nastartoval a jel projet. Vlivem chybějícího termostatu jsem se za 40km kopcovitým terénem prakticky nedostal ani do zeleného.

     

    Takže chladič bude někde zarostlý. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    štěstí, že to byla ta jednodušší oprava, gratuluju ke zprovoznění :D

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×