Přejít na obsah

1935 – Škoda 935, Popular Sport – Monte Carlo (typ 909), Rapid Six (910), Rapid (901, 914), 254 D, 254 G, 806 D


Doporučené příspěvky

Škoda 935, Československo 1937

Čtyřdveřový pěti až šestimístný vůz s aerodynamickou karosérií, motor uprostřed před zadní nápravou a pohon zadních kol. Plochý kapalinou chlazený čtyřválec (boxer) s rozvodem OHV, objem 1995 cm³, vrtání 84 mm a zdvih 90 mm, dva karburátory Zenith, výkon 40 kW (55 koní) při 3500 ot/min. Vpředu příčné závěsy, vzadu kyvadlové poloosy, vpředu i vzadu příčné listové pero. Čtyřstupňová elektromagnetická převodovka Cotal, rozvor náprav 2580 mm, rozchod kol 1250/1300 mm, vnější rozměry 3800x1670x1500 mm, hmotnost 1170 kg, maximální rychlost

Prototyp aerodynamického vozu s motorem vzadu a chladičem vpředu byl zkoušen v letech 1935 až 1937.

Zřejmě byly vyrobeny dva vozy a tři motory. Vůz byl pokusem o reprezentační vůz, do sériové výroby ale nebyl zaveden.

post-8682-0-73057700-1343370169_thumb.jp

post-8682-0-43770500-1343370172_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda Popular, popř. její předchůdci, byl nejúspěšnější předválečný model automobilů značky Škoda, který napomohl firmě se dostat na vrchol.

Škoda 420, 418, Popular

Výrobce Škoda, ASAP

Koncern Škodovy závody-Plzeň

Roky produkce 1933–1946

Vyrobeno 19 542 kusů

Nástupce Škoda 1101

Koncepce pohonu páteřový rám

Třída malé automobily

Technické údaje

Délka 3 630–4 200 mm

Šířka 1 340–1 500 mm

Výška 1 370–1 520 mm

Rozvor 2 300–2 570 mm

Rozchod 1 050–1 250 mm

Pohotovostní hmotnost 650–930 kg

Počet míst 3–4

Maximální rychlost 80–110 km/h

Spotřeba 7–10 l/100 km

Převodovka třístupňová

Škoda Popular Sport „Monte Carlo" typ 909 (1935–1938)

Tento automobil pojmenovaný po jednom z nejslavnějším automobilových závodů vzniknul výměnou běžného motoru Popularu za ten z většího Rapidu (901). Toto spojení se ukázalo jako vynikající po absolvování slavného závodu, a tak ho automobilka začala prodávat s karosérií Roadster, Roadster De Luxe a Coupé Sport. Však také jezdil nejvyšší rychlostí 110 km/h při spotřebě l0 litrů benzínu na 100 km a měl diferenciál. Vyrobilo se ho 72 kusů

Škodovka nasazovala své výrobky i do různých soutěží a závodů. Nejčastěji samozřejmě nejrozšířenější výrobek, Škoda Popular. Vyrobila proto typ Popular Monte Carlo rok 1935 počtu 2 kusů. tyto závodní speciály byly určeny pro Rallye Monte Carlo v roce 1936. Na základě těchto vozů byla vyrobena řada Populárů s tímto onačením. V letech 1936 – 1938 jich vyrobili kolem sedmdesáti kusů(uvádí se číslo 72 kusů) typu 909. Společným znakem byl motor z Rapidu o obsahu 1386 ccm s rozvodem SV. Karoserie byly typu roadster i coupé s onou známou malou ploutví na zádi. Tyto vozy se navzájem lišily v detailech, protože šlo o ruční, případně zakázkovou výrobu. Dodnes se některé dochovaly.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ Popular Monte Carlo

Rok 1936

Počet vyrobených strojů 72

Motor (typ, počet válců) 4

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 1385

Vrtání (mm) 70

Zdvih (mm) 90

Výkon (výkon/ot.min) 36 HP/4500

Karburátor (značka, typ) Zenith 26 VEHG

Karoserie (počet dveří) roadster, coupe

Počet míst 2

Rozvor (mm) 2570

Rozchod před/zad (mm) 110/1200, případně 1150/1220

Pohotovostní hmotn. (kg) 870 (roadster)

Pohon zadní, kardan

Převodovka man. 3+1

Pneu 5,50 x 16

Rychlost (km/h) 120

Spotřeba (l/100km) 10

Brzdy hydraulické bubnové

Výroba od r. 1936

Výroba do r. 1938

post-8682-0-93052000-1343370347_thumb.jp

post-8682-0-99159200-1343370351_thumb.jp

post-8682-0-67867800-1343370355_thumb.jp

post-8682-0-79063900-1343370359_thumb.jp

post-8682-0-83013000-1343370363_thumb.jp

post-8682-0-45404200-1343370366_thumb.jp

post-8682-0-20496300-1343370368_thumb.jp

post-8682-0-86319800-1343370371_thumb.jp

post-8682-0-26275300-1343370376_thumb.jp

post-8682-0-87386700-1343370379_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda Rapid Six

Škoda Rapid Six bylo sportovní coupé. V roce 1935 byly vyrobeny 4 kusy. Vůz byl vybaven čtyřválcovým SV motorem umístěným podléně nad přední nápravou o objemu 1961 cm³ a s výkonem 36,8 kW. Poháněna byla zadní kola. Maximální rychlost byla 140 km/h. Číselný název typu je 910.

Byly v provedení coupe a zúčastňovaly se řady soutěží a závodů. Např. 1000 mil.

Některé vozy byly následně postaveny individuálně zabudováním šestiválcového motoru do karoserie typu roadster.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ Škoda Rapid SIX typ 910

Rok 1935

Počet vyrobených strojů 4 coupe

Motor (typ, počet válců) 6

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 1961

Vrtání (mm) 68

Zdvih (mm) 90

Výkon (výkon/ot.min) 36,8kW

Karoserie (počet dveří) coupé

Počet míst 2

Rozvor (mm) 2620

Rozchod před/zad (mm) 1150/1170

Pohotovostní hmotn. (kg) 1050

Pohon zadní kardan

Převodovka man.4+1

Pneu 140 x 40

Rychlost (km/h) 130

Brzdy hydraulické bubnové

post-8682-0-54945700-1343370718_thumb.jp

post-8682-0-28371100-1343370722_thumb.jp

post-8682-0-25366500-1343370726_thumb.jp

post-8682-0-61978900-1343370730_thumb.jp

post-8682-0-25827700-1343370734_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda Rapid (typ 901 nebo 914) byl osobní automobil vyráběný v letech 1935 - 1938. Byl vyráběn jako čtyřdveřový nebo dvoudveřový sedan, dodávka nebo kabriolet.

Historie:

Zatímco Populary byly brány jako lidový automobil, Rapidy mířily o něco výše. Pod označením Škoda 420 Rapid bylo vyrobeno 480 vozů v letech 1934 – 35. Oproti Š 420 Standart měly silnější motor o obsahu 1195 ccm s výkonem 26 koní. Karoserie byla o kousek větší než u typu Standart, vše ostatní bylo hodně podobné.

V roce 1935 přichází firma s Rapidem typ 901, později 914. Vyráběl se až do roku 1938.

Popis:

Motor s obsahem 1386 ccm a rozvodem SV měl výkon 31 koní při 3500 ot/min. Na klikovém hřídeli měl 3 ložiska . Rám vozu byl páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený s centrální nosnou ocelovou rourou. Přední náprava byla dělená, lichoběžníková s příčným listovým perem dole a příčnými trojúhelníkovými rameny nahoře (stejné konstrukce jako Popular). Zadní náprava byla dělená, kyvadlová s příčným listovým perem. Řízení bylo na rozdíl od Popularu šroubem a maticí. Dalším rozdílem bylo umístění převodovky hned za motorem, přičemž druhý a třetí stupeň byl synchronizován. Spojka byla suchá, jednokotoučová. Všechny Rapidy měly diferenciál. Pneumatiky byly rozměru 5,75 x 16.

Karoserie byla obdobná Popularu. Snížená konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely. Do roku 1938 bylo vyrobeno 3900 kusů Rapidů. Poslední 23. a 24 serie v roce 1938 byla již osazena motorem OHV 1564 ccm. Těchto mezitypů bylo vyrobeno 600 ks. Tento motor byl použit později u typu Rapid 922.

V roce 1935 se pro sportovní účely vyrobily 4 Rapidy s označením Rapid Six typ 910. Měly řadový šestiválec 1961 ccm o výkonu 5O koní. Byly v provedení coupe a zúčastňovaly se řady soutěží a závodů. Např. 1000 mil československých. Motor pocházel z vozu Škoda 637 a byl náležitě upraven.

V roce 1938 se začíná vyrábět Rapid typ 922.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ Škoda Rapid 901 a 914

Rok 1935

Počet vyrobených strojů 3900

Motor (typ, počet válců) 4

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 1386

Vrtání (mm) 70

Zdvih (mm) 90

Výkon (výkon/ot.min) 31 HP/3500

Karburátor (značka, typ) Zenith

Karoserie (počet dveří) sedan, sedan-cabriolet, tudor, cabriolet, dodávka

Počet míst 4

Rozvor (mm) 1550

Rozchod před/zad (mm) 1170/1220

Pohon zadní, kardan

Převodovka man. 3+1

Pneu 5,75 x 16

Spotřeba (l/100km) 9-10

Palivový systém gravitační

Brzdy hydraulické bubnové

Elektřina 6 V

Výroba od r. 1935

Výroba do r. 1938

post-8682-0-57360600-1343371176_thumb.jp

post-8682-0-25806700-1343371180_thumb.jp

post-8682-0-79133500-1343371183_thumb.jp

post-8682-0-83382500-1343371186_thumb.jp

post-8682-0-09756000-1343371191_thumb.jp

post-8682-0-34260500-1343371196_thumb.jp

post-8682-0-93858000-1343371200_thumb.jp

post-8682-0-14715500-1343371205_thumb.jp

post-8682-0-17919900-1343371211_thumb.jp

post-8682-0-58246600-1343371214_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 254 byl užitkový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Vyráběl se jako valník, autobus nebo jiné typy. Na rozdíl od předchozích nákladních aut značky Škoda zde nebyly vozy se sníženým podvozem označené písmenem N, ale jen typy D a G (na plyn), který se u starším typů nevyskytoval. Výroba začala roku 1935 a skončila v roce 1943, vyrobilo se 2662 těchto aut.

Motor byl vodou chlazený řadový čtyřválec OHV o objemu 3770 cm³. Měl výkon 41 kW (55 koní). Vůz s ním dosahoval rychlosti maximálně 60 km/h. Vozy označené písmenem G měly plynový motor s výkonem 31 kW.

Od roku 1939 se vyráběl tento model s šestiválcovým motorem pod názvem Škoda 256.

Výrobce Škoda

Roky produkce 1935 – 1943

Motor OHV 3770 cm³ 41 kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 806 byl užitkový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Byl to velký třínápravový valník. Výroba začala roku 1935 a skončila v roce 1936, vyrobilo se 6 těchto aut. Jednotlivé varianty vozu byly označovány T, D a DT.

Motor byl vodou chlazený řadový šestiválec OHV. Dva z vyrobených vozů měly benzínový motor o objemu 8,3 l. Motor dalších dvou (byl také použit u typů 606 a 406) měl objem 8554 cm³, jezdil na naftu a měl výkon 77 kW (105 koní), vůz vážící zhruba 6 tun s ním dosahoval rychlosti okolo 51 km/h. Poslední dva kusy poháněl vznětový motor o objemu 11782 cm³, který měl výkon 99 kW a mohl jet až 62 km/h.

Výrobce Škoda

Roky produkce 1935 – 1936

Karoserie valník

Motor OHV 8,6 l 77 kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...