Přejít na obsah

1934 – Škoda 420 – Rapid, 418 – Popular, 420 – Popular, 640 – Superb, 406 D, 406 DN, 406 DND, 406, 406 N, 406 Nd, 656 D


Doporučené příspěvky

Škoda 420 byl osobní automobil vyráběný automobilkou Škoda před druhou světovou válkou v letech 1933 – 1938. Některé odlišné vozy byly značeny jako Škoda 418 nebo Škoda 421.

Výrobce Škoda

Roky produkce 1933 – 1938

Nástupce Škoda Popular

post-8682-0-48809000-1343390611_thumb.jp

Škoda 420 Rapid

Vyráběl se v letech 1934 a 1935. V prodeji byl jako sedan nebo kabriolet. Bylo vyrobeno 480 kusů.

Specifikace:

  • Motor
    • Objem: 1195 cm³
    • Výkon 19,1 kW
    • Maximální rychlost: 90 km/h
    • Spotřeba: 8 l/100 km

    [*]Rozměry

    • Výška: 1520 mm
    • Šířka: 1460 mm
    • Délka: 3800 mm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 418 (1934)

Jediným rozdílem proti typu 420 bylo použití menšího motoru a kratší podvozek a karoserie (d × š × v: 3 630 × 1 340 × 1 520 mm; rozvor: 2 300 mm; rozchod: 1 050 mm). Motor měl snížený objem válců na 903 cm3, a tím i nižší výkon 13,2 kW (18 k) souvisící i s nižší maximální rychlostí – 80 km/h. Dostalo se také na hřebenové řízení. Karosérie byla opět kombinací dřevěné kostry a plechových výlisků ovšem o více provedeních (přibyl dodávkový vůz, tudor–kabriolet a roadster). Sériově se tohoto automobilu vyrobilo 200 vozů.

V roce 1934 přichází první Popular s označením 418. Podle klíče firmy Škoda měl tehdy 4 válce a 18 koní. Tento stroj již nesl znaky všech pozdějších škodovek. Centrální roura, kterou prochází kardan. Na ni jsou dva příčné nosníky k uchycení karoserie. Vpředu je rozvidlení pro uchycení přední nápravy a uložení motoru. Přední náprava byla lichoběžníková s rameny tvaru trojúhelníku. Vzadu byla uložena převodovka s rozvodovkou, později i diferenciálem. Zadní nápravu tvořily výkyvné polonápravy. Převodovka měla tři stupně řazené pákou umístěnou na rouře vedle řidiče a ovládanou dvěma táhly vedoucími dozadu k převodovce. Brzdy byly mechanické, lankové. Řízení bylo pravostranné v provedení pastorek – hřeben. Elektroinstalace používala 6 V rozvod a byla většinou zn. Scintlilla. Motor typu 418 byl řadový čtyřválec s rozvodem SV o obsahu 903 ccm, výkon 18 koní. Typu 418 bylo v roce 1934 vyrobeno pouze 200 kusů. Motor byl opravdu velmi slabý.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ Škoda 418 Popular

Rok 1934

Počet vyrobených strojů 200

Motor (typ, počet válců) 4

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 903

Výkon (výkon/ot.min) 18 HP

Počet míst 2-4

Délka (mm) 3630 (tudor)

Šířka (mm) 1340

Výška (mm) 1520

Rozvor (mm) 2300

Rozchod před/zad (mm) 1050/1050

Pohotovostní hmotn. (kg) 650

Pohon zadní, kardan

Převodovka man 3+1

Pneu 120 x 40

Rychlost (km/h) 80

Palivový systém gravitační

Brzdy mechanické bubnové

Elektřina 6 V

Výroba od r. 1934

Výroba do r. 1934

post-8682-0-88627000-1343390950_thumb.jp

post-8682-0-04691800-1343390953_thumb.jp

post-8682-0-34364100-1343390956_thumb.jp

post-8682-0-28300500-1343390960_thumb.jp

post-8682-0-56100700-1343390964_thumb.jp

post-8682-0-21945100-1343390967_thumb.jp

post-8682-0-12408700-1343390970_thumb.jp

post-8682-0-60545700-1343390974_thumb.jp

post-8682-0-61285600-1343390978_thumb.jp

post-8682-0-66274200-1343390980_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

420 Popular

Škoda 420 Popular se vyráběl od roku 1934 do roku 1938. Vyráběl se jako sedan, kupé, kabriolet a roadster. Cena roadsteru byla Kč 17 800 a cena kabrioletu Kč 18 800.

V roce 1936 se upravená verze Škoda 420 Popular Sport zůčastila závodu Rally Monte Carlo a ve své třídě skončila druhá. O rok později skončila třetí.

V roce 1934 přichází továrna s vylepšeným Populárem typu 420. Nahradil stávající Popular 418. Hlavní rozdíl je v použití motoru o obsahu 995 ccm s výkonem 22 koní. Podvozek byl zesílen, na zadní nápravu se za příplatek začíná montovat diferenciál. Karoserie Populárů byly vytvořeny tehdy obvyklým způsobem. Na dřevěnou kostru se přibily malými hřebíčky ocelové plechy – potah karoserie. Blatníky a kapota se daly snadno odšroubovat. Bylo vyráběno množství různých variant. Šlo o typy 906, 907, 908, 916 a 917 (908 je hliníkové coupe s kapalinovými brzdami). Limuzina, dodávka, polocabriolet, kabriolet, pro armádu roadster s vykrojenými dvířky. Všech Populárů typu 420 bylo vyrobeno 4220 kusů.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ Popular

Rok 1934

Počet vyrobených strojů 4220

Motor (typ, počet válců) 4

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 995

Vrtání (mm) 65

Zdvih (mm) 75

Výkon (výkon/ot.min) 22 HP/ 3000

Karburátor (značka, typ) Zenith 26 VEH

Karoserie (počet dveří) tudor, tudor-cabriolet, sedan, cabriolet, roadster, dodávka, otevřený vojenský, coupe

Počet míst 2-4

Délka (mm) 3770 (tudor)

Šířka (mm) 1360

Výška (mm) 1500

Rozvor (mm) 2300, od r. 1935 2430

Rozchod před/zad (mm) 1050/1120

Pohotovostní hmotn. (kg) 750

Pohon zadní, kardan

Převodovka man. 3 st.

Pneu 130 x 40, 5,00 x 16

Spotřeba (l/100km) 7

Palivový systém gravitační

Elektřina 6 V

Výroba od r. 1934

Výroba do r. 1938

post-8682-0-91051600-1343391642_thumb.jp

post-8682-0-11025700-1343391653_thumb.jp

post-8682-0-07665400-1343391655_thumb.jp

post-8682-0-38274600-1343391656_thumb.jp

post-8682-0-82303800-1343391660_thumb.jp

post-8682-0-08149000-1343391667_thumb.jp

post-8682-0-48596300-1343391675_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 640 - Superb

Historie:

Toto označení používala ve 30. a 40. letech Firma Škoda pro své luxusní automobily, které byly určeny pro nejnáročnější klientelu. Zajímavostí u této firmy je to, že se po letech často vrací k osvědčeným názvům předválečných typů. Jak se tedy objevil Favorit, později Octavia, tak i dnes vyráběný Superb je vlajkovou lodí f. Škoda.

V roce 1934 uvedla Škodovka na trh automobil Škoda 640 Superb.Tento typ vznikl kompletním překonstruováním typu Š 645. Z tohoto typu byl použit osvědčený motor.

Popis:

Byl to čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový šestiválec s rozvodem SV. Měl objem 2492 ccm při vrtání 72 mm a zdvihu 102 mm dával výkon 55 koní při 3200 ot/min. Chlazení vozu bylo podpořeno větrákem a vodním čerpadlem. Karburátory se používaly různé. Převážně od firem Zenith nebo Solex. (např. Zenith 30 U, Solex 30 UVAFG aj).

Hlavní změnou nových typů ve firmě Škoda bylo použití nové konstrukce podvozku. Tu použila Škodovka na všech tehdy vyráběných osobních automobilech. Šlo o páteřový, vpředu rozvidlený rám tvořený centrální nosnou rourou, ve které procházel od převodovky umístění za motorem kardan do diferenciálu (jen Popular s převodovkou vzadu). Kola byla nezávisle zavěšena, vzadu bylo použito výkyvných polonáprav, vpředu měl Superb dvojici příčných ramen. Řízení bylo šroubem a maticí. Novinkou u vozu Superb bylo použití kapalinových brzd na všechna 4 kola.

Karoserie byla smíšené konstrukce. Na dřevěné kostře byly uchyceny plechové panely. Tato stavba umožňovala vyrábět karoserie v různých variantách a provedeních. Např. limuzína, sedan, cabriolet, sanitka. Firma Škoda se snažila o to, aby všechna vozidla typové řady měla jednu základní stylistickou linii, což je vidět na jejich výrobcích, které jsou si vzhledově podobné.

V roce 1938 se začíná vyrábět nový model s motorem OHV, který byl označen Sperb 924 OHV

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ Superb 640

Rok 1934

Počet vyrobených strojů 201

Motor (typ, počet válců) 6

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 2492

Vrtání (mm) 72

Zdvih (mm) 102

Výkon (výkon/ot.min) 55 HP

Karburátor (značka, typ) Zenith

Karoserie (počet dveří) limusina, sedan, cabriolet, sanitní vůz

Délka (mm) 5500

Šířka (mm) 1700

Výška (mm) 1700

Rozvor (mm) 3300

Rozchod před/zad (mm) 1320/1360

Pohotovostní hmotn. (kg) 1600-2200

Pohon zadní, kardan

Převodovka man. 4+1

Pneu 5,50 x 18, později 6,50 x 16

Rychlost (km/h) 110

Spotřeba (l/100km) 14-17

Brzdy hydraulické bubnové

Elektřina 12 V

Výroba od r. 1934

post-8682-0-71799600-1343391969_thumb.jp

post-8682-0-21670700-1343391973_thumb.jp

post-8682-0-45608000-1343391977_thumb.jp

post-8682-0-49987200-1343391980_thumb.jp

post-8682-0-77458000-1343391983_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 406 byl užitkový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Vyráběl se hlavně jako klasický valník nebo autobus (vozy s označením DN a DND), přesto existovaly i jiné typy. Výroba začala roku 1934 a skončila v roce 1942, vyrobilo se 769 těchto aut.

Motor byl vodou chlazený řadový šestiválec OHV o objemu 8554 cm³, pocházel z typu 606. Měl výkon 74 kW (100 koní), později se zvýšil na 77 kW (105 koní). Vůz vážící zhruba 3 – 4 tuny s ním dosahoval rychlosti okolo 81 km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 656 byl trambusový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Vyráběl se hlavně jako klasický valník nebo autobus; byl vyráběn na zakázku. Výroba začala roku 1934 a skončila v roce 1937, vyrobilo se jen 10 těchto aut.

U pěti kusů byl motor vodou chlazený dieselový řadový šestiválec OHV o objemu 8554 cm³, měl výkon 77 kW (105 koní). Vůz s ním dosahoval rychlosti okolo 40 km/h. U druhé poloviny všech vyrobených vozů byl benzínový motor o objemu 8276 cm³.

Roky produkce 1934 – 1937

Motor OHV

  • 8,6 l diesel
  • 8,3 l benzín

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ 656 D

Rok 1934

Počet vyrobených strojů 5 s motorem diesel + 5 s motorem benzin

Motor (typ, počet válců) 6

Umístění motoru vpředu

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 8554

Vrtání (mm) 110

Zdvih (mm) 150

Výkon (výkon/ot.min) 105 koní

Ostatní kubatury (ccm) 8276 zážehový motor

Vstřikování (značka, typ) Bosch

Karoserie (počet dveří) valník, autobus

Rozvor (mm) 4850+1250

Rozchod před/zad (mm) 1860/1920/1920

Pohotovostní hmotn. (kg) 6200

Celková hmotnost (kg) 12700

Pohon zadní kardan

Převodovka man. 4 + 1 x 2

Pneu 10,50 x 20

Rychlost (km/h) 40-45

Brzdy tlakovzdušná bubnová

Elektřina 12 V , případně 24 V

Výroba od r. 1934

Výroba do r. 1937

post-8682-0-56848800-1343392100_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...