Standis Vloženo 24. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2012 Škoda Popular, popř. její předchůdci, byl nejúspěšnější předválečný model automobilů značky Škoda, který napomohl firmě se dostat na vrchol. Škoda 420, 418, Popular Výrobce Škoda, ASAP Koncern Škodovy závody-Plzeň Roky produkce 1933–1946 Vyrobeno 19 542 kusů Nástupce Škoda 1101 Koncepce pohonu páteřový rám Třída malé automobily Technické údaje Délka 3 630–4 200 mm Šířka 1 340–1 500 mm Výška 1 370–1 520 mm Rozvor 2 300–2 570 mm Rozchod 1 050–1 250 mm Pohotovostní hmotnost 650–930 kg Počet míst 3–4 Maximální rychlost 80–110 km/h Spotřeba 7–10 l/100 km Převodovka třístupňová Škoda Popular 1100 OHV typ 927 (1938–1946) Tento typ navazoval na Populara 912, motor byl ale převrtaný na 1 089 cm3 s výkonem 22,1 kW (30 k). S tím souviselo i použití kapalinových brzd, diferenciálu a zvětšení karosrie a rozvoru, ale i rozchodu. Tak jako u typu 937 se dostalo na nový design karosérie a racionalizace jejich provedení – tudor, sedan, kabriolet, roadster, sanitní a dodávkový vůz. Automobil jezdil nejvíce 100 km/h a spotřeboval 8,5 litru benzínu na 100 km. Značka Škoda Země Československá republika Typ Škoda Popular 1100 OHV typ 927 Rok 1938 Počet vyrobených strojů 6600 Motor (typ, počet válců) 4 Chlazení kapalina Kubatura (ccm) 1089 Vrtání (mm) 68 Zdvih (mm) 75 Výkon (výkon/ot.min) 22,1kW/3600 Karburátor (značka, typ) Zenith 26 VEH, Karoserie (počet dveří) tudor, sedan, cabriolet, roadster, sanitní vůz, dodávka Počet míst 2-5 Délka (mm) 3950 (tudor) Šířka (mm) 1480 Výška (mm) 1520 Rozvor (mm) 2440 Rozchod před/zad (mm) 1160/1200 Pohotovostní hmotn. (kg) 900 Pohon zadní, kardan Převodovka man. 3+1 Pneu 5,00 x 16 Rychlost (km/h) 100 Spotřeba (l/100km) 8,5 Palivový systém gravitační Brzdy hydraulické bubnové Elektřina 6 V Výroba od r. 1938 Výroba do r. 1946 V roce 1938 se Popular opět mění. Motor dostává obsah 1089 ccm a výkon 30 koní. Karoserie modelu 1938 se opět ještě více zaobluje, přední maska dostává tehdy moderní tvar do špice a kapota motoru se otevírá zepředu vzhůru, nikoliv z obou boků, jak tomu bylo u předchozích typů. Vůz má již diferenciál v základní výbavě. Byl to však již spíše vůz nižší střední třídy. Šlo o typ 927 a vyráběl se 1938 – 1946 v počtu 6600 kusů. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 24. Červenec 2012 Autor Sdílet Vloženo 24. Červenec 2012 Škoda Rapid je automobil, který vyráběla automobilka Škoda v letech 1935-1947. osobní automobil s pohonem zadních kol. Motor: čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za přední nápravou. Škoda Rapid OHV Škoda Rapid OHV (typ 922) byl osobní automobil vyráběný v letech 1938 - 1947. Motor o objemu 1 564 cm³ má výkon 30,9 kW. Maximální rychlost byla 110 km/h. Vyráběl se jako sedan nebo kabriolet. Celkem bylo vyrobeno 1 800 kusů. Sportovní verze (typ 939R) měla objem 1477. Byly vyrobeny 4 kusy. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 24. Červenec 2012 Autor Sdílet Vloženo 24. Červenec 2012 Škoda Superb (anglicky skvělý, vynikající, jedinečný, znamenitý) označuje řadu luxusních vozů značky Škoda vyráběnou mezi lety 1934–1943 a 1946–1949. V roce 1938 se začínají ve Škodovce vyrábět motory s rozvodem OHV. Tyto moderní motory se postupně zavedly do všech typů automobilů. Ani Superb není vyjímkou. Vzniká Superb typ 924 OHV. Nahradil vozy Superb s motorem SV. Motor s objemem 3137 ccm měl vrtání 80 a zdvih 104 mm, výkon 85 koní při 3500 ot/min. Do začátku války bylo vyrobeno 113 kusů, ještě po válce se vyrobilo do roku 1949 dalších 162 vozů. Ty měly pozměněnou karoserii. Byly desingem velmi podobné tehdy zaváděné Škodě 1001. Byly určeny pro vládu a stranu. Ještě před válkou firma vyvíjeí a vyrábí Superb typ 919 s motorem V8. Značka Škoda Země Československá republika Typ Škoda Superb typ 924 OHV Rok 1938 Motor (typ, počet válců) 6 Chlazení kapalina Kubatura (ccm) 3137 Vrtání (mm) 80 Zdvih (mm) 104 Výkon (výkon/ot.min) 62,6kW/3500 Karburátor (značka, typ) Solex 40UAIP Karoserie (počet dveří) sedan, limusina, polocabriolet Délka (mm) 5200 Šířka (mm) 1800 Výška (mm) 1720 Rozvor (mm) 3300 Rozchod před/zad (mm) 1320/1420 Pohotovostní hmotn. (kg) 1800-2000 Pohon zadní, kardan Převodovka man. 4+1 Pneu 6,50 x 16, nebo 7,00 x 16 Rychlost (km/h) 125 Spotřeba (l/100km) 18-19 Brzdy hydraulické bubnové Elektřina 12 V Ostatní po roce 1946 bylo vyrobeno 162 vozů Výroba od r. 1938 Výroba do r. 1949 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky